Az előző nappal történt az eset egy LJ60-assal. Felszállás után még nincs radaron, amikor jelenti, hogy passzolta a 4000 lábat. Majd 9 NM-nél jelenti, hogy elért a FL160-at. Nagyon tetszett:-)
A mára tervezett gyakorló feladatom ferihegyi ILS volt.
Köszönöm a "C" csoport tornyosainak legfőképp az SV-nek, hogy idejében tájékoztatott a kedvezőtlenné váló mereorológiáról, így nem kellett fölöslegesen felszállnom és megkíméltek egy csomó holdingtól is!
Szia Zoli! Máshol (tőlünk nyugatabbra) az ilyen hírbehozás, kemény kártérítéssel jár. Lehet, hogy itt is, be kellene vezetni. Most a legutóbbi f...ságot az ATV-n hallottam a kigyulladt motorú, sárkánnyal kapcsolatba. Az MTI hírrel, szögesen ellentétes megállapítást tettek. Szerintük, a pilóta súlyosan megégett, és korházba szállították. Gondolom, ha nézte, a pilóta ő is eléggé meglepődött. Mellesleg nekem is, egy hangyányit leesett az állam. Szóval átgondolatlan butaságból, van utánpótlás, nem kell aggódnunk. Üdv, Jocó
Ez így igaz, ő is ugyanazt számolta ezért nem értem miért nem lehetett egyetérteni velem.
Azért nem teljesen ugyanazt számoltuk, de a lényeg valóban ugyan az. :-)
(sokszor a részletekben rejlik az igazság)
Az egyetértés ott akadt meg még az elején amikor azt állítottad, hogy képtelenség az a magaság Kőbánya felett. Holott Temagad mondtad, hogy a nagygépnél a magasság megítélése elég nehézkes a közelsége miatt.
Végül mindannyian megállapítottuk, hogy 50, max 100 métert tévedhetett a kollega.
Konklúzió: megváltottuk a világot és mégis mindenki éli tovább sanyarú kis életét:-)
OK.:-)))
18-as állóhely egy módon használható: B1-en be, A1-en ki. Persze ez csak Jumbo-ra és Ruszlánra vonatkozik. Kisebb gép kimehet másfelé is, (ha 16-on nem áll semmi) de az állóhelyet megközelíteni csak B1 felől tudja.
Pedig az elmúlt napokban is jópárszor előfordult, hogy nem a szélnek megfelelő irányból jöttek-mentek a gépek, mert mondjuk az aktuális küszöb fölött egy jó kis ziv-tev tanyázott.
Azért egy jó kis zivatar tevékenység is tudja befolyásolni. 31-ről nem csak a hosszabb pálya miatt jön többnyire R-ra, hanem azért is, mert a 18-as állóhely kizárólag a B1-en keresztül közelíthető meg, és nyűgös visszaforgatni Delta, Charlie, pályán. Ha az 1-es állóhelyen gép áll, akkor nem is lehet. 13-ból is előfordul, hogy a 2-es pályára jön.
Más nem nagyon. Cargolux 747 31-es pályairány (Vecsés felől) esetén a hosszabb 31R pályát szokta kérni. 13 irány estén a 13R-re jön. A jó megfigyelési pontokról itt kapsz felvilágosítást:
Nem tudod véletlenül, hogy a külső marker mennyire van a küszöbtől? Legorábban hétfőn repülök, és a DME távolságból le kéne még vonnom a küszöbnél jelzett értéket, és az egy kiisé macerás! :-(
Igen ortodox zsidó "zarándokokat" hozott a gyökereiket keresni ÉK Magyarországon. Ilyen minden évben volt eddig is 2-3, de eddig ez a legnagyobb gép, amely utassal és fele üzemanyaggl fel is tudott szállni Debrecenből. Tavaly a Tristar üresen ment el, az utasok meg buszal Lublinba(?) és oda jött érük az óceánátrepülő gép.