Elvtárs, zárt területen jársz! Belépési engedélyért a Központi Bizottsághoz folyamodhatsz, ha a káderlapodat leadod a személyzeti osztály iketagfelveteli@index.hu címén. Ha szerencsés vagy, bölcs döntéséről értesít a Párt. Ha nem, akkor az Államvédelem.
Dehogyis is az AN-2 a Marinéni!! Most kapcsolok, hogy az a PO-2, azaz a Polikarpov-2 (szintén kétfedeles), amit a felszabadító, hős Vörös Hadsereg a frontvonalak mögötti felderítésre használt. Mivel kevés volt a kiképzett harci pilóta, azért ezekbe a felderítő kétfedelesekbe már "csak"
Elvtársnő pilóták jutottak. Mikor az első pár ilyen gépet leszedte a kárpátszállási faszista, szittya légvédelem, akkor megdöbbenve látták, hogy nő ült a pilótaülésben. Akkor nevezte el a szittya népnyelv ezeket a röpcsiket Marinéniknek.
Szóval az történt, hogy a kapitány Elvtárs játszani akarta az eszét az Élvtársnők előtt azzal, hogy különböző repülési bravúrokat, truvájokat mutatott be, ezzel akarván elérni azt, hogy
fennakadjanak az Élvtársnők szemei. (Pedig azt más technikákkal kellett volna elérni...) Az egyik ilyen truváj hatására szegény DC-3, röpülős műszóval élve, faszán "átesett".
A PÁRT nevében is köszönöm a linket, kedves Elvtársam! Ez így pontosít is néhány dolgot, amikre én rosszul emlékeztem a abból, amit a fasiszta rádiókat hallgató nagyapámtól hallottam.
Nagyapám a drogozó néppel együtt nem érző nyárspolgár volt!
Ugye ez a LI-2 más néven a Teve, ami tkp. az impérlista Dakota (DC-3) koppintása? Az AN-2 pedig a Mari néni?
Nagyszüleim a '60-as évek elején Rákospalotáról láttak egy ilyen LI-2-es városnéző röpcsit lezuhanni Zuglóban. Az Erzsébet királyné u. egyik házát súrolva,
annak az udvarára esett. Sok halott volt sajnos. Nem műszaki hiba okozta (a Teve igen megbízható, jó konstrukció volt!), hanem az, hogy a faszfej kapitány
a barátnőjét engedte beülni a saját székébe...
A repülő zuhanását észlelve még a focimeccset is lefújták a rákospalotai Czabán Samu téren.