nana! mindig meg kell védenem a kis 20-ast :) "ne javítsd dobd el vegyél másikat" pedig ugyanaz mint egy 30-as csak háromnegyed annyi alkatrész kell bele :))) Ha javítani akarod keress!! Sztem ez csak az általános hozzáértést tükrözi. Fel lehet építeni azt a motort üres blokktól kezdve úgy hogy utána ismét nem kell hozzányúlni 100ezrekig. Drága nagynyomásu szivattyú sincs meg drága befecskendezők sem. Helyette van egy békés adagoló ami ráadásul magasabb nyomáson is lő mint egy kezdetleges common rail. Lehet ezt a motort szidni de én negyedik éve mindennap nyúzom 130e km óta komolyan felhúzva és egy sajáthibából következő motorgenerál óta kutya baja :) Szerintem ez minden idők legköltséghatékonyabb bmw dízel motorja, mindennapi húzós használatra a legjobb.
Az "N"-es motorokban olyan apróságok történtek pl. hogy kerűlt a dugóba a dugó és a csapszeg közé bronzpersely, és egyéb ilyen apróságok amit ügye a nagyérdemü hozzértő nem lát :) Meg valahol történt egy 88-ról 90-re furatváltás általánosan mindegyik dízelben.
Az M41-et szerintem felejtsd el, az M51 rokona, ritka típus, szerintem gyenge is, a 6 hengeresek legalább lépnek valamennyire ha kell, a 4 henger szerintem csak kínlódás. Csak E36 318 tds-ként létezett. Ráadásul a ritkaságából adódóan gondolom elég nehéz a motorjához szerezni valamit. Bár egy vagy két 18tds tulaj asszem van itt.
Az M51-hez (25td/tds) rogyásig van minden alkatrész (hengerfejtől kezdve bármi) bármelyik kereskedőnél és az összes bontóban. A nagy kínálat oka a nagy kereslet. Az átlagos tényleges futásteljesítmény a Föld-Hold távolság, innentől iszonyat kínos velük együtt élni, pedig valaha szenzációs hibátlan motorok voltak. Kevesebben értenek hozzájuk, mint amennyien javítják őket, ez sok fölösleges kiadással jár, mert egy nagyjavítás olcsóbb, mint a folyamatos sebtapaszos elodázás, aminek a vége előbb-utóbb úgyis nagyjavítás lesz (hengerfej+adagoló a gyenge pontok). Édesapám tavaly adta el a 98-as évjáratú 135e km-es tds-t, 8 évig volt nála. Világszenzáció volt az a motor a maga idejében. 95-96 magasságában (típusfüggő) módosították az adagoló egy gyakori hibáját, a potméteres adagolófej Hall jeladós lett. Az E39-ek már mind ezzel az újfajta adagolóval készültek.
M47 136 lóerővel E39-ben és a kezdeti E46-okban adagolós dízelmotor. Csak mások tapasztalatait tudom mondani, állítólag ordít róla a "ne javítsd dobd el vegyél másikat" szemlélet. Hamár újabb típust keresgélsz, megintcsak nem vesződnék 4 hengeres pláne adagolós motorral.
M47N E46 3-asok-ban 4 hengeres common rail 150 lóval. E39-be sajnos nem szerelték, csak az új E60-as 5-ösökbe. Ennek a motornak tudtommal jó híre van. Turbó+injektor befigyelhet mint minden common rail motornál. Előny, hogy injektorból csak 4 van.
M57 és M57N (szórom a homokot a fejemre, nem tudom mi a különbség köztük, mindkettő common rail, az M57N újabb). Turbók, injektorok a szokásos hibaforrások, mint minden common rail motornál. M57N-nél van olyan, hogy a műanyag szívósor belsejében kikopik a flapmotor fojtószelep tengelye, és az egész cuccot beszívja a hengerbe. Jó esetben nem kell motort cserélni és fél milla körül megáll a számla. Megelőző csapásként új, későbbiekben módosított szívósort kell venni, az ára valamivel több mint egy százas. A 25d-k - állítólag - hosszabb életűek a kisebb feltöltés és teljesítmény miatt, olcsóbbak is és statisztikailag a 30d tulajok lába nyilván nehezebb, ami meglátszik az autó motorikus állapotában és a későbbi javítások összegén is. 325d sajnos nem volt E46-ban, így ott csak a 4 hengeresek a jóval drágább 330d alternatívái.
Zárójelben megjegyzem, hogy a ma gyártott 25d-k már mind 3 literes lökettérfogatúak, de csökkentett teljesítményűek, bár téged ez úgy veszem nem érint, csak tudj róla, hogy már így van.
És végül ha engem kérdezel, hogy melyiket vedd meg: bármelyiket, amelyiknek ismert az előélete, és tuti a futott km, mert különben bármelyikre ráköltöd a gatyádat is. Remélem valamennyire segítettem. :)
Én személy szerint nem vennék M57-et 200e km felett. Másik gond, hogy a hazai példányok 90%-a visszatekert órájú külföldről behozott korábbi cégautó. Amit érdemes megvenni, azok drágábbak.
Amúgy több tapasztalatot szerezhetsz ezekben a topicokban:
Rumcice Foglalj nyugodtan állást.Itt tudják,hogy a tapasztalat és a jóindulat szól belőled nem a fikázási vágy.Meg amúgy is,mindenki a legszarabbnak tartja az autód.(rajtam kívül)
...akkor milyen motort építettek egy 97-98-as E39-be? Vagy nem pontosak az évszámok itt? (bmwpower.hu-ról szedtem)
És ha vennék egy 530-at 240.000kilóméterrel a szívében, az sok? nem ijedek meg a nagy számoktól, a mostanit is 300ezerrel vettem, de az benzines. Vagy mit kell nézni vásárláskor egy 525, vagy 530-on?
Nekem nem lesz ültetve.Itt a tanyán nem megengedhető luxus.Legalábbis ez van tervben.Mivel ezek a rugók nem kifejezetten E34hez készültek,így szerintem max 10-20mm lesz az ültetés.A gátlók elől B6sport hátul B8sprint Bilstein lesz. Remélem nem egy nyelvelharapós keménység lesz,de ezt csak próba után tudom majd meg
Én úgy jártam, hogy a gyári gátlókhoz raktam ültető rugókat, szét is verte mindet, most kapott FK 40/40-et gátlóstól, rugóstól, nem puha de lesz@rom:DDDD
Én rugókat veszek éppen.Lassan összeáll a teljes csomag.A bilsteinekhez nem lenne ildomos a szériarugókat használni.Nem lesz egy himbilimbi futómű az tuti