Továbbá a mondandómat elsősorban inglisvúmenkének
szántam ő pedig kimondottan 1,4 körül érdeklődött.
Szia Inglisvúmenke! Én tartom, azt vedd amelyik igazán tetszik, de tanácsolom, ha a C3-ast választod, barátkozz a diesel változattal, ha pedig kizárólag benzinest szeretnél, inkább a Yaris tessen!:-)))
Ha pedig nem vagy eltökélve a két tipus mellett, azért még kukkants szét a piacon!
Nem irigyellek. Ha ezek után még tudsz választani a 2 autó közül, bátor vagy. :)
Az én barátnőm egyszerűen megoldotta a kérdést: Neki csak a Peugeot 206 jó, mert az tetszik neki. El van döntve, legyen 206. Mindegy. Pedig drága. Az én szempontomból egyre kell odafigyelni: jó legyen az euro ncap töréteszten elért eredménye! A Yaris elég jó, úgy tudom, a C3 még nincs meg.
Mi is nézegetjük tovább az autókat, kérdem a baratnőm, milyen legyen a következő autó, ha le cseréljük a 206-ot? C3? Fiesta? Punto? Azt mondja mindegy, csak 206-os legyen... Erről ennyit. Jó. De sajnos 3 év/50.000km. után el kell adni.
Jogos, az 1,6 16V nagyon jó, de 1,5 fölött direkt nem gondolkodtam a biztosítási díjkategória miatt. Akkor modosítanám úgy, hogy a Toyota 1,5 alatt is tud benzines motort csinálni, a franciák pedig ezzel valamiért nem foglakoznak (mint Pug, Citröen) Emlékeztek amikor a Citröen AX 1,4 D motorját módosították kb. 1507 cm3-re:-))))))))
Neem, 60km-re ;P
Hát ja, a biztosítás... Mindenféle bónusz-baromsággal együtt is kb. 12e Ft csak a kötelezőm/negyedév... Egyéb biztosítást is akarok kötni rá, az meg 130-170e Ft/év, biztosítótól függően... :(
> HA te egy 1000Kg-s autóval 50-el nekimész egy Kamaznak és ő 20-al jött feléd,
Ekkor viszont szinte lényegtelen, hogy Astra vagy Yaris súlyú az adott autó, mindkettő alacsony aránypárba állítható a Kama3-zal szemben. (Az egyik 8%-a, a másik 9%-a? Pha!)
Ebből a szempontból illogikus támadnod a törésteszteket.
Ezzel szemben azt szokták mondani (és hozhatod Te is), hogy bezzeg összemérhető súlyú autók esetén! Ez igaz, viszont azzal én nem is vitatkoztam. Csak annyit mondtam, hogy egyértelműen megfeleltetni kg-ot sebességnek és törésnek - pláne más-más sebsségtartományban nézve - fals eredményt hoz. Ezt találtam inkorrektnek.
A műszereket a kormány mögé rakni nem lehet úgy, hogy MINDEN üléspozicióból jól látható legyen. Középen ez magától jön. A desing pedíg szubjektív, nekem bejön.
Az hogy adott sebességű ütközésnél a tesztfallal hogyan ütközik az autó, azt mutatja meg a TESZT. HA te egy 1000Kg-s autóval 50-el nekimész egy Kamaznak és ő 20-al jött feléd, akkor te emészted fel az ütközés szinte összes energiáját. Azt hogy ezt hogyan teszi az autó, EZT mutatja meg a teszt.
Ja, a 206-osban is nagyon szépen muzsikál azzal a röpke 110 lóerejével :) A fogyasztása is reletive bagatell, a legdurvább stílusban eddig 7.6 volt a rekordom, de általában 6.3-6.7 körül eszik. Ha nem nyomnám neki néha, 6l alá is lehetne vinni a fogyasztást. Kétszer is volt már 6l-es átlagom, télen, amikor nem mertem neki nyomni a csúszós utak miatt. Ennél a motornál egy 307-esben ATC-nél 152Nm-t mértek maximális nyomatéknak, teljesítmény meg 113,3 paci (ld. AutoTeszt HondaCivic vs. 307 összehasonlító teszt). Én nagyon meg vagyok vele elégedve, bár mondom, nálam 206-osban duruzsol. Szóval király. Ugye, MZN? ;)
Belsőre klasszisokkal szebb a C3 mint a Yaris. De ez az én egyéni véleményem. Másoknak pl. nagyon bejön a Yaris "periszkóp műszerfala", engem idegesít. :-)))
Persze Én nem azt állitom hogy hatalmas csomagtartoja van.Ez tény hogy kis hely van benne (csomagtartoba) ekkorára sikeredett.:)Az meg hogy mekkora ládátak akarsz beletenni az szeintem izlés kérdése persze akinek nem kell a csomagtarto az már szépen átalakithatja dolgokat...én is ezt akartam de sajna csomagtarto szerepét is megkell öriznie:(( De én akkoris Yarisra szavazok:))C3 kivülröl nagyon jo szerintem de a belseje....
Vannak kisautók amibe befér egy normális méretű mélyláda, úgy, hogy még pakolni is lehet. Ami a Yarisba befér az max. egy nagyobb cipősdoboz. :-))))) Vagy a hátul ülöknek vágják le a lábaikat ....
Hali.Nem fér be a mélyláda?Ne egy 7es Bmw be méretezett ládát akarj beletenni:)))Nekem frankon elfér és egy bevásárlásnál se kell kivenni mert elférek.Amugy Yaris ba nagyon jo zenét lehet csinálni....www.yaris-tuning.de van ott 1,2 szépség:)Nekem 1 éves az autom mondhatom hogy megvagyok vele elégedve...nem bántam meg..
> Ha 30-30-al menntek, akkor olyan mint ha a Yaris 35-el az Astra meg 25-el ment
> volna a falnak (amivel tesztelnek).
Na ez az, ami így biztosan nem igaz. Sebességet egyértelműen megfeleltetni súlynak és törési "scenáriónak" (merthogy a töréstesztek a tervezett gyűrődési zónákkal arról szólnak), finoman szólva is erős leegyszerűsítése a problémának.
Pláne, hogy linearitás még csak a horizonton sincs, ha mondjuk egy kaszni deformálódását nézem a sebesség és/vagy tömeg függvényében.
Csak ennyi;
Varshi
.
Ui: Amúgy mondjátok már meg, milyen ennél pontosabb, szubjektíve pontozható mérési tesztet tudtok elképzelni erre a kérdésre!
Sziasztok! Nem szeretnék senkit megbántani, mert a szóban forgó két tipus közül egyiket sem szeretem és áruk alapján egyiket sem tartom jó vételnek. (Ezeknél az új Ibiza bosszant jobban, gyenge felszereltségével, nevetséges árával és a szöveggel, hogy milyen sportos. Hogy lehetne sportos egy olyan autó, aminek olyan dagadt az oldala, hogy alá kell kukucskálni, hogy lásd a kerekeit???)
De szerintem a Yaris benzines motorja nem említhető egy napon a Citröen benzineseivel. Más dimenzió. A Toyota-t nagyon becsülöm a megbízhatóságáért. Ma olvastam, hogy 10 éven belül minden autójukat a Prius-hoz hasonló hibridhajtással gyártják majd, ami ugye fantasztikus, aki ismeri azt a megoldást.
Szóval csatlakozom az alábbiakhoz, egy a lényeg tessen az autó és imádni fogod. Olvassatok bele mondjuk a Stilo fórumba! A sok probléma ellenére mindenki imádja, mert beleszeretett pl. a formába.
Dízelben szuper lehet a C3, főleg ha valaki be tudja vállalni az 1,4 16V-t.
A dolog szinte teljesen szubjektív, kivéve ha benzines, akkor szerintem egyértelműen a Yaris a jobb választás!
Elnézést a kezdő soraimért, de így őszinte a dolog.
Senki nem ígért többet. Szuperminiről volt szó és akkor márinkább a Yaris mint a Tico.
Itthon igazán alsóközép autók elterjedtek, ezekkel érdemes számolni. Pl F astra súlyuk kb 1100kg közötti. Yarisé 950 Kg tehát kb 150-200 kg az előny. Ez azt jelenti, hogy az astra a Yaris súlyának 120%-a.
Ha 30-30-al menntek, akkor olyan mint ha a Yaris 35-el az Astra meg 25-el ment volna a falnak (amivel tesztelnek). No ezután már érvényes ami a tesztekben van. Ennél többet nem mond a teszt. A marketing igen, de a marketing mindig hazudik.
Ezért mondható, hogy a Yaris és a szuperminik VÁROSI autók, ahol a sebességtartomány 0-50 km/h ig terjed, így egy 2 tonnás autóval fékezés nékül 50-50 el van némi esélyed. Az élet veszélyes ezért kérdeztem a városon kívüli használatra és a km-re. Mert évi 5eKm városba Biztonságos minibe nem veszélyesebb mint a tüdőrák.
Sziasztok. T Yarisom (1 literes) van 3 éve. Ez alatt az idő alatt beleküdtem 107 ezer km-t. 15 ezrenként elvittem szervízbe, ott átlagosan 20 ezer Ft-ért olaj és szűrő cserékben részesült. A fedélzeti computer kb 1000 km után cserélni kellett mert kezdeti típushibás volt. Egyszer visszahívtak fékellenőrzésre, egyszer pedig a fűtésszabályozó bovdenje adta meg magát. Ezt mind garanciában javították. Fékbetétet még nem kellett benne cserélni. Fogyasztás 6 liter fölé soha nem ment. Jártam már vele Ausztriában, Horvátországban és Szlovákiában. Gondom soha nem volt vele. Amúgy 188 centi magas vagyok és 115 kiló. Tény, hogy elég gagyik a belső műanyagok, de mikor a kutyám összedzsuvázza tisztításra elég neki a szappanos víz.
Egy S Merci vagy 7-es BMW ellen egy kis Volvóba (S40) se lenne esélyed...
Maradjunk annyiba, hogy ezek a tesztek arra jók, ha pl. nekimész egy háznak, vagy egy 1000 éves fának, úgy ahogy azt a laborba is teszik.
Ezt a dolgot egy kicsit felfújta a marketing.
Én biztosan nem a töréstesztek alapján választanék autót, de ettől még a Yarist választanám...:)
Persze a saját kategóriájában. :) Ha egy normális- vagy nagyméretű járgány az ellenfél, akkor hamar a csomagtartóban találod magad motorblokkal az öledben (valós körülmények között a C3 bizalomgerjesztőbb - meglátjuk, a hugom úgyis össze fogja csukni, akkor küldök majd képeket).
A Yaris méretosztálya tőlünk nyugatra "Supermini".
A yaris:
1999- az év motorja
2000- az éva autója
2000- NCAP kategoria első törésteszt
2001- angol elégedettségi teszt 2. hely (1.-Lexus:)
2001- lopásteszt gyöztes szupermini kat.
2002- legjobb használtautó szupermini kat.
2002- fogyasztási rekord 2,4l/100 Km
A C3 mellett szól a jóval bővebb felszereltség, és a nagyobb csomagtartó. Bár 2 személy esetén a yarisé is nagy.
Az a kérdés, hogy mire kellene az autó. munka? magán? város? vidék? 2 személy? 4 személy? csomagok? évi 10.000 km? évi 100.000Km?
Ha kéred a C3-hoz is kapsz +2 évet.
Alap Yaris 1,3- 2.900.000 (3év-100.000km)
"fapados" C3 1,4- 2.840.000 (1év-korlátlan, fő alkatrészek 3 év)
+2év-50.000km 59.000Ft
+2év-100.000km 89.000Ft
Ez így, úgy látom nem túl nagy előny a Yaris javára.
:-)