A központi egység az a motorvezérlő? Vagy mi pontosan? Van más neve? Azér tkrédezem, mert az Immot kiüttettem ugye a motorvezérlőben. Előfordulhat, hogy pár inditás után jött ki rajta , hogy meghülyült és blokkolja pl az AC pumpát? (6x leindult a kiiktatás után, még azzal a kulccsal is, amivel azelőtt sose indult és az immojel sem világitott már, ezért gondotla, hogy ilyne téren midnen oké.... de hogy egy nappal később hasson negaitvan bármire is, arra nem gondoltam, létezhet ilyen?)
Ez az üzemanyagszivattyú bekötése. A relé a központi egységből kapja a jelet, először annak kell húzni, majd az érintkezője adja ki a feszültséget a szivattyúnak. Ezt a kört kell ellenőrizni, végigmegy-e a jel rajta.
Én nem vagyok autószerelő, magamnak megcsinálok dolgokat amikhez nem kellene spéci szerszámok és hozzá lehet férni. Másoknak nem szerelek autót mert nem tudok felelősséget vállalni érte. Magamnak amit meg tudok csinálni az biztos, hogy jó de az mégis saját részre van. Kuplung cserének pl biztos nem állnék neki vagy ami volt jó múltkorában, hátsó híd szilent cserék. Akkor átgurulok a szerelőhöz és megcsinálja. Kódot ki lehet olvasni, az kb 3 perc. Üzemanyagszivattyúnál meg kell nézni, hogy a relé húz-e egyáltalán mikor a gyújtást ráadod, ha húz akkor a szivattyúnál megnézni, hogy megjelenik-e a feszültség a csatlakozón. Ha igen akkor a szivattyú kuka. Ha nem húz a relé vagy nem megy ki a feszültség akkor végig kell járni a kört.
Esetleg nem vallalsz hibakod kiolvasast? Budapest Kispest környeke. Bar az auto sajna most a Lurdy haz kornyeken a munkahelyem parkolojaban pihen. Szoval akkor vegulis Ferencvaros....
En is 9 eve csapatom egyebkent vele. :) Mondjuk, nőként, en sajnos nem foglalkozom a karbantartassal sokat, szerelohoz viszem, ha muszakiztatni kell v . ha vmi baj van vele. Eddig nem sok volt, de sajnos ez a bem indulas dolog evek ota fennallt es egyre rosszabb lett. Szerelo nem tudott eajonni mi a gond, ezt azt kicserelt ill ellenorzott rajta..Iden nyarra az immobilizerre eskudott. Mult heten kiiktattattam aranyarer' de ugyanugy nem indul.... Mar nagyon kivagyok, jo lenne egy hibakod olvasas, de helyszinre kellene hivnom vkit .. Kaptam egy illető elerhetoseget aki Kőbányán lakik, szinten Kalosa van kb 10 eve, hogy o vallal hibakod olvasast.... meg nem hivtam (esetleg nem Te vagy ? :) tel szama vege 3468)
Nekem a kétezer Ft-os bluetooth-os kiolvasóm gyújtás alatt is képes kiolvasni a hibakódokat illetve megjeleníteni az adatokat.
Az üzemanyagszivattyú működése szerintem nem függ a holtponti jeladótól, az max az üzemanyagnyomástól függ. Lévén amikor a gyújtást ráadom elindul a szivattyú de ha nem indítok le is áll mert kialakul a megfelelő nyomásérték. Ha a holtponti jeladótól függene akkor el sem indulna soha a szivattyú mert álló motornál nem érzékelne forgást. Szerintem.
Szakértő nem vagyok, csak 9. éve hajtok egyet és próbálom életben tartani. A szivattyú bent van a tankban. Ha megnézed a képet amit a link alatt látsz, abban a fehér műanyaghengerben van a szivattyú maga. A tibbi a tartószerkezet és az üzemanyag-állásjelzés. Valószínűleg a hátsó ülést ki kell szedni és ott kell megbontani a kárpitot és úgy lehet hozzáférni a csövekhez és a csatlakozóhoz. A csatlakozókat valószínűleg két oldalról össze kell nyomni és akkor lehúzhatóak a csonkról. Az egységet kivenni és az "újat" betenni a helyére, meghúzni a csavarokat, csatlakoztatni amit kell és mehet a gép.
1. Ha a főtengely jeladó (azaz holtponti jeladó) a rossz, előfordulhat, hogy az AC Pumpa is "halottnak" tűnik, azaz nem "zümmög", mikor ráteszem a gyújtást, hanem totál csend van? De valójában ez a jeladó hibás és az AC pumpának nincs is baja? Vagy semmi köze nem nem lehet egynáshoz a kettőnek?
(megj - régóta produkál olyan tüneteket az autó, ami esetleg főtengely jeladó probléma lehet - félmelegen nem indul, csak köszörül, de mostanában már napokig is várnom kellett, hogy induljon.... illetve, legutóbbi nem indulás óta már az is fel tűnt, hogy már az AC pumpa sem áll fel, mikor ráteszem a gyújtást...)
2. Ha nem indul az inditózásra, csak teker, de nem "kapja el", attól még ki lehet olvastatni a hibajelenség okát? (vki - nem autószerelő - azt mondt,a csak járó motornál lehet (????) igaz ez???
Mert arra gondotlam, ahelyett, hogy találgatok, hogy ez vagy az a baj, esetleg eg yilyen autó diagnosztika simán kimutatná, mit is kell cserélni (?) Vagy ez felejtős ötlet? Esetleg cseréltessem mindkettőt? (AC pumpa és holtponti jeladó)
Köszi. Úgy látom, Te igazi szakértője vagy a Kalosnak. Ezért kérdeznélek arról, hogy ebben tankon belül vagy kivül van az a szivattyú? Amiatt kérdem, mert az autó sajnos mozgásképtelenné vált, jó lenne, ha nem kellene elszállittatni. Jól tudom, hogy tankon belüli esetén szerelhető lenne helyszinen? Az ülês felől közelithető meg?
Bontóból veszel egyet 10 ezer körül + szállítás. Újonnan 40-100 ezer között mozog az ára. Nagy valószínűséggel nem emiatt került bontóba a kocsi így jó eséllyel még évekig használható lesz. Talán lehet külön szivattyút is venni és azt kicserélni. Ahhoz meg kell bontani ezt a komplett szerkezetet és úgy belegányolni az újat. Viszont olcsóbb akkor sem lesz.
Sziasztok, Üzemanyagszivattyút mennyire ajanlatos vagy sem hasznaltat venni? Az nem vmi olyan alkatresz, amibe nem lehet belrlatni, hogy mennyire koszos vagy ilyesmi es kinyirhatja az autot egyik naprol a masikra? Velemeny, tanacs? koszi elore is.
360 :) Már mindent is kicseréltem, most a benzinszűrőt utoljára. Beszakadt az egyik csati, de ez lényegtelen, bilincs, benzinvezeték, oszt jónapot. Sokkal jobban indul. Néhány száz km. múlva kiszerelem a gyertyákat lecsekkolni.
Nekem volt képem az enyémekről. De nem néz ki "annyira szarul".
Nekem rángatott annó, gyújtás kábel csere és összes gyertya csere se oldotta meg. Talán a legtömeg mérőt fújtam le valami tisztítóval ami ideiglenesen megoldotta a problémát.
Van egy 2004-es Kalosom, 1.2-es motorral. AZt csinálja, hogy kicsit bemelegszik a motor, akkor nyikorgó/csikorgó/sípoló hangot ad. Talán akkor jön elő, amikor elveszem a gázt, illetve amikor leállítom a motort egy hosszan elnyúló nyüszítés szerű hangot ad, olyat, mint ha valami gáz eresztene.
Üdv, holnapi naptól eladóvá válik 1.4 es 8 szelepes sedán osztott indexes kalos személygépkocsim, foglalkozós állapotban 150 ezer kemény magyar forintért.
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy.,miért lehet az higy ha nagyon meleg van(34°+) Akkor foglya magát az autó és leáll. Majd ha hül 1picit ujra elindul. Ha a hőmérséklet (kb 34°) viszaesik gond nélkül megy akár menyit.
Szia, valószínűleg elillant belőle a gáz. Muszáj keresned klímást, aki hajlandó nyomás próbáztatni. Engem az első elküldött azzal, hogy húzzam le az ablakot ha melegem van. Nem szeretnek öreg autóval próbálkozni. Ha találtál szerelőt aki ebben a csúcsidőszakban elvállalja, kérd a szeleptű cseréjét is, ha a gép szerint rendben van az autó. És vigyél magaddal sok pénzt.
Kismillió.... kezdve azzal, hogy van egy 1.2-es Kalosod . Én inkább a gyertyákkal, kábelekkel, trafóval kezdeném ebben a sorrendben. Előtte meg obd-t rádugni.
Lambdaszonda. Főleg ha a 95-ös trutyit tankolod bele. Én még tavaly az árstop után rögtön teletankoltam vele, majdnem meg is állt alattam a kocsi. A lambdaszonda totál el volt kormolódva. De ha kiolvasod a hibakódot okosabb leszel.