o vazzegm hol lattad leirva hogy en nem hallom?
hogynem hallgatok elo zenet?
ezt mind te talaltad ki...
az meg hogy az autoban kozlekedes kozben mennyire audiofil a dolog, na ezt te sem gondolhatod komolyan. hallod akohintest, meg ahogy megfogja a hurokat nem tokeletesen mert bennevan a felvetelben. nem ettol csucsminosegu a lejatszod
az autohifi meg vicc, minden hangminosegbuzi (aki szinten azt tartja hogy romlik a hangminoseg az irott cd-n es hallhato is) csak kinevetne teged
a tobbi autohifis az nem, mivel nekik is az van.
Persze hogy érthető, hogy a plexi olvasók nem elterjedtek, tekintettel arra, hogy a mostani 54x -est kivéve (és ha minden igaz, volt egy 48x-os is) mind scsi csatolófelületüek voltak, és ennek megfelelően húzós árral, ami igaz most is:
a PX40Ts még kapható, brutto 29ezerért, (mint kifutó tipus!!!!) tehát egy 8x-os dévéda író áráért.
Persze márkán belül megvolt az egészséges arány, a scsi iró 4x annyiba került.
De szerintem megéri. Bár ezek az újak már jobban működnek. A 12x-es, ha beraktál egy audió cédét, akkor őkelme bizony egyből úgy viselkedett mint ha egy asztali player volna, hál istennek tul kevés inteligenciája volt ahoz, hogy át lehessen verni.
Sziasztok! Zolcsi Baba! Köszönöm az ajánlatodat! Ha nem tudok a dologgal hamarosan zöldágra vergődni, akkor lehet, hogy élni is fogok vele.
Mint már először is jeleztem, elég kezdő vagyok a témában. Pl. félek bevallani, de nem igazán tudom, mi is az a cue?
Arra is szíves-örömest kapnék választ, miként lehet beállítani az EAC-ban, hogy egy-egy tracket többször olvasson ki, és csak a legjobbat mentse le?
Szerintetek leellenőrizhető-e a grabbelt anyag minősége úgy, hogy jobbféle hangkártya (Audigy 2) és külső Hi-Fi erősítő segítségével meghallgatom? Vagy csak az a precíz megoldás, ha kiírom, és asztali játszóval hallgatgatom?
Előre is köszi a tanácsaitokat!
Üdv
Ja és még valami: Lehet-e valami egyéb dolog, teljesen máshol (nem az EAC-ban ill. a Neroban) rosszul beállítva a gépemen, ami ezt a nyüves problémát okozza?
Érdekes módon a Plextor olvasók sokkal kevésbé elterjedtek, mint az írók. Vajon miért?:-))))
Azért disznóság, hogy az új, korszerű, mindenttudó szerkezetek nem boldogulnak az írásvédett lemezekkel, a jó öreg Yamaha (8824SCSI) és Plexi meg igen. Fejlődik a technika:-))))))
Ezek az adat formátumok, ahol rettenetes mennyiségű hibajavító kód van. Nehéz megbecsülni, hog mennyi hiba lesz audiónál. Azt meg még nehezebb, hogy az az elhibázott milliomodik bitecske mit csinál.
Hogy mire vonatkozik az adat, azt a fene tudja. A specifikáció szerint az íróm tud 52x írni. Ez van a dobozán. Na persze mindannyian tudjuk, hogy ez csak a lemez töredékén lehetséges, mert egyszerűen nem bírná ki az anyag, ha ennyire felpörgetnék.
A Plexi egyébként az egyik legjobb író, de olvasóként főleg a trükkös és audio lemezeknél nem szokott jól szerepelni. Tán egy éve itt a fórumon PPeti is belinkelt vagy bemásolt egy erre vonatkozó tesztet. Nekem is volt már a kezemben olyan másolásvédett lemez, amit a Plexi nem tudott olvasni, az öreg Yamaha meg csont nélkül vitte.
"A plextools-szal meg nekem nem volt semmi bajom, csak az, hogy idegesítően megnövelte a boot-időt. Ugyhogy akkor töltöm be, ha szükségem van rá."
És mikor van rá szükséged? :-)))))) Most komolyan. Mire szoktad használni?
Ennyi hibát vét a szentem. Na jó, RAW szektorrol nem beszél, de ha picit merészen becslünk, ott sem lessz több hiba 10a minusz hatodikonnál, tehát minden milliomodik bitecske esetleg netántán.
És feltételezem, hogy ezek a plextorék nem olyan hazudósak, az iró meg tud expressz pörkölni, csak nem a minimásil 4x-es értékre vonatkozik az adat.
A plextools-szal meg nekem nem volt semmi bajom, csak az, hogy idegesítően megnövelte a boot-időt. Ugyhogy akkor töltöm be, ha szükségem van rá.
Az én Plextoromnak csak a szoftvere (PlexTools) csinált csodákat, mióta deinstallátam minden hibátlan. (Nem csak nálam kavart be, még mindig valami tökös bug van benne, pedig már vagy 5 javítás jött hozzá......) Hiába, aki jó eszközt gyárt, az nem tud rendes szoftvert írni... Lásd HP, Plextor....
Tesztlemezre van egy tippem: ahol ezeket a 10-es pack rakkendrollokat lehet kapni (Cora, Tesco, Auchan stb.) lehet kapni komolyzenei lemezeket is. Van egy Bizet: Habanera című is. Ezen spanyolos slágerzenék vannak (Carmen, Bolero és ilyenek) Ne ennek az első trackje kiváló tesztanyag. Nekem is van ebből a lemezből egy. Határozottn jó hangzású, kevés mikrofonos, alig kevert "low budget" felvétel. (Mellesleg a zene is igen jó, ez is "autóslemez".)
Az audió cd lemez nem tartalmaz elegendő hibajavító kódot ahhoz, hogy a játszóból biztonsággal ugyanaz a bitsor jöjjön ki, mit ami a felvételkor az AD átalakítóból kijött. Ha egy pit homályos vagy koszos a lemezen, az az EAC akár 20x is képes ugyanazt olvasni, és az adott algoritmus szerint működő hibajavító is képes 20x ugyanazt az eredményt kiadni hibajavításul. Szegény EAC meg meg van győződve, hogy minden OK. Ő ugyanis erről az egészről még csak nem is tud, ez még őelőtte történik, az olvasó saját hatáskörében......
HA az EAC 3x ugyanazt kapja, még nem biztos, hogy elő fog állni az eredeti bitsor. Utána ezt a bitsort (ami már nem az eredeti) újra felírod, újra jön a hibajavító. (Léteznek eljárások, amikkel mérhető, hogy a hibajavító mennyit dolgozik: a szokásos PC-be való átlagos CD futóműben igen sokat. Az audiofil játszók spéci kiegyensúlyozott, csillapított stb. futóművében sokkal kevesebbet.)
Aztán ebből a többször korrigált bitsorból csinálsz egy analóg jelet, amit meghallgatsz.....
Ne ez a fizikai része. Aztán van kismillió olyan dolog, amire nincs korrekt fizikai magyarázat. Pl. milyen drót van a készülékben, milyen integrált áramkörök dolgoznak a digitális áramkörökben, milyen interferenciákat okoz az író mellett ketyegő 400W-os kapcsolóüzemű táp... Lehet, hogy ezek a jelenségek egyenként hallhatatlanul kicsi hatásúak, de összeségükben hallhatóak.
Egyébként meg tudod mit: legyél róla meggyőződve, hogy ugyanúgy szól, nekem nem célom, hogy meggyőzzelek. A többiek figyelmét akartam felhívni, hogy hülyeséget írtál.
Attól pedig, hogy nem hallod a nüanszokat, ne legyél elkeseredve. Majd fogod, ha elég élőzenét hallgatsz, és rájössz, hogy egyáltalán mit is kéne hallani. Autóhifin vagy szobain, vagy táskarádión vagy akármin......
Jártatom a pofámat, oszt nincs egy tisztességes cédám nekem...
Lányomnak olyan mai tinglitanglik vannak amiket a mai bakfisok hallgatnak, jómagam nak meg csak egy ilyen 10-es pack a 60-as évek rock-jából. Ugyhogy kisérlet elhalasztva...
csak a tereles megy nem a dongoles
meg mindig nincs leirva konkretan miert rosszabb az eac-cal grabbelt es jol kiirt audiocd
csak az van, h botfulu vagyok vagy nem erdekel a zene es duplakavet hallgatok
es az hogy o hallja a csodas autohifin utcazajban a kis nuanszokat a zeneben
vagy csak odakepzeli es ettol magat kulonlegesnek meg az autohifit audiofil elmenynek
Ja, és még valami: Mikor az ember "tesztel" tehát mondjuk a két különböző nyersanyagra megírt cédé közötti különbséget vagy két autóba való hangszórózsinór különbségét próbálja kipuhatolni, és ezt történetesen egy autóhifi-rendszeren teszi akkor nem szokott menni az autó. Sőt, a motor sem jár.... Én pl. a garázsban szoktam. Az ilyen apróságokra akkor lehet igazán figyelni.
És a lényeg:egy álló autóban jóbban muzsikáló rendszer a mozgó autóban is jobban muzsikál.... Ez pl. annyit jelent, hogy nem 200 km után leszel hisztis, hogy "a kurva rádió csak recseg, kikapcsolom a francba" hanem még 1000 km után is azon spekulálsz, hogy melyik cd lesz a következő...
Igen. Ott vannak, és minden hallgatáskor újak jönnek elő..... Autótól, zajtól, mozgástól függetlenül. Nehéz ezt olyannak elmagyarázni, akinek ebben az élményben még nem volt része. Vagy azért, mert nem érdekli a zene, vagy azért mert rossz a füle. (Az utóbbi egyébként nem létezik....)
Nem, nem vagyok. Én egy rendszeres koncertlátogató vagyok, aki (majdnem) mindig és (majdnem) mindenhol szeret zenét hallgatni... Nekem ez nem mániám, nem hobbim, nem erre költöm a megtakarított pénzemet.
Egyébként ritkán szoktam este a kocsimba kiülni. Ma pl. ültem, mert valaki megkért, hogy teszteljek le egy kifejezetten autóhifhez való cuccot. Azt pedig csak a kocsiban lehet.
Az autó, mint akusztikai környezet egyébként valóban mesze nem ideális. (Megjegyzem, egy bebútorozott lakószoba sem sokkal jobb) De lehet a rendszert úgy alakítani, hogy nagyon jól szóljon. Nagyon meglepődnél, ha hallanál egy hangzásversenyre készült igazán jól megcsinált autót. Valszeg az addig legnagyobb "konzervzene" élményedet vinnéd haza. (A versenyek nyilvánosak, el lehet menni és ha szerencséd van be is ülhetzs....)
A koncertterem élményét csak a koncertterem adja. Minden egyéb utánzat, jobb vagy roszabb, de utánzat.
Nehéz ezt így elmagyarázni.... Igen én vezetem az autót. Nyilván nem lehet úgy koncentrálni, mint egy hangversenyen, de igenis működik a dolog..... Ki kell próbálni, el kell felejteni a Videoton autórádiók okozta beidegződéseket.
Persze nem a legsúlyosabb darabokat hallgatja az ember. Ma pl. Itzhak Perlman "The Jazz Album" című cédéjét hallgattam.... Nem tudom ismered-e, de az pl. egy kiváló "könnyűzene" autózáshoz.
Azt nem tudom, hogy a zaj hiányától üres-e.... De hogy nem jó, az biztos.
Az írásnál nem kerülhet be zaj. Akkor rosszul van írva, vagy sérült volt az eredeti. A másolt egyszerűen"rosszkedvűbben" zenél. Mintha közölték volna a zenészekkel, hogy holnaptól csak spenótot kapnak.....
Én egy időben rádióból felvett, MC kazettán lévő Hair-filmzenéz hallgattam, és bizony ez a borsózás rendszeresen előjött a "How can people be so heartless..." kezdetű, sötétbőrű csaj által előadott számnál. Azt képes voltam többször egymás után max. hangerőn meghallgatni a kollégiumban, hallgatta velem az egész szint:) Tényleg vannak ilyen zenék, élő előadásra sajnos ritkán jutok el, de pl. a fateromnak van egy Carmina Burana LP-je, ami olyan iszonyatosan jó és olyan dinamikus, hogy azt is csak szomszédokkal együtt lehet hallgatni:)
akkor msot te nem vagy audiofil? hogy alapitod meg a kulonbseget? vagy kiulsz a kocsidba este?
tuti tokeletes az akusztikaja a kocsidnak es olyan erzest ad a jol beallitott hangfal mintha egy nagy koncertteremben ulnel
Igen. Erre kényszerít bennünket a rohanó világunk.... Nálam pl. nagyon jól működik. Naponta kb 2 órát autózom. A zene segít a dugóban nyugodtnak maradni, a napi gondokat elfelejteni és viszonylag tiszta fejjel hazaérni..... Otthon sajnos nagyon ritkán van időm a fotelba ülni.
Reggel pedig egyszerűen jóle esik. Reggel Bartók rádiót szoktam hallgatni, igen jó színes műsor a muzsikáló reggel. Emellett még hírek is vannak.....
"Igazándiból meg nem a "magas hanghűség" számit, hanem az, hogy ha leülök zenét hallgatni, el tudom-e engedni magam, tudok-e a zenére koncentrálni, meddig bírom kezelőszerv-piszkálás nélkül....."
Lehet, hogy nem jol értettem, de autohifiről beszévén ugye autóban...
És TE vezeted? Mert akkor mea maxima culpa, de életösztönöm azért jágja a fülemet, hogy esdekelve kérjelek, szólj előre, mikor és merre jársz, hogy akkor én itthonom meleg biztonságában pihentessem elpegyhüdt testemet, szmírván arra, hogy a harmadik emeleten vélhetőleg nem vagyok veszélyben.. :9)
na ezaz, itt a kutya elasva
tenyleg ures a cd hangzas mivel nincs ott a zaj. en is szeretek lp-t hallgatni, jolesik, melegebb a hangazas
de megsem mondom hogy a masolt cd rosszabul szol es veszit a dinamikabol, ha azt mondanad, hogy 1-2 apro zaj kerul bele azt szo-szo...
Egyszerűen ráéreztél a ZENÉRE. Így csupa nagy betűvel. A muzsika valahol a lelkünben lakik, (ezek szerint a tiédben is..) és nem a korongon. Egy Sokolon hallgatott remekmű is tud libabőrözést okozni. Aki ilyenre képes, annak sokkal könnyebb dolga van a berendezéssel. Nála egy jó berendezés csak a bőrözések mennyiségét tudja növelni.... Esetleg olyan felvétel is meglepetést okoz, ami különben "nem túl jó".
De egyébként a magas-mélyhiányra panaszkodás tény.
Igen, az audiofil egy furcsa kifejezés.... Én persze nem tudom azt audiofilnek tekinteni azt, aki csak konzervet hallgat. Az én fogalmaim szerint az az audiofil, aki egy rendszeres zenehallgatással kialakított ideális hangzásképet próbál meg magának otthon beállítani.....