Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rumcice Creative Commons License 2009.05.03 0 0 3140

Mit kéne látnom rajta?

Előzmény: zoli 76 (3139)
zoli 76 Creative Commons License 2009.05.03 0 0 3139
Előzmény: Rumcice (3122)
IRoby Creative Commons License 2009.05.03 0 0 3138
Tévedtem, továbbra is szar az index!!! Nem sorrendbe rakta ezt sem!
Előzmény: IRoby (3137)
IRoby Creative Commons License 2009.05.03 0 0 3137
Na, ma már tudok válaszolni! :) kösz index...

Köszönöm a sok gyors választ, nézelődök M57-es 525 után mostantól. Ha valaki tud ilyet, ne kíméljen!

Rumcice Creative Commons License 2009.04.30 0 0 3136
Meg a lóerők is gyarapodtak, az M57 184, majd 2000-től 193 lóerős volt, az M57N 218, az M57N2 231 paci.
Előzmény: BMW Power (3134)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.30 0 0 3135
Pedig én pont tőled idéztem, visszakeressem? :D
Előzmény: BMW Power (3134)
BMW Power Creative Commons License 2009.04.30 0 0 3134
nana! mindig meg kell védenem a kis 20-ast :)
"ne javítsd dobd el vegyél másikat" pedig ugyanaz mint egy 30-as csak háromnegyed annyi alkatrész kell bele :))) Ha javítani akarod keress!! Sztem ez csak az általános hozzáértést tükrözi. Fel lehet építeni azt a motort üres blokktól kezdve úgy hogy utána ismét nem kell hozzányúlni 100ezrekig. Drága nagynyomásu szivattyú sincs meg drága befecskendezők sem. Helyette van egy békés adagoló ami ráadásul magasabb nyomáson is lő mint egy kezdetleges common rail. Lehet ezt a motort szidni de én negyedik éve mindennap nyúzom 130e km óta komolyan felhúzva és egy sajáthibából következő motorgenerál óta kutya baja :) Szerintem ez minden idők legköltséghatékonyabb bmw dízel motorja, mindennapi húzós használatra a legjobb.

Az "N"-es motorokban olyan apróságok történtek pl. hogy kerűlt a dugóba a dugó és a csapszeg közé bronzpersely, és egyéb ilyen apróságok amit ügye a nagyérdemü hozzértő nem lát :) Meg valahol történt egy 88-ról 90-re furatváltás általánosan mindegyik dízelben.


Előzmény: Rumcice (3131)
cSIGA Creative Commons License 2009.04.30 0 0 3133
obor zil

nekem igy ez ugytünik mintha normál fék lenne....
Előzmény: obor zil (3108)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.30 0 0 3132
E39-ben csak M57 volt, az E60-ok voltak M57N-ek (illetve 2005-től M57N2). E46-ban viszont volt M57 és M57N is.
Előzmény: Rumcice (3131)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3131

Ám legyen 252tédé. :)

 

 

Az M41-et szerintem felejtsd el, az M51 rokona, ritka típus, szerintem gyenge is, a 6 hengeresek legalább lépnek valamennyire ha kell, a 4 henger szerintem csak kínlódás. Csak E36 318 tds-ként létezett. Ráadásul a ritkaságából adódóan gondolom elég nehéz a motorjához szerezni valamit. Bár egy vagy két 18tds tulaj asszem van itt.

 

 

Az M51-hez (25td/tds) rogyásig van minden alkatrész (hengerfejtől kezdve bármi) bármelyik kereskedőnél és az összes bontóban. A nagy kínálat oka a nagy kereslet. Az átlagos tényleges futásteljesítmény a Föld-Hold távolság, innentől iszonyat kínos velük együtt élni, pedig valaha szenzációs hibátlan motorok voltak. Kevesebben értenek hozzájuk, mint amennyien javítják őket, ez sok fölösleges kiadással jár, mert egy nagyjavítás olcsóbb, mint a folyamatos sebtapaszos elodázás, aminek a vége előbb-utóbb úgyis nagyjavítás lesz (hengerfej+adagoló a gyenge pontok). Édesapám tavaly adta el a 98-as évjáratú 135e km-es tds-t, 8 évig volt nála. Világszenzáció volt az a motor a maga idejében. 95-96 magasságában (típusfüggő) módosították az adagoló egy gyakori hibáját, a potméteres adagolófej Hall jeladós lett. Az E39-ek már mind ezzel az újfajta adagolóval készültek.

 

 

M47 136 lóerővel E39-ben és a kezdeti E46-okban adagolós dízelmotor. Csak mások tapasztalatait tudom mondani, állítólag ordít róla a "ne javítsd dobd el vegyél másikat" szemlélet. Hamár újabb típust keresgélsz, megintcsak nem vesződnék 4 hengeres pláne adagolós motorral.

 

 

M47N E46 3-asok-ban 4 hengeres common rail 150 lóval. E39-be sajnos nem szerelték, csak az új E60-as 5-ösökbe. Ennek a motornak tudtommal jó híre van. Turbó+injektor befigyelhet mint minden common rail motornál. Előny, hogy injektorból csak 4 van.

 

 

M57 és M57N (szórom a homokot a fejemre, nem tudom mi a különbség köztük, mindkettő common rail, az M57N újabb). Turbók, injektorok a szokásos hibaforrások, mint minden common rail motornál. M57N-nél van olyan, hogy a műanyag szívósor belsejében kikopik a flapmotor fojtószelep tengelye, és az egész cuccot beszívja a hengerbe. Jó esetben nem kell motort cserélni és fél milla körül megáll a számla. Megelőző csapásként új, későbbiekben módosított szívósort kell venni, az ára valamivel több mint egy százas. A 25d-k - állítólag  - hosszabb életűek a kisebb feltöltés és teljesítmény miatt,  olcsóbbak is és statisztikailag a 30d tulajok lába nyilván nehezebb, ami meglátszik az autó motorikus állapotában és a későbbi javítások összegén is. 325d sajnos nem volt E46-ban, így ott csak a 4 hengeresek a jóval drágább 330d alternatívái.

Zárójelben megjegyzem, hogy a ma gyártott 25d-k már mind 3 literes lökettérfogatúak, de csökkentett teljesítményűek, bár téged ez úgy veszem nem érint, csak tudj róla, hogy már így van.

 

 

 

És végül ha engem kérdezel, hogy melyiket vedd meg: bármelyiket, amelyiknek ismert az előélete, és tuti a futott km, mert különben bármelyikre ráköltöd a gatyádat is. Remélem valamennyire segítettem. :)

Előzmény: IRoby (3121)
gergelytds Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3130

A Winkler nagyon megmondja

gergelytds Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3129
Én az újjabb fajta motorok közül a 25d-t választanám, talán annak van a legkevesebb nyűgje. (E39-ben)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3128

Én személy szerint nem vennék M57-et 200e km felett. Másik gond, hogy a hazai példányok 90%-a visszatekert órájú külföldről behozott korábbi cégautó. Amit érdemes megvenni, azok drágábbak.

 

Amúgy több tapasztalatot szerezhetsz ezekben a topicokban:

 

E39 topic: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9130315&la=49271487

 

E60 rutinos dízel BMW szerelőkkel, akik tudnak nyilatkozni a várható javításokról: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9175426

Előzmény: IRoby (3124)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3127

VOJNÓ!

 

megérkezett minden.

köszönöm jóságát.:)

525tédé Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3126
Rumcice
Foglalj nyugodtan állást.Itt tudják,hogy a tapasztalat és a jóindulat szól belőled nem a fikázási vágy.Meg amúgy is,mindenki a legszarabbnak tartja az autód.(rajtam kívül)
Előzmény: Rumcice (3123)
GekTDS Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3125
Az már common rail? mert akkor sokk..ot kapsz a javítási számlától :))
Előzmény: IRoby (3124)
IRoby Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3124
Köszönöm!
És a 240ezer az sok az M57-nek?
Előzmény: Rumcice (3122)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3123
Mivel ez egy dízel topic, most nem foglalnék állást a benzin vs. diesel kérdésben. :)
Előzmény: IRoby (3121)
Rumcice Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3122

Helyesebben:

 

- M51
Soros 6 hengeres SOHC 12V Diesel.
1991-tõl 2000-ig. 132kg 291lbs
Építették: E36 325td/tds, E34 525 td/tds and E39 525td/tds
Típusai: 2.5 Turbo (115bhp), 2.5 Intercooled Turbo (143bhp)

 

- M57 a helyes motorkód
Soros 6 hengeres DOHC 24V Diesel.
132kg 291lbs
Építették: E46 és E39.
Típusai: 2.5 Turbo (170bhp), 3.0 Turbo (183bhp)  lóerőből volt többféle is

525d 2000-től, 530d már 1998-tól létezett

 

IRoby Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3121
Sziasztok Fórumozók!
Úgy tűnik, benzinesről dízelre cserélnék autót. Kérdezném, hogy...
- M41
Soros 4 hengeres SOHC 8V Diesel.
1995-tõl. 108kg 238lbs
Építették: E36 318tdS
Típusai: 1.7 Turbo (90bhp)

- M47
Soros 4 hengeres DOHC 16V Diesel.
1998-tól. 117kg 258lbs
Építették: E46 320d
Típusai: 2.0 Turbo (136bhp)

- M51
Soros 6 hengeres SOHC 12V Diesel.
1995-tõl. 132kg 291lbs
Építették: E36 325td/S, E34 and E39
Típusai: 2.5 Turbo (115bhp), 2.5 Intercooled Turbo (143bhp)

- M55
Soros 6 hengeres DOHC 24V Diesel.
2000-tõl. 132kg 291lbs
Építették: E46 és E39s.
Típusai: 2.5 Turbo (170bhp), 3.0 Turbo (183bhp)

...akkor milyen motort építettek egy 97-98-as E39-be? Vagy nem pontosak az évszámok itt? (bmwpower.hu-ról szedtem)

És ha vennék egy 530-at 240.000kilóméterrel a szívében, az sok? nem ijedek meg a nagy számoktól, a mostanit is 300ezerrel vettem, de az benzines. Vagy mit kell nézni vásárláskor egy 525, vagy 530-on?

Előre is köszönöm a válaszokat!
blackbird00 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3120
Civis!

Gratula a szép és eredményes munkához:))!!
Előzmény: civis e34 (3109)
civis e34 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3119
Postával együtt kereken 9336 ft.
Előzmény: 525tds tuoring (3118)
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.29 0 0 3118
mennyi volt?(az ára):)
Előzmény: civis e34 (3114)
525tédé Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3117
Mondjuk érdekes,mert a B8at mint rövidített telót reklámozzák.Ez mm-re megyeggyezik a gyári telóval külső méreteiben.(rugótányér magasság)
Előzmény: 525tédé (3116)
525tédé Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3116
Nekem nem lesz ültetve.Itt a tanyán nem megengedhető luxus.Legalábbis ez van tervben.Mivel ezek a rugók nem kifejezetten E34hez készültek,így szerintem max 10-20mm lesz az ültetés.A gátlók elől B6sport hátul B8sprint Bilstein lesz.
Remélem nem egy nyelvelharapós keménység lesz,de ezt csak próba után tudom majd meg
Előzmény: civis e34 (3115)
civis e34 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3115
Én úgy jártam, hogy a gyári gátlókhoz raktam ültető rugókat, szét is verte mindet, most kapott FK 40/40-et gátlóstól, rugóstól, nem puha de lesz@rom:DDDD
Előzmény: 525tédé (3113)
civis e34 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3114
Egyenesen Hong-Kong-ból jött:)
Előzmény: 525tds tuoring (3112)
525tédé Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3113
Én rugókat veszek éppen.Lassan összeáll a teljes csomag.A bilsteinekhez nem lenne ildomos a szériarugókat használni.Nem lesz egy himbilimbi futómű az tuti
Vogtland
525tds tuoring Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3112

hol vetted ezeket a lámpákat?

 

Előzmény: civis e34 (3109)
civis e34 Creative Commons License 2009.04.28 0 0 3111

Két hete garázsban áll és az út pora megtörte a fényt:))))

Nem volt rá idő de pótolom:)))

Előzmény: 525tédé (3110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!