Szeva Gaso!
A katasztrófavédelem minden, a lakosságot közvetlenül veszélyeztető esetnél illetékes: legyen az árvíz, földrengés, vegyi-vagy biológiai katasztrófa.
Régen ezt úgy hívták: Polgári Védelem
Jó, mi?
Félreértés ne essék: a PV nem O.V. találmánya...:-))
A katasztrófavédelem az nálunk olyan mint a németeknél a THW (kék autóik vannak). Miben különbözik a katasztrófavédelem munkája a tűzoltóságétól? Mennyivel több a jogköre?
Gondolom a piramis tetején ő áll.
Mivel a Tűzoltóságok önkormányzati vezetés alatt vannak,így az önkormányzat fizeti az autót.Esetleg azok a települések is bele adnak akiknek a területe belenyulik a segitségnyujtási,vonulási körzetbe.Persze a BM is ad bele pénzt ,de főként az önkormányzatot terheli.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nem úgy van, hogy a tűzoltóság eszköz (jármű) beszerzésnél BM közbeszerzés van? A tűzoltóság településenként saját maga is vehet autót? Csak akkor nincs hozzá állami apanázs?
Azt tudom, hogy "pici" pénzel hozzá kell járulni az állami autóhoz is a településeknek.
Általában ,ha az OKF szerez be járművet akkor az országos színtű (Pl.:Faun daru vagy a cserefelépítményes műszaki- ,vegyimentő konténer).Ha a tűzoltóság szerez be akkor az csak egy telepűlésre vagy parancsnokságra vonatkozik.
Akkor ez azt jelenti, hogy külön szerez be a katasztrófavédelem járművet és külön a tűzoltóság (vagy BM)? Akkor ez az MAN egyenlőre néhány példányban került az országba?
Annyi a kapcsolat,hogy az Országos Tűzoltó Parancsnokság helyett lett az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.Ebből ered ,hogy minden tűzoltó jármű amit az OKF szerez be a Katasztrófavédelem felíratot kapja,sőt egy időben (esetlek most is) a tűzoltók gyakorlóján is a Katasztrófavédelem szerepelt.Arról,hogy a MAN M2000-ből mennyi kerül az országba az függ attól is,hogy a "próba" időben mennyire válik be.
A katasztrófavédelem és a tűzoltóság között milyen kapcsolat van?
A minap láttam egy vadonatúj Katasztrófa védelem felíratú MAN M2000-es 4x4-es multiliftes+konténeres autót tűzoltó színekben! Ja német tűzoltós színben (fehér sárvédő, fehér keréktárcsa) Ebből mennyi került az országba?
Malwin
nem PTO-t akartál írni? A mellékhajtást így is hívják! Vagy az Rto valami mást jelől?
Én úgy láttam mintha a váltóról jött volna ki a hajtás pár centire a járművet meghajtó kardántengely mellől.
"A duplahúzós autóknál alapban csak a C tengely van meghajtva.A B tengely csak akkor, ha bekapcsolják a tengelyközti diffizárat. "
látod erre nem is gondoltam!
A duplahúzós autóknál alapban csak a C tengely van meghajtva.A B tengely csak akkor, ha bekapcsolják a tengelyközti diffizárat.
Ezért láthattad azt, amit láttál.
A mellékhajtás működtetése valszeg nem a váltó kihajtás felőli oldaláról jön, hanem közvetlenül a nyelestengelyről, még a váltó előtt.
Erre azért van szükség, hogy a váltó meghibásodása, illetve a nyomaték változása ne befolyásolja a mellékhajtást.
Ilyet már láttam egy cseh honlapon, ahova a Tatra honlapjáról jutottam el, csak az pici kép volt! Érdekes. Meg kellene mutatni az Ikarus volt vezetőinek, hogy mi mindent ki lehet hozni egy busz karosszériából, és nem sírni azon, hogy nincs megrendelés ezért kell bezárni a gyárat. Egyébbként ez csak az egyik alternatíva!
Minap láttam egy Volvo FL fülkés 320LE-s 3 tengelyes Bronto Skyliftet műödés közben! Ami érdekes volt. A váltóról egy kardános mellékhajtás jött ki ami valószínűleg egy szivattyút hajtott. Most jön az érdekesség: miközben ki volt engedve a letalpaló, az autó kardánja folyamatosan forgatta a 3. tengelyt, azaz forgott a kerék! De csak a 3. tengelyt a 2.-at nem. (Volvo váltók alkalmasak arra, hogy egyszere hajtják a kereket, és műkődtetik a mellékhajtást. Ezt a ZF nem tudja!) Nem dupplahúzós az autó? Nem feküdtem be az autó alá mert dolgoztak, és nem akartam, hogy elzavarjanak!
Gyerekek,
a MOL-nak is van Silvani-ja, csak valami prücök van vele,oszt nem engedik dolgozni. Asszem Komáromban a finomítóban állomásozik.
Van valakinek képe róla?