Szerintem szedd szét azt a csonkállványt, pucold ki a csapszegeket, perselyeket, hézagold ki stb. Valószínű a tűszelep nem zár. Elég a karbi fedelét leegerészni. Úszó ellenőriz, nem lyukas-e, tűszelep ki, szétszed, becsiszol, összerak, próba, ha jó akkor a benyaszint beállítása 22, ill 26 mm.-re. Ha nem jó, tűszelep csere.
Nos a jobb oldali futómű sehogy sem veszi a zsírt lehet tényleg a persely nincs kifúrva. Kérdés, ha kicsavarom a zsírzószemet és egy sima fúróval belefúrok javíthatok az ügyön? Továbbá leállítás után a karburátorból kicsit csöpögött a benzin, most már folyik a motor fullad alapjárat nincs ha elzárom a benzincsapot ami a csőbe/úszóházban marad azzal jól megy az alapjárat de amint megnyitom a csapot fullad füstöl leáll és folyik aztán pedig nehezen indul mintha sok lenne a benzin kevés a levegő a gyertyákat holnap kiveszem. Lehetséges e? hogy az úszóházban a tűszelep tapadt fel-le és ez a baj? mire figyeljek a karbi szétszedésekor? ne is vegyem le, elég csak ha lecsavarom az úszóház fedelét és kicserélem a tűszelepet?
Talán a képen annyira nem látszik,de a szerkezet 3 nyomókarja(vagy nyomórugó) kivülebb van a többihez képest.Visszabontom a szerkezetet a hatlapfejű csavarokkal,de utána központosítanom kell,ugye?
Üdv! Nem egészen értem a problémád, de a tengelykapcsoló szerkezetet a lendkerékről a hat darab 6-os csavar eltávolításával tudod leszerelni. A kettő közé van a tengelykapcsoló tárcsa beszorítva.
Kiszedtem a motort-váltót,szabadonfutó felújítás végett.Korábban kerepelő hangja volt a kuplungnak,amikor elkezdtem benyomni a pedált.Ez a látvány fogadott.A kuplung szerkezet nyomólap karjaiból 3 darab kiáll,és nem tudom,hogy lehetne visszatenni.Azt látom,hogy szegecselt,de van hatlapfejű csavar is.
Köszi az útmutatást,addig is tisztogatom a sok-sok éves olajsárt.
Igen, ott ahol a bowdentok a padlólemez két rögzítőfülébe csatlakozik kell lenni 1-1 zsírzógombnak. De ha elhanyagolt a szekér, érdemes az egész bowdent kiszerelni, átmosni gázolajjal, átmozgatni, fáradt olajjal ácsorgatni, miután a felesleg kifolyt visszaszerelni. Egyébként sem ártana vétel után az összes féket átnézni szivárgás, berohadás szempontjából. Trabiknál a munkahengereknek ez a két kedvenc állapota, ritkán működnek patentul.
Így már értem köszi kormánymű megvan azon sokat is javított, most vettem az autót és ki tudja mikor látott zsírt de nem mostanába... A kéziféket hol kéne? valahol a bowdeneket?
Egyszerű. Bedugsz a bőlcső kereszttartója alá egy krokodil emelőt. Megemelt helyzetben kitekered jobbra a kormányt. Ilyenkor a felső rugóvillák gombjához könnyebb hozzáférni. Balra fordított helyzetben meg az alsó függőcsapokhoz. Ízlés szerint a művelet megismételhető. Ilyen terheletlen helyzetben a kenőanyag biztosabban körbejárja az egyébként egymáshoz feszülő alkatrészeket. Előfordul, hogy a bakelit perselyek cseréjekor a balfék szaki nem fúr zsírzófuratot a perselyekbe, vagy nem kerül jó helyre. Na ilyenkor aztán nem veszi a zsírt. Ne felejtsd ki a kormánymű és a kézifékhuzal zsírzását se!
Köszönöm! értem hétvégén megpróbálkozom, csak az utolsót nem értem: Ja és persze zsírozni csak tehermentesítve, jobbra- balra átforgatva érdemes. ezt kifejtenéd bővebben? Köszönöm a segítséget!
Üdv! A zsírzó gombban egy rugó terhelésű golyó van, egyfajta visszacsapó szelepként működve megakadályozza a piszok bekerülését. szerencsés esetben csak ez dugult el. Vedd ki, a zsírzógombot, ha van rá lehetőség cseréld ki. (Akár ideiglenesen a másik oldalival) Ha már kiszedted, egy dróttal kotord meg a csonkállvány furatát, ahonnan kivetted. Ha így sem veszi a zsírt, akkor valószínű az egészet szét kell szedni, kipucolni. Vigyázz a hézagoló alátétekre, ezek alul-felül külömbözőek. Ja és persze zsírozni csak tehermentesítve, jobbra- balra átforgatva érdemes.
A jobb első kerék zsírzópontjaiba, egyszerűen nem megy be a zsír, a bal oldalt minden okés mi lehet a probléma berohadt? Drótot sikerült beleerőszakolni és kiszúrni a lukat de a zsír továbbra sem megy bele mi a megoldás? szétszedés függőcsapszeg csere?
Már megbocsáss, de ez pont azt jelenti, hogy rosszul tudod. Idézet a "Minden ami tuning" egyik cikkéből: Az áttételek:
Az áttételeket általában egy viszonyszámmal (törttel) jelölik, például 1:3,67. Ez azt jelenti, hogy míg a motor 367-szer fordul körbe, ezalatt az áttétel "másik vége" csak 100-szor. A váltóban minden fokozathoz tartozik persze egy áttétel, és - ezt sokan nem tudják - a differenciálmûnek is van egy áttétele, méghozzá nem is kicsi (kb. 1:3 - 1:4 körül szokott lenni). A negyedik fokozat körül a váltó áttétele 1:1 szokott lenni, ezt nevezik "direkt" fokozatnak. 5-sebességes váltók esetén a négyes maradhat 1:1, de van olyan megoldás is, amikor a "átlépi" a direkt-fokozatot: a négyes egy picit rövidebb (pl. 1:1,15), az ötös pedig természetesen hosszabb (pl. 1:0,85).
A magyar (autós) nyelvben az áttételekre a "rövid" és "hosszú" szavakat használjuk. A váltóknál maradva: az 1-es fokozat "rövid", az 5-ös "hosszú". Az áttételeket nézve: egy 1:4,7-es áttétel rövidebb egy 1:1,67-esnél. A váltó és a diffi cseréjének összehangolása az áttételek szempontjából
A végáttétel (a differenciálmû áttétele) a váltó által elõállított áttételeket tovább módosítja. A két áttételt (adott sebességfokozaté + a diffié) össze kell szorozni. Ha valaki végigjátssza, láthatja, hogy a difficserével drasztikusan változtatható a teljes áttételezés, miközben az egyes fokozatok viszonya (az "ejtés") ugyanakkora marad. Háromféle lehetõségünk van: a végáttételt rövidebbre, ugyanolyanra, vagy hosszabbra cseréljük.
difficsere "rövid" áttételre (pl. 1:4-rõl 1:47-re) sokkal jobb gyorsulás, alacsonyabb végsebesség difficsere "hosszú" áttételre (pl. 1:4-rõl 1:38-ra) rosszabb gyorsulás, nagyobb végsebesség
Üdv! Na akkor ezt beszéljük át! Az én forrásom a kék fedelű, 1963-as Trabi kezelési könyv, valamint Liener György Autótípusok könyve. Eszerint a IV. fokozat áttétele 1,03:1, diffi 4,33, kombi P50-nél 4,94. A "Trabant Story" szerint az áttételváltás 1974-ben volt, minek köszönhetően a végsebesség 108 km/h -ra nőtt. Tehát a módosított motorhoz hoszabb áttétel járt.
Ha már kinn a motor, kikötötted az első-hátsó váltótartó bakot, a sebességmérő meghajtását, és a váltórudat, akkor kijön a váltó, de vigyázz a féltengelycsillag tűgörgőire, ne hulljanak szét!
(Tudom, gyárilag rögzítve vannak, de ha mégsem akkor kissé orális szex.)
Én amikor kifelé húzom a féltengelyt (egyenként!) azzal egyidőben rácibálom a gumiharangot a csillagra.
Sajna az váltóolajcsere nem segített,szóval jön a szétszedés.Nem tudom biztosan,hogy a váltókivétel előtt a féltengelyeket ki tudom-e húzni könnyen,vagy ahhoz le kell kötni az agyakat?
Köszi a választ.Igen,megpróbálom az olajcserét valami viszkózusabbal.Majd megírom,hogy segített-e.Néztem a robbantott ábrát,ami szerint a szabadonfutó a nyelestengelyen van.Gondolom ennek a javítása is csak váltókiszereléssel megy.
A napokban vettem egy 1990 évjárató trabant 601 est.Sajna a vásárlásnál nem voltam körültekintő,és csak a hazaúton vettem észre,hogy a 4.sebességet nem veszi.Azaz pontosaban csak akkor veszi be,ha 3ból 4be váltásnál megvárom,hogy visszaessen a motorfordulat alapjáratra.A szabadonfutó működik,ezután nem dobja ki a sebességet.Szóval nem tudom mitévő legyek,vegyek egy használt váltót,vagy érdemes inkább javítani.Gondolom ki kell venni akkor kompletten a motort is.Álló motornál tologatva a kocsit beveszi a 4.sebességet.
És ha a fokozatkapcsolást nézzünk, melyik fogaskerék párok kerülnek terhelés alá az egyes sebességi fokozatoknál? Javíts ki ha tévedek, de ha jól tudom a képen lentebb lévő tolóhüvely "lentre" mozgatásával ( fentről nézve) jön létre az 1-es, fentre mozgatásával a 2-es, és a felső tolóhüvely felelős a 3-as és a 4-es sebességi fokozatokért, a hátramenetet külön fogaskerék kapcsolja. :)
Gondolom ültél már váltós biciklin. Teljesen ugyanúgy működik :) a nagy fogaskerék a differenciálmű meghajtókereke, az hajtja meg a 2 féltengelyt :) A diffinek is minden autóban van még áttétele...