Keresés

Részletes keresés

Barátocska :) Creative Commons License 2007.04.22 0 0 1170
Az adott körülmények között mindig minden a helyén van.

Ezzel nem értek egyet :) Lehet, hogy látszólag a helyén van, de egy kicsit megpiszkálod (egy beszélgetéssel :)), akkor kiderülhet, hogy csak azért volt a helyén, mert nem piszkáltad :))
Előzmény: Törölt nick (1166)
vimester Creative Commons License 2007.04.22 0 0 1169

Dark Angyal, Te ismerted nemocap-t?

Szerintem jó fej srác volt, szerettem az írásait. :)

Előzmény: Dark Angyal (1164)
Paleokrites Creative Commons License 2007.04.22 0 0 1168
Hittel hogyan lehet felfogni egy teremtőt, avagy istenféleséget és ésszel meg nem?
Talán ha elmagyaráznád jó lenne, mert így nagyon ellentmondasz!
Előzmény: nazuna (1153)
vimester Creative Commons License 2007.04.22 0 0 1167

Teremtés technológiai és motivációs leírás: HIT=Hazugság? topic (3556) hsz.

a követő hozzászólásokból használati és értelmezési kézikönyv is kinyerhető.  :)

Előzmény: nazuna (1165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1166
"Sok dolog pedig elmozdul, ami nem jó helyen volt."

Az adott körülmények között mindig minden a helyén van. Hogy hol ez a "hely", tőlünk függ. :)

Jó dolog beszélgetni, de jó hallgatni is. Ha a hallgatás netán kínos, velünk van valami "baj"... :)
Előzmény: Barátocska :) (1163)
nazuna Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1165
Hát persze, hogy érdekelnek! A műszaki témák mindig vonzottak.
Előzmény: vimester (1156)
Dark Angyal Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1164

oho, egy kis nosztalgia...

 

:))

Előzmény: vimester (1156)
Barátocska :) Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1163
Én azért szeretek, mert közben sok dolog helyére kerül bennem, ami addig szabadon bóklászott :) Sok dolog pedig elmozdul, ami nem jó helyen volt.
Előzmény: Törölt nick (1161)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1162
Fontosabbnak tartom hogy én hol vagyok, mint egy beszégetés "hol" van.
Még ha irritál is az eredmény. :)
Előzmény: Barátocska :) (1158)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1161
Miért kellene mindig beszélgetni?

(miért nem tudunk ellenni magunkban?)
Előzmény: Barátocska :) (1158)
Barátocska :) Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1160
Akkor egyetértünk?! Jaaaj :(

:))
Előzmény: tempter (1159)
tempter Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1159
Igen, szerintem se. :D
Előzmény: Barátocska :) (1158)
Barátocska :) Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1158
Asse jó, a túl nagy egyetértés a beszélgetés halála :)
Előzmény: Törölt nick (1157)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1157
Ezért nem kell túl sokat magyarázkodnunk egymásnak :)
Előzmény: vimester (1151)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1156

Hi nazuna!  :)

 

Érdekelnek még a teremtés technológiai részletei?

Van számodra egy kis infom a "néhai nemocaptól" :) ha még netán nem találkoztál

volna még vele.

Előzmény: nazuna (1153)
mmonitor Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1155

Most nézem mit írtál.

 

Itt van neked mindjárt az egyik legalapvetőbb belső ellentmondásnak

tűnő két elv mint a szemet-szemért elv, és a ha arcul ütnek egyfelől tartsd oda  a másik orcádat is elv egyidejű jelenléte. De mint ahogy ezt bővebben már a

(197) hsz.-ban is kifejtettem erre is van ésszerű magyarázat. De neked erről csak

annyi jön le hogy a Biblia arra tanít hogy ha valaki kiszúrja a szemedet akkor neked

is ugyanazt kell tenned. Lol.

 

Minek is írod ezt nekem? Hol beszéltem én erről?

A szemet szemért egy istennek nevezett valamit jellemez, a kenyeres sztori meg egy jézusnak nevezett szerencsétlen flótást. Hol itt az ellentmondás.

A biblia róluk szól nem rólam, ha ők kiszúrták egymás szemét vagy kenyérrel dobálóztak, az engem hidegen hagy nem kell nekem elavult eszméket követnem. Engem nem tanít semmire a biblia. Vetítsd bele magad másba.

Előzmény: vimester (1150)
mmonitor Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1154
Inkább maradok (szerintük) bűnös, mint objektív hülye.
Előzmény: nazuna (1153)
nazuna Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1153
(hihihi .... hiába igyexel, ésszel úgysem éred fel a teremtőt, csak hittel, de mindenképen egy bűnös maracc. b+ :)
Előzmény: mmonitor (1152)
mmonitor Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1152

27.  És akár férfi, akár asszony, hogyha ígéző vagy jövendőmondó lesz közöttök, halállal lakoljanak; kővel kövezzétek azokat agyon; vérök rajtok. 
Mózes III. könyve 20. fejezet

 

Mondd már el bazmeg hogy mi ebben a számomra felfoghatatlan szimbólumok tömkelege!

Előzmény: vimester (1150)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1151
Azt hiszem értelek. :)
Előzmény: Törölt nick (1148)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1150

Az hogy Te mit értesz meg egy olyan mély szimbólumok tömkelegét tartalmazó műből amiről még komoly Biblia kutatók is késhegyre menő vitát folytatnak, az a

Te problémád. Itt van neked mindjárt az egyik legalapvetőbb belső ellentmondásnak

tűnő két elv mint a szemet-szemért elv, és a ha arcul ütnek egyfelől tartsd oda  a másik orcádat is elv egyidejű jelenléte. De mint ahogy ezt bővebben már a

(197) hsz.-ban is kifejtettem erre is van ésszerű magyarázat. De neked erről csak

annyi jön le hogy a Biblia arra tanít hogy ha valaki kiszúrja a szemedet akkor neked

is ugyanazt kell tenned. Lol.

 

 

 

Előzmény: mmonitor (1149)
mmonitor Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1149
Az, hogy te nem írod isten számlájára az a te pszihés problémád, magánügy. Ha egy értelmes és elfogulatlan ember elolvassa a bibliát úgyis látja miről van szó benne, tagadhatod magad előtt, félremagyarázhatod, a leírt mondatok értelmén nem változtat.
Előzmény: vimester (1143)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1148
De hogy pontosabb legyek, kicsit a szavakon fogok lovagolni:

"bosszúálló", nem hiszem hogy bosszúálló lenne, mert a
"pusztító" sem megsemmisítő, csak olyan, mint a füst/víz/levegő: (örvényesen) áramlik...
Előzmény: vimester (1146)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1147
Minden belefér.

1. Okokat keresünk, és azt hisszük, találunk.
2. Aztán kiderül, tévedtünk.
3. goto 1.

Így megy ez.

Vannak dolgok, amelyekre az elmének nincsenek szimbólumai, mégis arra törekszik hogy megértse ami azokon túl van.
Olyan ez, mintha a processzor a saját tranzisztoraival akarná megérteni, mit gondolok mikor programozom. Ez elég vicces dolog.. :)
Előzmény: vimester (1146)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1146

:))

 

Látod még én is beleesek ebbe az ateista reflexszerű hibába hogy ilyet kérdezek

pont Tőled :), hogy add át azt az élményt amit én is csak érzek. Arra akartam

inkább kilyukadni hogy a Te élményedbe belefér e a Bibliai bosszúálló pusztító

Isten képe, mert az enyémbe valahogy nem illik bele.

Előzmény: Törölt nick (1145)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1145
"Te milyen jelzőkkel jellemeznéd Istent?"

.....hallgatok. (És ezt Te érted is.)

Egyszer egy szerzetes egy hosszú és három rövid vonalat húzott Ma-cu lába elé:
– A négy vonal közül az egyik hosszú, a másik három rövid – közölte a szerzetes –, mit tudsz még hozzátenni?
Ma-cu is húzott egy vonalat a földre:
– Ezt mondhatod hosszúnak is, mondhatod rövidnek is – mutatott rá. – Ez a válaszom.
Előzmény: vimester (1142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1144
"Hogyne lehetne. Meg lehet érteni minden emberi érzést."
"Elárulnád, hogyan?"
"Értelemmel."

Konkrét példára gondoltam. (Mondj egy példát valamire, amit átéltél, megértettél, és át tudod nekem úgy adni, hogy a megértésem azonos legyen a tiéddel, és ezzel gyakorlatilag átélhetem élmény nélkül azt amit te.)
Bárminek a megértése sosem lesz azonos az élménnyel. Az két külön "dimenzió".

"olyan dolgokat, amelyek a boldogsághoz vezet(het)nek"
Akkor azok a dolgok boldogságot okoznak nem?"

Nem. Először is feltételes módba raktam, mert egyáltalán nem biztos. Másodszor a boldogság felé CSAK vezet(het), de nem azonos azzal.

"Mi "töltünk meg" mindent"
Mi is ürítünk ki mindent."

De az ürítés legvégső pontja után már van egy határ, ami után már nem tudunk tovább üríteni. Ilyenkor az a "csupasz" valami az, ami mindenen túlmutat.

"Ne pont ez az amit megint üres beszédnek tartok. Arra hivatott, hogy a bölcsesség látszatával semmit se mondjon."

A bölcsesség hallgat. A nem bölcsesség beszél - ahogy én is most, és eddig is.
Magyarázatot mindig gyártunk mindenhez - ami valamilyen aspektusból igaz lesz, de ettől a magyarázattól, "ok teremtésétől" nem lesz a virág virágabb, lényegileg nem változik semmi.

"a mester saját magáról beszélt, hiszen ő nem tudott semmit mondani róla, de a tanítványokra hárította a tudatlanságot."

Attól hogy valaki átéli azt, amiről NEM LEHET beszélni, és nem is próbál meg beszélni róla, mivel nem lehet, attól hogy erre felhívja a figyelmét valakinek, miért lenne tudatlan?
Azt hittem világos, hogy EZT csak az TUDJA, aki ÁTÉLTE azt amiről nem lehet beszélni. Mivel a szavakon és értelmen túli dologról van szó, és ezt meg is élte, teljes nyugalommal felhívhatja bárki figyelmét arra, hogy mindennemű elmélkedés, megértésre való törekvés, erőlködés, bármilyen út-nak a követése KÖZVETLENÜL SOSEM vezet el a célhoz.
És ha olyan valaki mondja aki nem élte meg, semmivel sem tudatlanabb vagy okosabb mint azok, akik szintén nem élték meg, akkor sem, ha esetleg a fentieket ki is mondja/vitatkozik róla, bármi.

"Rosszul tudja. Istent meg lehet érteni, az ember értetlenségéből származó dolgok a nem érthetőek."

Konkrét példával kérek erre magyarázatot. De nem eseti dolgokra, hanem globálisan, mindenestől, istenre. Baromi kíváncsi vagyok, hogyan értetted meg istent (ezzel bekeretezted, befejezted istent, megölted).

Weöres:
"Egyetlen pont sem fér el a térben. A tér csak az érzékek részére tűnik határtalannak; tulajdonképpen szűkebb mint a pont.
Ami határtalan: kiterjedéstelen; ami kiterjedéstelen, abban a végtelen nagyság és végtelen kicsinység ugyanaz.
Isten nemcsak végtelen nagy, hanem végtelen kicsiny is: nincs az a parány, melyben teljes-mivoltában benne ne rejlene.
Isten és a mindenség egyetlen ponton belül van."

"A puding ízének magyarázása azért rossz példa, mert a tapasztalatlanságot állítod szembe a tapasztalattal, viszont Isten is ugyanúgy megismerhető, mint a puding."

Sajnos nem értetted. Nem a puding ÍZÉRŐL van szó, nem vegyi folyamatokról, stb., hanem az ÉLMÉNYRŐL. Amiről ha lecsupaszítasz minden gondolatot, meghatározást, hasonlatot és metaforát, mégis marad valami, arról.

"Csak addig nem tudod megérteni Istent sem, amíg nincs tapasztalat róla. A mester ezért árulta el önmagát, hogy semmit sem tud."

Igazán rossz hírem van számodra, igazán rossz: aki istent átélte, TUDJA hogy nem lehet megérteni. Ha mégis érti, véleményem szerint biztosan nem istent élte meg.
Amit teljesen megérthetsz, AZ kiszámítható. Isten pedig nem az, pontosabban maga a teljes kiszámíthatóság, és a teljes kiszámíthatatlanság.
Ha valaki, esetleg egy mesternek kikiáltott valaki azt mondja, hogy megértette istent, nos attól elég távol fogom tartani magam.
Gyenge hasonlat, de egy férfi azt mondja, bármilyen élmény után hogy MEGÉRTETTE milyen nőnek lenni (és fordítva is), csak baromságot mondhat.

"Az igazság és hamisság nem kettősség. Mivel EGY dolgoról van szó ebben az esetben különösképpen, vagyis a VALÓSÁGRÓL, ezért az igazság és a hamisság nem kettősség."

Ismered, mikor a vakok meg akarják határozni, milyen az elefánt?
Mindegyik az igazságát mondja... és mindegyik igaz is. RÉSZBEN.

"az igazság is és a hamisság is csak EGY dologhoz viszonyul, a VALÓSÁGHOZ. A hamisság azonban a hibás viszonyulás."

És ki az, aki a "valóságot" azzá teszi? És milyen úton?
Előzmény: takarito (1138)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1143

"Ugyan, isten gonoszságát nem kell bizonyítani megteszi azt a biblia.:)

Nem baj ha isten gonosz tetteit nem tartod gonosznak ez rendjén is lenne ha nem állítanád a fogalom objektív létét ami látod nagyon is szubjektív, a Te példád bizonyítja, csak erről akartam beszélni."

 

 

Akkor nagyon félreértettél. Én semmilyen a Bibliában előforduló gonosz tettet, úgy

mint a megkövezést, népírtást nem írtam Isten számlájára.

Előzmény: mmonitor (1140)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1142
Te milyen jelzőkkel jellemeznéd Istent?
Előzmény: Törölt nick (1139)
vimester Creative Commons License 2007.04.21 0 0 1141

Én még sosem láttam senkit önzetlen szeretettel ölni.

 

"A Bibliában is van erre példa, maga a féltőn szerető Isten mészárolja le Izrael ellenségeit több esetben."

 

 

Biztos vagy abban hogy a szerető Isten mészárolt személyesen? Egyébként a féltő szeretet és az önzetlen szeretet között szakadéknyi különbség tátong. És ha már itt tartunk. Leírnád nekem az önzetlen szeretettel ölés fiziológiáját? Én például még sosem éreztem azt hogy a szeretetemmel (akár csak a szimplával is :) meg tudnék ölni valakit.

Előzmény: takarito (1127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!