De mivégre nyerjem vissza? Talán pont elég volt ez a 8-10 év erre az életemből. Aztán ennyi, szép volt, jó volt csak amikkel foglalkoztam, az elmúlás szélén állnak. Minek erőlködjek? :)
Mondjuk, én az ajtó aljáról hiányolom, a matricát .... díszcsíkot. Persze, lehet, hogy ezt is, külön kellett??? rendelni,újautó korában..... Ki tudja? ( elvileg, van a TSaládban egy Ducati Corse....és azon van ilyesmi és jól áll neki )
Kint is csórosodnak ám lefelé a népek ,illetve, tud, gondot, okozni, a modern problémagenerátorok (modern eu5 eu6 tragacsok) fenntartása... ha nem fáj az értékvesztés, és a nullkilométeres bontószökevényből, időben el tud menekülni----->másik null kilométeresbe, átülve, akkor nincs gond.
Egyébként meg: az van, amit írtál. Egyre kevesebbet költ, egy egyre öregedő és egyre többet futott gépkocsira.
Másrészt: te nagy legó-mester vagy ( ez pozitiv jelző, annyit tesz: képes vagy 'átkonfigurálni' a járművet)...
Tourismo Internazionale, valami olyasmi, mint a Veloce, ha jól sejtem. Vagy a Blackline. Egyfajta felszereltségi szint.
Ha tudsz venni egy jó általános állapotú gk-t, pl. distinctive vagy ahogy írják / nevezik... kicseréled a kárpitot / felniket stb... stb... és van T i -d, olyan, amilyet szeretnél. Nem tudom, hogy a benzines, 5 sebességes váltóba, bele lehet-e csavarozni a Q2 nevű dolgot.... de a 6 sebességesbe igen, mert láttam már olyan 147 / 156 GTA-t, ami ilyesmivel volt felszerelve, utólag.
és akkor gondolj bele, hogy én, 100e km alatti futással, törés és barkácsolás mentesen, nem tudtam 8k eur-ért eladni, a 156GTA Sw-t...... most , kb.10 évvel később, ugyanez 18 k eur lenne.....
Ha veszel 147est vagy 156-ost, érdemes, normális fényképet kérni, a Bal1 ajtó belsejéről..... sokat elárul, az egész kocsiról...
Igen , ez igaz, hogy valamivel ?.... sokkal? megbízhatóbb? stabilabb ..? működésű, mint a marelli.
Azért, a macskazabálók védelmében: tudok neked, olyan, 1.6 benzin stiló-t mutatni, amiben a gyári elsőszerelés vezérlő van és még nem döglött meg. ~20 éves , napi használatú kocsiról van szó...
Távol álljon tőlem, még a látszata is, hogy konyítanék a témához , valamit is.... de nincs kizárva, hogy 2006 táján, valamit javítottak / cseréltek az 1.6 motoros stilókban a gyáriak, mert az 'ún.' serie2, állítólag, sokkal kevésbé 'zabálja' az elektronikát (ecu, gyújtótrafó stb...), mint a 2002 -2003 -as példányok....
Brazilok? nál, még talán 2 évvel továbbfolyt a g yártás - európában már a bravo? - készült ... és a gugli ferdítő szerint, ezeken a példányokon, kevesebb szintén az ilyen jellegű gond, mint a gyártás kezdetén, az olaszoknál legyártott 1.6-osokon.
Nekem meg meghozták a 147-est. Hát ez nagy mellényúlás volt, rendesen le van élve...
A következtetést levontam, 5-6 éve még fényévekkel jobb állapotban volt egy 17 éves autó odakint, ma már ott is használja inkább tovább, mert kurva drága az új autó és a használt is. Fel kell ébredni, az már csak ábránd, hogy egy egyébként jó általános állapotú autót megcsíp az ember egy-két kezelhető hibával. 3-4000 Euro ebből egy szép és jó. Pedig valaha milyen fasza kis gép lehetett, 2.0 TS Turismo Internazionale, de mára ugyanolyan halvány és megkopott, mint a kis embléma hátul...
Hát a Lybrában a fojtószelep kezelése egyszerűen tragikus, elindulásnál nem képes rendesen adagolni a gázt...vagy túl magas a kuplungozáshoz vagy túl alacsony.
Ok, kicsit butácska vezérlő, de azért megbízható. Ha azt nézed, az összes 1.6 Stilo-ban meghal a Marelli ecu, az egy dolog hogy hülye módon a motorra van rögzítve, de a Hitachi szintén, és azzal azért nem szoktak ilyen természetű problémák lenni.
A kérdésem többirányú volt - és meg is válaszoltad.
Köszönöm!
Ez ,a hitachi, valami becsípődés lehetett ,valamelyik Fiat-os beszerzőnek....
Az egyik Lancia Dedrában, is, ami, megfordult a baráti /haveri körben, találtunk ebből a pompás ECU-ból, egyet..... az összes többi Dedrával nem volt annyi nyűg, mint evvel az egy konkrét darabbal....igaz,a többségben vagy német vagy olasz vez.egység volt ...... weber marelli iaw vagy bosch .....
Szerinted normális az, hogy a monitor szonda feszülsége folyamatosan 0,3v? Egy szép egyenes, meg sem mozdul. Nem, nem normális, így nem is ártana utána járni, még ha különösebben nincs is észlelhető hibajelenség.
Majd kap egy külső tápot a jelvezeték, ha változik az ecu álltal mért érték, akkor szonda kakukk, ha nem, akkor ecu kuka.
A probléma az, hogy a motitor szonda jele fix 0,3V, áll mint a cövek, pici hullámzás sincs benne. Másrészt ez az érték szegény keverékre utal, ha minden szép és jó lenne, 0,45 V lenne és azért picit mocorogna.
Hát van itt gond, az egyik első lambdával, a másikhoz képest elég gyatrán szabályoz. Ez a Hitachi meg végülis, működhet fordítva, nem lenne csoda, hisz japán... :D
Hát én csak ezt tudom elővenni, az elülső kék az a 0,438 volton futott együtt egy darabig a hátsó pirossal. Ott valami gáz van a lambda áramkörrel akkor nálad, ha nem változik semmi. Mert akkor ha rá van dugva, akkor sincs semmi jel valszeg és amit olvasol csak egy behelyettesített érték.
Ma ismét rámértem, rögtön hidegindítás után végig 0,3V, lehúzott szondával sajnos szintén ugyanennyi. Most megpróbálok utánajárni, hogy a kényszerfesz mindig 0,45V?
Ránéztem a fütésbox szabályzó motorjaira is, a helyzet nem túl bíztató.
Igen, ezekről van szó. Ugye az a helyzet, hogy a lámpán lévő elektronika is egy vezérlőegység, diagolható és a can-hálózat része. Az első-hátsó szintjeladók és a kábelezések kritikus kérdések. De nem fogom egy hirtelen felindulásból szétszedni ezt a kocsit, ha a belsejét el tudom adni és kint lesz a motor is, akkor kerül sor ilyenekre, mint a xenon rendszer és a Bose rendszer kábelezéssel együtt. Rá fogom szánni az időt, nem barmolok szét semmit, csak lehet hogy sokára jutok oda.
Miután ilyen alapvető alkatrészek hiánya, mint a váltófülek és a kuplung kinyomó egység, teljesen lehetetlenné teszik egy Selespeed váltós Stilo üzemeltetését, akár csak egy belátható 5 éves időtartamra is. Emiatt kell kidobni ezeket az autókat...megáll alattad ahol épp vagy és nem tudod már lábra tenni soha többé.
A gyerek pedig rettenetesen beleélte már magát és keservesen éreztem magam, mikor fel kellett tárnom a piszkos nagy helyzetet...szóval megígértem, hogy nézek egy Alfát neki. Egy fl-es 147 2.0 TS bukkant fel a napokban szíjszakadással, arra rámozdultam. Úgyhogy vélhetően tudok valami új tartalommal előhozakodni a közeljövőben.
Ez egy jó kérdés. Nyílván legjobb lrennre kompletten beépíteni az egészet, úgy ahogy van, kérdés, mennyire szívás, illetve pl a jelenlegi kábelköteg tartalmazza a xenon dolgait, vagy külön be kell majd raknom, illetve mennyi is az annyi.
Na mindegy, majd most a fekete Mareában leengedem a 2300 km-t futott első olajtöltetet és akkor ebbe beleöntöm...aztán meg járatom, próbálom átszellőztetni a rendszert, csak attól tartok, az egész szívósor tele van olajjal.
Csak ugye feltűnt, mikor sikerült beindítani, hogy nagyon füstöl. Néztem a pálcát és nem lehetett beazonosítani a szintet, akkor gondoltam hogy túl van töltve. De hogy ennyire, hogy le se engedték és úgy letetett "olajcsere", álmomban sem gondoltam volna...