Ügyes kiskaput találtál :D Pilótacsere nálam is volt: Kimi helyére jött Giovinazzi.
Erről jut eszembe: kíváncsi lennék nálam melyik "valódi" pilóták vannak a csapatban.
Az F1-eseket kábé fel lehet ismerni, de az alsóbb ligákban vezetőkre, pláne az idősebbekre kíváncsi lennék.
(én ugye nem tettem fel semmilyen név- vagy szezon modot, a gyári nevekkel játszom)
Tartaléknak én igazoltam egy 17 éves wonderkid-et (potenciális max 5 csillag). Minden practice-on viszi az egyik autót (jó a feedback-je), szóval fejlődget.
Későbbi sztárpilótámat terveztem kinevelni így.
Üröm az örömben, hogy 3 szezon alatt látszólag nem sokat haladt előre, az aktuális tudása még mindig 3 csillag összesen...
Ja igen, láttam. Először egy legalsó ligás kis csapattal veselkedtem neki a proginak még tavaly ősszel aztán másfél futam után éreztem, hogy tanulni a játékot van jobb választás is :D
Gumikopásilag én arra kezdek ráállni, hogy a kijelzett várható élettartamból is leveszek még két kört (egy 15-17 körös guminál 13 körre tervezek csak). Ezzel normál használat esetén olyan 15-20% között kerül lecserélésre. Ahogy észrevettem, ez alatt kezdenek vészesen lassulni a versenyzők.
Ügyes kiskaput találtál :D Pilótacsere nálam is volt: Kimi helyére jött Giovinazzi. Megnéztem, sajnos a finn értékei az életkora miatt zuhannak brutálisan :( Erre már csak a ráadás a szar teljesítmény miatti további csökkenés. Kíváncsi leszek az olaszra, az idei teljesítményétől függ, hogy jövőre marad-e pilóta vagy jön valaki a helyére. Az egyik jelölt Kubica, itt eléggé jó értékeket kapott és még "csak" 31 éves. A baj csak az, hogy így Giovinazzi fejlődése kérdéses számomra - sajnos nem lehet kölcsönadni neveldébe gyakorolni, de attól is félek, hogy a pitwallon ücsörögve csak megreked, elengedni meg nyilván nem akarom.
Amúgy megnéztem az alkatrészeket: az 1000-es értékűek a skála felénél állnak, úgyhogy ha helyes a mérce, akkor kb 2000 lehet a max. De azt is el tudom képzelni, hogy szintenként változik, hogy mennyi a maximum elérhető (egy 1000-1500-2000 reális is lenne).
Jaj nem tudom hogy lesz ebből feljutás, a Portugál GP (Tondela) nagyon rosszul ment, itt mindig szenvedünk.
Extrém a gumikopás, a soft gumi így szóba sem jön (egy cserével, de szerintem még kettővel sem bírná), mediummal mentem.
15 körös a futam, és bár a gyakorláson még csak 9%-ot koptak körönként a gumik, azaz a 8 körös etap még épp belefért volna, a versenyen 10-11%-ra nőtt a kopás, szóval már a 7 körös etap végén felnin mentek a pilóták...
Így kénytelen voltam menet közben váltani, és feltenni 2x4 körre a softot.
Így viszont egy remek 9. és 14. helyet szereztünk.
A bajnokságban a hátrányunk 30 pont körüli, két futam van hátra.
Ja igen, nálunk a pontozás 20-19-18-17... stb, mindenki pontot kap.
És a poén (ha nem játszottál még az alsó ligában), hogy nincs időmérő, minden futamon a rajtsorrend a bajnokság állásának fordítottja! :D
Szóval az éllovasok minden egyes futamon leghátulról rajtolnak.
Ez amíg csak középcsapat voltam, és nem akartam feljutni egész jól jött, de így óriási hátrány.
Szóval most lapot húztam 19-re, meglépek egy trükköt: a jobbik pilótám (2. a bajnokságban) helyére előléptettem a tartalék versenyzőt, nulla pontos, tehát garantáltan kétszer pole-ból fog indulni, megpróbálok így sok pontot szerezni. Kíváncsi leszek bejön-e :)
Hát igen, pár évtized elteltével, mikor a vállalat túlnő az alapítón, akkor el tudom képzelni.
Így 3 év után, mikor kis Zengő csapatként próbálunk fejlődni, furcsa lett volna Zolit kirúgni :)
Az F1-ben amúgy milyen szintűek az alkatrészek?
Így szemre 1000-es skálának tűnik a csík, ezért is fura, hogy 500 körüliekkel nem sima a feljutás a 3. ligából.
Ami legutóbb nagyon érzékenyen érintett:
Biztos észrevetted már te is, hogy fejlesztésnél gyakran rosszabbnál rosszabb opciók közül választhatsz, ilyenkor az egyetlen valamit adó választás, hogy bevállalsz valami rizikós alkatrészt.
Két évig nem csináltam ilyet, de a harmadikban végül igen.
Le is buktunk vele az első versenyen :D
Na de a ráadás, amire nem készültem, hogy onnantól ezt az alkatrészt soha nem használhatod többé! :O
Szóval az egyik autóba megvolt egy elég jó alkatrész, mondjuk 450-es, a rizikós jobbikat bannolták, így a másikba mehetett vissza a helyére az alap szezon eleji, amin nyilván se megbízhatóságot, semmit nem fejlesztettem...
Áh, taktikusan csak top3-at vállaltam. Az azért meglesz :) Ha nem, akkor megérdemlem hogy kirúgjanak.
Fogd fel úgy, hogy a részvényesek akarnak kirakni. Horch bácsit is kitúrták a saját autógyárából, Frank Williamsnek is mennie kellett az első csapatából :)
Én az előző szezonban nagyon optimista voltam, és bevállaltam a 2. helyet (mert előző évben is sikerült).
Na ehhez képest egész szezonban a 3-4. erő voltunk, soha nem álltunk a 2. helyen, egyre jöttek a főnöktől az üzenetek, hogy ha év végén nincs meg a 2. hely, repülök.
(ez egyébként elég dühítő, hogy saját csapatnál miért nem én vagyok a főnök?)
Szóval lélekben készültem rá, hogy ennyi a mentés, de az utolsó (dupla pontos) futamon sikerült annyi pontot szerezni, hogy végül meglett a 2. hely, így nem tudtam meg mi történik, ha nincs meg a vállalás...
Hát nem... Eléggé halovány a finn, és minden futam után 20%-okat csökkennek az értékei.
Lement a harmadik futam is dubajban. Ahhoz képest, hogy az elsőn Vettel sima győzrlmet aratott, a második futamon pedig egy magabiztos második helyet ért el, itt bizony éppencsak meglett a dobogó... Már a kvalin is csak a második sor jött össze, aztán a versenyen egy darabig a két Red Bull fenyegetett. Próbáltam taktikázni, ám a szuperlágy-lágy kombóhoz kevés volt az egy kiállás. Vettelt 6 körrel a vége előtt hívtam ki a boxba, mivel már szinte teljesen elkoptak a gumijai. Visszaesett ötödiknek Ricciardo és Verstappen mögé, de innentől mindent feltekerve hajtott. Körönként több másodpercet hozott a Bullokon, Maxot gyorsan le is vadászra. Utána rontott egyet, de szerencsére még így is utolérte Ricciardot és az utolsó előtti körben meg is előzte, ezzel egyetlen másodpercecskével ugyan, de övé lett a bronz.
Kimi meg... Kvalin 9. hely, és ez meg is pecsételte a sorsát, a középmezőnyben csatázva sokkal jobban koptak a gumijai, az autója is jobban használódott, végül fékhibával, teljesen lerongyolódott gumikkal a 12. helyen gurult a célba.
Úgy tűnik nem volt Kimi-rajongó, aki azt a patch-et csinálta :)
Mi közben költöztünk egyet, szóval nem volt sok időm mostanában játszani.
Épülget a saját csapatom, a 4. szezont töltjük a European Series-ben (F3?), de már a feljutásért harcolunk, remélem meglesz.
Mondjuk érdekes szitu lenne, én fejlesztgetem az autót, mint az őrült, már majd minden alkatrész 500 feletti teljesítményű (100 körül kezdtük a játék elején), de felettünk az Asian Series-ben (F2?) meg 150-es egyenmotor van :)
Ez egyébként tök jó benne, hogy vannak ezek a politikai döntések, minden szériában a saját, és emiatt gyakorlatilag nincs két egyforma mentés, minden mindig változik.
Nálunk is volt már pl. nagyobb benzintank, (emiatt teljesen mások lettek a stratégiák versenyre), meg csomó változás, résen kell lenni rendesen.
Nna megvettem én is a játékot gt-s dlc-stül mindenestül, feltettem, kerítettem hozzá steamról valami 2017-es patchet, és indítottam egy új karriert a Ferrarival. Hát azért nekem jobban megy annál mint amit ma Szingapúrban összehoztak :D
Eléggé felemás amúgy a formánk. Vettellel nincs baj, az első két futamom egy győzelem és egy második hely a mérlege, holtversenyben vezeti a bajnokságot Hamiltonnal. De Raikkönen... A szezonnyitón még a Q2-ből sem sikerült továbbjutni vele, de a második futamon is csak a nyolcadik helyet kaparintotta meg a kvalin. Az első futamon egy jó rajttal feljött harmadiknak, ám egy kényszerű szárnycsere visszavetette, a másodikon viszont visszaesett a középmezőnybe, végig szenvedett, és kapott még egy elrontott kiállást is a nyakába, így végül örülhetett a pontszerzésnek. Ráadásul az értékei is brutálisan esnek vissza, egyrészt nyilván 37 évesen már túl van a fénykorán, másrészt a rosszul sikerült hétvégék se javítanak a helyzeten... Ha így megy tovább, jövőre Giovinazzi fog a helyére ülni.
A nyár elején egy féláras akcióban megvettem a játékot, hogy röviden összegezzem, minden centet megért, nagyon hangulatos kis játék! Megvan a régi GPW feeling, az idegesítő bugok nélkül!
(azóta amúgy láttam már még olcsóbban is -66%-ért, szóval aki érdeklődik, figyelje a Steam-et)
Játszani viszont csak múlt héten kezdtem el, épp azon gondolkodtam hol és melyik csapattal vágjak neki, mikor beugrott ez a saját csapat DLC, le is szedtem, így nulláról, vadi új csapattal kezdtem.
Tetszik, hogy változó körülmények között a leggyengébb csapattal is tudsz akár dobogót elérni, bár kell hozzá, hogy az AI nagyon bután tud ilyenkor dönteni.
De kell az ilyen futam az olyanok közé, amikor meg körönként 3 mp hátránnyal autókázunk a 19-20. helyen :)
Írhattok nyugodtan beszámolót is, fogom nézegetni a topikot, sőt lehet én is megírom majd a csapatom történetét.
Megjelent egy ts-s dlc is hozzá (amiben ha jól olvasom lehet saját csapatot indítani), illetve szorgosan javítják a játékot, van pl 2D-s nézet is már. Bele-bele kukkantva a fórumba figyelik a visszajelzéseket, ez szimpatikus. Azt hiszem megvárok egy 2017-es patchet, hátha addigra az ára is lejjebb kúszik és akkor indítok egy új karriert :)
Wow, volt safety car az egyik versenyemen :) Leintés előtt pár körrel. Jól is jött, Wexlert hoztam friss szuperlágy abroncsokért, a hatodikról előre is tudott lépni két helyet.
Nnno, hát vagy én vagyok a béna, vagy nincs nagy gond a játék nehézségével, mindenesetre első nekifutásra nem könnyű vb címet szerezni. :)
A japánoknál majd egy másodperces fölénnyel sajátítottuk ki az első sort Wexler-Saarinen sorrendben. A német szorosan győzelemre is váltotta a pole-t, Saarinen harmadkként végzett. Aztán jött Peking. Időmérőn második és hatodik rajthely, a német az utolsó pillanatban tudott beférni az első sorba. A versenyen viszont eleredt az eső, és... ez nem GPW szint :D Szóval gondoltam, hogy ááá, gyors zápor, kibekkeljük száraz gumin. Aha. Addig tököltem, hogy mire felszáradt a pálya, már körhátrányban voltunk kb. mindenkihez képest. Pontszerzés innen esélytelen volt, Wexler a végén ráadásul defektet is kapott, utolsó előttiként zárt, de Saarinen se lehetett boldog a 16. helyével.
Következő helyszín Portugália volt. Időmérőn második és harmadik rajthely, a futamon pedig Wexler idei második győzelmét is megszerezte, Saarinen pedig az ötödik lett. Jött a Fekete-tengeri Nagydíj, ami kis híján fekete leves lett nekünk... Wexler ismét a második helyről indulhatott, ám Saarinen nem tudott tiszta kört futni, be kellett érnie a 13. rajthellyel. A futamon úgy nézett ki, hogy a német megtarthatja a második helyét, de két körrel a vége előtt teljesen elhasználódtak a gumijai, ketten is megelőzték, és csak egy bünetésnek köszönhette, hogy végül harmadkként zárt. Saarinen az ötödik lett. Legutoljára a Német Nagydíj következett. Kvalifikácón ezúttal a finn második rajtkockája volt a jobb eredmény, Wexler csak a hetedik lett. A finn szárnyalása a futamon is folytatódott, a rajtnál az élre állt, és egy kört kivéve nem is került hátrébb, hatalmas fölénnyel húzta be a győzelmet. Wexler akár még a harmadik is lehetett volna, ám ezúttal is végleg elfogytak a gumik (nagyon durva, ha 10% alá esik az állapotuk, körönként több másodpercet lassul a pilóta), így Sharp megelőzte őt.
Ez már csak azért is baj, mert ő állandóan a dobogó közelében ólálkodik, 119 ponttal vezeti az összetettet a 92 pontos Wexler a előtt. Saarinen 78 pontot gyűjtött, ezzel a negyedik, négy ponttal elmaradva a harmadik Chapmantől. A csapatoknál jobb a helyzet, 170 ponttal az elsők vagyunk a Panther (134) és a Steinmann (110) előtt.
Nos, elfut mindenféle flinc-flancot bekapcsolva is. Szóval nem értem, hogy jött ki ez a gépigény, a pályán történő események akadásmentesen futnak és azon kívül sem tölt sokat. Mindegy, ennél nagyobb baj ne legyen :)
Szóval Scuderia Ferrari Scuderia Rossini, 2016
Miután meggyőztem magam, hogy a játékkal ismerkedni nem a leggyengébb bajnokság leggyengébb csapatával kell, Toto Toto néven, magyar csapatfőnökként, ex-mérnöki múlttal átvettem a Ferr... szóval a Rossini irányítását. Elvárás a második hely, az autó egészen jó, a pilóták szintén, anyagiakkal nincs gond.
A pályán kívüli dolgokról kevés fogalmam van, mit érdemes, mit nem, mi merre mennyi. Például építettem egy új motort, amiben ugyan több potenciál van, mint a régiben, de a megbízhgatósága valami 40% körül volt, úgyhogy kapából mehetett a mérnökökhöz. Ők amúgy vagy az alkatrészek megbízhatóságán dolgoznak, vagy a teljesítményükön - mi szabjuk meg, milyen eloszlásban.
Lement másfél versenyhétvége is, kicsit írok róla bővebben azok kedvéért, akik esetleg most találnak rá (apropó, a topiknévbe ne kerüljön be ez is?). Mindenekelőtt a királykategóriában nekünk kell kiválasztani a versenyre szánt gumik számát a rendelkezésre álló száraz pályás keverékek közül, a versenyeztetni kívánt pilótáinkat, valamint egy meghívott szponzort. Ő kitűz egy célt a szereplést illetően, ha teljesítjük, kapunk pénzt. Minél többet vár el, annál jobban fizet.
A hétvége kezdéseként van (ha jól rémlik) 20 percnyi szabadedzés. Az autó beálltását nekünk kell elvégezni, a mérnökök kijelölnek egy tartományt, ahol kéne lennie az egyes mutatóknak (kezelhetőség, gyorsulás, a többi most nem jut eszembe). Ez a tartomány egyre jobban szűkül, ahogy a pilótáink köröznek és tapasztalatot gyűjtenek (ki gyorsabban, ki lassabban) az aktuális beállításról, a rádióban közlik is véleményüket. Lehet időmérőre vagy vesrenyre gyakorolni, ez az etapok hosszán kívül az adott szakaszra adhat nekünk bónuszokat megfelelő mennyiségű körszám esetén. Nekem két rövid kvalis gyakorlás és egy hosszú futamra szánt fér bele. Ja, és van időigáénye a beállítások változtatásának is, arra sem árt figyelni.
Utána jön a kvali, 12 perc. Persze előtte itt is mókolhatunk még a beállításokon. A legfontosabb, hogy a felvezető körön nekünk kell szabályozni, hogy a pilóták mennyire nyomják neki, hogy kör végén lehetőleg az optimális tartományban legyen a gumik és a fékek hőmérséklete, az éles gyorskört viszont már megoldják maguktól. Kábé 2-3 próbálkozással le is telik az edzés.
A verseny elején nekünk kell kiválasztani, hogy milyen gumikkal rajtljon a pilóta. Segítségül ki is írja a progi, hogy nagyjából hány kört fognak bírni, illetve ha van tankolás, akkor a kezdő üzemanyagszintet is be kell állítani (plusz kiírja, hogy az adott benzinmennyiség hány tized lassulást jelent körönként). A verseny közben két fő dologgal játszhatunk: mennyire gyötörje a gumikat a pilóta és mennyire hajtsa ki a motor lelkét. Fontos, hogy ne F1 Managerként tekintsünk a játékra, mert úgy keserű lesz a szánk íze. A lekörözendők például meglehetősen leszarják a kék zászlót, ami az F1-hez szokott emberben felviszi a pumpát. Viszont Le Mans-ban és az Indycarban a kék zászló csak annyit takar, hogy jön mögötted valaki, de elengedni már nem kötelességed, innen nézve a progi teljesen rendben van. Amúgy temérdek adat jön felénk, folyamatosan látni a különbséget a versenyzők között, látni ki milyen gumikon van, illetve éppen ki mennyire agresszívan tolja neki.
És akkor a saját hétvégémről. A szabadedzéseken totál homályak voltunk, valami 10. és 12. helyen zártunk. A kvalin már jobban ment, Weixler (remélem jól írom a nevüket emlékezetből :D ) megszerezte a pole-t, Saarinen pedig az ötödik kockávól várhatta a rajtot. A verseny aztán páratlanul izgalmasan alakult. Weixler megtartotta a vezetést, sőt, pár másodperces előnyt épített ki a Pantheres Sharp előtt, Saarinen pedig a harmadik helyet tarotta biztosan. Lágy gumikon vágtunk neki a 42 körös versenynek, ugyan a progi 18-20 kört jósolt élettartamként, de gondoltam kellő óvatossággal bele fog férni az a plusz pár kör. Nos, ezzel nem is volt baj, ámde a vészesen fogyó gumik okozta lassulás mellett a kiállást csúnyán eltolták a fiúk, Sharp öt másodperccel vezetett a boxátogatás után! Nosza, Weixler nekiállt levadászni őt, és ez sikerült is, és még Saarinen is felzárkózott. Ám ekkor a német autójának megsérült a vezetőszárnya, így visszaesett a harmadik helyre, sőt, a végén azon is izgulni kellett, hogy ne csússzon le a dobogóról. Sajnos az egész hétvégén a beállításokkal bajlódó Saarinennek nem sikerült előrébb jutnia, egy lekörözendő versenyzőn csúnyán fennakadt, így végeredményben be kellett érnünk egy második és harmadik hellyel.
Összességében szerintem remek játék készült, bosszantó hibával vagy hiányossággal nem találkoztam eddig, mindenképp legalább kipróbálásra érdemes, de a vásárlás sem ördögtől való gondolat (hogy megér-e 35 eurót, ezt már mindenki egyéni megítélésére bízom).
Először is elfut bőven minimum gépigény alatt (i3 4500U 1.7Ghz, 4gb ram), igaz minimum grafikán futtattam.
Látszik a progin, hogy a SEGA égisze alá került, erősen hasonlít a Football Managerre a felépítése. Jönnek az üdvözlő üzik, interjú, stb. Mondjuk nem olyan udvariasak, mint ott :D
Borzasztóan sok az adat a gpw-hez képest, ráadásul összetettebb. Mondjuk nem segített a kitapasztaláson, hogy rögtön egy össze-vissza esős edzéssel és futammal indítottam. Na ez se a három kocka száraz-két kocka inter-egy kocka wet szinten mozog :D Az AI-nak viszont vagy okos, vagy mákja volt, vagy csal, mindenesetre nem volt olyan inkomptenes, mint a GPW-ben. Az is tetszik, hogy nem statikus az egész, például már rögtön várt az üzi, hogy lesz tanácskozás, hogy az European Racing Series naptárához hozzáadján a Pekingi (!) pályát. Őőő ok :D Mindenesetre ha ez lesz a legnagyobb hibája, akkor nem szólok egy szót se.
Ha jól olvastam, a mobilos verziót eléggé átdolgozták, kibővítették. Nem tidpm mennyire összehasonlítható a kettő.
Bevallom töredelmesen (bár ilyet nem szabad, de) először én alternatív forrásból próbálnám ki. Hajlandó vagyok érte pénzt kiadni, de először jó lenne látni, hogy pl. elfut-e a gépemen.
Mondjuk elolvastam az árát. Aztán pedig a gépigényét. Azóta a sarokban sírok :(
MINIMUM: Operációs rendszer: Microsoft Windows 7/8/10 (64-bites). Processzor: Intel Core i5-650 @ 3.20GHz, vagy AMD FX-7500 APU, 2.1Ghz. Memória: 6 GB RAM Videokártya: nVIDIA GeForce GT 440, 1GB vagy AMD Radeon HD 5670, 1GB vagy Intel HD 5000 series. DirectX: Verzió: 11 Merevlemez: 16 GB szabad hely
AJÁNLOTT: Operációs rendszer: Microsoft Windows 7/8/10 (64-bites) Processzor: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz Memória: 8 GB RAM Videokártya: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB vagy AMD Radeon HD 7870, 2GB vagy Intel HD 500 series. DirectX: Verzió: 11 Merevlemez: 16 GB szabad hely
Én pl. nagyon szívesen játszanék olyannal, ahol egy versenycsapatot kell irányítani, és ahogy IRL, szabadon eldönthetném, hogy mely sorozatokban akarok indulni. Például ahogy a Carlin is jelen van több szériában, vagy ahogy a Penske/Triple Eight.
Na igen.
A 2000-es évek közepére jutottam el oda, hogy a GPW-nek addigra már rég ismertek voltak a hibái, korlátai.
De nem volt más. És azóta sincs...
Szóval (programozóként és játékosként) akkorra jutottam el oda, hogy ha én ilyen játékot csinálnék, akkor azt valami ilyesmire csinálnám, amiről te is írsz.
Hogy te egy versenycsapatot vezetnél, kezdve mint mondjuk a Zengő, kis helyi túraautós bajnokságokban.
És rajtad állna, hogy meddig akarsz/tudsz eljutni, a játék nem korlátozna.
Terveztem bele vagy 20 féle bajnokságot, a nívósabb túraautó bajnokságokat, WEC, WRC még Nascar is, és nyilván open wheels-ből egész valami Formula Renault-tól, GP3, GP2, F1, Indy Car, mindent.
Számomra (is) ilyen lenne egy autós manager játék Nirvána.
Csodálkozom, hogy olyannak, akinek lehetősége is van megcsinálni, miért nem ez jut eszébe?
Vagy eszükbe jut, de nem tartják kivitelezhetőnek?