Tehát multiméterrel mérjem meg a napelem 2 csatiját mekkora feszt ad üresjárásban, tehát a controllert lecsatolva róla, igaz? Már csak azért is, mert a naplem feszt csak úgy tudom megmérni a csatlakozójánál, ha leszedem róla controller fele menő ágat.
Összeraktam a 200W-os Vevor napelem rendszert, de a controller csak float módban hajlandó működni, pedig az aksi 12.3V, úgyh bőven lenne mit tölteni rajta...
Tegnap erősen sütött a nap, déltájban próbáltam, tehát a paneleknek elvileg bőven termelniük kellett...
Mi lehet a probléma?
Vagy mindenképp tegyek rá valami LOAD-ot amit ellásson árammal?
Ha van lehetőség a campingben 230V csatlakozásra, akkor arról szeretném tölteni az aksit egy mikrochipes autóaksi töltővel. Viszont ha nincs 230V, akkor a napelemről.
A napelem kontroller aksitöltő ágát és az autós aksitöltő aksi fele menő ágát állandó kötéssel ráköthetem az aksi 2 pólusára? Mármint ha pl az autós töltő tölt mondjuk a végefele 14.5V-al, azt elvideli a kontroller amikor nincs rápcsolva a nepelem? És viszont ha a napelemről töltök, akkor egy kikapcsolt autós töltőt bántana ha állandóban rá van kötve az aksira?
Bevallom nem igazán értem miért kell az izzó vagy a relé ha a napelem kontrollert rákötöm. Mi ennek a célja? Csak hogy legyen valami fogyasztó a kontrolleren?
Hova érted kötni a relét? a Jobb oldali körre amit izzóval mutat az ábra?
"Mindkét oldalán" úgy érted, hogy az új töltőt a régi tápellátására és a régi töltő aksi fele menő ágára kössem, igaz? Tehát helyettesítsem egy az egyben a régi töltőt az újjal, igaz?
Még egy kérdés: Vettem Vevor napelemes töltőt is, amikor megérkezik, akkor a napelem controller aksitöltős vezetékeit is ráköthetem pont az új töltő utáni részre ahol azt rákötöm az aksi fele menő vezetékre? Jó lesz úgy bekötni?
Igen, lecsekkoltam az összes biztit, mind jók, és a vezetékek is amennyire látom jónak tűnnek.
Multiméterrrel méregetem a kapocsfeszt az aksin. Az a baj, hogy amikor 230V-ra dugom a lakókocsit, ugyanannyi marad a fesz (kb 12,6V), nem megy feljebb, tehát nem tölt rajta semmit...
Ha beépítek egy automata akkutöltőt ahogy ajánlod, azt megtáplálva akár a lakókocsi vmelyik konnektoráról nem lesz gubanc amiatt, hogy ilyenkor értelemszerűen a lakókocsi fel lesz dugva 230V hálózatra?
Rendben, köszönöm a tanácsot! EGyedüli problémám, hogy a vízcsövek a lakókocsi belsejében a szorítógyűrű leszedése után is atom keményen össze vannak gyógyulva a fémidomokkal a belsejükben, hőre lehet tágítani ezeket a csöveket? Ha igen, öngyújtót érdemes használni hozzá?
Vagy hogy máshogy lehet oldani ezeket a csőcsatlakozásokat?
Szerintem csak jobb, ha már a belèpő vezetèk nyomásszabályozott. A lakókocsik rendszere 1,5 bar -ra van tervezve, míg a vezetèkas vív akár 6 bar is lehet. Az enyèmben müanyag szorítók vannak a csatlakozásoknál, azok nem biztos, hogy bírnák a 6 bart
Hálózati víz csatlakozás: általában egy úszós-szintszabályzós csatlakozót szoktak a tartályba építeni (mint a wc tartályban otthon). Ezután a vízrendszer többi része gyári maradhat, csak mindig tele lesz a tartály. Például ilyet: https://www.obelink.de/reich-city-wasseranschluss.html
Van már egy csavargatós nyomáscsökkentő a boiler mellett, ahogy láttam az a csatlakotatható szivattyú bejővő pontjánál van, elvileg az tudja biztosítani a 1,5 bart is ha jól állítom be, igaz?
És akkor már csak a szivattyú csövét kell kettévágnom, és arra már ha mással nem, csőszorítóval rá tudom húzni a slagcsövet. Így működhet a külső vízhálózat csatlakoztatás?