a g-mega-nak jó tulajdonságai, meg hangjai vannak, de a zongorahangja (fejhallgatóval használva) hosszú kitartásoknál hallhatóan ér véget - értsd nem elhalkul a semmibe, hanem "lekeveredik", ha ez szempont
Elfelejtettem valamit . Létezik olyan üzenet, hol az összes sávokat le tudnám hallkitani, egyetlen üzenettel. cc7 Main Volume . Minden sávban van, egy cc11 Espression. cc7Volume azt nem látom,sehol.
Kérdésem lenne,hozzátok ! Nem tudom, hogy megoldható ? Ha a Cakewalkban behivok egy midit ami már ki van javitva!!! és annak a beállitását kimenteni - sysx,controll stb és ezt majd behivni egy másik midibe ? - tehát a beállitásokat .
Sziasztok. Megint csábítgat néhány hangmodul csak nem tudom, egymáshoz képest milyenek. Korábban már említettem a Roland JV-880-at. Ehhez képest milyen (főleg zongorahangban, de a többi is érdekel) a Roland U-110, Korg M3R. Van még Roland D-110, de ez ha jól tudom, nem PCM-es, így szerintem gyengébb a zongorahangja.
Mi nem túl sokáig forgalmaztunk Technics hangszereket. A magyar márkaképviselet az évek alatt állandóan változott, nem igazán volt satbil. Ami a konkrét hangszereket illeti, és nem szívesen mondok véleményt két ilyen régi automatáról. Az ilyen öreg cuccoknál mindenképpen a vásárló szubjektív viszonyulása dönti el, hogy melyiket preferálja. Az 1000-es valóban masszívabb volt, a 901-es pedig újabb, talán több és szebb hanggal. Passz.
MidiTom! Volna egy olyan kérdésem, nem tudom mennyire ismered a Technics hangszermárkát, azon belül is a KN1000 és KN901 tipusokat? Elég olcsón hírdetgetnek ilyet a neten és bár nekem 20 éve nagy álmom volt a KN1000-es, kis nosztalgiával gondolva rá és mint potom pénzből megúszható midizhető pót-keyboard számítógépes prüntyögéshez akár, lassan ismét elcsábulok tőle. :)
Azonban nem tudom a 901-es tipus mennyivel szól jobban, lévén az 1995-ös kiadás, az 1000-es 1991-es és konstrukcióban mennyivel jobb/rosszabb az 1000-től? Azt tudom hogy az 1000-es még fém alvázas, később full müa. kasznik terjedtek itt is, de leginkább a billentyűk minősége érdekelne mennyire más? Esetleg javítottatok már ilyeneket és úgy általában mik a benyomásaid a Technicsről?
Youtubeon kevés videó található róluk, ott picit mintha a 901 modernebbül szólna, de az 1000-esben komolyabb LCD van, ami kezelésileg nem hátrányos momentum, szóval segítséget kérnék melyikbe érdemes beleugrani? Ja és hogy valyon olvassa-e az 1000-es stílusait a 901?
(Ami még a 901 mellett szólna 200 ritmus + 200 hangszín + general midi!)
Srácok! Ajánljatok már valami kis egyszerű de hasznos programot amiben lehet midit szerkeszteni, transzponálni, sávot kitörölni és egyszerű a kezelése. Ismerősöm computer antitálentum, de volt egy Roland MC50-es sequencere, amin jól elboldogult, viszont tönkrement neki és így PC-re fanyalodott. Felraktam neki a Cubaset, de csak szenved vele, nem érti mit hogy csináljon, pedig 5x elmagyaráztam neki. Ha értitek a problémát, valami kis egyszerűbb, de nem túl buta program kéne neki ha van ilyen...
Laptopon annyi lehet érdekes, hogy tudja az USB portot annyi árammal táplálni, amennyi az kábelnek kell, de szerintem ez se gond.
Általában driver nem is kell a Windowshoz, de érdemes lehet megnézni, hogy van-e adnak hozzá speciális drivert, meg hogy biztos megy-e azzal az op.rendszerrel amivel használni akarod.
A Windowsban egy új midi eszköz fog látszódni, a programokban (cubase, fl studio, akármi) azt kell beállítani, hogy ezt használják.
Egy másik topic-ban már feltettem a következő kérdést, de mivel ott 2008-ban volt az utolsó hozzászólás, és közben idetaláltam, gondoltam itt is megkérdezem:
Nem vagyok hozzáértő, engem inkább a zenei oldala érdekel ezeknek a dolgoknak, így elnézést, ha butaság a kérdésem.
Egy on-line áruház kinálatában taláéltam olyat, hogy MIDI-USB kábel. Emlékszem, hogy régen nagyon problémás volt a hangkártya, és a midi eszköz összekötése, ha nem megfelelő kártyát használt az ember mindenféle Latency miatt használhatatlan volt. (legalábbis számomra.)
Azt szeretném megtudni, hogy ha egy ilyen kábelt vennék, akkor mivel kell számolnom, mennyire használható a dolog? Gondolok itt olyanokra, hogy mennyire késik, és egyáltalán milyen programmal használható, pl. egy lap-top-on. Kell-e még valami ahhoz, hogy használni lehessem. Pl, egy cubase tudni fogja, hogy a jel az usb-ről jön, és nem a hangkártyáról? Mire kell esetleg még figyelnem, ha ilyen kábel beszerzése mellett döntök. Mivel jobb egy Yamaha ux16 mint pl egy EAP-4705 USB MIDI kábel ami a yamaha árának negyedébe kerül? stb.
Az a baj, hogyha azt mondod, mind szar, akkor ülhetek a csöndben. Nagyon könnyű lefikázni mindet és a fizetősökkel összehasonlítani. De ha valaki ingyenes SF2-es hangmintát akar, akkor a meglévők közül kell válogatni. Az SB eredeti 2-4-8 MB-os hangbankjával összehasonlítva ezek az SF2-k igenis jól szólnak. Otthoni és hobbi használatra nagyon jók. Lehet, hogy nem mindegyik hangszer szól jól, de sok van közte, ami jó. Nekem tetszik a 3.1-esből a zongora és az 1.8 (1.9)-esből a templomi orgona és a cselló is jól szól. Nekem megfelel. Ajánlottam két ingyenes hangbankot. Ha tudsz ennél jobbat, akkor írd meg hol lehet elérni, ha nem tudsz, akkor tetszik vagy sem, de ez a legjobb általunk ismert SF2-es hangszerkészlet INGYEN. Szóval fikázni könnyű, jó megoldást adni, már nehezebb. Én tisztelem és díjazom, hogy Crisis-ék INGYEN összepakoltak egy ilyen csomagot, mert e nélkül hallgathatnám az SB 4 MB-os hangmintáit. A 30-40 ezres régi hangmodulok többsége vagy analóg vagy nagyon kicsi hangmintákkal dolgoznak, emiatt sajnos az eredeti hangszertől nagyon elütnek.
Ja, persze, hiszen 2 ADAT IN van rajta, OUT pedig nincsen. Így tényleg nincs mit sajnálni az elvesző portok miatt.
Elvileg magát a készüléket (ADA8000) nem volna nehéz meghackelni úgy, hogy az ember kiegészíti még egy ugyanolyan optikai porttal, mint ami van rajta. Mondom, elvileg, meg kéne nézni a nyákot, hogy mennyire kellene szétfarigcsálni, meg egyáltalán, a dobozon értelmesen ki lehetne-e hozni?
Ekkor még TTL szinteken megtörténhetne a szétosztás, mindenféle para nélkül.
Hát igen. Azért remélhető, hogy logikusan rendesen felül van méretezve a fogadásnál. Hátha épp belefér. Majd lassan úgyis letesztelgetem, vannak itt még fénykábeles kütyük.
Egyszer csináltam régen ilyen Y-t még Spdif kütyükhöz de elektromosan. Itt meg tudtam hajtani hármat is párhuzamosan (Roland Vs880-asokból raktam össze multiband kompresszort, jól is szuperált:))
Ja, az ADA-k analóg kimenetétől amúgy is búcsút vehetek, mert nincs az Alesis io-n ADAT out, úgyhogy mindegy..Mondjuk nem is kell az nekem, csak a 24 in.
A passzív átvételnél a jelelosztás csak úgy képzelhető el, hogy a kimenő ágak minegyikén az eredeti jel intenzitásának max. a fele fog kijönni. Az a kérdés, hogy a fogadó optika, amibe az ember beledugja a fénykábel végét, ezeket a valóban sűrű, és most már amplitudóvesztett jeleket mennyire szépen fogja tudni regenerálni.
Szerintem nem véletlenül használnak ilyen célra drágább ketyeréket. Egy kísérletet persze ez is megérne.
"Az ADA80000-nél az Analóg/ADAT ki és ADAT be/Analóg konverter részek függetlenül működnek (az azonos sample rate-t leszámítva), ha csak az analóg/ADAT ki részt akarjuk használni felvételkor, akkor az ADAT be csati elmehet csak a szinkronra."
Pont ezért kérdeztem Böngészt, hogy ez nem okoz-e neki gondot, vagyis az, hogy kifelé ezáltal elveszít 8 analóg kimenetet?
Az ART-vel ezt a játékot, amit ajánlasz, tényleg ki lehetne próbálni, bízva abban, hogy az Alesis PLL-je elég jó. Akkor is elsősorban a koaxos SPDIF megoldást tartom életképesnek.
Az SF2 betöltésekhez standalone én ezt javaslom, amit megfelelő midi port beállításokkal tudsz játszani billentyűvel. SFZ+ Érdemes azonban a VSTHost progit is felpakolni.
Mellesleg leteszteltem ezeket a nagyra nótt SF2 bankokat, de nem érdemes leszedni, mert a kicsi teljesen gáz és 230Mb, a nagy meg 1.6GB és ahhoz képest nagyon hallani hogy az is innen-onnan összelopkodott, dinamikában is erősen eltérő, helyenként rosszul loopolt vagy torz mintákkal van összelapátolva. Pár SF2 GM bankot megnéztem már, de mindre ez a jellemző, mivel nem profi cégek csinálják, hanem többnyire önkéntesek. Én is keresem még az "igazit" bár annyira már nem létkérdés.
Ami tűrhető még az GeneralUser GS Live-Audigy v1.43.sf2 nevű bank, ami nem is nagy méretű (30MB) valahol meg lehet találni a neten, de erre is inkább azt mondanám, egy 30-40eFt körül kapható régebbi GM hangmodul szintjét üti meg, komoly mai hangszerek megszólalását egyenlőre főleg free GM bankban én még nem találtam sehol.
A Refill Reason cuccok is ilyen hangmintákat rejtő hangbankok amúgy, csak ott lényegesen más a hangminőség és az specialisan csak Reasonnal megy, semmi mással. Ellenben sample konverterekkel ki lehet mintákat bányászni ezekből is és SF"-re fordítani...
Egyetlen GM bankról tudok Reason alá, egy magyar fejlesztés, a ProVitamin és SF2 változata is van, de ez fizetős. Amúgy zongorájától én itt sem estem hasra ami nálam kardinális! Én is google-ezek párat még GM bankok ügyében valószínűleg...
abban esetleg tudnál segíteni, hogy ezeket az sf2 hangszereket be tudom-e tölteni olyan "host" programba, ami AISO (lehetőleg AISO4ALL) drivert használ win7 alatt (tehát egy keyboarddal meg tudjam őket szólaltatni)?
nem értek túl sokat a midihez, de ha minden igaz, akkor ezek rögzített hangmintákopn alapuló hangszerek, míg a VSTI-k (reason refill-ek) szintetizáltak (?) talán emiatt nem lehet ASIO driverrel használni őket (?)
Esetleg a jitter/hangkép alakulása miatt érdemes lehet kipróbálni az első verziót is, mert ki tudja ... bár ez a megfontolás már kicsit az ezotéria irányába is elvezethet ... ;)
Amúgy elég szerintem a 2. megoldás, az I/O26 kell, hogy tudjon ADAT-IN-re szinkronizálni, végül is ők találták fel magát a protokollt, szerintem nem lesz azzal gond ;)
Az ADA80000-nél az Analóg/ADAT ki és ADAT be/Analóg konverter részek függetlenül működnek (az azonos sample rate-t leszámítva), ha csak az analóg/ADAT ki részt akarjuk használni felvételkor, akkor az ADAT be csati elmehet csak a szinkronra.
Ha a clockgenerátornak van S/PDIF coax kimenete (az általam ajánlott ART ilyen), akkor két lehetőség van:
1.: A két ADA8000-et szinkronizáljuk róla Wordclock-IN-jükön, az I/O26-ot pedig szintén róla az S/PDIF-IN-jén, vagy
2.: A két ADA8000-et szinkronizáljuk róla Wordclock-IN-jükön, az I/O26-ot meg az egyik ADA8000-hez az abból bejövő amúgyis használt ADAT-IN-en