Heló! Pár éve Keszthelyen a Peny után az ut mellett a fűben sokáig állt 1 kék eladó dacia . Ha jól emlékszem a nyáron a Kisbucsai vasuti átjárónál levő szerviz vagy kereskedésben láttam szintén kéket lehet hogy ugyan az az autó ami keszthelyen volt anno. Nincs messze esetleg ugorj el lehet hogy még ott van mostanában nem jártam egerszeg felé hogy lássam.
Tegnapi szerzeményem Romániából. Sok minden van kint a Daciához, rendelni lehet ami nincs. Megyek még valamelyik hétvégén, ha valakinek kel valami, szívesen megkérdezem-megnézem.
Lelkes tulaj, avantgárd járgány, viszont nem látszik különösebben, hogy rozsdagondokkal küzdene. A szellőzőrács szerintem stimmel az évjárathoz. Nem biztos, hogy félni kellene ettől az autótól, sőt szerintem a gazda "értő" gazda lehet. (Nem ismerem)
Visszaalakítani sajnos nem annyira egyszerű,illetve majdnem lehetetlen,ha csak a "C" oszlopi szellőzőre gondolunk,vagy a tetődíszlécezésre. Az elejét is sokkal bonyolultabb mint az elsőre látszik.(plusz nehezítő faktor sz elejéhez való alkatrészek beszerzése.) :(
Türelem, néha olyanból is felkerül egy-egy szép darab, szoktak olyat is hirdetni néha. (Bár csak 1981 utánit) Itt a fórumon ha visszaolvasol kicsit egy kéket, igaz korróziós gondokkal de jó gazdának ajánlottak idén.
Köszi a keresgélést amúgy az 1979-1984 közötti "öszvér" lenne az igazi, arra fáj nagyon a fogam( nekünk olyan volt), vagy egy ilyen 84 utánit visszaalakítani. :)
A hirdetésben korrekten leírják, hogy újrafényezett. A képeken is látszik, hogy komolyabb szétszerelés nélkül, valószínűleg a korrodált részek kivágásával, javították a karosszériát. Ilyennek látom én például a jobb és bal hátsó keréknél a sárvédőív egy részét. A beltere viszont egész szép. Ha úgy számolsz, hogy nem kell most lakatosmunkát, meg fényezési munkát végezni akkor az ár jónak is tűnhet, hiszen a kettő együtt pillanat alatt százezres tétel. Ha a megvásárlásán gondolkodsz, akkor, ha a kereskedésben végezték a karosszéria rendbetételét, akkor részletesen mutassák meg azokat a részeket, amiket kivágtak javítottak. Az autót karosszéria korrózió szempontjából nagyon alaposan át kell vizsgálni. A képek alapján csak külső fényezést kapott. Ha a motortérben első rugótornyok tetején első lámpatestek felett nem javított hólyagosodás, korrózió tapasztalható, vagy például az első szőnyegek alatt az emelőbakoknál, az ajtók belső élein, akkor én elállnék a vásárlástól, mert a most kívül szép karosszéria nagyon hamar újra beteggé válhat, félő ilyenkor, hogy az újrafényezett ajtók alja kívülről újra hólyagosodni kezd. További jellemző hely még a hátsó sárvédőívek műanyag takaróívei alatti rész melynek problémája kézzel is kitapintható, ha korróziós gond van. Amúgy én inkább gyári festésű autót keresnék, lehetőleg még a gazda, vagy családja által meghirdetve, vagy fotókkal dokumentált előzményű javított karosszériájút. Ha megveszed néhány dolgot pótolni kell, feliratok díszlécek, pedálgumi. Üdv András
Sziasztok! Szeretnék egy Dacia 1310-est venni gyerekkori kötődés miatt, de sajnos nem nagyon találok a közelben (keszthelyi vagyok) csak budapesten olyat amit érdemes lenne szerintem megnézni. Tudnáto egíteni eseleg hogy a dunántúlon nincs e olyan ami kicsit jobb állapotú KB 150000 és 200000 Ft között gondolkodom. Csatolok egy linket ezzel szemezgetek bár kicsit sokallom az árát: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/dacia/1310/dacia_1310_1_3_berlina-12165700
Ez a Dacia már Magyarországon marad :)) A Közlekedési múzeum tulajdona lett.(Magán érdemleges érdeklődés nem volt a hirdetésre. Nem restaurált hanem megőrzött állapot.)
Akkumulátor mellett vékony csövecskével, vagy rúddal felnyúlni és a zár bal oldalán (menetirány szerinti) erre az esetre kialakított kampót felnyomni. Plero is tudta szerintem...(:
Apámról rám maradt egy rahedli román Dacia 1300 és 1310-es alkatrész. Komplett kormányműtől megkezdve a hengerfej tömítésekig nagyon sok minden maradt. Belső világítás kulcsos tanksapka, belső tükör stb. Akit érdekel írjon rám nyugodtan a treverigall@freemail.hu címen.
A "rendes" hátsó szélvédő mindenképpen erős érv amellett, hogy igazad lehet. És akkor ez megmagyarázná a többi kissé elnagyolt részletet is a kasznin, ami nem a sokéves versenyhasználat, hanem a házilagos kivitelezés jele.
Nem semmi dolgok rejtőzködnek nálad. De szerintem ez egy limuzin ügyesnek indult egyedi átépítése. Ha jobban belegondolok a "gyári" kupé készítése is új limuzinok egyedi átépítése volt, csak azt sorozatszerűen készítették.