Ja, világos. Tehát alapból jár ez a népes hálóhely, és ha jobbat akarsz, akkor kell súlyos pluszpénzeket fizetni. Én mondjuk nem tudom, hogy csinálnám... nem szeretem az ilyeneket, de pont Izlandon túléltem egyet, igaz, nagyrészt a saját útitársaimmal voltunk, 2-3 szerencsétlen idegent boldogítottunk :-)
Jaj, ne hülyéskedj már! Persze hogy van kabin. Nem szomáliai menekülthajó ez! :) Írtam korábban: a kabin (alvóhely) benne van az autójegy árában.
Kilencfős, emeleteságyas szobák vannak, kulturált (közös) fürdővel. Nyilván csak aludni megy oda az ember, de arra pont jó, napközben meg úgyis a közös terekben lébecol az ember.
Félrevezető a honlap infója, úgy tűnik, mintha kéne kabint váltanod, de nem kell, hidd el. Mi is félreértettük, a MAHART Tours-os hölgy világosított fel, hogy nem így van.
Úgy értem, ha használtan vennéd féláron, akkor is nézd meg előtte valahol. Bár kérdés, hogy aki nem járt ott, az mennyire veszi észre, ha hülyeséget írnak... No meg olyat sem érdemes venni, ami túl régi kiadás, akkor sem, ha jó. Persze ha csak egy körülbelüli leírás kell, nem pedig aktuális szállásinfók, akkor lehet.
Hajrá :-) Létezik egy-kettő, google-lel megtalálod őket, de mindenképpen nézd meg boltban, mielőtt megveszed. Én láttam a múltkor egyet a Libriben, de katasztrofális volt. Nem emlékszem, melyik volt, nem akarom tévesen lehúzni valamelyiket, úgyhogy nem írok címet meg szerzőt.
Még példa is van, hogy hogyan kell kiszámolni a teljes viteldíjat. Autó+személyek szállítása, PLUSZ kabin. http://www.smyrilline.com/Prices/Transportation_only/Iceland.aspx Ettől még természetesen arra az útra, amit te leírtál, ez volt a nyerő. De kisautóval egy hétre nagyon nem lenne jó. Félre ne értsetek, nem vagyok kompellenes. Sőt, a távlati terveimben szerepel, hogy ha lesz 3 útitársam (akár saját alapítású család, akár még előtte, barátokkal), 3 hetem és mindannyiunknak elég pénzünk, akkor kimegyek így 2 hétre.
Hajón nincs plusz díj a személyszállításért, a kabin ára (oké, nem luxus, de úgyis csak aludni mész) benne van az autó viteldíjában. A méretátlépés miatt amúgy asszem 50 EUR volt a felár nekünk (magas volt a kocsi a csomagtartó miatt).
Nagy autót is megéri kivinni, főszezonban is. Mienk mérethatár felett volt, 7000 km autózás, ebből 1200 terepen. Egy 3,3 literes dízel terepjáróval (11-12 literes fogyasztás), cserébe tényleg mindenhova be tudtunk menni. Kajára szinte nem költöttünk kinn. Itthoni bevásárlással, biztosítással, mindennel együtt kicsit kevesebb mint 900 e Ft volt az egy hónap. Ketten mentünk, de odakinn csatlakozott hozzánk két hétre egy baráti pár. Végig sátraztunk, egyszer voltunk vendéglőben, kinn vettünk könyveket, térképeket.
Kinn egy alsókategóriás terepjáró (Jimny) bérlése is minimum 100 EUR naponta, az kb. 580 ezer Ft három hétre. És akkor nem repültél ki, nem vittél kaját, sátrat, gázfőzőt, nem tudsz szép köveket hazahozni. Egy komolyabb gép (mint a mienk) duplájába kerül, tehát csak az autóbérlés egymillió felett van...
Mi eldugtuk a kocsi kárpitja alá a cuccokat (egy hónapra való szalonnát, kolbászt). Végigszagoltattak kutyával minden kocsit, de csak drogot kerestek, kajára rá se hederítettek.
szia, én is egy egy hetes úton gondolkodom, lásd a 2211-es hozzászólást. az általam ideálisnak vélt 4 főből 2 már megvan. írj, ha csatlakoznál/csatlakoznátok.
A szabályokba belefér személyenként 1 tucat sör és 2 üveg bor. Az élelmiszereknél nem világos, hogy a sertéskarajra és fertőzés behurcolására alkalmas hasonló nyers dolgokra utaznak vagy következetesen a 3 kg-on felüli levesporokat, tésztékat, stb. is elszedik.
Nagyon keménykednek a vámosok? A reptéren simán átjutott a szalámi tavaly, a kikötőben másképp állnak hozzá? Vagy csak akkor, ha a kocsi roskadozik a kolbásztól? :-)
mi az Észak-Nyugati fjordokat kihagytuk, de nekünk is feltünt,hogy a helyiek bármilyen autóval nagyon bátran nyomták. Mi eléggé aggódtunk a kocsi és a saját épségünkért, így nagyon szolidak voltunk. Sajnos így is történt annyi baleset, hogy a visszapillantónknak nekirepült egy vadkacsa. A kocsinak nem lett baja, a kacsa is továbbrepült, de nem hiszem, hogy túlélte szegény. Pedig ez nem is olyan helyen történt, ahol mindkét oldalon víz volt, és a madarak őrült módon röpködtek. Egész úton a birkákra koncentráltunk, de ők nem okoztak semmi gondot.
"Néha voltak olyan helyek, ahol elvileg 90-nel lehetett volna menni, de mi 60-nál többet nem mertünk"
Az északnyugati fjordvidéken vannak igazán durva utak. Talán nem 90-esek, inkább murvásak, de az is 80 elvileg. Viszont aki nem ott él, az úgysem mer 40-50 fölé gyorsítani ezeken a 2*1 sávosnak is alig nevezhető utakon, a szakadék szélén :-) A helybéliek viszont hajmeresztő módon vezetnek, teherautókkal is robognak lefelé 80-nal ezeken az utakon.
Mi peugeot 307-et béreltünk (ez nem választás kérdése, ezt kaptuk B kategóriában). 9 napunk volt tisztán Izlandon. körbementünk a szigeten, és gyakran elhagytuk az 1-es főutat, de F-es úttal nem próbálkoztunk, már csak azért sem mert ezzel a kocsival tilos. Ennyi idő alatt bőven volt látnivaló a relatíve könnyen járható terepen is. Néha voltak olyan helyek, ahol elvileg 90-nel lehetett volna menni, de mi 60-nál többet nem mertünk, néha kicsit technikásabban kellett vezetni, de sehol nem volt gond. Ahol a peugeot elment, ott általában a toyota yarisok is elmentek. Az én véleményem az, hogy ha nem terepjáró, akkor a kisautó is ugyanolyan jó, mint a nagyobb.
Közben leesett, hogy a trükkös megfogalmazás azt jelenti, hogy nagyvonalúan 8%-ot engednek a retúrjegy árából ha a drága kabint választod, ami excluding, köcsögök.