Helyes! Nagyon jó a szemed!:-) Szerintem a rendező műve volt, hogy 180fokkal megfordították a képet "esztétikai" szempontok miatt, vagy, hogy a játék jobban látszon. Bár nem értem, hogy a másik oldalról miért nem látszódott volna ugyanígy:-)
Talán az, hogy - kb. 00:58 mp-nél a szólónál láthatjuk, hogy az orgona (BAL!) felén vannak a magas hangok! Mintha teljesen fordítva működne minden. Bal kéz, egyre lentebbi billentyűk adják az egyre magasabb hangokat. Ez valami tükör-video lenne?
2 Hz nem egy nagy eltérés, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a XVI. század közepéig- végéig az akkori hangolási rendszer szerint a normál A hang nem 440, hanem 415 Hz-n volt (tehát több, mint fél hanggal lejjebb). Az Ahlborn Hymnus például a kezelõmezõrõl most is elhangolható +3 - -6 félhangnyira. Ehhez képest a 2 Hz a többi hangszer hangolásával simán kezelhetõ.
Nem volt választásuk az európaiaknak, ha 230V-os Hammondot akartak értékesíteni, 230V-os, de USA motorral szerelték azokat. Így a csöves preamp is A0-28/2 234V esetén. Egyébként /1 vagy 5. Furcsa lenne ha 2 Hz eltéréssel muzsikálna, de hangológéppel könnyű utánajárni.
Akkor jól gondolom, hogy ezért rakták bele az angolok bátran a C3-as orgonákba a sima 220/50Hz-rőlműködő motorokat? Szerintem a 2Hz-s differencia eléggé elenyésző. Egyébként is én úgy gondolom, hogy a fix hangú hangszerekhez fújják-hangolják a többi hangszert. Vagy rosszul gondolom?
Van sztroboszkópom, az biztosan jól mér. Ha meg elindul magától, akkor egyértelműen indukciós motor. A hangtávolságot este rosszul írtam, jóval kevesebb, mint negyed hang: 440 Hz a normál A, 415,3 Hz az Asz és ezzel a motorral 438 Hz-re állna be az A.
Én meg tettem mindent!:-) A többi a műszertől függ. Egy digitális multiméter volt a segítségemre, és egy általam készített dinamikus jelfogó. Eddig jól működött. De most gondolkodom, hogy valami áttételel beszerelem ezt a motort, mert segéd motor nélkül is beröffenti a generátort, és a 60Hz-s generátor is mehet a "levesbe".
A kedvenc Earl Grantom a Yes Sirree!! és a Just One More Time.
A rövid 39 éve alatt rendkívül sok és jó lemezt készített. Nem mind 100%, de vannak benne hatalmas részek. Gyakran egyben zongorázik is. Nemigen használta a B3 jellegzetességeit (perka, szelektív vibrátó), egy BC, BV elég szinte az összes előadásához. 31H lezlit szinte legtöbbször kényelmes, lassabb tremolóban használta, szinta sohasem állította le. (akkor még lassú-chorale nem volt)
A finom szalonzenék mellett Emersont is megszégyenítő orgonatépései is vannak bőven, sok hangutánzóeffektet játszott. Néha már hatásvadász a szélsőséges dinamikával. Nagy kár érte, de szerintem mindent kijtszott magából.
Ha jól mérted a fordulatszámot, akkor ez egy indukciós motor (mert ha szinkron lenne, akkor pontosan 3000 lenne a fordulatszáma), aminek terhelésre (egy darabig) nő a nyomatéka. Ha tartja ezt a fordulatszámot, akkor a normál A hang 440 Hz-ről 431 Hz-re megy le (negyed hang).
Valaki egyszer említette, hogy van egy elfekvő polisztirol dobrotorja futóművel, és motorral. Ha még meg volna, kérem jelezze esetleg mélben, vagy itt a topicban.
figyelmetekbe ajánlok egy tökös kis albumot, (már akinek majd teccen), B4-el nyomják a Hammondot rajta, világosan látszanak a szoftver gyengeségei, de nyilván jobb egy sound canvas orgonás hangzásvilágától....
1. Give Me the Night - (Chill Out Version) 2. Sweetest Taboo 3. My Babyjust Cares For Me 4. Like a Chameleon 5. Inner City Blues 6. Change Your Mind 7. Georgy Porgy 8. Do It Again 9. Why Can't We Live Together 10. Summertime 11. Sing It Back 12. Ain't No Sunshine - (Acoustic Version) 13. Give Me the Night - (House Version, Bonus Track) 14. Change Your Mind - (Cool Version, Bonus Track)
Internal Leslie: On, Fast, Brake, Digital 2 Rotors, Leslie-presets:122,147,710,760,825(adjustable) Vibrato and Chorus: V1, V2, V3, C1, C2, C3, Upper&Lower, On/off, Speed:5(6,10Hz~7,25Hz) Overdrive: Digital Overdrive
Ez a szövegrész, egy Hammond XM2c orgona modul lapjáról lett kiemelve. Érdekesnek tartom, és elég fontos infónak a chorus vibrato moduláló frekijét! Ezek szerint bátran illeszthető a dobscanner az 50, és a 60Hz-s motorokhoz. Benne lesz a tűrésben:-)
Azt a lemezet feltetlenul ajanlom, ahol orgonal,:-) mind jo, foleg ahol meg instrumentalis anyagot jatszik, ott tobbet Hammond-ozik, de a hangja is elso osztaju volt. Ez a kep elarul mindent azt hiszemhttp: Ebony and Ivory:-) //imgfrm.index.hu/imgfrm/7/3/8/1/THM_0004617381.jpg Earl Grant:
Ajánlanék 2 DVD-t. Nem annyira ON, de azért mégis. Az egyik Neal Morse tavalyi koncertje sok-sok nord STAGE és Roland V-COMBO "orgonával", a másik a Spock's Beard felvétele, szintén tavalyról. Itt CX-3 (új) és Leslie 122 szól, igen jól. :)
Earl Grant was a triple-threat entertainer as a pianist, organist, and vocalist. While much of his material fell into the arenas of either light pop or jazz-schmaltz, Grant scored two R&B hits in the late '50s and early '60s, the most memorable being "Sweet Sixteen Bars" in 1962. It reached number nine on the R&B charts. His prior smash "The End" was his lone pop hit, reaching number seven in 1958. Grant also was in the films "Tender Is The Night," "Imitation of Life" and "Tokyo Night". He was killed in 1970 in a car wreck at age 39.
Bár ez a szám téves lehet, ha igaz ez: born Jan 20, 1933 in Oklahoma City, OK
Ő kezdte nepszerusiteni a Hammond orgonat az USA-ban mar az 50-es evekben, Televizioban, musorokban. Earl Grant! Sajnos koran elment az elok soraibol, es nemcsak paratlan "Nat Cole"-os hangja, de Hammond orgona jateka is zsenialis volt. Erdemes meghallgatni, hogy szol az orgonaja, milyen karcosan.Earl Grant
Nagyon köszönöm az elismerést és a részvételt is..................játszani is fantasztikus volt ilyen NAGYSZERŰ közönségnek!!!!! Feltétlenül jelzek ha játszunk......Krisz