Off
Bevallom, nem néztem utána, kifejtetted-e már az ellvéleményedet, aminek ismerete nélkül ugye nehéz a vita. Megtörtént? Szólj, és megkeresem a topikot.
Csillag az allami forrasokrol hallgasson, ott van a koltsegvetes, ha abban nincs erre penz, akkor Csillag mirol beszel.
Az unios forrasok eleresehez kb. 2-3 ev szukseges.
Beadta az igenyt?
A magantoket egyszer mar bevonta az MSZP-SZDSZ kormany az autopalya epitesekbe.
A kovetkezmenyek ismertek.
Aha, a tömegközlekedés. A MÁV-reform, ami már évek óta ugyanott van, meg a BKV megvont állami támogatása. A busz meg csak azért jó alternatíva, mert a Volánok kifizetik az ótópályadíjat, és ők nyugodtan száguldoznak az üres pályán. Két hete faterral Albertirsára mentünk, mert ott is szokott szerződéskötésekben közreműködni, és most a gyorsabb megoldást választottuk. Azért a 910 forintért, amit az albertirsai elágig megkérnek, nem is csoda. De akkor siettünk oda is, vissza is, nem volt mese...
A kormányok mindig igérgetik a jó autópályahelyzetet és a jó tömegközlekedést. Mindkettő az igéretek szintjén reked meg...
Csillag már előadta tervét az állami forrásokból, uniós pénzekből és a magántőke bevonásából építendő autópályákról - az M5-ös esetében lenne kézenfekvő a magántőke bevonása.
7. Használj tömegközlekedést
8. Maradj otthon (úgysem lesz munkád, hiszen a gazdaságot is "élénkítjük")
9. Különbenis, megmondtuk, hogy inkább a betevő söröddel, és a bulikkal foglalkozz, ne a politikával!!!
1. A ciklus alatt 800 km. uj autopalyat epitunk.
2. A ciklus alatt 800 km. uj autopalyat es gyorsforgalmi utat epitunk.
3. A ciklus alatt 800 km. uj autopalyat es gyorsforgalmi utat epitunk vagy ujitunk fel.
4. A ciklus vegere 800 km. autopalya es gyorsforgalmi ut lesz Magyarorszagon.
5. A privatizacios bevetelekbol utakat epitunk.
Csatlakozom a kerdezohoz. Illetve kiegeszitenem a kovetkezovel. Mikor epitik tovabb az autopalyat Szegedig ill. az orszaghatarig? Mivel a Kiskunfelegyhaza-Szeged szakasz akkor sem lesz kevesbe eletveszelyes, ha a meglevo palya matricas lesz.
Ne izgulj mo-minden autopalyara es autopalya jellegu (m0) utjara ki akarjak terjeszteni a fizetesi kotelezettseget. Es ha minden jol megy meg a kapukat is visszaszerelik. Dolgoznak ezek kemenyen mi majd az eredmenyet fogjuk latni, kulonben is tudhatnad hogy az auto folosleges luxus, ott a tomegkozlekedes.
Hirtelen felindulásból nyitom ezt a topicot, most jövök az M5-ösről. Kifizettem a szokásos majd’ 6000 Ft-ot a kétszer 110 km-ért.
Kormányra kerülés után azt mondta Csillag úr (vagy talán maga Medgyessy?), hogy mindent el fognak követni, hogy januártól bevonják az M5-öst a matricás rendszerbe.
Azóta erről valahogy nem esett szó. Erre a kormányellenesnek nem igazán nevezhető népszabiban olvasom múlt héten, hogy még gyakorlatilag el sem kezdték a tárgyalásokat!!!
Pedig a franciák hajlandóak lennének rá.
Néhány érdekesség a pályáról:
1. Havi három-négyszer kell Szegedre mennem, így eddig több, mint 200.000-et fizettem ki idén autópályára. Nem kötelező ezen menni, de amikor spórolni akartam, akkor egy villantós Skoda Feliciának fizettem ki a pályadíj sokszorosát és majdnem egy órával hosszabb volt az út (Ugyanis telerakták a párhuzamos utat 40-es táblákkal, amit az ember egy jelentősebb bírság után már betart.) Nem keresek olyan jól, hogy ez ne érdekeljen, másra is el tudnám ezt a pénzt költeni!
2. Miután a kamionoknak egy BP-Kiskunfélegyháza út több, mint 8 ezer forint, a döntő többségüknek ezt eszükben sincs kifizetni. Eredmény: A teljes görög-török-bolgár-román-szerb-macedon-bosnyák-albán teherforgalom az 5-ös mentén fekvő kis falvakon megy keresztül, ahol akkora már a forgalom, hogy gyakorlatilag át sem lehet menni a túloldalra. Egy szegedi ismerősöm mesélte, hogy havi 40.000-et fizet ki a AKA Rt.-nek – Nem azért mert ilyen jól áll, hanem, mert nem hajlandó életveszélyben kamionokat előzgetni a régi 5-ös úton. Ez több, mint félmillió évente, miközben van M1/M3-as éves matricája is!!! Ez normális dolog??
3. A Közlekedési minisztérium honlapjáról létezik egy Szalai Béla nevű jóember, akinek a beosztása: M5 autópálya miniszteri biztosa. Mi a francot csinált ez az ember április óta, ha még nem is kezdtek el tárgyalni?
4. Az AKA Rt hasznát az állam garantálja (az útdíjakból befolyó pénzt kiegészíti), így a cégnek az az érdeke, hogy a pálya minél drágább legyen, mert akkor minél kevesebben használják, és keveset kell karbantartásra költeni. A koncessziós szerződés értelmében a régi út bővítése is tilos.
Kedves MSZP és SZDSZ! Nem érdekel, hogy mi az oka annak, hogy ez a koncesszió így el lett b*szva és az sem érdekel, hogy ki ezért a felelős.
Azt mondják meg, hogy ki fogja ezt végre megoldani és mikor?