Ez Tata, Tatabánya, Oroszlány és vonzáskörzete vasútmodellezőinek topicja. Itt lehet megbeszélni a klubhoz tartozó dolgokat, segíteni egymásnak. Lehet csereberélni. infót közölni kiállításokról, börzékről. A haragszom rád tipusú üzeneteket , azt kéretik nem itt nyilvánosságra hozni.
http://gvk-egyesulet.hu/
Nekem is nagyon tetszett ez a rövid, lényegre törő, tökös összefoglaló - bocs lányok ! - viszont az elnökhelyettes, helyettesítését és a képviseletének a dolgát MEG KELL SZAVAZNI !!!!!!!!!!!!!
Kicsit járatlan vagyok, hogy most a vigyorgást miként kell itt jeleznem, de vigyorgok mint a tejbetök !
Elfekvő készletem leltározása után, a FREMO tagozat részére felajánlok 8 db, M8x1000 mm-es horganyzott menetes szárat. Igény esetén pénteken szállítom.
Lenne egy ötletem, innem távolról! Gondoljátok át! Hátha használható!
Én a lábak aljára hajlítanék 1,5 mm-s vaslemezből egy papucsot. Erre hegesztenék fel egy M10 mm-s anyát alúlról. A papucsot az alulábra oldalanként 4-4 popszegeccsel rögzíteném. Valahogy így:
Vagy egy másik mergoldás. Egy vas kockát csinálni, ami szorosan illeszkedik az alulábba. Ebbe fúrni menetet:
Nekem az első tűnik egyszerübbnek és stabilabbnak!
Alapvetően az a probléma, hogy a lábak magasságállítását (alsó tekerős herkentyű), nem sikerült olcsón, használhatóan megoldani.
Ehhez jön hozzá a Fremo igény. Azaz a mi moduljaink sínkorona magassága 1000 mm, a Fremo-é pedig 1300 mm. Tehát ezt a 300 mm-t kellene lábhosszban az első probléma mellett esetenként leküzdeni.
Erre térjünk vissza a következő klub napon. Nem tudom pontosan mit akartok, de szerintem megoldható így is, csak egy kis trükköt kell hozzá bevetni. Viszont kéne nekem a láb mérete (keresztmetszeti). Nem tudja valaki?
Meg az is, hogy pontosan mennyivel kéne magasabbra tenni a másik fajta modulhoz.
Nem, nem ez a baj. Nekem az alsó felével van bajom, az a csavarrögzítés nem megbízható. Ráadásul a + 30 cm is szükséges lehet, arra is gondolnunk kell. Előbb próbáljuk ki, ki tudjuk-e javítani, aztán ráérünk a nyakadba varrni a sok alumíniumot.
Látom, nagyon nem tetszik nektek az általam kitalált aluláb. Ezennel felajánlom, hogy anyagárban átveszem, és olyan lábakat tesztek a modulok alá, amilyet szeretnétek. (Ez nem sértődés!)
A pénteki megbeszélés alapján, az alább felsorolt munkákat kell elvégeznünk a modulokon. Ezek el végeztével késznek tekintjük a megállót, addig új modulok építésébe nem kezdünk! Határidő 2009. augusztus vége. A leírásban próbáltam az egyik végétől a másik felé haladva leírni a cselekvéseket, de az építés során nem kell sorrendet tartani. - Megálló épületének befejezése, a mellette levő terület betonozása, paddal, kúttal való ellátása - Peron korlát elkészítése, a mögötte levő sövény és kertkerítés elkészítése, a kertek érzékeltetése a fennmaradó helyen. - Távhő vezeték elkészítése - Peronon a biztonsági sáv, sárga csíkjának festése - A hangos bemondás, és a térvilágítás elkészítése, telepítése - Peron végeknél a megálló nevét mutató tábla felszerelése - A vasúti és autóbusz megállóba utas figurák elhelyezése - Fák gyártásának, telepítésének folytatása, a vasút és a közút közé a jelenlegi fákkal egyező méretűeket, a többi helyen is ilyeneket, de néhány magasabb kb. 20cm-es „jellegfát” is kell közéjük tenni. A füvesítés befejezése, valamint bokrok „dzsindzsa” létrehozása - A közút mellett, a modul szélén a járda kialakítása strapabíró kialakításban - A közút befejezése/feljavítása, a közúti és a gyalogos útátjárók telepítése, fénysorompó építése. - Az útátjárótól a raktárak felé a kamionok által használt földes-poros parkoló hely kialakítása, a mostani füves részen, olyan formán, hogy a közepén levő jól sikerült szigetszerű növény csoport megmaradjon, szalagkorlát lerakása. Valamint kerítés- kapu építése a raktár mellett. - Ütköző bakok és földkúpok építése, a betontelepnél vágányzáró sorompó és kerítés építése - Vasúti és közúti jelzőtáblák, valamit a szelvénykövek telepítése - Biztber dobozok, pályatelefon oszlopok készítése, telepítése Fontos: a többi épület nem épül meg a raktárak után.
Nekem az aljával vannak gondjaim, a furattal a láb jelentősen gyengül és a használat során simán elrepedhet, ezen még a beragasztott belsőmenetes betét sem segít.