Kicsit fogalomzavarral küzdök. Az előtöltést úgy állítottam be, hogy -26 foknál kezd tölteni! Vagyis amikor lassan tekerve a főtengely végén a jel mínusz 26 fokot mutat, abban a pillanatban megjelenik az adagolóelem tetején a gázolaj. (tehát ez a töltés kezdete) Lehet hogy nem jól állítottam az egészet? Mit jelent a töltés kezdet és az előtöltési idő? Mi a különbség? Kérlek benneteket, részletesen írjátok már le, hogy tudom házilag pontosan belőni az előtöltési időt? A lánc tökéletes, nincs nyúlva szinte semmit.
Szállítás kezdetet is beállította? mert ha előtöltés, szállításkezdet jó akkor, lánc új vagy régi? ha ez mind jó akkor adagolóra vagy a henger kompressziójára tudok gondolni.
Nem ismersz a környékeden olyas valakit, aki erre specializálódott és nem a tiéd lesz az első mercedes az életében? Egy ilyen manusnak nem okozna nagy gondot beállítani az előtöltésed és átnézni a többi dolgot, ahol veszteség keletkezhet.
Már nem emlékszem milyen csúcsok vannak benne, de a helyi bosch szervízben rakták bele. Egy kolléganőm férje ott dolgozik, mondtam neki, hogy ár-érték arányos csúcsokat rakjon bele. Akkor én csak a porlasztókat vittem el neki, a teljes motort nem látta. Most biztosan kérdezed, hogy miért nem vittem oda beállíttatni a motort! Nos, mert eszembe sem jutott, mivel ott csupa új, méregdrága kocsit javítottak, a legmodernebb injektorokkal. Szóval nem is gondoltam arra, hogy "MTZ"-vel is szóba állnának. Van egy dízelgarázs nevű cég is nálunk, őket egyszer felkerestem, hogy be kéne állítani stroboszkóppal, de érezhetően nem akartak vele foglalkozni. Mit javasoltok? Vigyem a Bosch-hoz, vagy a markolókat javító maszekhoz (dízelgarázs) ?
Milyen csúcsok vannak benne, bosch? egy adagolót azért csak képesek beállítani kishazánkban, ha mást nem találsz, elviszed egy boschszervízbe, de azért akad egy pár ezzel foglalkozó szaki, esetleg nézz körül a helyi volánnál, nekem 6pénzért állították be és érezhetően jobb lett.
Lehet hogy csak rosszul értelmezem, de a 26°-ot gondolom akkor állítottad mikor az 1. hengeren a vezérlésnél mindkét bütyök "fent volt". Elég ha leveszed az olajbeöntő sapkát és látod. A 200D-nek 26° a gyári beállítás, a 240D-nek meg 24°. Ha nagyon lágy a hangja za sem jó, akkor sincs kraft, de viszont ha olyan mintha kalapáccsal vernék az sem, a kettő közé kéne valahogy belőni :)
Az alapjáratom javítására még van egy ötletem, amit lehet holnap ki is próbálok, ha az lesz a gond amit gyanítok és működni is fog mint kéne neki megírom :)
Hát az enyémnek 100 a vége, ha elég sokáig nyomom neki. Csúcsok újak vannak benne, de az adagoló beállítás már komoly szakmunka. Nem tudom, kire bízhatnám itt felén.
Sajnos ehhez a részéhez annyira nem értek, szerintem, ha a vezérlést raktad volna el, akkor nagyon nem menne. Az enyém akkor gyengélkedett, amikor egy elírás miatt nem belevaló csúcsok voltak benne és nem tudtam padlógázt nyomni a szőnyeg miatt, ha jól emlékszem olyan 120 körül volt a vége, most 120-ról simán lehet vele előzni, szóval a differencia elég nagy. Ja és az adagoló beállítás is segített a dolgon.
Nagyjából erre gondolok, igen. De nem úgy, hogy a vezérlés magától elmászott, hanem úgy, hogy eleve valamit nem jól állítottam. Ezt az autót szó szerint kosárban vettem, már ami a motorját illeti. gyakorlatilag könyvből raktam össze a motort. De az összerakás során megkérdeztem több hozzáértőt, volt aki le is ellenőrizte az előtöltést, és mindent rendben talált. A kopogós hangot azért írtam, mert egyrészt tapasztalatból, másrészt könyvekből is az jött át, hogy nagyobb előtöltésnél kopogósabb, kicsi előtöltésnél lágyabb a hangja. (ez utóbbit tapasztaltam is, amikor először véletlenül -10 fok kürülire raktam az adagolót. )
Ha jól értem arra gyanakszol, hogy a vezérlésed ment és ezért nem tud megfelelő teljesítményt leadni? Ebben az esetben nem volna nagyon kemény/lágy a motor járása? a többi dolog rendben van, üzemagyag rendszer, légszűrő, csúcsok?
Ááááá dehogy! Most épp dificsere project van, talán az majd segít rajta valamit. Én még mindig inkább előtöltés problémára gyanakszom, de ellentmondásos az, hogy hidegen kicsit fehéres a füst, viszont a motor szerintem kicsit kopogósabban jár, mint kellene. Ezért kellene egy stroboszkópos mérés. Bár félek, hogy azzal becsapom magam. Mivel hogy a beállítást úgy végeztem, hogy - 26 foknál éppen megjelent az adagolóelemnél az üzemanyag. De ha belegondolok, a stroboszkóp már azt az állapotot méri, amikor a nyomócső kicsit megduzzad a nyomástól, márpedig akkor már bővel az adagolás derekánál járunk, ami ugye biztos hogy kevesebb, mint -26 foknál lesz. Vagy esetleg a stoboszkópok ezt a késedelmet kiküszöbölik? Nem tudom, nem értek a dízel strobikhoz. ???
Nekem ugyanez a bajom a 200d-vel. Arra is gondoltam, hogy kicsit lóg a pillangószelep tengelye. Kínomban már a rudazaon állítottam úgy, hogy az adagolóra adtam több kaját. Így viszont nagyon sokat eszik, de legalább nem pörög alapjáraton. Az előtöltést precízen -26 fokra állítottam, de hidegen kicsit fehéres a füst, szóval valamelyik nap elmegyek egy szervízbe és stroboszkóppal is megméretem. Kíváncsi vagyok, mit mutat majd. Azon viszont csodálkozom, hogy annyi "nagynevű" topiklakó van itt a fórumon, és egy kivétellel senki sem tud, (vagy akar) épkézláb ötletet adni. Szóval kicsit szomorú vagyok. ..és nem az alapjárat miatt. :-(
köszönöm a válaszod, ebben is lehet valami, de inkább arra gondoltam, hogy az adagoló hátulján lévő karnál nem-e szívhat falsot. Mert nem olyan biztos, hogy ott is ki lett cserélve minden. Illetve még megpróbálom azt, hogy a visszamenő ág az üzemanyagrendszernél nincs-e esetleg eldugulva, mert megjelent egy kis gázolaj a porlasztóházakon is, pedig zsír új csövecskék vannak rajtuk. Na mindegy a héten gyűjtöm az ötleteket a hétvégén meg majd experimentálok :)
egy kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok. A következő kellemetlen dolgokat csinálja a 240D állólámpás motorom. Leírok mindent, hogy tiszta legyen a sor, aztán majd a végén jön a kérdés A motorban ki lett cserélve a vezérlánc mert már 9° volt benne, most csodálatos minden jelen van, kapott 4 beállított Bosch porlasztót, ill. egy telejesen felujított padon beállított adagolót (a kecskebőr is új van benne). Adagolót gyári értékre 24°-ra fel is tettem, a motor el is indult, szépen is jár és még az erő is visszatért bele, jaj és akik tudják még tavalyról az állandó fekete füst is tán mintha eltűnt volna, persze van ha az ember odalép neki, de az OK. Na de ami bosszant, és nem bírok rájönni, az az, hogy ahogyan bemelegszik a motor, egyszerűen felmegy az alapjárat, megáll egy értéken (mintha rá lenne tekerve a kézigáz)és nem tudom levenni. Rudazat, minden már laza a pillangószelepet meg már nem lehet jobban becsukni. Mi a búbánat okozhatja ezt? Valahol falsot szívhat az adagoló? Ha valaki már találkozott ezzel, vagy van valami ötlete nagyon megköszönném Üdv, Izi
'71-es első szériás autóhoz kérnék tanácsot, segítséget. Kormányváltó... váltórudak összeakadnak váltás közben, most már elég gyakran... ráadásul az egyik már bele is ül/üt a motorba, azon csúszkál... cserélnem kellene az egész mechanizmust, vagy csak a gömbcsatlakozókat, amik eléggé kopottak...
Sok szeretettel meghívunk mindenkit a XIV. W123 Club Hungary nagytalálkozójára, melyet idén június 26. és 28. között tartunk az Őrségben, a Vadása-tó vadregényes kempingjében.
A programokról:
2015. június 26. péntek
érkezés, beszélgetés, sátorállítás, ismerkedés
este közös tűznél sütjük meg azt, amit hoztunk magunkkal (szalonna, stb.)
nevezés a Csillagtúrára este 20:00-ig lehetséges
június 27. szombat
ébredés, mosdás, reggelizés
10:00 őrségi Csillagtúra rajt
15:00 célbaérkezés
az esti eredményhirdetés illetve vacsora elkészültéig alkatrészbörzét tartunk
18:00-19:00 vacsora és eredményhirdetés (bográcsos)
Kérnénk, hogy jelentkezési lapot mindenki töltse ki legkésőbb április 20-ig! Ezután már mindenki maga intézi a szállást, ha marad még. A jelentkezési lap kitöltésével a kért szállást lefoglaljuk, de a bejelentkezést és a fizetést mindenki saját maga intézi a helyszínen.
Az őrségi Csillagtúráról:
A Csillagtúra a korábbi évekhez hasonló élményt nyújt minden indulónak. Megpróbáljuk bemutatni Nektek az Őrség csodálatos táját és színes kultúráját. Nagyjából 100-120 km-es távval lehet számolni. Az induláshoz szükség lesz egy fotók készítésére alkalmas eszközre, illetve tollra, ceruzára. A nevezési díjat (4000 Ft/autó) a helyszínen kell rendezni készpénzben, de kérnénk mindenkit, hogy a jelentkezési lapon feltétlenül jelezze előre indulási szándékát, csapatának megnevezésével együtt.
A találkozónak saját topikja van a www.w115club.hu oldal fórumán, szívesen válaszolunk bármilyen felmerülő kérdésre. Amennyiben valakinek további kérdése lenne, úgy írhat a talalkozo@w123club.hu e-mailcímre, vagy telefonon is szívesen segítünk a +36 20 926 1410-es telefonszámon.
Sok szeretettel várunk mindenkit 2015. június 26. és 28. között az őrségi Vadása tónál.
Másik kérdés: Olajcsere következik, nálam az első. Milyen olaj legyen és mennyi? 200d , 40 éves. 1000Km-enként bever egy bő fél litert belőle. Asszem a váltóba a és difibe is cserélek. oda mit és mennyit javasoltok? Üdv. Z
Nekem a rúd alakú van benne. Egyelőre nincs vele bajom, a motor jár szépen, nem füstöl, indul is tökéletesen. Ráadásul nincs is hurok alakúm, szóval egyelőre marad ez, de gondolkodom a visszaállításon.
Hurokizzító helyett be lehet fizikailag rakni a rúdizzítót, de igazán jó sosem lesz, mert beleszól a porlasztási képbe. Magyarul nem lesz tökéletes égésed.
Nem azért csinálták hurokizzítósra, mert nem tudtak akkor még rúdizzítót gyártani, hanem mert ahhoz van kiképezve az égéstér illetve a kamra formája.
Ok! Köszönöm a segítségeteket. Kisízzítós, nagyizzítós, nem ugyanaz? (Én kisizzító alatt gyorsizzítót értek) Nekem gyorsizzítók vannak a200d-ben, de tavasszal próbaképpen kicseréltem régifajta, drótosra. A menetek ugyanazok voltak, végül maradtam a gyorsizzítósnál, mert a sószóróm ki volt égve. A szaki nevét nem akarom itt sározni, de ha rákérdezel, megírom, hogy igen, vagy nem. Üdv. mindenkinek: Z
Az én motoromon kisizzítós hfej van rádobva egy 74-es blokkra és tökéletesen működik, megy és fogyaszt. Szerintem nem csereberélték az előkamrákat. Ha szabad tudni ki az a mester, akit megkérdeztél a témában?
Vagyis ha jól értem, akkor neked most csillag dugóhoz lapos előkamrák vannak? Nem lett zajosabb, vagy nem tapasztaltál szokatlan dolgokat? (korom, zaj, indulás, stb??) Ha nem muszály, én sem cserélném ki az előkamrákat.
Szerencsére nekem most jó a párosítás (ovál dugó+lapos kamra), de tervezem a motor felújítását, az új dugók már megvannak, és azok csillag alakú tűzteresek. Miért fontos a megfelelő párosítás? Mi történik, ha nem jók a párok? És általában melyik a jobb dudó? A csillagos, vagy az oválos?