bűnözőnek azért nem bűnöző, a csajt nem ő lőtte le, mint azóta kiderült. mindenesetre elég neurotikus figura, mint a géniuszok általában.
én valami olyasmit olvastam, hogy cohen felénekelte a vokálokat, és onnantól kezdve spector be se engedte őt a stúdióba. az album szerintem is zseniális, a true love leaves no traces az egyik legszebb dal a világon. ja, és a fingerprintset is bírom, az olyan mulatságos-ironikus kis zaj. a lemez összes dala a férfi-nő kapcsolatról szól, eléggé kiábrándult hangnemben. konceptalbum, kvázi.
szóval inkább spector-lemez, mint cohen-lemez? úgy értem, cohen sem azelőtt, sem azóta nem adott ki ennyire agyonhangszerelt albumot. (azt azért nem hiszem, hogy cohen mostohagyereknek tartaná, a memoriest pl. rendszeresen játszotta élőben, ha jól tudom.)
sok-sok hsz-sal ezelőtt, még a topik elején én is hasonló kérdést tettem fel itt, és már nem emlékszem, ki válaszolt. vmi olyasmi, hogy Cohen a hangszerelés meg egyéb zenei-technikai kérdések kapcsán erőteljesen összezördült a producerrel, viszont a lemez megjelent, de nem olyan tartalommal, ahogyan azt Cohen szerette volna. az biztos, hogy eléggé kilóg a többi közül, nekem nem is különösebben kedvencem, de van egy-két szám rajta, amit kedvelek, pl. Paper Thin Hotel, True Love Leaves No Traces. hát így.
figyi, egy kérdésem lenne. Nem vagyok túl járatos Cohenben sajnos, a két best of van meg, és a Death Of A Ladies' Man. A kérdés ez utóbbival kapcsolatos. Akárhány kritikát olvasok vagy ismerőst kérdezek meg, mindenki ezt tartja Cohen karrierje mélypontjának, én meg nem értem, miért. Szerintem rohadt jó lemez. Én igazából Spector-fanatikus vagyok, valójában azért is vettem meg az albumot, mert ő a producer. De nem csak a produkció, hanem a dalok is kiválóak.
Szóval: ti, mint a Cohen-életműben nálam járatosabb arcok, mit gondoltok erről a lemezről? Ti is utáljátok? Mit gondoltok róla?