Az a kis kulcs a szerviz intervallumot jelenti általában olajcsere után lenullázzák és ami bevan állitva neki 15000km az jelenik meg minden inditásnál vagy amennyi maradt
. Ha szeretnéd nullázni jobb oldalt a km orán van egy gomb nyomjad miközbe ráadod a gyujtást és várd meg amig nullára nem ér
Egy kis segítséget szeretnék kérni a rutinos Peugeot tulajoktól.
Nemrég vettem egy 2.2 HDI-t. Sajnos olasz kezelési útmutatóm van és nem boldogulok az egyik témakörrel.
Nevezetesen a km számlálónál megjelenő "villáskulccsal". Azt értem, hogy a szervízigényre vonatkozik, de teljesen hektikus, hogy ott van-e vagy sem.
Indításkor mindig megjelenik, majd a beindított motornál rendszerint eltűnik (eddig rendben is van), viszont van amikor ott marad. Nem tudom, hogy ezzel mi a teendő. Nem tudom mikor volt utoljára computeren, bár vezérlést cseréltettem, és átvizsgálták ami alapján többnyire rendben van a kocsi, de nem tudom, hogy mindössze elfelejtették lenullázni, vagy valami hiba bujkál az agyában amit időnként kijelez. (és miért csak időnként)
Az bakelit(műanyag) csak porvédő, hogy nem menjen tele mindennel a porlasztó melletti rész. A gond a tűzkarika. Azt a tömítést minél előbb cserélni kell, a porvédő helyett meg elég lenne egy vékonyabb O gyűrű.
Szisztok megint segítségeteket szeretném kérni van egy pug 406 hdi-m és az történt , hogy a porlasztókon van egy bakelit karika ami teljesen megolvadt ettől viszont kifúj mellette ha a réz tömítéseket kicserélem ez a bakelit kell bele vagy elég a réz tömítés. valószínűleg rosszul rakták össze mikor cserélték.Vagy van valakinek olyan akit tud ajánlanni újra berakásra? segítségeteket előre is köszönöm. Szép napot
Csak a barnát cseréled vagy mind a 3-at akkor már ?
Majd írd meg mi lett az eredmény.
Neked is 1,9 TD ugye? a hőfokjelző neked rendesen 90-en áll normál üzemben? Nekem csak75-ig megy el, termosztátot cseréltem már, jelenség maradt. Következő, hogy a kék gomba is csere. Sajna nincs lézeres hőmérőm és diag cuccosom sem valósat ellenőrizni. Még. :)
Mármint az ugyanaz alatt azt érted, hogy meg-megindul a nagy fokozat mindkét ventin és előbb utóbb hazavágja a relét? (olyankor lehúzogatja kicsit a lámpát is, éjszaka esőben csak arról vettem észre, mert a bódé nagyon jól hangszigetelt amúgy).
Bitron vezérlővel mókolt már valaki? Az pontosan mire is hivatott? Asszem a bal kerékdob burkolata mögött lakik. 2-3 alkalommal volt már olyan jelenségem, hogy hosszabb nagy esőben jártak a ventik maxon. Egyszer motor leállítás után sem maradt abba vagy 5-8 percig. Már ki akartam venni a biztit, mikor megállt végre magától. Amikor felszárad az idő ismét szépen dolgozik.
Hát srácok ugyanez most a bajom, mint nektek, eddig nem volt ilyen, de a ventillátor reléje a nagy 40A -s kez elhicceni, valami baj ott lesz sztem.Nem lehet ez az egész termosztát hiba?
én sose nyitottam légtelenitöt... feltöltöttem elinditottam a kocsit pár perc után mikor nyitott a termosztát utánatöltöttem még sose volt gond..ezek a rendszerek nem levegösödnek le!
Ha így csinálnák a szervizek akkor heti 5 autót tudnának javítani. :D Egyébként jó a leírás, de értelmetlen végigszenvedni. Én csak feltöltöm teljesen, elindítom, kinyitogatom a légtelenítőket, majd feltöltöm megint és már megyek is vele egy kört. 5perc múlva mikor már meleg minden és nyitott a termosztát, utánatöltök és mehet útjára. Viszont a kupakot értelmetlen leszedegetni, mert akkor persze hogy kitol mindent, hiszen 1bar nyomásnak kell lennie a rendszerben.
Na az nem egyszerű a hivatalos procedúra szerint. A tágulásira fel kell csatlakoztatni egy kiegészítő tartályt (én 1 literes Chappy-s palackból csináltam) aminek nincs talpa, illetve felszerelve teteje. Gyakorlatilag a folyadékoszlop magasságát növeled vele, mivel a tágulási nem a felső pontja a körnek. Több légtelenítő kupak is van a rendszeren. Ezeket magassági sorrendben lentről felfelé zárod amikor töltésnél megjelenik a ott a lé. A legalsó a tűzfalon átmenő fűtéscső könyökén a motortérben. Van ahol a gázolajszűrő alatt a termosztátháznál is van egy, az enyémen nincs, és valahol lesz egy legfelső ponton is. 1,9 TD-n ez az adagoló mellett futó vékony cső T elágazásában van. Ez már a tágulási fölötti pont. Lehet még a hűtő sarkán is. Van aki meg is emeli az autó jobb elejét + a kieg. tartály. Fűtést rátekerve vagy nélküle is elhangzott, ha biztosra mész rátekered koppra. Járó motornál a nyitott rendszerbe töltöd a löttyöt, hogy mindig a kieg. tartályban legyen a folyadékoszlop a legmagasabb, ahogy veszi fel a rendszer. 1,9 TD-n 1600-as fordulaton tartást kér, 3 venti indulás-eállás idejéig, de látni is fogod, amikor nyit a termosztát böffent fel levegőt a Chappys palackba. Amikor már nem vesz fel többet és levegőt sem dob fel, leállít így a csodaszép installal együtt kell hagyni kihűlni. Ha nem toltad túl, akkor vissza fog húzódni a lehűlés végére a víz a tágulásidba és akkor ha kell még rátöltesz szintig és zárhatod.
Rémálom.
Írta itt márkatárs, hogy ő a tágulásit emeli fel amíg engedik a csövek, más meg semmit nem csinál, csak feltölti 'szt jónapot :)
Köszi a segítséget. Ma elmentem vele kb 50 km -et. A rendszer 90 fokos semmi probléma. Otthon levettem a hűtősapkát kis nyomás volt benne de semmi különös. Levettem a vékony csövet ami a kiegyenlítőbe megy átfújtam, minden jó. Járattam klímával sapka nélkül a ventilátor bekapcsol, a vízszint meg sem mozdult. Sapka vissza, klímával járat tovább vagy 20 percig sapka levesz, a vízszint ok szinte semmi nyomás benne. A járatás alatt felpörgettem 3000 fordulatra a ventilátor bekapcsol de minden ok. Elvittem egy körre és utána levettem a hűtő sapkát járó motornál kb 1 liter vizet kitolt de járó motornál a szint maradt. Leállítottam a víz eltűnt a tartályból. Visszatöltöttem, járattam semmi buborék nem jön ki. Nem lehet, hogy egyszerűen levegős valahol a rendszer? Hol lehet ezeket lelégteleníteni?
Szia, azon az úton jársz amin én is, csak két kanyarral előtted :)
1.9 TD, fújta a vizet a tágulási nyomáshatárolós kupakján át a jobb kerékdob túlfolyó csövén kb 2csepp/mp sebességgel alapjáraton is és csak ha már bemelegedett a motor. A rendszer vízmennyiségének fogyásával aztán a ventik is indultak, a nagy fokozat mindig úgy indult eleinte mintha kontaktos lenne, bele-bele kezdett, de aztán járt folyamat amikor tovább apadt a hűtőfolyadék.
Hengerfejet kizártam, olaj- vízzel nem találkozott, csövek nem voltak beton kemények, nem indult 3 hengerrel.
Cseréltem tágulási kupakot. 1.4 bar-os, nekem a régi "füles" van még. Nem oldotta meg.
Hátha dugulás, szűk éve nálam, amikor vettem rossz (zöld) fagyálló volt benne, akkor cseréltem, hátha összedolgozott valami szemetet, meg a vízpumpa is mintha már hangot adna, vezérlés, vízpumpa fagyálló csere. Nem oldotta meg.
Heuréka, repedt tágulási lesz. Csere, de ez sem oldotta meg.
Csövek mintha keményebben lennének , de ha a motor bedolgozna a hűtésbe, a közel 20 éves gumi-szövet kombó is elköszönt volna már 1,5 baron vagy a fölött.
Szétszedettem.
Nem gátas, pedig az lett volna a köv. tippem, csak meg volt csavarodva a fej. Nem tom hol mikor kitől kapott olyan mostoha bánásmódot ami indokolná...
Mindenesetre a csövek tényleg qva jól bírják :)
Ha már lent volt a fej és rendbe lett rakva, akkor a 4 porlasztó is felújult. 175 baros ős Bosch rendszer (adagolós), de 30 baron már "behuggyozott" :)
Sajna még nem kaptam vissza, de már járt a motor és volt bíztató tesztkör is, állítólag megszűnt az inkontinencia.
Gondolom, hogy nem esik jól az erősödő felismerés, hogy akár egy hengerfej felújítás is benne van a pakliban, de nyugtasson a tudat, hogy nekem nem állt meg a történet ennyinél :)
Leírom, mert alapvetően segítségért jöttem volna a fórumra, és mit ad Isten, pont a te írásod volt legfelül :)
Szóval:
Esedékes lett közben a műszaki és akkor már egy vonóhorog, de a finishben a bekötési kísérlet után nem indul a technika.
Itt tartunk most. Nem tom milyen indíttatásból, de rádugták a kikötött keypad-os immora (hozzám már így került amit nem is bántam) a csatiját...
Még nem látom a következményeket, és a megoldást sem. Ott a műhelynek nincs lexia-ja és pp2000-e sem, de aki esetleg tudna segíteni ebben (vásárlási szándék is lappang bennem, de egyelőre sok lesz a monetáris terhelés :) azt szívesen venném Székesfehérvár elérhető körzetében.
Készülhetek esetleg BSI cserére is? Egyáltalán a Ph1-esek "horgoztatási" procedúrája egyedi lenne? Valakinek infója, leírása róla, hogyan kell(ett volna) eljárni?
@Jena mester: végső elkeseredésemben megtarthatom fénynek az alagút végén megtisztelő segítségedet?
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. Van egy 406 coupe-m. 2.2 HDI 16V.2003 as évjárat. A vizet kifúja a kiegyenlítő tartályon, de nem mindig csak ha a víz 90 fok fölé megy egy kicsivel. Egyébként a víz max 92-93 fokig megy fel. A hűtő ventilátor 1 es fokozata nem indul el erről tudok de ha klímát bekapcsolom a ventilátor elindul. Most lett rajta vízpumpa és vezérlés cserélve. A vízcsövek nem kemények a vízben nincs olaj az olajban nincs víz, a kipufogó nem fagyálló szagú. Ha bekapcsolom a fűtést a vízhőfok szépen lemegy egy pár fokot, és ha sikerül 90 fok alatt tartanom nem jelentkezik a probléma. Pl simán felmentem és hazajöttem a Kékes tetőről gond nélkül. Valakinek volt már hasonló gondja? Vajon hengerfejes? Vagy valami más ötlet? Előre is köszi a válaszokat!
Söt már vannak olyan modulok amihez bicskakupcs jár.. Immot átpattintod a kulcsot lemásolod és láss csodát nem kell uj kulcsnak ott lognia mivel lesz egy vadi uj szerkezeted
Ha nem müködik a régi távvezérlö vegyetek bele egy központi modult. 6000ft és sok mindenre tanithato pk zárásra felmennek az ablakok stb.. Bsi csere? Háát lehet passzolni fog lehet h nem.. Lehet h amit vettél bsit az fapados a tied meg full extrás akkor amit vásároltál felkell tanitani. Az meg nem kis pénz lesz...
Anno nekem is jöttek ezzel a zár modul cserével de én megoldottam a problémát és azota müködik :-D