Keresés

Részletes keresés

Victor B. Creative Commons License 2005.09.14 0 0 200
Az előző nappal történt az eset egy LJ60-assal. Felszállás után még nincs radaron, amikor jelenti, hogy passzolta a 4000 lábat. Majd 9 NM-nél jelenti, hogy elért a FL160-at. Nagyon tetszett:-)
széles tamás Creative Commons License 2005.08.28 0 0 199

A mára tervezett gyakorló feladatom ferihegyi ILS volt.

 

Köszönöm a "C" csoport tornyosainak legfőképp az SV-nek, hogy idejében tájékoztatott a kedvezőtlenné váló mereorológiáról, így nem kellett fölöslegesen felszállnom és megkíméltek egy csomó holdingtól is!

 

THKS

 

 

Sz.T.

GYA Creative Commons License 2005.08.19 0 0 198
Előzmény: lborli (197)
lborli Creative Commons License 2005.08.18 0 0 197
Déltájban láttam Sármellékről felszállni a halált (D-EATH).
Whitebird Creative Commons License 2005.07.31 0 0 196
Szia Zoli!
Máshol (tőlünk nyugatabbra) az ilyen hírbehozás, kemény kártérítéssel jár.
Lehet, hogy itt is, be kellene vezetni.
Most a legutóbbi f...ságot az ATV-n hallottam a kigyulladt motorú, sárkánnyal kapcsolatba.
Az MTI hírrel, szögesen ellentétes megállapítást tettek.
Szerintük, a pilóta súlyosan megégett, és korházba szállították.
Gondolom, ha nézte, a pilóta ő is eléggé meglepődött.
Mellesleg nekem is, egy hangyányit leesett az állam.
Szóval átgondolatlan butaságból, van utánpótlás, nem kell aggódnunk.
Üdv,
Jocó
Előzmény: Bull_ (195)
Bull_ Creative Commons License 2005.07.18 0 0 195

Pár nappal ezelőtt szabadságomat töltöttem Dél-alföldön, mikoris hív az egyik szomszédom:

-Képzeld Zoli benne voltál az X TV.ben!

-Na, nemond! Mit csináltam?

-Irányítottál.

-És mivel kapcsolatban mutattak?

-Hát, hogy majdnem összeütközött két göbzi!

:o(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Gregor83 Creative Commons License 2005.07.15 0 0 194
Megegyeztünk! :-)))))
Előzmény: Victor B. (191)
skyarts Creative Commons License 2005.07.15 0 0 193
Szentigaz! A felsoroltak az LO-k voltak, az OM 13L/13R/31L 7200m, 31R 7600m. köszi.
Előzmény: Victor B. (192)
Victor B. Creative Commons License 2005.07.15 0 0 192
Emlékeim szerint a 31L-nél kb. 7200m a külső marker. HM égése óta a standard távolságban van az is.
Előzmény: skyarts (189)
Victor B. Creative Commons License 2005.07.15 0 0 191

Ez így igaz, ő is ugyanazt számolta ezért nem értem miért nem lehetett egyetérteni velem.

 

Azért nem teljesen ugyanazt számoltuk, de a lényeg valóban ugyan az. :-)

(sokszor a részletekben rejlik az igazság)

Az egyetértés ott akadt meg még az elején amikor azt állítottad, hogy képtelenség az a magaság Kőbánya felett. Holott Temagad mondtad, hogy a nagygépnél a magasság megítélése elég nehézkes a közelsége miatt.

Végül mindannyian megállapítottuk, hogy 50, max 100 métert tévedhetett a kollega.

 

Konklúzió: megváltottuk a világot és mégis mindenki éli tovább sanyarú kis életét:-)

 

 

Előzmény: Gregor83 (177)
széles tamás Creative Commons License 2005.07.15 0 0 190
Köszönöm!
Előzmény: skyarts (189)
skyarts Creative Commons License 2005.07.14 0 0 189
13R(HA): 7200m
13L(BL): 7250m
31R(BR): 7600m
31L(HM): 4150m

Ha tőlem is jó :-).
Előzmény: széles tamás (174)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 188
Ok! Mindig tanulok valamit :-) Addig okosítasz, még a végén én is a Transit kormánya mögött találom magam :-)))
Előzmény: kiskockas (187)
kiskockas Creative Commons License 2005.07.13 0 0 187
OK.:-))) 18-as állóhely egy módon használható: B1-en be, A1-en ki. Persze ez csak Jumbo-ra és Ruszlánra vonatkozik. Kisebb gép kimehet másfelé is, (ha 16-on nem áll semmi) de az állóhelyet megközelíteni csak B1 felől tudja.
Előzmény: Gregor83 (186)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 186
Én a Cargolux gurításra mondtam :-) Láttam már érdekes dolgokat zivatar idején Ferihegyen.
Előzmény: kiskockas (185)
kiskockas Creative Commons License 2005.07.13 0 0 185
Pedig az elmúlt napokban is jópárszor előfordult, hogy nem a szélnek megfelelő irányból jöttek-mentek a gépek, mert mondjuk az aktuális küszöb fölött egy jó kis ziv-tev tanyázott.
Előzmény: Gregor83 (184)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 184
Tényleg! Ezt eddig még nem fedeztem fel.
Előzmény: kiskockas (183)
kiskockas Creative Commons License 2005.07.13 0 0 183
Azért egy jó kis zivatar tevékenység is tudja befolyásolni.
31-ről nem csak a hosszabb pálya miatt jön többnyire R-ra, hanem azért is, mert a 18-as állóhely kizárólag a B1-en keresztül közelíthető meg, és nyűgös visszaforgatni Delta, Charlie, pályán. Ha az 1-es állóhelyen gép áll, akkor nem is lehet.
13-ból is előfordul, hogy a 2-es pályára jön.
Előzmény: Gregor83 (179)
bergengoci Creative Commons License 2005.07.13 0 0 182
Köszönöm a korrekt útbaigazítást.
Előzmény: Gregor83 (179)
bergengoci Creative Commons License 2005.07.13 0 0 181

Ez komoly? Nem hittem volna.Nahát,hogy mik vannak.Meg az is fontos hogy az orra merre áll , nem?

Előzmény: viricsi (180)
viricsi Creative Commons License 2005.07.13 0 0 180
"A szélirányon kívül mi befolyásolja még a leszállás helyét?"
Elsősorban az úticél! :))
Előzmény: bergengoci (178)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 179

Más nem nagyon. Cargolux 747 31-es pályairány (Vecsés felől) esetén a hosszabb 31R pályát szokta kérni.  13 irány estén a 13R-re jön. A jó megfigyelési pontokról itt kapsz felvilágosítást:

 

http://www.airportal.hu/fotopoziciok.html  

Előzmény: bergengoci (178)
bergengoci Creative Commons License 2005.07.13 0 0 178
Köszönöm a gyors választ.A szélirányon kívül mi befolyásolja még a leszállás helyét?A reptér környékének melyik részéről lehetek ennek szemtanúja?
Előzmény: Airbus A320 (176)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 177
Ez így igaz, ő is ugyanazt számolta ezért nem értem miért nem lehetett egyetérteni velem. :-))))))
Előzmény: navati (173)
Airbus A320 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 176

 

http://www.planes.cz/hungary/letovy_rad.asp?jazyk=hu és itt a cargolux jön 747-essel!de amugy

kedden 09:15

csütörtök 10:45 és 21:00

szombat 06:00

vasárnap 13:45

a linket csak azért linkeltem mert ott van a ,enetrend!

Előzmény: bergengoci (175)
bergengoci Creative Commons License 2005.07.13 0 0 175

Sziasztok!

 

Ki tud abban segíteni, hogy mikor láthatok Budapesten Boeing 747-est leszállni?????

széles tamás Creative Commons License 2005.07.13 0 0 174
Nem tudod véletlenül, hogy a külső marker mennyire van a küszöbtől? Legorábban hétfőn repülök, és a DME távolságból le kéne még vonnom a küszöbnél jelzett értéket, és az egy kiisé macerás! :-(
Előzmény: Victor B. (168)
navati Creative Commons License 2005.07.13 0 0 173

Kedves Gregor83 és Victor B.!

 

Ügyesen kiszámoltátok ugyan azt.  :-))))))))

 

Victor B.:

A lakótelep kb. 1-1,5 NM-re (~ 3 km) van a küszöbtől.

A gép magassága = tg3 x távolság >> 0,052407 * 3000 m = ~ 157m

 

Gregor83:

Ha jól tudom a siklópálya 3 fok általában. tg3=0.0524

 

0.0524=100/x ---> x=1908 m. Ém ilyen távolságban 13R küszöbtől nem tudok lakótelepet.

 

Javítsatok ki, ha rosszul számoltam vagy rosszul tudom!

 

Csak Gregor83 azt számolta, hogy hány méter távolságnál van 100 m-en a gép, míg Victor B. azt, hogy 3000 m távolságon milyen magasan van. 

Mielőtt összevesznétek. :-))))))))))

 

Üdv: Attila

Vgyuri Creative Commons License 2005.07.13 0 0 172

Igen ortodox zsidó "zarándokokat" hozott a gyökereiket keresni ÉK Magyarországon. Ilyen minden évben volt eddig is 2-3, de eddig ez a legnagyobb gép, amely utassal és fele üzemanyaggl fel is tudott szállni Debrecenből. Tavaly a Tristar üresen ment el, az utasok meg buszal Lublinba(?) és oda jött érük az óceánátrepülő gép.

 

Előzmény: Airbus A320 (146)
Gregor83 Creative Commons License 2005.07.13 0 0 171

2.5 nm=4,63 km

 

Tehát tg3=x/4630 ----> x=242,5 m

 

Végül is az majdnem 100 m :-)))

Előzmény: skyarts (170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!