Szeretnék kérdezni tőletek. Van egy 2019-es octaviáviám ami dízeles. Start-stop-os. Nem lehet azt valahogy állandóra kikapcsolni? manuális mindig én kapcsolgatom, csak olyan unalmas. :)
Meglátásom szerint dízel esetén nem is értelmezhető nagyon ez a funkció, ha jól gondolom.
Nem tudom, hogy mikori a kép. Ma már tudja az ember, hogy ezeknél az elkokszosodás olyan mint a fékbetét elkopása, és hogy ilyenkor diózni kell vinni. De ha valaki laikusként megy szerelőhöz, akkor egyáltalán nem biztos, hogy egyből ezt a megoldást ajánlják, ráadásul nem kevesen vannak, akik úgy akarnak a közvetlen befecskendezéses autók kokszosodásából megélni, hogy megoldást nem adnak, csak a pénzedet nyúlják le.
Nem is írtam, hogy ez a vége. Csak, hogy szerintem a gyári állapothoz képest jelenleg már ez is eltérés a rossz irányban. Ha 1,8-at ír, vagy 2,35-öt, akkor azt veszem át, lényegtelen az érték. Csak az, hogy egyik sem a gyári, sima felület, ami ideális a gázáramlások számára.
Azért én láttam az 1,2TSI motoromat megbontva, az távolról sem volt ennyire retkes, pedig túl volt 240.000km-n,és nem volt "diózva" előtte.
Ezt a képet látva, amit beszúrtál, azért elbeszélgetnék a tulajjal egy kicsit, hogy mégis hogyan, és mivel használta azt a szerencsétlen motort? Vénusz étolajat tankolt?
Úgy látom ez a 2mm beakadt. A kokszképződést nem olyan valaminek kell elképzelni, hogy nő, nő, és majd 2mm-nél megáll.
Elkezd nőni, ha addig nem bontod le, akkor eléri a 2mm-t, majd ha továbbra sem bontod le, akkor nő tovább egészen addig, amíg még képes működni a motor.
200ezer km után (nyilván a használattól is függő módon) szerintem ez az utolsó fázis van ("még képes működni a motor")
Lent a képeken látszik, hogy nekem milyen volt. Alig kokszos a neten található képekhez képest. Semmilyen hibát nem tárolt a kocsi és a dióhéjas buli után az a fura rántás (6ból 5be, mikor gázadásra visszaváltott) megszűnt, viszont érezhetően jobban ment.
Szóval vagy én voltam az az egy eset vagy hülyeséget beszélnek.
Mérnökhadak évtizedek óta foglalkoznak a beszívott levegő áramlásának optimalizálásán. A finomhangolás, tuning egyik alapköve volt régen pl. a szívósorok minden kis sorjájának az eltüntetése, a rücsik kisimítása. Tehát, amikor egy megtervezett , simafalú szívórendszerbe egy amorf rücsis két milis kokszréteg belerakódik, az az égvilágom mit sem okoz a motornak. Persze, valószínűleg nem attól lesz hiba, de a hatásfokot csak befolyásolja. Mint a bütykök kopása, egyebek. Akinek telik rá, érdemes a motort újra fellélegeztetni.
Ez a vállalkozás szívósor tisztítással foglalkozik, mégis azt mondják, hogy 100 esetből 99 esetben nem a szívósor elkokszolódása okozza a motor működési problémáit, illetve azt is mondják, hogy 2 mm vastag kokszréteg semmiféle problémát sem okoz a motor működésében.
Ebből kiszedhető a szilikát . Meg amúgy is cserélni kell a fagyállót, kimosni a rendszert. Csak azt nem tudom, a zacsitól eltekintve önmagában jobb a G13 a G12-nél, vagy sem?
Csak annyit tudunk, hogy ő legalább 200 ezret ment diózás nélkül, de az nem derült ki, hogy 0 km óta vagy már eleve használtan ült bele. Okozhat hasonló jelenséget a durva elkokszosodás, de persze lehet mellette más hiba is.
Amikor a Superbre a cascot kötöttem, nekem a kárszakértő is javasolta, aztán a szerelőm is egyetértett, hogy célszerű lenne a hagyományos megoldásra visszaállni, a szilikátos cuccot tartályostól, vizestől kicserélni.
Nem hiszem, hogy annyira el tudna kokszosodni, hogy annyira rángasson, hogy villogjon a check engine lámpa.
Pedig tud villogni miatta. Nekem is csinálta, emlékszem rá, hogy a Mátrában történt, lefelé menetben, egy tetűlassú sort akartam előzni és nagyon durván tiltakozott.
Bontáskor derült ki, hogy alig volt kokszosodva (már a netes képekhez képest), de a dióhéjas megoldotta.
Valamilyen diagnosztikán volt az autó, ahol kiolvasták a hibatárolót, vagy belenéztek és akkor mondták, hogy a kokszosodás miatt rángat az autó, vagy csak te gondolod, hogy azért rángat?
Nem hiszem, hogy annyira el tudna kokszosodni, hogy annyira rángasson, hogy villogjon a check engine lámpa.
Az enyém is rángatott, néha begyújtotta a lámpát. Kérdeztem a szakszervizben a szerelőtől, hogy mi lehet ez, de ő azt mondta, hogy ez 90%-ban valamelyik szonda hibája (légtömegmérő, egyes, vagy kettes lambdaszonda). Nálam végül hátsó lambdaszonda csere lett.
Természetesen nem akarom megúszni a dióhéjas tisztítást, ezzel kezdtem az első hozzászólásomat. A lényeg, hogy gyorsan kellett volna valami átmeneti megoldás, ami ezek szerint nincs.
A start/stop hiba pedig nem az akksi miatt van, hanem - mint már írtam - amikor a rángatáskor villog a csekklámpa, csak akkor jön elő.
200 ezernél már lehet ilyen tünete a szívószelep kokszolódásának, főleg ha inkább alacsony fordulaton jelentkezik. Ott különösen fontos a beszívott levegő megfelelő mozgása a befecskendezés előtt/közben, ami nagyobb kokszolódás esetén egészen biztosan nem lesz meg, így az égés is tökéletlen lesz. Magasabb fordulaton sem lesz jó a keverékképzés, de ott a tünetek nem ennyire látványosak.
Persze lehet más hiba is mögötte, de ha 200 ezret elment tisztítás nélkül, akkor ez egészen biztosan elvégzendő feladat.
Nincs köze hozzá annak, hogy milyen benzint tankolsz bele. Én nem kínoznám azzal sem, hogy ebben az állapotban megkergetem. Mielőbb szerviz, hogy ennél nagyobb baj ne legyen! Ami Neked van, az már a szíjjas vezérlésű 1,4TSI, ami egyébként egy nagyon jó motor, bagyon jól megy, és keveset fogyaszt. Érdemes lenne törődni vele.
Nincs rá megoldás, csak az, hogy "mechanikailag" el kell távolítani a lerakódott kokszot a szelepekről. Ez praktikusan a dióhéjas tisztítás. Semmilyen más hókusz-pókusz nem hatásos. Az Octáviás FB csoportban valaki tolja ezerrel a hidrogénes tisztítást, ami csak 30-40.000Ft, és elvileg úgy működik, hogy a járó motorba beeresztenek hidrogént, az majd a koromból metángázt csinál, és a motor majd ezt jól kipuffogja. Kémia, általános iskola 7. osztály, ez ki van zárva, hogy működjön.
Szóval, sajnos ezt nem úszod meg.
Ha ennyire rakoncátlan a motor, akkor ott lesz szerintem más baj. Kezdve az akkuval, amit leírtál - start/stop hiba - arra utal, hogy az sincs már a helyzet magaslatán.
Egyébként a kokszosodás akkor jön elő, ha sokat mész hideg motorral, magyarul rövid távokon használod a kocsit. Ennek sok oka van, hogy miért, és nem csak a TSI, hanem minden közvetlen befecskendezésű motorra igaz.
Már ne haragudj, de elolvastad itt a hozzászólásokat? A legfontosabb és relevánsabb részt idemásolom, hátha:
"Ebben a motorban a szelep nem találkozik a benzinnel (pont azért kokszólódik)"
Járhatsz akármilyen benzinnel meghajtva a kocsit, a meglévő állapoton nem segít, csak a mechanikus tisztítás. Keress egy műhelyt, ahol csinálnak dióhéjas tisztítást, és dokumentálják az előtte-utána állapotot is, aztán gyia!
Oké, köszönöm. A vizsgáig még van kb. 1500 km, ezt akkor 100-as benzinnel teszem majd meg. És párszor meg is kergetem egy kicsit, talán az is segít valamennyit.
Miután ebben a motorban a szelep nem találkozik a benzinnel (pont azért kokszólódik), így viszonylag csekély az esélye annak, hogy a benzinhez keverve bármi használna ebben kérdésben.
Lehet, hogy a tied tiszta éppen a rendszeres használat miatt, ezért nem érzed. Én eddig nem tudtam, hogy ilyen gond lehet, úgyhogy szerintem még sosem volt tisztítva. Én 200 ezret tettem így bele.
Van egy sokat futott 1,4 TSI motoros 3-as Octaviám. A motor el van kokszosodva. Kérdésem az, hogy létezik-e valamilyen adalék, amivel - átmenetileg - tisztíthatóak valamennyire a szelepek? Később a megfelelő forrás meglétekor majd dióhéjas tisztítás következik, de most a vizsgára kéne kicsit javítani a helyzeten, mert alapjáraton és 1500-as fordulat alatt rángat. Ilyenkor a csekklámpa villog, néha úgy is marad és a start/stop is egyből hibát dob és megszűnik működni. Köszönöm!