Ja, amúgy azt idáig nem is említettem, hogy milyen kínos Picard szemfedős ripacskodása abban a Heteses részben, ahogy francia próbál lenni. A TNG-ben látott Picard vajon mikor viselkedett volna így, ez a teljes ellentéte annak a karakternek. Még van is olyan Next Generation rész, ahol mondja, hogy nem szeret szerepelni és nem jó színész.
És Narek mondata is jó, mikor azt mondja, hogy a romulán ősei népesítették be a Vulkánt. Közben éppen fordítva történt.
Ahhoz először kellene egy izgalmas sztori. Vagy egy bármilyen szempontból érdekes, egyedi, emlékezetes történet, ami illik a ST világába. Meg hogy az új ST-ek ne rúgjanak bele a régiekbe, ahogy korábban sem tették a régebbi sorozatok sem.
Ebben a sorozatban nem apróságok a logikai hibák, hanem az alaptörténetnek nincs értelme. Az egész egyszerűen butább, alacsonyabb minőségű írás. Össze vissza történnek a dolgok. Képtelen vagyok megszeretni a Discoveryt vagy ezt, amíg ez így lesz.
De igazából ennyi, én az első hsz-omban a lényeget úgyis elmondtam, annál alaposabban nem tudom kifejteni, hogy mi a bajom a sorozattal.
Örülök, ha nektek tetszik, de nekem a Star Trek továbbra is az eredeti 5 ST sorozatot fogja jelenteni, ami 1964 és 2005 között készült.
én azt gondolom, hogy pont a megszeretés a lényeg.. ha egy szériát megszerettünk, az izgalmas sztori miatt vagy a jófej szereplők miatt, akkor sokkal elnézőbbek vagyunk a hibák, bárgyuságok ellenére is. valjuk be a régi szériák is tele vannak logikai hibákkal, ott is van hangja a lövöldözésnek az űrben stb.. engem pl. a szindik tudnak halál felidegesíteni pedig az enterprise a kedvencem és a dominiumos részek se mind tetszenek a ds9-ból (amit szintén nagyon szeretek).. de mivel szeretjük odo-ékat, simán működik a sorozat mégis.
utópia kontra korrupt világ. eleinte halál életszerűtlen világban játszódott az ST. később pont a ds9 vitte el egy jóval sötétebb irányba, hogy aztán a Picard és disco vajluk be mai világra jobban hasonlítő sorozatai következzenek. ha megnézed a világtörténelmet, machiavelli-k mindig is voltak és lesznek is. ilyen szempontból a picard jobban hasonlít a valóságra mint pl a TOS. érveket mind két oldalon fel lehet sorolni, de itt is a megszeretés működik szerintem. szerencsémre nekem mind bejön, mindegyik sorozatban sok a kedvencem : ))
Érdekes, ezt az elterjedt gúnynevet a gugli nemigen ismeri...
Egyetlen videót ad a youtube-on, aminek a címében benne van, meg egy subredditet, amiben egyetlen poszt sincs. A Romulan Legolas keresésre sokkal több találat van.
A Deep Space Nine utolsó 10 része egy nagy egybefüggő rész és korábban is vannak benne 3-4-6 részes egybefüggő történetek. Mégis, azokat a részeket minden régi rajongó szereti és évezi, sőt, azok a legnépszerűbb részek talán az egész sorozatban.
A Picard szerintem épp, hogy nagyon is időhúzó, egyetlen epizódnyi történetet húz el. Az évad közepén simán voltak részek, amiknél semmit nem haladt előre. Az epizodikus ST-nél ha a nagy történet nem is haladt előre sokat, akkor is, a különböző kis történeteken keresztül meg tudtuk ismerni a főszereplőinket. Meg tudtuk őket szeretni. És így, amikor valami akcióra kerül sor, jobban aggódunk értük, mint a karddal fézerek ellen ugráló, elterjedt gúnynevén "Romu-Legolas"-ért.
a Picard is és a disco is kicsit más a régiekhez képest abban, hogy itt egy szezon főleg egy sztorira van felépítve. a régiek sokkal csapongóbbak, kevésbé voltak összekötve az epizódok. ennek több oka is lehet, talán az is mögötte van, hogy most már jobban kell harcolni a nézettségért (sokkal több konkurens nézhető sorozat van mint a TOS idejében), jobban ott kell tartani a júzereket a TV előtt. valjuk be, ha régebben kihagytunk egy egy részt a voyager-ből nem omlott össze a világ, ellenben mondjuk a Picard, itt sokkal kevesebb töltelék, időhúzó rész van mint a régiekben. ilyen szempontból az Orvill pont a régiekre hajaz inkább (már, csak hogy azonnal cáfoljam önmagam : ))
Egyébként annyi dolgot lehetne még a Star Trekkel kezdeni, ha lennének hozzáértő írók. Még ha a galaxist már meg is ismertük nagyrészt, akkor is. Sok felfedezetlen téma lenne még. Például ezt a sorozatot is sokkal jobban meg lehetett volna csinálni. Csak pár ötlet, ami eszembe jutott:
-Mi lenne, ha az bizonyos mesterséges intelligencia, ami fenyeget, az "gépek bolygója" lenne, ami a Motion Picture-ben V'Gernek megépítette az óriási, szuper-fejlett hajót? Mi lenne, ha nem szokásosan pusztítani jönnének át, hanem azért, mert ők is magasabb létezésbe akarnak lépni, mint ahogy V'Ger tette, miután egyesült Deckerrel? Egy ilyesmi, ehhez hasonló motiváció máris Trekesebbé tehetné őket a polipkarú sötét ősgonosz gépek helyett.
-Miért nem mutatják meg, hogy ki küldte azt a szondát, ami a bálnákkal vette fel a kapcsolatot a Földön a Hazatérésben?
-Mi a helyzet például a TOS-ban látott (By any other name) Kelván Birodalommal, akik emberi alakot vettek fel, de eredetileg Spock tudategyesítése nyomán tudjuk hogy "hatalmas lények több ezer csáppal és olyan agykapacitással, hogy mindet tudják külön-külön mozgatni". Az Androméda galaxisban élnek, ha már a mi galaxisunkban nem lehet újat mondani, miután a Voyager a Delta, a DS9 a gamma kvadránst mutatta be nekünk. A karokat ma már simán meg lehetne animálni, utána meg csak ki kell találni, hogy milyenek is ők, mi a motivációjuk, mennyire ellenségesek, stb.
-A TNG "The Chase" című részét is jobban ki lehetne fejteni, ami az egész ST sorozat legfontosabb epizódja, amiben kiderül, hogy az összes humanoid lény közös őstől származik, akik aztán minden bolygón elszórták az élet magját, hogy a végén egy adott bolygóhoz alkalmazkodott humanoid legyen belőle. Kíváncsi lennék, mi lett velük.
-Az is érdekes lenne, ha mondjuk a TOS-ban (Paradise Syndrome) emlegetett "Preservers" fajról derülne ki valami, akik veszélyeztetett humanoid kultúrákat mentenek meg, gyűjtenek össze, mindenhonnan. Vagy össze is lehetne kötni ezt a szálat azzal, hogy ez a faj sem humanoid, ez is másik galaxisból jött és később oda is vittek át valahogy humanoidokat. És mondjuk Picard és a legénység átkerülne valahogy abba a galaxisba, ahonnan hagyományos hajtóművel nem tudnak visszajutni (évezredekig tartana az út még ST technológiával is), csak akkor, ha valahogy sikerül az ottani humanoidokat egy kisebb szövetségbe összehozni. Amolyan kis-föderációba. És már mehet is az inspiráló Picard-speech részről részre.
Ezek csak ötletek, nem biztos hogy jók, de egy profi író ezek bármelyikéből érdekesebb sorozatot csinált volna, mint az:
SPOILER
Ok nélkül, cél nélkül hirtelen kirekesztővé váló Föderáció, szemfedőben ripacskodó Picard, pszichopata Hetes, Romulán nindzsa, Mátrixból lopott polipkarú ősgonosz-gépek, meg a többi röhejes történeti elem.
Ezt én értem, csak szerintem az úgy nem túlzottan korrekt, hogy fogják a Star Treket, amit sokan szerettek és a neve, ismertsége miatt felhasználják a címét, de közben mindazt, ami ismertté és népszerűvé tette, leköpték. Felvesszük a krediteket azért, amit a ST népszerűségével kapunk, de nem fizetjük be az árát, hogy tiszteletben tartsuk az eredeti anyagot. A DS9 is nagyon más volt, mint a TNG. Az Enterprise is nagyon más volt, mint a Voyager. Mégis, valamiért sikerült úgy megírni őket, hogy az ember lásson egy kapcsolatot, egy logikai láncot, hogy ez egy univerzumba tartozik, ez egy világban játszódik. Nehogy már képtelenség legyen megírni úgy a történetet, hogy a fiataloknak is élvezhető legyen, de közben a régi rajongók is el tudják hinni, hogy ez folytatása annak a világnak. Lehet, hogy a mai tömegízlés a legbutább ST-re vágyik. De nézd meg az eredeti sorozatot, ami akkoriban "túl intellektuálisnak", túl progresszívnek tartottak és kevesen nézték, vagy a DS9, ami szintén alacsony nézettségen volt és csak mostanában fedezik fel az emberek, hogy ez már akkoriban megcsinált olyanokat, amiket később kezdtek csak el sorozatok. És a készítők tudták is, hogy a sorozatuk nem a legnagyobb nézettségű, mégis megcsinálták közepes közönségnek is. A rossz ízlést nem kiszolgálni, ahhoz idomulni kell, hanem formálni, javítani rajta.
SPOILER
De az én bajom az, hogy ez a történet egy semmi, egy nulla, ezerszer láttuk már és sokkal jobban volt kivitelezve. Gonosz mesterséges intelligencia. Ezt kellett 10 részen keresztül várni. Ez készült a FIATALOKNAK? Így mutatjuk meg nekik, milyen a ST? Mit tanulnak ebből, amit tucat másik hasonló történetből nem kaptak meg? Miért lesz a Star Trek egyedi, miért lennének kíváncsiak a mai fiatalok?
Nem régi Star Treket szeretnék látni, csak hogy legyen értelme annak, ami a képernyőn van. Ne csak az akció-robbanások-klisék-nyálasmelodráma vonalon mozogjanak a jelenetek. Nem csak a mai sorozatok jellege, hanem egy korfüggetlen minőségromlás is észlelhető.
Ha új Star Treket akarok nézni, akkor ezt tudom nagyon ajánlani. A legmagasabb színvonalú nem hivatalos/rajongói film amit láttam. És miért? Mert Vic Mignogna szinte vallásosan imádja a TOS-t, mindent tud róla, minden részletet alaposan ismer és ezért tisztelettel nyúl hozzá a Star Trek névhez.
Annál a jelentenél, ahol az android tudategyesítés (!) zajlott:
Összekeverik a vulkáni filozófust, aki 2000 évvel ezelőtt élt és Spock apját, a diplomatát.
Amúgy A tyken rést mondott. De ott írtam utána én magam is, hogy ez csak apróság és részlet, bár ez lenne a legnagyobb baj, DE az ilyenek is segítenek megérteni, hogy a komolyabb hülyeségeket miért írták bele. Mert nem látták a régi sorozatokat, hanem a MEMORY Alphából dolgoztak.
Ok, de hát alapvetően kinek készül manapság egy sorozat, még ha olyan legendáriumról is van szó mint a Star Trek univerzum?
Hol jelenik meg itt a tömegigény? Hányan lehetnek akik eredetii bemutatása környékén láthatták a TOS-t? A TNG már inkább, de azért is harminc éve volt már, szóval erős ötvenesek lehetnek a mai fanok ott is.
Na, most ezek manapság vagy néznek még sci-fiket vagy nem, de megkockáztatom, hogy egy átlagos mai sorozatnéző jóval fiatalabb lehet és elsősorban őket kellene becserkésznie egy aktuális tételnek.
És milyen egy mai fiatal a világról kialakított képe? Olyan mint a miénk, a régi rajongóké? Valszeg egyáltalán nem.
Szóval sok mindent számon kérhetünk egy mai sorin a mi nézőpontunkból nézve teljesen jogosan, de nem hinném hogy nekünk készítenÉk már ezeket.
És akkor itt belemehetnénk, hogy a mai kor már mennyivel ridegebb, embertelenebb, felszínesebb stb, de minek. Mindenesetre egész máshol vannak a súlypontjai mint akkoriban és ez leképeződik a művészeti alkotások szintjén is.
Csak úgy gondoltam, hogy aki ilyen topikba jár, az mostanra már biztos látta. :D De majd figyelek.
Egyébként nekem nem volt élvezet így ízekre szedni ezt a sorozatot, de sajnos nem írhattam mást. Annak a nagyon kevés jónak, ami volt benne, nagyon örültem.
SPOILER
Számomra például ugyan Picard nem érződött nagyon Picardnak, a beszéde, mozdulatai, viselkedése inkább Stewarté volt, Picardnak szerintem valahogy kicsit méltóságteljesebbnek kell lenni és a tekintete sem ilyen volt, DE Riker és Data abszolút hozták a saját karakterüket, mindketten annak a szereplőnek érződtek, akiket régen láttunk. Főleg Spiner, aki most ugyanúgy hozta a Data-mozdulatokat ahogy régen.
A színészek sem voltak rosszak alapvetően, a mindössze 21 éves Isa Briones is jól hozta a Sutra-Soji-Dahj karaktereket, eléggé különböztek, ahogy anno Spiner is Datával és Lore-al.
Csak az a baj, hogy ezzel nagyjából be is fejeződött a lista, ez az összes pozitívum, amit el tudok mondani a sorozatról. Sajnos a színészek is csak azzal tudnak dolgozni, amit írnak nekik. Egy kis frissesség, ötletesség, kreativitás kellene.
Tudok mondani olyan TOS epizódokat, még egyszer: TOS (!) epizódokat, aminek az 50-55 éve írt, 1 epizódos története tanulságosabb, érdekesebb, kreatívabb, egyedibb, mint ez a történet, amit 10 részen keresztül fejtettek itt ki.
Meg olyan emberek kellenének, akik LÁTTÁK a régi sorozatokat legalább. Például volt egy olyan jelenet, ahol Kestra azt mondja, hogy az a kapitány már volt mindenfelé, a Kronos-tól a Tyken Résig. Pedig a Tyken rés az nem egy konkrét hely, hanem egy jelenség, amiből rengeteg van mindenfelé. Ha láttad a TNG részt, a Night Terrors-t, ott ez világos. Aztán ott van "Sarek könyve" Suraké helyett. És ezek már csak apróságok ahhoz képest amiket lentebb írtam, de ebből is látszik, hogy pár résznél többet nem láttak.
Nem a Memory Alphából kéne Star Treket írniuk és elkerülnék az ilyen bakikat.
Alex Kurtzman. Az ő kezében van jelenleg a Star Trek. Gondoljatok bele, az az ember készítette, aki így gondolkodik a Star Trekről:
Lehet, hogy őt nem inspirálta. Engem pedig pont, hogy igen, a legelső TOS rész után azonnal látni akartam a következőt, pedig még gyerek voltam. A Csillagok Háborúja meg sosem érdekelt különösebben, megnéztem aztán annyi. És rajtam kívül még sok millió ember van, aki így volt ezzel. Talán jobb lenne, ha az egyik ilyen ember csinálná a következő Star Treket, Kurtzman helyett. Akkor esetleg nem lenne ennyire növényi szinten a forgatókönyv, mint amit most látunk.
Sok mindenben egyetértek, de ennyire azért nem látom rossznak a sorozatot. Az biztos, hogy 7-8-9.részek után nem ilyen lezárásra számítottam.
A romulán jedi gyereket én se értem, hogy gondolták (karddal a fézerek ellen, istenem...) Hetesből is egy leszbikus gyilkológépet csináltak (ahogy lerúgta az utolsó részben a két romulán hullát, miért kellett ez?), Picard halála is eléggé "érdekes" lett, ahogy Data-é is. (vajon a pendrive-okat, amin tárolták, megsemmísítették?)
Régóta olvasom a topikot, de a Picard kapcsán úgy érzem muszáj hozzászólnom nekem is.
10 éves korom óta nézek Star Treket, szinte Star Treken "nevelkedtem", mindegyiket nagyon szeretem és sokszor láttam. Az első három sorozat számomra gyakorlatilag úgy jó, ahogy van. A Voyager és az Enterprise is jók, még ha nem is tökéletesek.
A legnagyobb kedvencem a Deep Space Nine, még mai mércével is hihetetlenül jó, és mellesleg nagy szívfájdalmam, hogy csak amiatt, hogy "Star Trek" van a címében, ezért a (szintén kiváló, de egész más jellegű) TOS és TNG "árnyékában" kell, hogy létezzen, kevesen ismerik, a médiában ritkán említik, sőt, Mo.-on a Voyager is sokkal ismertebb és népszerűbb, sajnos.
Nem vagyok valami őrült fanatikus, hogy apróságok miatt kössek bele, nyitott vagyok új vagy más jellegű ST-re, nem akarom, hogy a TOS-TNG formulát kelljen örökké legyártaniuk. És mind ezek ellenére állítom, hogy a ST: Picard volt a legnagyobb csalódást keltő sorozat, amit életemben láttam.
Világos számomra, hogy akik ezt írták, nem ismerik és értik a Star Treket. De a legrosszabb az egészben maga a forgatókönyv. A színészek jók, a számítógépes grafika jó, de a történet... Nem fogok olyanokat írni, mint a legtöbben aki nem szeretik, hogy a Star Treknek feltétlenül utópisztikusnak kell lenni mindig, nem akarom, hogy ugyanazt a stílust és formátumok gyártsák le újra és újra. Ezért is kedvelem annyira a DS9-t. Mindennel szembement, ami a TNG-ben volt, de olyan kiválóan meg volt írva, tiszteletben tartotta az univerzumban lefektetett szabályokat, hogy mindenki megértette, átlátta, hogy mi miért van úgy ahogy. Minden karakternek volt célja, funkciója, minden eseménynek értelme volt, hatottak egymásra a döntések, események, figyeltek a részletekre. Úgy volt megírva, hogy el lehetett hinni, hogy mindez ugyanabban az univerzumban játszódik. Így lehet az utópisztikus, ateista, epizodikus, felfedező, felemelő TNG és a sötét, árnyalatokkal teli, szerializált, statikus, vallási szállal rendelkező, politikai cselszövésekkel teli DS9 ugyanolyan kiváló és normális elem a ST univerzumban. Aztán jött Alex Kurtzman és ezt kidobta az ablakon.
A Discovery eleinte legalább próbált érdekes lenni, a micélium hálózat, a spore drive, fekete riadó, ezek legalább ötletek. A tüköruniverzumos részekben voltak jó pillanatok, a Lorca és Tyler fordulatok kiszámíthatók voltak, de baromi jól volt megírva a két leleplezési jelenet. Ettől persze még az is egy gáz sorozat, zavaros történettel, agyatlan akcióval és Spock meggyalázásával, meg persze brutális politikai propagandával. Csak azt mondom, hogy a Picard még ennél is rosszabb volt.
Ez a történet, a legnagyobb klisé a sci-fi történetben. A Mass Effect 3 játék végét szinte pontról pontra másolja le, a „félelmetes mesterséges intelligencia” pedig mára már a legnagyobb közhely, amit le lehet írni. Blade Runner, Terminátor, Mátrix, stb. stb. stb. És még csak semmi érdekeset vagy újat nem tettek hozzá, nem világítottak meg új nézőpontból. Csak a szokásos: akció, robbanások, összefüggéstelen, zavaros, ST korábbi eseményeit felületesen értő, üres, „sötét”, túldramatizált, minden szereplő indokolatlanul traumatizált és nem természetesen viselkedik, műanyag, hazug tucatsorozat. Csak arra lennék kíváncsi, hogy ehhez miért kell Trek? Semmit sem ad hozzá sem a sci-fi műfajához, sem a Star Trek névéhez. Ezáltal feleslegessé válik. Azért kell hozzá a Trek, hogy jobban el lehessen adni és ne kelljen új világot megalkotni? Bejátsszuk 10 mp-re a TNG vagy a VOY zenéjét és máris „Fúúú, ez már Star Trek” lesz szerintük? Meg Picard is vicces, ahogy próbál inspiráló beszédet mondani, alávágják a TNG zenét, de nem képesek megírni valóban érdekes vagy inspiráló szöveget, csak nyálas közhelyeket. Mert nem olyan jó írók, mint a TNG írói. Ezek az egyik jelentben összekeverték Surakot és Sareket!!!!!!!!!!!!!!!!!
Felsorolok csak 20-at a több száz agyatlanságból, amiket észrevettem a sorozatban. És mondom, ezek nem apróságok, hanem a történet már az alapjainál totálisan értelmetlen és nem hihető.
Mi akar lenni ez a fantáziátlan cím, hogy Star Trek PICARD? Nyilvánvaló, hogy csakis azért ez a címe, hogy az emberek megnézzék Picard korábbi ismertsége miatt, a kattintások növelése miatt kapta ezt a címet. De közben a sorozat még csak nem is Picardról szól, nem is ő a történet főszereplője, sokkal inkább Soji. Neki kellett volna a fő szerepnek lenni, de hát ugye egy korábban létező ikonikus karakter látszólagos központba állításával többet lehet kaszálni. Sőt, még csak nem is egy Picard által létrehozott valamiről szól, vagy az általa képviselt értékekről szól a sorozat! Épp ellenkezőleg, az egész sorozatban mindenki köpködi Picardot, Raffival az élen, de Hetes sem épp tisztelettel beszél vele. A Csillagflottában is cseszegetik, amiért kilépett, a romulánok meg épp azért, hogy nem segített! Milyen Picard? Mi indokolja azt (a pénzt kivéve), hogy a címben legyen az egyik mellékszereplő, a ST története során először?
A Flotta és az egész Föderáció hétfőről keddre vált kirekesztő, gyűlölködő, dühös emberekké. Én, aki Star Trek világán nőttem fel, higgyem el, hogy a 200 éve működő utópisztikus világ, amelyet már annyi támadás ért, Wolf 359, Domínium, egyszer csak, egy marsi támadás miatt idegengyűlölővé vált MINDENKI ellen? Egy több mint 100 bolygóból álló változatos szövetség összes tagja? Az andóriaiak is? A betazoidok is? Miért, a Mars miatt? És szeretném hangsúlyozni: NEM vagyok egy agyatlan fanatikus, aki nem nyitott az új dolgokra, vagy örökké ragaszkodik az utópiához. A DS9 is tele volt sötét pillanatokkal. Csakhogy az baromi jól volt megírva. Meg volt minden alaposan indokolva, hogy milyen etikátlan tettnek milyen következménye volt, le voltak vezetve, hogy miért kényszerültek rá. Itt? Semmi, egyszer csak azok lettek. Mert csak.
Azt el is fogadnám, hogy közvetlenül a támadás után ilyenné válnak, de hogy 15 éven keresztül is ilyenek maradnak? Miért? 15 év múlva is még fröcsögve gyűlölködnek a romulánokra mindenféle ok nélkül, fenntartják a szintetikus tilalmat és Picardot meg egy maroknyi emberen kívül ez senkit nem érdeke? Mi, akik láttuk a régi ST világot, pontosan tudjuk, hogy ilyen fordulat esetén a kedvenc hőseink azonnal fellázadnak. Annyi TNG, DS9 és VOY epizód volt, ahol az összeesküvő admirálisokat leleplezték. És itt? Kira, Bashir, Dax, Worf, Geordi, Chakotay, Janeway, Kim, Paris, Tuvok, stb. egyikük nem tesz semmit ez ellen? Nem, hanem hirtelen, mindenféle ok nélkül mindenki kirekesztő lett és az is maradtak évtizeden át.
Miért használják rabszolgának a Föderációban az androidokat a Marson? De még egy dolog, hogy rabszolgának használják, viszont a munkások még gúnyolták is, lenézték őket. És erről kéne elhinni, hogy ez a Föderáció, amit 726 részen át védtek a flottás hősök? Ráadásul az a jelenet még a támadás ELŐTT volt, ugye. Disztópia lett hirtelen az utópiából? Ez a Blade Runner, nem a Trek.
Támadás a Marson a szintetikusok műve volt, ennyit tudtak akkor még, be is tiltották őket, de hogy jönnek ide a romulánok? Miért kell gyűlölni emiatt a romulánokat? Az a Picarddal beszélő riporter is úgy áll ehhez a kérdéshez, hogy 15 év múlva is „romulán életek”-nek nevezi, hogy izzó gyűlölettel él a romulánok iránt, INDOKLÁS NÉLKÜL. De hát könyörgöm, éppen rendeződőben volt a viszony a Föderáció és a romulánok között, a Domínium ellen együtt harcoltak, a Nemezis pont azzal ér véget, hogy egy békésebb korszak kezdődik kettejük között. Mégis, teljesen ész nélkül fröcsögve gyűlölködnek szerencsétlen romulánok iránt a bolygójuk pusztulása után is. De miért? Lusta banda, írjátok már meg, hogy mi ennek az előzménye. Hogy mondjuk a romulánok miatt majdnem elpusztult a Föderáció pár évvel korábban, vagy valamit találjatok ki. Vagy megint a Kurtzman-szabályt alkalmazva azért történik, mert miért ne?
A romulánok mi a fenéért lennének hontalan menekültek a Romulus felrobbanása után? Néztek ezek valaha Star Treket? A romulán birodalom egy több 100 csillagot tartalmazó óriási birodalom, miért nem mentek a saját birodalmukon belül egy másik bolygóra?
A csillagjuk szupernóvává vált? Annak a jelei már évmilliókkal előtte látszottak volna. Mindegy, ebben a sorozatban a tudományos pontosságot minimálisan sem szabad számon kérni.
A romulánok hontalan menekültek, akik kardokkal hadonásznak, még lakhelyük sincs, poros menekülttáborokban élnek, de közben pedig van egy hatalmas, több száz hajóból álló űrflottájuk is, amely a végén elpusztítaná a szintetikusok bolygóját. Egyszerre a kettő. Ez hogy lehet? Ezek arra sem emlékeznek, amit 2 résszel előtte írtak meg? És kik építették ezeket a hajókat? Egy szervezet, a Zhat Vash, ami csak a LEGENDÁKBÓL ismert?
Romulán menekültek Picard házában? Még lakni sincs hol? Nincs egy szabad M típusú bolygó? Valahol közelebb az egykori hazájukhoz? És miért alkalmazza kvázi szolgaként őket Picard, ház körüli munkára? Értem én a politikai propagandát, hogy mire utal ez. Csak épp nem jó analógia, ők nem harmadik világbeliek, hanem egy másik nagy civilizáció, egy másik nagy hatalom, ugyanolyan fejlettek voltak, mint a Föderáció. És erre az egykori Tal'shiar ügynök takarító lesz???
Elárulná valaki, hogy a nindza romulán (Mivaaan???) karakterre mi szükség volt ebben a sorozatban? Mit csinált ő azon kívül, hogy mindenki röhöghetett rajta, hogy karddal, ami már 500 éve is elavult fegyver volt, mindenkit levágjon és legyőzzön fézeres és disztruptoros támadókat is? Mert így az utolsó részhez érve kiderült, hogy felesleges volt a jelenléte. És az mi akart lenni, hogy napokon, vagy heteken keresztül bujkált a Borg kockában egy szál karddal? Mit evett? Mit ivott? Ez egész sorozatban értelmetlen és felesleges a jelenléte.
A Raffi nevű karakter mit keres a Star Trekben? Komolyan, a Földön, a Föderációban, 2399-ben is a drogos, alkoholista fekete egyedül él a sivatag közepén egy űr-lakókocsiban? És aztán nekiesik Picardnak, hogy miért él olyan jól a borvidéken? Ezt kéne elhinni, hogy ez a Star Trek, ez egy röhej, abban a világban, amit mi sok éven át néztünk, ilyet nem lehet elképzelni, egyetlen pillanatát sem annak a jelenetnek. És úgy hívja Picardot, hogy J P, mert az „menő”? Könyörgöm, ezt Star Trek. A Star Trek soha nem lehet menő a józan ész és a hihetőség rovására. És megint: történjen ilyen, csak indokolják meg, hogy a korábbi Star Trek világ szabályai miért nem érvényesek és miért lehetséges mégis ilyen jelenet.
Picardot, a legdiplomatikusabb, legvisszafogottabb, legmegfontoltabb Jean-Luc Picardot az egész sorozatban azzal piszkálják, hogy mekkora arca van, hogy nagyképű, milyen az egója. Mi akar ez lenni?
A Borg… Istenem. Bele kellett rakni a Borgot, mert ugye a Borg az híres, sokan szeretik, szóval az kell bele. De semmi érdekes nem történik a kockával, két űrvirág (!!!!) hazavágja pillanatok alatt. De az még oké. Viszont mi volt ez az egész a volt dolgozókkal? A romulánok megfigyelik Sojit, erre ment ki az egész?
Picard szinte összeesik a tudattól, hogy egy Borg hajón van. A félelemtől rosszul lesz. Az a Picard, aki a TNG-ben a Best of Both Worlds után számtalanszor találkozott Borggal (pl. Descent 1-2), és ugyanúgy bánt velük mint bármelyik másik ellenséggel.
Hetes az egész Voyager alatt full hetero volt, férfiak érdekelték, az Unimátrix Zeroban, a Someone to watch over me epizódban, vagy sorozat végén Chakotay-el. Most meg hirtelen leszbikus vagy legalábbis biszexuális. Oké, de talán meg kéne indokolni, fel kéne vezetni, hogy mi történt Chakotay-el, miért lett ilyen Hetes, stb. mert ez megint a lustaság netovábbja. Ez lenne reprezentáció? Ez inkább egy vicc: „Kell bele meleg, hö, akkó’ legyen a Hetes az. Mié’? Há’ me’ csak”. Kb. így volt ez kezelve. A végén kézen fogják egymást Raffival, akivel eddig kb. kétszer beszélt?
Azt mondja már meg nekem valaki, hogy a semmiből előrántott Soong fia, (miközben régen elég egyértelmű volt, hogy Noonien Soongnak nem volt biológiai gyermeke, mindegy) mi a fenéért néz ki pontosan ugyanúgy, mint az apja? Ez már tényleg hihetetlen. :DDDDD A saját fia!!! Én sem az apám tökéletes klónja vagyok. Senki sem. Hová lettek az anyai gének? Miért Spinert hozták be eljátszani a saját fiát?
A végén Data meg akar halni, ezért kikapcsolják. De hát nem úgy volt, hogy belőle lehet új androidokat csinálni? Akkor innentől hogy lesznek új andoroidok?
Picard haldoklik. Aztán a végén meg is hal. Majd csinálnak neki egy 80 éves testet, hogy még pár évig éljen, mielőtt újra meghalna. És most Picard egy android. De 80 éves testben. Picard. Kell-e többet írnom?
Picard haldoklik, mindenki ott van körülötte és sírnak. De ha tudják, hogy meg lehet menteni, akkor vajon miért?
Talán a legszánalmasabb a végére: Kiderül a végén, hogy a titkos szervezeten belüli titkos szervezet, a Zhat Vash felelős a támadásért a Marson. A támadásért, ami miatt (valamiért) lefújták a Romulus lakóinak megmentését. Még egyszer: a ROMULÁNOK titkos szervezete, aki retteg a szintetikus létformáktól, mert féltik a ROMULÁNOKAT tőlük, ez a szervezet – miután a birodalom főbolygójának lakói megmentésre szorulnak – megtámadják azokat, akik segíthetnének. Tehát a Zhat Vash a saját népének megmentését szabotálta el. Alighanem ez volt a legostobább terv, amit bármilyen gonosz titkos szervezet valaha is kitalált a filmtörténelemben. Ez már tényleg negatív zsenialitás. Ennél a nagyanyám jobb tervet találna ki, pedig már nem is él…
Ja, és még egy. A Zhat Vash azt játja, hogy a jövőben jönni fog egy fejlett mesterséges intelligencia és elpusztít mindent és mindenkit. Emiatt kezdenek a szintetikusok ellen harcolni, ugye. A végén pedig majdnem igazuk is lesz, majdnem úgy történik, ahgy azt előre látták. Tehát ők akarják megmenteni a világot? Akkor ki itt ebben a sorozatban a jó és a rossz? Ahogy én látom, a Zhat Vash valójában volt a jó, akik próbálják megmenteni a világot, Picardéknak meg igazából egy pillanatnyi szerencsén múlik az egész. Feltették az egész univerzumot arra az egy esélyre, hogy sikerül-e meggyőzni Sojit, hogy ne hívja a mesterséges lényeket. És Picard felteszi erre AZ EGÉSZ VILÁGOT!!!!!!
A lényeg az, hogy számomra nagyobb kínzás volt ezt nézni, mint bármilyen más rossz sorozatot. A legvégén azt kívántam, bárcsak véglegesen halna meg Picard, akkor legalább abbahagynák az egykor nagyszerű, ikonikus karakter meggyalázását. De nem, Kurtzman és Chabon ámokfutása folytatódik, jön a második évad és jön a Discovery 3. évad.
Ha sikerülne Gene Roddenberry forgását a sírjában generátornak használni, örökre el tudnánk látni energiával az egész bolygót.
Nekem nagyon tetszett, végre van újra rendes Trek. A DSC-t minden tekintetben messze előzi.
Egy igazi bajom van csak vele: kevés. 10 rész csak egy szezon, az is ellőve egy történetre. A TNG-ben ez egy dupla rész lett volna a 20++ részből. De ne legyünk telhetetlenek, összességében érdekes és itt-ott gondolatébresztő cselekmény, szerethető karakterek (az újak is nem csak Seven vagy Riker), a fan-service sem zavaróan otromba. Persze sok helyen lehetne kritizálni, de első szezonnak remek.
Szóljatok, ha lehet spoilerezni, akkor leszek konkrétabb is. :)