Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Pironkodva bevallom neked, hogy még a Superbem sincs csippelve, és ha Yetit vennék valaha is (nem fogok, párom túl nagynak találja) az se lenne. Ne terjeszd, mert van ahol ezért azonnali kiközösítés jár :)
Nekem régóta tetszik a TFSI motor, igaz, az 2 literes és egy RS-t is adnak hozzá :-)
Mivel 80 eFt-tal olcsóbb lett az 1,2 TSI kézi váltóval az 1,6 MPI-nél, lassan kifut a motor és jöhetnek a "jóárasított" csereturbók a városi használat hátrányai miatt.
Mostantól jobban fut a chiptunerek szekere is, mert egy turbós kocsin lehet látványos eredményeket hozni.
Tényleg, a Yetit nem kell csippelni? Tudok egy OCT-s kapcsolatot :-))
Nem is gondoltam, hogy az a legőbb problémád, hogy mennyit kell tankolni az autóba, és milyen szerencse, hogy tényleg nincs is :) A 140-150 közötti tempót viszont nem mindegy, hogy óra szerinti vagy valós sebességnek értelmezzük, mert te itt óra szerinti dologról beszélsz most, ami kb olyan 140-145 körüli érték, azzal nincs is baj, autópályán kb én is mindig ilyen tempóval mentem az Octaviával (O1, 1.6 8V), az még teljen elfogadható hangú mutatvány. A fogyasztást nem tudom pontosan mennyi volt, de érzésre a 8-at sokallom, de ez csak érzés, a tények makacsabb dolgok. :) Innen fölfelé erősen hangosodott az OI. A Yetiben lévő TSI ennél biztosan csendesebb, talán majd egyszer lesz lehetőségem kipróbálni. Superbben és Octaviában legalábbis nagyon jó, simán megvettem volna ilyen motorral ha nem kapok nagyon jó ajánlatot dízelre. Tulajdonképpen az se hangos, csak alapjáraton hidegen, kibírtható. De a TSI az igazi kultúrlény. Ha a cartárs autójában ez az 1.2-es most sem rossz, ha rendesen bejáratódik, lehet, hogy még jobb is lesz, meg talán picit kevesebbet is eszik. Nem versenymotor, de az ős 1.6-osnál biztos jobb, és nekem _tulajdonképpen_ az is elég volt az Octaviában, az esetek 95%-ban nincs szükség többre. Max csendesebbre ;)
Az országúti, autópályás fogyasztással nincsen bajom, ott 8 körül megáll, a városi tizet sokallom.
Lehet, hogy csak 140-145 a beállított sebesség, valahogy tempomat nélkül is oda áll be a lábam.
Gyorsabban nem megyek, mert nem szeretnék büntetést fizetni és ott tényleg felhangosodik.
A fogyasztás megugrását még nem is vettem észre.
Ha sok a város, akkor úgyis 500-530km után tankolni kell, de 600-630-nál több talán még sose futotta ki egy tankból.
Annyi türelmem még nem volt, hogy végig óvatoskodjak egy tank benzint, bár láttam már 5-5,5 körüli átlagot a kijelzőn, igaz akkor aludt a gyerek és nem volt szabad hamar hazaérni :-)
Valahogy nem tud felizgatni a fogyasztás, megyek ahogy jólesik, a kocsi pedig szól, ha már szomjas.
Nem vagyok hajlandó ezen stresszelni magam, hála az égnek, megtehetem, hogy ne csak a fogyimérőt sasoljam, hanem próbáljam élvezi a vezetést.
Mondjuk nem bánnám, ha ritkábban látna a kutas :-)))
A 150 optimális. Nem érsz vele oda lényegesen gyorsabban sehova, viszont jelentősen többet eszik mint 130-nál, és az 1.6 8V ilyenkor már elég hangos is ;)
Szerintem is kicsit drága, de ilyen egyszer élük filingem volt, mert nagyon megtetszett!:) Még most is tetszik és nem bánom hogy ezt vettem!:))) Kezdem igazán megszeretni! Jó a kidolgozása, masszív, nem dülöngél......és rendesen megy is a kis motorjával...:) A nekem sokat számít, hogy magasan ülök(relatíve) és ez nagyon jó a hosszú lábamnak, meg a kilátásnak. (előtte Berlingom volt, ott hozzászoktam a magas üléspozícióhoz - nem szeretek már mélyre ülni:))
ckerti-nek: 5-ösben kb. 3600-ot pörög 130km/h-nál 6-osban k. 3000-nél megy 135km/h-val ze teljesen jó utazótempó és nincs szinte motorzaj...
Én is kiváncsi leszek a Daciára, bár nehezen tudom elképzelni, milyen lesz a belső tere, ismerve a Loganét.
A Sanderot még nem láttam belülről, de tulajdonképpen, ha van mellette gy Skoda is, akkor cléeszköznek, buliautónak biztos jó lesz a Duster.
Nekem azért inkább a Yeti kellene, mert az közelebb áll formailag is az ízlésemhez Mindamellett nem vagyok előítléletes Dacia ellendrukker, ha jó, akkor elismerem, a nejem nagybátyjának is Logant ajánlottam és azt is vett.
Wartburg után a legjobb választás arra, amire ő használja, hétvégén lemosni, templomba elmenni, burkolatlan falusi mellékutcában közlekedni és néha 80 km-re elautózni az Orvos Orvosovics Orvosovhoz a városba :-)
A jelenlegi magas ára miatt kevesen fogják megvenni. Kíváncsi vagyok a Dacia Dusterre, hogy azt milyen áron adják majd és mit nyújt. Az inkább SUV kategória, a Yetire nem mondanám ezt.
A kereskedői Yeti tájékoztatóban 2010 májustól igérik a 140 lovas CR TDI-t 6-os DSG-vel, 4x4-ben és a 102 lovas 1,2 TSI-t 7-es, száraz DSG-vel, de csak fronthajtással.
Nem mellesleg egészen minőségi hatása is van az autónak közelről. Ha Dacia szintű belseje lenne, lehetne ez olcsóbb, de ez nem olyan. Egy relatíve tisztességesen felszerelt, kissé akciós modell 4.5 milla körüli áron elfogadható lenne. Természetesen dízellel :)
Az előző hsz. első fele Brazilnak, a második Neomatik-nak szólt. :-)
Benzinesből lehet 4 alatti ár, de inkább akciós felszereltség ezen a 4,6-os áron, elvégre ez divatautó, nem tömegmodell, nem engedik -sajnos- túl alacsonyra az árat.
Mivel a 105 lovas alapbenzines 4,6 MFt, az alapdízel (110 lóval) 5,5 MFt, és mind elsőkerekes, kétlemn, hogy a kért 3,5 MFt-os árat az 1,6 CR TDI-vel tartani tudnák.
Talán 4,5 MFt a kis dízellel elérhető, de még arra is várni kell, legalább egy modellfrissítést, hogy megkapja a motort ill. annyit, hogy lecsengjen az első értékesítési hullám.
Na, ma tankoltam egyet: 7,8-ra jött ki a fogyasztása, úgy hogy nagyrészt rövid úton használom. kb. 1-2 km-t megy áll egy pár órát, aztán megint ennyit megy.....szóval az egyik legvacakabb felhasználás....
Egy jó csomagot már ki is találtam, lehetne mondjuk Family vagy Expedition Edition a neve, levehető horog kerékpártartóval, üvegtető, Columbus navi és tempomat a 2.0 CR TDI 140 lovas változatával, moccabarna vagy sötétzöld színben, alufelnivel.
Az ára mondjuk egy 5 éves Octi 1,6 plussz fél, na jó, egy millió forint.
Lehet limitált, egy darabos széria is, tudnék rá vevőt azonnal. :-)))
2 év múlva, használtan... :) Talán csinálnak majd olyan szériákat belőle mint az Octaviák esetén a Business, Winter, akármi fantázianevű limitált szériák, és akkor talán jobban megéri megvenni.
Nekem tetszik ez a Yeti gyerek. Meg is néztem a honlapját. De az áránál majdhogynem megállt a lélegzetem. Szerintem eléggé túlárazott. Mielőtt megnéztem volna, azt gondoltam, hogy olyan 3,5 M-tól már kapható lesz.