Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

budfbundy Creative Commons License 2025.01.29 0 0 112217

Sziasztok!

 

Szeretnék kérdezni tőletek. Van egy 2019-es octaviáviám ami dízeles. Start-stop-os. Nem lehet azt valahogy állandóra kikapcsolni? manuális mindig én kapcsolgatom, csak olyan unalmas. :) 

 

Meglátásom szerint dízel esetén nem is értelmezhető nagyon ez a funkció, ha jól gondolom.

 

Köszönöm,

Attila

nohab Creative Commons License 2025.01.27 0 0 112216

Nem tudom, hogy mikori a kép. Ma már tudja az ember, hogy ezeknél az elkokszosodás olyan mint a fékbetét elkopása, és hogy ilyenkor diózni kell vinni. De ha valaki laikusként megy szerelőhöz, akkor egyáltalán nem biztos, hogy egyből ezt a megoldást ajánlják, ráadásul nem kevesen vannak, akik úgy akarnak a közvetlen befecskendezéses autók kokszosodásából megélni, hogy megoldást nem adnak, csak a pénzedet nyúlják le.

Előzmény: csíkos-háTTú (112214)
kkn Creative Commons License 2025.01.26 0 0 112215

Nem is írtam, hogy ez a vége. Csak, hogy szerintem a gyári állapothoz képest jelenleg már ez is eltérés a rossz irányban. Ha 1,8-at ír, vagy 2,35-öt, akkor azt veszem át, lényegtelen az érték. Csak az, hogy egyik sem a gyári, sima felület, ami ideális a gázáramlások számára. 

Előzmény: nohab (112211)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.26 0 0 112214

Ezt azért hamarabb észre kellett volna venni, hogy nem megy a verda, meg dadog esetenként...

 

Nem igazán volt gondos gazdája ennek.

Előzmény: nohab (112213)
nohab Creative Commons License 2025.01.26 0 1 112213

Sok hidegüzemmel fel lehet pácolni szépen, te inkább hosszabbakat mész.

Előzmény: csíkos-háTTú (112212)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.26 -1 0 112212

Mhhh...

Azért én  láttam az 1,2TSI motoromat megbontva, az távolról sem volt ennyire retkes, pedig túl volt 240.000km-n,és nem volt "diózva" előtte.

Ezt a képet látva, amit beszúrtál, azért elbeszélgetnék a tulajjal egy kicsit, hogy mégis hogyan, és mivel használta azt a szerencsétlen motort? Vénusz étolajat tankolt?

Előzmény: nohab (112211)
nohab Creative Commons License 2025.01.25 0 1 112211

Úgy látom ez a 2mm beakadt. A kokszképződést nem olyan valaminek kell elképzelni, hogy nő, nő, és majd 2mm-nél megáll.

Elkezd nőni, ha addig nem bontod le, akkor eléri a 2mm-t, majd ha továbbra sem bontod le, akkor nő tovább egészen addig, amíg még képes működni a motor.

 

200ezer km után (nyilván a használattól is függő módon) szerintem ez az utolsó fázis van ("még képes működni a motor") 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kkn (112208)
nohab Creative Commons License 2025.01.25 -1 1 112210

Diagnosztika nélkül kidobott pénz a szívósor diózás.

  

200 ezer diómentes kilométer után egy 1.4 TSI-nél? Fordítva, diózás nélkül kidobott pénz minden más.

Előzmény: Pierr_Kardán (112207)
-carcass- Creative Commons License 2025.01.24 -1 1 112209

Lent a képeken látszik, hogy nekem milyen volt. Alig kokszos a neten található képekhez képest. Semmilyen hibát nem tárolt a kocsi és a dióhéjas buli után az a fura rántás (6ból 5be, mikor gázadásra visszaváltott) megszűnt, viszont érezhetően jobban ment.

Szóval vagy én voltam az az egy eset vagy hülyeséget beszélnek.

Egyébként 150e-ért csinálták.

Előzmény: Pierr_Kardán (112207)
kkn Creative Commons License 2025.01.24 0 0 112208

Mérnökhadak évtizedek óta foglalkoznak a beszívott levegő áramlásának optimalizálásán. A finomhangolás, tuning egyik alapköve volt régen pl. a szívósorok minden kis sorjájának az eltüntetése, a rücsik kisimítása. Tehát, amikor egy megtervezett , simafalú szívórendszerbe egy amorf rücsis két milis kokszréteg belerakódik, az az égvilágom mit sem okoz a motornak. Persze, valószínűleg nem attól lesz hiba, de a hatásfokot csak befolyásolja. Mint a bütykök kopása, egyebek. Akinek telik rá, érdemes a motort újra fellélegeztetni.

Előzmény: Pierr_Kardán (112207)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2025.01.24 0 0 112207

Ez a vállalkozás szívósor tisztítással foglalkozik, mégis azt mondják, hogy 100 esetből 99 esetben nem a szívósor elkokszolódása okozza a motor működési problémáit, illetve azt is mondják, hogy 2 mm vastag kokszréteg semmiféle problémát sem okoz a motor működésében.

 

https://motortisztitas.109.hu/?p=8527&onev=miert--es-hany-km-utan-fontos-tisztitani-a-szivosort-#

 

Diagnosztika nélkül kidobott pénz a szívósor diózás.

Előzmény: nohab (112205)
kkn Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112206

Ebből kiszedhető a szilikát . Meg amúgy is cserélni kell a fagyállót, kimosni a rendszert. Csak azt nem tudom, a zacsitól eltekintve önmagában jobb a G13 a G12-nél, vagy sem?

Előzmény: -carcass- (112203)
nohab Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112205

Csak annyit tudunk, hogy ő legalább 200 ezret ment diózás nélkül, de az nem derült ki, hogy 0 km óta vagy már eleve használtan ült bele. Okozhat hasonló jelenséget a durva elkokszosodás, de persze lehet mellette más hiba is.

Előzmény: Pierr_Kardán (112201)
-carcass- Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112204

Ihol pár kép róla.

 

Előzmény: -carcass- (112202)
-carcass- Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112203

Amikor a Superbre a cascot kötöttem, nekem a kárszakértő is javasolta, aztán a szerelőm is egyetértett, hogy célszerű lenne a hagyományos megoldásra visszaállni, a szilikátos cuccot tartályostól, vizestől kicserélni.

Előzmény: kkn (112178)
-carcass- Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112202

Nem hiszem, hogy annyira el tudna kokszosodni, hogy annyira rángasson, hogy villogjon a check engine lámpa.

Pedig tud villogni miatta. Nekem is csinálta, emlékszem rá, hogy a Mátrában történt, lefelé menetben, egy tetűlassú sort akartam előzni és nagyon durván tiltakozott.

Bontáskor derült ki, hogy alig volt kokszosodva (már a netes képekhez képest), de a dióhéjas megoldotta.

Hibajelzés egyáltalán nem volt kiolvasáskor.

Előzmény: Pierr_Kardán (112201)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112201

Valamilyen diagnosztikán volt az autó, ahol kiolvasták a hibatárolót, vagy belenéztek és akkor mondták, hogy a kokszosodás miatt rángat az autó, vagy csak te gondolod, hogy azért rángat?

 

Nem hiszem, hogy annyira el tudna kokszosodni, hogy annyira rángasson, hogy villogjon a check engine lámpa.

 

Az enyém is rángatott, néha begyújtotta a lámpát. Kérdeztem a szakszervizben a szerelőtől, hogy mi lehet ez, de ő azt mondta, hogy ez 90%-ban valamelyik szonda hibája (légtömegmérő, egyes, vagy kettes lambdaszonda). Nálam végül hátsó lambdaszonda csere lett.

Előzmény: Pasa64 (112200)
Pasa64 Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112200

Természetesen nem akarom megúszni a dióhéjas tisztítást, ezzel kezdtem az első hozzászólásomat. A lényeg, hogy gyorsan kellett volna valami átmeneti megoldás, ami ezek szerint nincs.

A start/stop hiba pedig nem az akksi miatt van, hanem - mint már írtam - amikor a rángatáskor villog a csekklámpa, csak akkor jön elő.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Előzmény: csíkos-háTTú (112197)
nohab Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112199

200 ezernél már lehet ilyen tünete a szívószelep kokszolódásának, főleg ha inkább alacsony fordulaton jelentkezik. Ott különösen fontos a beszívott levegő megfelelő mozgása a befecskendezés előtt/közben, ami nagyobb kokszolódás esetén egészen biztosan nem lesz meg, így az égés is tökéletlen lesz. Magasabb fordulaton sem lesz jó a keverékképzés, de ott a tünetek nem ennyire látványosak.

Persze lehet más hiba is mögötte, de ha 200 ezret elment tisztítás nélkül, akkor ez egészen biztosan elvégzendő feladat.

Előzmény: csíkos-háTTú (112197)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112198

Nincs köze hozzá annak, hogy milyen benzint tankolsz bele. Én nem kínoznám azzal sem, hogy ebben az állapotban megkergetem. Mielőbb szerviz, hogy ennél nagyobb baj ne legyen! Ami Neked van, az már a szíjjas vezérlésű 1,4TSI, ami egyébként egy nagyon jó motor, bagyon jól megy, és keveset fogyaszt. Érdemes lenne törődni vele.

Előzmény: Pasa64 (112195)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2025.01.23 0 0 112197

Szia!

Nincs rá megoldás, csak az, hogy "mechanikailag" el kell távolítani a lerakódott kokszot a szelepekről. Ez praktikusan a dióhéjas tisztítás. Semmilyen más hókusz-pókusz nem hatásos. Az Octáviás FB csoportban valaki tolja ezerrel a hidrogénes tisztítást, ami csak 30-40.000Ft, és elvileg úgy működik, hogy a járó motorba beeresztenek hidrogént, az majd a koromból metángázt csinál, és a motor majd ezt jól kipuffogja. Kémia, általános iskola 7. osztály, ez ki van zárva, hogy működjön.

Szóval, sajnos ezt nem úszod meg.

Ha ennyire rakoncátlan a motor, akkor ott lesz szerintem más baj. Kezdve az akkuval, amit leírtál - start/stop hiba - arra utal, hogy az sincs már a helyzet magaslatán.

 

Egyébként a kokszosodás akkor jön elő, ha sokat mész hideg motorral, magyarul rövid távokon használod a kocsit. Ennek sok oka van, hogy miért, és nem csak a TSI, hanem minden közvetlen befecskendezésű motorra igaz.

Előzmény: Pasa64 (112188)
TWdoktor Creative Commons License 2025.01.22 0 1 112196

Már ne haragudj, de elolvastad itt a hozzászólásokat? A legfontosabb és relevánsabb részt idemásolom, hátha:

"Ebben a motorban a szelep nem találkozik a benzinnel (pont azért kokszólódik)"

Járhatsz akármilyen benzinnel meghajtva a kocsit, a meglévő állapoton nem segít, csak a mechanikus tisztítás. Keress egy műhelyt, ahol csinálnak dióhéjas tisztítást, és dokumentálják az előtte-utána állapotot is, aztán gyia!

Előzmény: Pasa64 (112195)
Pasa64 Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112195

Oké, köszönöm. A vizsgáig még van kb. 1500 km, ezt akkor 100-as benzinnel teszem majd meg. És párszor meg is kergetem egy kicsit, talán az is segít valamennyit.

Airbag. Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112194

sehol nem irtam hogy ezt Kell használni!

Előzmény: nohab (112193)
nohab Creative Commons License 2025.01.22 0 1 112193

Semmi más nincs a dióhéjas és a szétszedéses tisztításon kívül.

 

Senkinek ne dőlj be, aki mást mond! Tibi műhelye: koksztalanítás HHO-val és TerraCleannel?

Előzmény: Pasa64 (112188)
Airbag. Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112192

elvileg a 100 -as benzin is nagyobb hőfokon ég el,az is leszedheti a lerakodásokat..(elvileg)

de szerintem ahhoz inkább a rendszeres evo100 benzin használatra volna szükség...

Előzmény: Pasa64 (112190)
nohab Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112191

Miután ebben a motorban a szelep nem találkozik a benzinnel (pont azért kokszólódik), így viszonylag csekély az esélye annak, hogy a benzinhez keverve bármi használna ebben kérdésben.

Előzmény: Airbag. (112189)
Pasa64 Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112190

Lehet, hogy a tied tiszta éppen a rendszeres használat miatt, ezért nem érzed. Én eddig nem tudtam, hogy ilyen gond lehet, úgyhogy szerintem még sosem volt tisztítva. Én 200 ezret tettem így bele.

Előzmény: Airbag. (112189)
Airbag. Creative Commons License 2025.01.22 0 1 112189

hát,nehéz kérdés...

 

az STP és Wynns adalékokban van szeleptisztitó folyadék,amit a benzinhez kell önteni,

én olyan 10-15 e km ént szoktam használni az injektor és szelep tisztító löttyöket

nem tudom használnak-e valamit, olyan nagyon látható jelét nem lehet érezni/szerintem/

Előzmény: Pasa64 (112188)
Pasa64 Creative Commons License 2025.01.22 0 0 112188

Sziasztok!

Van egy sokat futott 1,4 TSI motoros 3-as Octaviám. A motor el van kokszosodva. Kérdésem az, hogy létezik-e valamilyen adalék, amivel - átmenetileg - tisztíthatóak valamennyire a szelepek? Később a megfelelő forrás meglétekor majd dióhéjas tisztítás következik, de most a vizsgára kéne kicsit javítani a helyzeten, mert alapjáraton és 1500-as fordulat alatt rángat. Ilyenkor a csekklámpa villog, néha úgy is marad és a start/stop is egyből hibát dob és megszűnik működni. Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!