"Van aki átmegy futóval egy járdaszigeten, mert nem veszi észre"
Mekkora múltkártyát csaptál ki az asztalra! ;) (Like:)
Ugyan nincs fénykép az esetről, de nekem beégett a retinámba a kép, ahogy előzés közben megyünk neki a járdaszigetnek, miközben ott van mögöttünk az ufó rajta a motorral :D (vagy kettő is volt rajta? Erre már nem emlékszem :) De talán a Yeti-ről hazafelé volt ez az eset a DRZ 400-al :)
Nem szeretném túlokoskodni a dolgot, de szerintem az van, hogy a nullás északi szakaszán a beton burkolat nem annyira okés, mint amennyire büszkék voltak rá az aszfalt kopóréteghez képest.
Nekem úgy tűnt, hogy amíg aszfaltozott részen mentünk, nem volt gond, de a csak hosszirányban érdesített beton kopóréteg mint ha megtartotta volna a felolvadt hókását és az fagyott volna rá az alásózás elmaradása miatt.
Kb. Ferihegynél tűnt fel, hogy valami nem annyira okés, onnantól lassítottam.
Nagyon csalóka ez a burkolat, szinte egyáltalán nem látszik, hogy jég van rajta.
Ne feledd, h te TÖ-KÉ-LE-TES VAGY, ÉS AZ AUTÓID IS TÖ-KÉ-LE-TE-SEK. Az utakon meg hétköznapi emberek is járnak, szarabb autókkal, hát néha baleseteznek. Van aki átmegy futóval egy járdaszigeten, mert nem veszi észre, meg van aki egy sima lefagyott autópályán elesik. Shit happens!
Érdekes, én tudok közlekedni tükör jégen is. Nem kezdek se piruettet se semmit se előadni. De tuti az útkezelő a hibás szerintem is. Meg a rohadt komcsik, meg a tudod kik.
F@szaság volt ma a nulláson: tükörjég a belső sávban - úgy néz ki, váratlanul érte a kezelőt a tél, mert elfelejthettek alásózni, homokot, zúzalékot kiszórni.
Egy rövid 10 km-es szakaszon az alábbiakkal találkoztam:
- piruett a szalagkorlátnak és plusz 1 autó kiütve
- egy magányos, orrán erősen törött kisautó a szalagkorláton
- 6-7 autó keresztbe kasul, mindenki a szalagkorlátra kenődve vagy összetörve, mögöttük egy félbe csuklott katonai vontató plusz a vontatmánya, két és fél sávot elzárva.
Ezúton is gratulálnék a felkészültséghez a közút kezelőjének, végülis csak alig pár napja megy a hírekben, hogy jön a tél.
És ezúttal nem a nyári gumisok voltak a hunyók, csúszott az egész, volt ahol a külső sáv is le volt fagyva.
A jegybevételekkel kapcsolatban próbáld meg kiterjeszteni az értelmezési tartományt az első ajtós felszállásra: csökkent a bliccelők aránya, nőttek a bevételek.
A buszvezetőtől véve azért drágább a jegy, mert az alkalmi utazók igényeihez igazodva egy plusz szolgáltatást nyújt. Egyébként mostanra azt is elérték (jogosan), hogy jutalékot kapjanak a jegyértékesítés után.
Szerintem ez így teljesen rendben van ahhoz képest, amit írsz (én is jártam így), hogy a jegykiadó automaták jellemzően nem működnek.
Javaslom a 10-es gyűjtőjegyet, úgy csak 300 Ft darabja, többnyire szokott is lenni otthon, kivéve ha valaki elviszi és elfelejti visszarakni az előszobapolcra. Olyankor marad a sofőrös megoldás - de így legalább legálisan lehet utazni.
Amikor a Császárhoz vissza buszoztam a kocsiért, akkor egy 100-asomat elnyelte a jegy automata a végállomáson. Bepróbálkoztam még egy 20Ft-ossal is, de azt is elnyelte. Ezek után a vezetőtől kellett jegyet venni 350Ft helyett 450Ft.ért. Tehát összességében 570Ft-ért utaztam egy menetiránynak kb. a felét. Hát a jó kurv@ anyjukat!
"the percentages of persons 19 years of age with a driver's license in 1983, 2008, and 2010 were 87.3, 75.5, and 69.5"
Tehát a 19 évesek meghatározó többsége, 69,5% szerzett jogosítványt.
Hogy az USA nagyvárosokban csökken erre az igény, annak nyilvánvaló okai vannak, de ne felejtsük el, hogy Magyarországon nem a közlekedési infrastruktúra fejlettsége, hanem sokkal inkább az anyagi lehetőségek korlátozzák a jogsi szerzést, össze sem lehet hasonlítani a két társadalmat ebből a szempontból.
Hidd el, borzasztóan kellemetlen tud lenni, amikor az ember fizetne egy közösségi szolgáltatásért, de nem tud. Mifelénk olyan 4 km-es körzetben nem lehet buszjegyet venni. A kisközért felhagyott az árusítással, mert nem kapott a BKV-tól és túl sok volt a macera az elszámolással.
Előfordul, hogy az ember nem autóval indul neki a dolgainak, mert tudja, hogy nem lehet parkolni a célnál.
Ma pl. az Oktogonnál volt dolgom, meg itt-ott a városban. Reggel felszálltam a buszra, utána vettem az Örsön egy 24 órás jegyet és vígan utazgattam stresszmentesen egész nap.
Amíg nem volt arra lehetőség hogy buszjegyet vegyek a sofőrtől, vagy taxiztam, vagy pedig rendkívül kényelmetlenül éreztem magamat, mert nagyon nem szeretek bliccelni - és nem a lebukás kb. 0 veszélye miatt.
De ezt írtam, hogy ez szubjektív, lehet, hogy másokat kevésbé érintő kérdés.
én pl. az első ajtós felszállást és azt, hogy végre lehet buszjegyet venni(!)
Az első ajtós felszállásban neked mi a jó? A buszjegy-vételről meg az jut eszembe, hogy Prágában megtapizok egy widgetet a telefonomon, amikor felszállok a villamosra, és van jegyem, 50 percre korlátlan átszállással, egy kicsit kevesebbért, mint itt egy buszjegy.
Az 50 perc úgy van meghatározva, hogy ennyi idő alatt gyakorlatilag a város bármely pontjáról bármely pontjára elérsz tömegközlekedéssel. Kisváros, na. Ha telefonon veszel jegyet, az igazából 60 percig érvényes, mert azt kérik, vedd meg, amikor a megállóba érsz, hogy már érvényes legyen, amikor felszállsz, és a megállóban eltöltött idődet kompenzálják ezzel a +10 perccel. A technológiához használt sms meg ingyenes. Szóval kicsit átgondolt és 21. századi a rendszer, nem is tüntetnek a buszvezetők, hogy már pénztárosként is dolgozniuk kell. Ja, és nem új, 5 éve is így volt már, csak nálunk nem tudunk eljutni idáig...
Nem minősíteném Vitézy-t (aki egyébként nem választott vezető, hanem inkább kiválasztott), a karrierje sem különben érdekel, inkább az a fontos, hogy az általa vezetett BKK intézkedései mennyire hasznosak a közösségnek.
Ennek nyilván vannak szubjektív megítélés alá eső elemei, én pl. az első ajtós felszállást és azt, hogy végre lehet buszjegyet venni(!) a hozzám hasonló kültelkieknek és az alkalmi utazóknak, egy nagyon hasznos lépésnek tartom - ezt visszaigazolták a jegybevételek is.
Ugyanakkor nehezen tudnám elfelejteni azokat a fiaskókat, amiket a koncepciótlanság (pontosabban egy teljesen téves és hibás koncepció erőltetése) okozott: az M1-M7 bevezető permanens dugóvá alakítása, a 4-6 villamos közlekedési lámpáinak áthangolása a keresztező forgalom rovására vagy legutóbb a Thököly úti bottleneck. Azt gondolom, hogy a gyalogos és gépjármű forgalom szintbeli keresztezésének erőltetése a Ferenczyek terén szintén óriási marhaság - főleg a környék forgalmi rendjének korábbi átalakításának (Petőfi S. utca) fényében. Az informatikai projektek csúszása is nevetséges, ott az utastájékoztató rendszer, érthetetlen az egész.
De a legfájóbb amit a metróval műveltek. A 4-est projekt első üteménél leállítani elvette az egész értelmét. A Keleti és Kelenföld között van vasúti összeköttetés. A használt MÁV sínek beépítése a lassan életveszélyessé váló szakaszokon, a kockásodó kerekek az új szerelvényeknél mind mind arról szólnak, hogy 0 szakmaiság, 0 tervezés, 0 karbantartás, csak tűzoltás. Csak baj ne legyen belőle (szerencsére eddig az elfüstölő régi szerelvények sem okoztak kárt egészségben, emberéletben.)
It's all 'bout the money, de ez egy elég drága játékszer.
Ja, ezen én is leakadtam... Valaki mond valami tök egyszerű igazat, és az egybites horda hörög...
Vitézy karrierjét eleve nem értettem soha - (persze de, ismerve családi hátterét), egy nagyváros közlekedésszervezése törvényszerűen valamilyen optimalizáló, kompromisszumkereső, szintetizáló tevékenység kell hogy legyen, amit jellemzően nem eleve szélsőséges, saját szélsőséges véleményein túl látni és gondolni látványosan képtelen vezetők szoktak jól megvalósítani. Ráadásul nem nyikhaj korban, valós élettapasztalatok nélkül...
Azt pedig, hogy egy gyermektelen-családtalan, jogsi nélküli fiatalember nyilván egyoldalú és erősen hiányos tapasztalatokkal bírhat csak egy nagyváros közlekedéséről, az elég egyértelmű szerintem. Ezt csak azok nem látják, akik hasonlóan együgyűek ebben a kérdésben...
Vitézyről nekem mindig az a megfigyelés jut eszembe, ahol nemzeti jegyeket kerestek kísérletileg, különböző csoportos problémamegoldó-tesztek megfigyelésével. A magyar csapatokra egyetlen aránylag szignifikáns jellemzőt véltek találni, ami a viszonylagos sikertelenségük okának lett kikiáltva: e szerint a magyar kultúrában hajlamosak vagyunk bonyolultan és lassan kiválasztani vezetőinket, de ezt kompenzálandó legalább jellemzően a leghangosabbakat és/vagy a legalkalmatlanabbakat vagyunk hajlamosak választani...
Horváth Csaba Tarlós István korábbi pikírt megjegyzése után célozni mert arra, hogy Vitézy Dávid jogsi nélküliként kevésbé árnyaltan látja a közlekedés valóságát.
Beindult azonnal az online vérhányás, hogy micsoda egy általánosítás és most már úgy néz ki, hogy a pl. 444 vonatkozó cikkének kommentelői szerint szégyen lesz jogsit szerezni, mert bringával mávval és volánnal járni so kúúúúl.
Azé' biztos ami biztos alapon nálunk mindkét kölök 18-ik szülinapra jogsit kapott (legalábbis tanfolyamot), anno a mi korunkban 17 évesen ciki volt nem megszerezni korkedvezménnyel, később meg MHSZ vizsgákkal az volt a menő aki érettségiig több kategóriát gyűjtött be.
Szánalom, hogy amíg pl. az USÁ-ban a felnőttség szimbóluma a jogsi és arról kell kérni külön papírt, hogy valaki képtelen teljesíteni az önálló közlekedés kritériumait, itthon ma arra megy a hörgés, hogy taplóság elvárni valakitől a jogosítványképességet (és nem mellékesen a közlekedési szabályok ismeretét).
"Mivel korábban (elméletileg) csak a legjobbak jutottak be egyetemre, így nyilvánvaló, hogy bármekkora létszámbővítés gyengébb képességű hallgatók bevonását jelenti az egyetemi képzésbe. Ez az órák színvonalára is rossz hatással lehet, mivel a tanítás tempóját a lassabbakhoz érdemes igazítani."
Nem értem ebben mi a múltkártya:) Az tény, ha 125-ös, 150-es ARN-eket és mindent, aminek volt 50-es megfelelője, szinte csak forgalomba helyezés nélkül vettek, hogy majd ők elintézik.... De olyan megoldást sosem tudtam a lopáson kívül, ahol illeték nélkül tudsz rendszámos motort venni... Rendszám nélkülinek meg nincs költsége eleve.
A konzolos first person shooter játékokban késik 80-150 ms-t az LCD TV-s megjelenítés, 200-500 ms a reakcióidő, a helyben toporgás, ugrálás, fizikai célzás erőnléttől függően további 1 mp késleltetés. Levadásznak a precíziós egérpados éjjelnappalos gamerek.
Danit kéne megkérdezni, hogy megy a precíziós lövészet időre, nagyon semmi köze a CES bohóckodáshoz.