A múltkor Lee Michaels és Hardin & York kapcsán szóbakerültek a Hammond duók. No, itt van mégegy duó, Svédországból: Hansson & Karlsson - jó kis instrumentális zene spinet Hammonddal. Annak idején Hendrix is átdolgozta egyik számukat.(Kár, h végighablatyolják a videót, de azért élvezhető.)
Szeretném figyelmetekbe ajánlani zenekarom a B2B3 Trio holnap azaz Július 24.-én Csütörtökön este 21.-kor a Take5 jazz clubban megrendezendő koncertjét.
A színpadon Hammond B3 és Leslie 122 a műsoron pedig Niacin, Joey DeFrancesco, Weather Report, V'73...........Mindenkit nagy szeretettel látunk.
L100 volt Gidónak. Valamikor pár éve föltettem képet róla. Nagyon hasonló oldalról a német L100 a német M100-hoz, csupán a kevesebb macskanyelv ami segít megkólönböztetni.
Amikor indultak, jók voltak. Ott voltam a még négyes csapat bemutatkozó koncertjén 79 nyarán, BIP. Losó László bassz-ének, Fehér Lajos-dob. Aztán fél évre rá elmentek és helyükre jött a mai három újabb tag. 1980 januárban felvetemm az új összeállítás második koncertjét. CD-re is kinyomtam. Az nagyon jó volt a gyakori szövegtévesztés ellenére. Keverőből vettem föl, kicsit halkan, de tisztán kivehető az L100/760 összeállítás. Akkor még fölötte az a kis Roland fa oldalú szinti volt a billentyűk alatt színes nyelvkapcsolókkal.
Karthago klip a hőskorból. Gidónak alaposan elfüstölik a Hammondját(L-100?). És persze az elmaradhatatlan állatkodás, mert ugye mennyivel viccesebb egy vizeshordót magunkra borítani, mint mímelni az orgonajátékot :-).
10.000-ért én is tudok adni foldback készletet, de csak akkor érdemes belefogni ha kitartó vagy és jó a szemed:-) ugyanis nagyon vékony az ellenálláshuzal amit forrasztani kell, ami a kontaktokról a forrfülekre megy. 2 orgonát (P100, L100) csináltam meg sikeresen de a végén már nagyon untam:-)
mit gondoltok, hogy a legcélszerűbb megoldani az l100 foldbackelését? külföldről rendeljek hozzá készletet, majd próbálkozzam magam, vagy érdemesebb ezzel Harangozó Misihez fordulni?
ezen az oldalon 60 dollárért kínálnak szállítással együtt l100 foldback készletet.
livemusic:
tegnap lgt tribute koncert volt siófokon, ahol premecz aka littlebig szaktárs csúnyán elvágta mindenkinek a száját a nordon prezentált orgonaszólójával(kotta nélkül című számban), érdemes megszerezni a felvételt, a magyar MTV(musictv) le fogja adni! ezúton is grat matyó!
Szia. A lényeg a mély összetevő és a magas. Szerintem ő sem patikamérlegen állított be regisztrációt, csak valami fütyülőset kevert. Jól kihallatszik a foldback.
Az alap a 16' és az 1', de belehallom kicsit a 8'-at, meg az 1 3/5'-öt.
Valami ilyesmi jött ki: 803 000 808, meg max chorusvib és gyorslaci. Aztán kihúzza a többit is fullra.
A képen mást látok a B preseten, de soundra ez hasonló.
Az lényeg, hogy először a spinet sorozatot láttam meg. Nem hozott lázba. Ahol akkor orgonáltam ott 3 manuál volt és a templomablak is mozgott, ha benyomtam a TUTTI-t. Szólt is a plébános, hogy nagyon hangos. A Rhoda Scott-féle felvételeken (70-es évek) milyen van, mert az meg a TV-ben láttam. A DP-t meg hallgattam folyamatosan. Illet még ELP-t is!
Elfelejtettem hozzáírni, hogy nem a Full-Block , ami a solo későbbi részében hallható, hanem az elején használt registrierung erdekelne annyira.a ''Full-ig'' Azt hallom, hogy jó sok Quint van ''hozzákeverve.
Üdv mindenkinek ! Nagyon érdekelne a lehetőleg pontos drawbar és egyéb beállítása a 7886 on hallható Billy Preston solo nak. Egyszerűen zseniális, minden !! /Steve Gadd, Nathan East, stb stb./ Zsolt, Te ránézésre, és a tapasztalatod alapján biztos megtudnád mondani, hogy mit, hová, mennyire, és mivel tudnám megközelítőleg ezt a soundot elérni . Köszi a segítséget !
DP lemezeken csak C3 látható. Persze több videóm van A100-al, B3-mal is Jon Lordtól. 1968 előtt használt spinetet (Artwoods, Santa Barbara Machine Head) amiről sajnos nincs képem. Viszont audió maximális mennyiségben :-)
Ez az ismeretterjesztő film érdekes lehet, persze főleg az ontopic része.
Deepl Purple nagylemezen volt olvasható, illetve nagyon régen volt egy angol ismeretterjesztő sorozat ahol a zenészek mutatták behangszereiket. A sorozat része voltak: - a dobok - a billenytűs hangszerek (ebben a részben volt console és spinet Hammond is) - a gitárok - a fafúvósrok - a rézfűvósok - a vonósok
"Általában mindenki arra a formára bukik amelyiken megismerte sztárja által a hammondos zenét." - Ez nagyon igaz. Bár én először (most már tudom), hogy a M3-at, majd a B3-at láttam és kedveltem a zenében, de első Hammond-os elő koncerten az A100-ast láttam. Nekem azóta is az a kedvenc formám. Mert az hasonlít leginkább az "orgonára" vagy azokra a "harmóniumokra" amelyeket azelőtt játszottam.
Van benne valami:-) Csináltatva legalább olyan drága lesz majd, és a végeredmény is kétes lesz. Amit én építek most, az a Viscount DB3-asnak készül. Sztereo kimenet van rajta, és a lezli szimuláció el van rendezve eleve. Tulajdonképpen egy sztereo hangfal lesz aktív boxnak megcsinálva -egybe építve két utasra, 2x80W-on fog majd szólni. Ez a 80W-t 2cm-es amplitudót eredményez (oda-vissza egyben mérve kb.:-) egy 30cm-es mélynyomón. Tehát mondhatjuk, hogy szól!
Amit magamnak szeretnék csinálni lezlit két darab 80W-os csöves végfokkal, az viszont három utas lesz! Ma reggel ki is pattant az Isteni szikra, mert a középsugárzó tőlcsére komoly fejtörést okozott. De már ezen is túl jutottam. Már csak pénz, idő, és nyugalom szükségeltetik a megvalósításhoz:-)
Egy haverom, bizonyos Csiga Sándor lezlit keres, lehetőleg nem túl drágát, lehet Solton meg egyéb klón is, lehet tranyós is, csak keverje a levegőt, hogy ne legyen meleg a színpadon, és ne legyen sokkal több 150 kilónál, mert kevés roadja van.
Tudja esetleg valaki, hogy ki árul beteg Soltont a vaterán? Bármi más tippnek örülne, akár javíthatónak is.
A kontaktok:
20-777-97-91 - érdemes többször próbálkozni vagy smst küldeni, mert rádióhullámtalan helyen lakik
Játszottam én is ilyen BX3-on. Több topiktársunknak van ugyanez CX3-ban. Nagyon autentikus felülete van az biztos. Viszond ne sajnáld a VK7-eddel szemben. Amennyi előnye van, annyi hátránya is. Nekem jobban bejött a DB5-OB5.
Valószínűleg az idő és legenda húzta el az árát az A100-tól, ahogy a C3-at is.
A megjelenés, a látvány, a történelem. Szóval a presztízs.
A B3 forma már az első 1934-es A modellen is megegyezett csak kevésbé mély kivitelben. 1935-ben a B modell ugyanabban a mély szekrényben volt. 1945-ben a megjelenő BV-kben annyi volt a változtatás hogy a lába kevésbé díszes lett: elmaradt a gallér és kissé meghízott. Végül a már kifelé futó B3 szériában kb. 1970-ben az íves billentyűfedél egyenes, lépcsős lett és az oldalíveket a furnérozásban nútok szakítják meg.
Az 1936-os C forma még kevésbé változott. 1960.ban elhagyták róla az oldalfaragásokat és kész. Az angolok csináltak egy saját C szekrényt 1970 körül. Ez hegyesebb és egy lapból áll.
Az A100 design 1959-ben már igen más. Modernebb.
Általában mindenki arra a formára bukik amelyiken megismerte sztárja által a hammondos zenét.
A legtöbb sztár B3-on játszott a hordozhatóság, a szellős látvány és jól látható pedálmunka miatt.
Aki brit rockon nőtt fel, annak a C3-ak fexenek igazán.
De szinte minden szárral tudok audiót, videót A100-ason is.
Amikor Joey DeFrancescót szabadkozva megkérdeztem először hogy "bocs', de nem baj hogy ez A100, nem B3?" azt válaszolta hogy "minden rendben, ez B3!"
Szerintem csak abban az esetben érdemes lezlit építeni ha megegyező végeredmény esetében lényegesen olcsóbban jövünk ki. Ez viszont nagyon nehéz feladat. És feltéve ha nem az önmagáért szerelés a fő motiváció.