Nincs azzal semmi gond. Csak belevontak olyan elemeket, amiket marhára nem kellett volna, majd reflexből nyakon öntötték egy hányingerkeltő kommunikációval és izomból megpróbálták lenyomni a zemberek torkán. Van akinek ízlik, más meg öklendezik tőle.
a matricás rendszerben mindig lesznek olyanok akik jobban járnak mint mások, mert sehogysem lehet teljesen igazságos.
De még így is minden használó (jó, legyen 98%) jobban jár mint a km alapúval, ha szétnézel az árak tekintetében azokban az országokban ahol km alapú rendszer van...
hát van ez így, aki megvette eddig az éveset 43 000-ért minden évben, az is duplán fizetett minden januárra, hiszen az éves matrica jan 1-től következő év jan 31-ig érvényes...
"Akik eddig is megvoltak gyorsforgalmi úthasználat nélkül, azoknak miért kell megfizetniük"
valamiről nagyon lemaradtam. Mennyit kell most fizetni annak, aki közelébe se megy gyorsfargalmi utaknak? Pont hogy most azok fizetnek érte többet, akik használják, és nem(csak) azok adójából építik akik felé se néznek.
"Egészen addig, míg nem akarna máshová menni gyorsforgalmi úton."
aki gyakran megy sokfelé, vesz egy all-in éveset mint eddig. Az miért járt rosszul ha szabad kérdeznem?
Egyébként veszek egy megyeit 5000ért, ahol gyakran járok. Utána vehetek 8, azaz nyolc, darab havit (vagy 13 db 10 naposat), amivel bárhova mehetek, úgy leszek egálban a 43 000-es évessel.
Aki ennél többet megy mindenfelé, annak tényleg nem érdemes szórakozni a megyeiekkel, dehát az eddig is kifizette a 43 000-et...
Ja, lehet, hogy a vizitdíj egy faszság volt, de ez sem kisebb. És nemkülönben az, ha ezeket aszerint ítéli meg valaki, hogy melyik párt agyából pattant ki. Lásd pl (6796)
híddíjakat, és elkerülő díjakat fizettessenek olyanokkal, akik eddig sem használtak gyorsforgalmi utat
ha eddig nem használtak, akkor most hiretelen miért kell nekik?
Ezt kérdezzük már két hete. Most akkor te is megkérdezed? Eddig olyan vehemensen védted, hogy ez mennyire jó.
A sávoson a megyei matricát értettem. Mármint ha egy megyén mész át, az egy matrica, ha kettőn, akkor kettő és így tovább. Ami persze nyilván jó azoknak, akik mindig ugyanazon az útvonalon ingáznak. És valóban igazságos is, mert aki csak rövidebbet ingázik, az kevesebbet fizet, aki hosszabbat az többet.
Egészen addig, míg nem akarna máshová menni gyorsforgalmi úton. Onnantól ugyanis szívás.
A kérdésem azonban továbbra is ugyanaz. Akik eddig is megvoltak gyorsforgalmi úthasználat nélkül, azoknak miért kell megfizetniük az autópályát használók helyett a kieső bevételt? Na erre nem válaszoltál.
A KGFB a biztosítók versenye miatt lett egyre olcsóbb (még egyszer, verseny, még ha ez sokaknak mostanában ismeretlen fogalom), a 30% színtiszta adó, azt a biztosítók nem is látják, megy egyből az államnak. Sőt, ha kevesebbet fizetsz be, mint a díjad, akkor abból előbb továbbutalják a teljes összegre kivetett 30%-os adót, mert ugye az állam az első, aztán a maradék miatt törlik egy idő után a biztosítást díjelmaradás miatt.
4. A benzinárt ne keverjük ide, az csak egy szerencsés véletlen, hogy most olcsóbb. Ha holnap, 3 hónap, 1 év múlva visszaáll az ár, ugyanúgy ki kell majd fizetni a matricát. Ha dupla ennyi lesz a benzinár, akkor is ki kell majd fizetni a matricát.
5. Az éves matricát használóknak január 31-ig érvényes a matricájuk, miattuk nem kellett kapkodni. A kongó kincstár miatt kellett kapkodni.
6. Részben jól hallottad: minden kamionnak megemelték, köztük a több tízezer magyar kamionnak is.
Ajvékoltak a 30%-os baleseti adó miatt is, holott azzal együtt is olcsóbb lett a KGFB a többségnek. (Azért nem ajvékoltak persze, hogy a biztosítóknak nem kell áfát fizetniük, mert csak.)
Jut is, marad is. Ismeretlen elv a bolsiknak, akik mindig úgy spekulálnak, hogy a végén az építők járjanak szarul.