Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.04.04 0 0 3137

Anno a NoHAB-okat Ganz gyári darukért cserébe vettük.

Előzmény: NAR (3124)
eric35 Creative Commons License 2021.04.04 0 0 3136

"A források szerint a külkereskedelmi barter is teljesült, a motorvonatok árának egy részéért cserében vajat importáltunk a távoli országból."

(regionalbahn.hu)

Előzmény: paca664 (3130)
r1232 Creative Commons License 2021.04.04 0 1 3135

Simán lehetett új-zélandi vaj úgy, hogy nem tudtad,  hogy az. Mert pl. itthon csomagolták bolti kiszerelésbe.

Előzmény: Pályaőr (3132)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.04 -1 2 3134

 

Nagyon elmegyünk a fogaskerekűektől, de eszembe jutott, hogy Moldova nem véletlenül írta meg a Lakinger Béla zsebcirkálót... :  

 

https://konyvtar.dia.hu/html/muvek/MOLDOVA/moldova00256a/moldova00267/moldova00267.html

Pályaőr Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 3133

A Nagy Testvér dimenzióira jellemző a történet, de alighanem tényleg csak történet. Ennyivel le lehetne cserélni Svájc teljes fogaskerekű járműparkját, annál azért jobban ismerték Magyarországot, hogy ilyen sok hegyi pályánk még akkor se lenne, ha a trianoni szerződést valami csoda folytán semmisnek nyilvánítanák.

Előzmény: John Howard (3131)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.04 -1 1 3132

Nem kizárt. Ganz motorvonat van, vagy legalábbis volt Új-Zélandon, hanem én annak idején a boltban nem láttam odavalósi vajat.

 

De annak idején a földrajztanárunk mesélte, hogy Bulgária KGST-szinten panaszt emelt ellenünk, mert újabb és újabb tétel cseresznyebefőttet rendeltünk tőlük, aztán viszontlátták őket az NSZK boltjaiban, dacára annak, hogy nekik oda nem volt szerződésük.

 

Kijelentették, hogy ezt ők is meg tudták volna csinálni, és a béketáboron belül ez tisztességtelen haszonszerzés. Hanem hát régi mondás, hogy üzletben nincs barátság.

Előzmény: paca664 (3130)
John Howard Creative Commons License 2021.04.04 0 0 3131

"Szovjet fogaskerekű vasutat meg hát nem lehetett kapni."

 

Azért az urban legends szerint csak ráközelítettünk a "nagy testvérre", hogy kellene nekünk fogaskerekű.

Kérdezik, hányszáz szerelvény kellene?

Mondjuk, hogy csak hét.

Ők: Hétszáz? Hárásó, egy éven belül tudjuk szállítani!

Mi: Nem, nem. Csak hét, nem hétszáz...

Ők: Ja, olyan kis mennyiséggel mi nem foglalkozunk!

Így aztán kicsit nyugatabbra fordultunk...

 

Előzmény: Pályaőr (3127)
paca664 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 3130

Ha igaz a mondás - bár még nem jártam utána - Új-Zéland felé is működött. Oda ment a Ganz motorvonat, ide meg jött a vaj.

Előzmény: Pályaőr (3125)
Peti817172M Creative Commons License 2021.04.03 -2 0 3129

Úgy tűnik, rendben leközlekedett, bár ahogy látom délutánra a 65-ös OBU-ja elszállt, a 2-es forgalminál csak a völgyirányú meneteket jelzi.

Előzmény: HBweb hu (3128)
HBweb hu Creative Commons License 2021.04.02 0 0 3128

Ma, azaz 2021. április 2-án a Fogaskerekű Vasút a hétvégi menetrend szerint közlekedik. 

A BKK a weboldalán továbbra is a téves, tavaly őszi menetrendet hirdeti. 

https://bkk.hu/menetrendek#60

Pályaőr Creative Commons License 2021.04.01 -1 3 3127

Vidéken az mindig használatos volt, hát eleve nem kell bevenni az adóbevallásba, nem terheli bér/eü/nyugdíjjárulék, számtalan előnye van.

Az oroszoktól akarhattunk valószínűleg ZIU-trolikat venni, abba belefért volna  a zöldbab/konzerv bartell (akik csak hallottak közgazdaságról, keverik a kartellt a barterrel). 

A KGST-ben, mint fogalom, létezett a transzferábilis és a klíring (clearing) rubel. De csak elszámolási egység volt, nem kézzelfogható pénz. Hanem egyszer valaki szerzett nagyobb mennyiségű, forgalomból éppen kivont rubel-bankjegyet, és jó áron elsózta, hogy na, ez transzferábilis rubel, és sokkal többet ér, mint amit a turistáknak adnak.

 

Szovjet fogaskerekű vasutat meg hát nem lehetett kapni.

 

Csehszlovákia is svájcit vett, úgy '69-70-ben. De hát, aki a meglevőt fölprédálja...

 

Előzmény: alkotasu (3126)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.01 -1 4 3126

Azért annyira nem. A közgazdaságban is ismert fogalom a barter kereskedelem. Hogy mást ne említsek, magas infláció mellett jó lehetőség. De nemrég egy modellvasutas kolléga mondta, hogy vidéken a pálinka is sok esetben barter alap: megvan az ellenértéke is, hogy egy liter pálinkáért mit lehet a ház körül valakivel elvégeztetni.

Előzmény: NAR (3124)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.01 -1 4 3125

Nagyon hozzá voltak szokva a "KGST-relációhoz", ahol ez volt a gyakorlat.

 

(Ne felejtsük el, mikor már utána felmerült az orosz államadósság kérdése, ők is megmondták, hogy 1) az összeg nem annyi, amit mi összeírtunk, hanem, amit ők mondanak 2) a rubel árfolyama ez esetben úgyszintén 3) pénzről szó sem lehet, de mondjunk árukat, amiket kérünk helyette, gáz és olaj szóba se jöhet.)

 

Azért pártállami vezetőink helyesen éreztek rá, hogy Svájc és Ausztria irányában ez aligha működik...

Előzmény: NAR (3124)
NAR Creative Commons License 2021.04.01 0 3 3124

"ki lehetne fizetni zöldbabbal meg konzervvel" - azért ezt erős így olvasni 2500 évvel a pénz feltalálása után...

Előzmény: Pályaőr (3122)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.01 -1 3 3123

Ha valamelyik olvashatatlan lenne:

 

Kép megnyitása új lapon > fölötte, valahol a link közepén van egy THM-betűkombináció > törölni, átírni IMG-re, vagy BIG-re. Kiadja a nagy változatot, és még ahhoz is ad nagyítási lehetőséget. A mentésit is.

Pályaőr Creative Commons License 2021.04.01 -1 3 3122

        

 

A Fogas minden korszakát problémásan végzi.A gőzöst, kis, a sárgát is...a pirosat is.

 

http://elsovh.hu/a-fogaskereku-kerdes/

HBweb hu Creative Commons License 2021.03.31 0 0 3121

Évek-évtizedek óta borotvaélen táncol az üzem. Az 5/5-ös kiadás és a fogcsikorgatva közlekedés már rutin náluk. 

Most, hogy Erdei megszűnt forgalmi kitérőnek lenni, keservesebb lesz a helyreállítás késés esetén. 

Előzmény: eric35 (3120)
eric35 Creative Commons License 2021.03.30 0 0 3120

Egy kocsi műhelyben van, az biztos.

Egy szerelvény legjobb tudomásom szerint tartósan szolgálatképtelen.

És van hét vonat.

Elvileg össze lehet gereblyézni ötöt, de akkor tartalék és minden nélkül megy az üzem...

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3119)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.30 0 0 3119

És 5 forgalmi szám van a GTFS-ben, ennek megfelelően 60 perces fordulóidővel. 18 perc fölfelé, 2 perc a fordulásra, 26 perc lefelé, és 14 perc Városmajorban. Izgalmas lesz, vajon tényleg össze tudnak kaparni 5 szerelvényt?

Előzmény: Peti817172M (3118)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.30 -2 0 3118

Futárban is 12 perces menetrend szerepel. Majd pénteken kiderül, hogy mi a valóság, de ha a Futárban az szerepel, akkor az OBU-n is az fog megjelenni indulásként.

Előzmény: HBweb hu (3113)
HBweb hu Creative Commons License 2021.03.29 0 0 3117

A BKK menetrendi oldalán továbbra is a tavaly októbertől idén március 7-ig élt, már érvénytelen menetrend található. 

https://bkk.hu/menetrendek#60

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3114)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.29 0 0 3116

Erre gondoltam én is, örüljünk, ha van négy. A 2 perces fordulás 4 szerelvénnyel nyilván csak úgy képzelhető el, ha a személyzet cserélődik.

 

Persze először várjuk meg, hogy valós-e egyáltalán ez a 12 perces menetrend.

Előzmény: eric35 (3115)
eric35 Creative Commons License 2021.03.29 -1 2 3115

Bajosan.

Nincs is öt üzemképes szerelvény.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3112)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.29 0 0 3114

Úgy láttam, nincs kereszt az Erdeinél hétvégén sem. A Futár is azt mutatja, hogy fölfelé 10, 22..., lefelé 4, 16... onnan az indulások, várakozás nélkül. A másik 3 köztes megállóban van kereszt, várakozással.

 

Persze attól még lehet, hogy nem végleges és akár hibás is, láttunk már ilyet. :-)

Előzmény: HBweb hu (3113)
HBweb hu Creative Commons License 2021.03.28 0 0 3113

A GTFS-ben szereplő hétvégi menetrend nem jó (gyanítom, hogy tévedésből a korábbi érvényességét hosszabbították meg), Erdeire ad ki keresztet.

A munkanapi viszont jó, bár förtelmes. 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (3112)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2021.03.28 0 0 3112

A hétvégi menetrendben bizony 12 perces követéseket látok, keresztekkel mindhárom közbenső kétvágányos megállóban. A hegymeneti menetidő 18 perc, a völgymeneti pedig 26.

 

Ezt hány szerelvénnyel fogják megoldani? 4 szerelvény esetén csak 2-2 perc lenne mindkét végállomáson a fordulásra. Vagy ki tudnak adni egy ötödiket is, hogy legyen 14 perc Városmajorban?

Előzmény: Peti817172M (3040)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.25 -1 0 3111

Nemigen. Már lehetett vagy húszezer a budapesti telefon-előfizetők száma, de a készülékek 80-90%-a hivatalokban, üzletekben volt, és inkább munkaeszközként szolgált, mint magán-chatelésre, ezek meg este nem is voltak nyitva. (gondolom, az utasok is azért vállalták be a kocsi visszarakását, meg a tovább-vonatozást...)

 

A fogas-társaság a forgalom növelésére maga is telkeket vásárolt, és árulta őket építkezések céljára, hogy több legyen az utas. De közvilágításnak valószínűleg még híre-hamva nem volt, az utak meg olyanok voltak, hogy a fogas, még a villamos korszakában is szállított építőanyagos kocsikat föl a hegyre, azért nem értettem én, mit keres az a lehajtható deszkapalló a Széchenyi-hegyi végállomás legvégénél.

 

 

 

(Ez itt nem a reklám helye: a Ricqles-féle mentás alkoholt 1838 óta gyártják mind a mai napig. Jobb drogériákban alighanem kapni, de nem két fillér lehet. :-) )

Előzmény: Peti817172M (3110)
Peti817172M Creative Commons License 2021.03.25 -1 0 3110

Azért látszik, hogy akkor fontos szerepet töltött be a fogaskerekű, mert az föl sem merült, hogy azok a kocsik, amivel a végállomástól hazavitték az utasokat, lejöjjenek értük.

Előzmény: Pályaőr (3107)
Pályaőr Creative Commons License 2021.03.25 -1 1 3109

 

Istenbizony akartam, csak mondom, valaki már nem fogja bírni idegekkel, és elkezd dühöngeni.

 

 

Hogy korhűek legyünk, egy kis Ricqles-féle mentás alkoholt, az fertőtlenít aztán rendesen, meg helyre is dobja az embert... 80%-os.

Előzmény: Zolcsi67 (3108)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.03.25 0 0 3108

Valamint ittak rá egy kis pálinkát, ezt kihagytad :-)

Előzmény: Pályaőr (3107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!