Csak azért, mert ha vintage orgonát kap, az dögös! Pl. Tehtube mesteré baromira jól szól. Nekem Laurens szaktárs A100-asa nagyon bejön.
Ha viszont ilyen új Hammond Suzuki lesz (mint olvashatjuK), akkor már másképp hallgatjuk. Én többet is próbáltam Nashville-ben olyant (X3, Portable B3... Summer NAMM 2008 - és valóban kicsit olyan műanyagos a hangja. Denis Capiga úr szerint is csak 99%-ban tudják gerenálni a régi Hammond-ok hangját, de állandóan próbálnak javítani rajta).
Bár ehet, hogy én nem ismerem a New B3at és csak demo felvételeket hallottam, valóban nem tudom mi a különség közte és a régi vintage között amúgy.
A történet röviden a következő: Tegnapelőtt megjött a rendelt orgona Ausztriából, mert egy osztrák backline cég csinálja a Jazz színpadot is többek között. Egy New B3-t küldtek két Leslie-vel, de pedálsor nélkül. Tegnap valamiért úgy tűnt, hogy nem tudnak hozzá pedálsort szerezni, viszont a Blues színpadon van egy B3, de csak egy Leslie-vel és pedálsor nélkül. Egyébként ez is az osztrákoké, nem magyar példány. Tehát elkezdtek Leslie-t és pedálsort vadászni. Leslie-t persze nem tudtak keríteni, mert ahhoz a teljes vezérlést is át kell alakítani. Tehát nem tudom mi lett a végeredmény, de azt gondolom, talán mégis szereztek egy MIDI-s pedálsort a New B3-hez, mert az ingerült telefonok abba maradtak :)
Ma este kiderül.
Egyébként újra kondiztuk a generátort, és most folyik a kalibrálása a neten fellelhető Kon-féle táblázatok alapján szigorú mérésekkel. Majd teszek fel mintát, ha kész. Szegény orgonámról kiderült, hogy már ezt a részt is bántották korábban, mert néhány pickup csavar be volt ragasztózva....
Hát nem is! Énis ettől tartanék, hogy esetleg tönkre menne a hangszer, és a bérleti díjat mindjárt a szerelőnek adhatnám, hogy tegye rendbe.
Estére összeállítom a készülő hangfalat egyelőre festés-tapétázás nélkül, mert lehet, hogy további ténykedés már csak időpocsékolás:-) Majd teszek fel képeket, ha érdekel valakit. A hangját meg úgyis élőben kell hallani.
Köztudott hogy minden Hammond más hangkarakterű. Más extrákat tartalmazhat, de a lezlik is ugyanennyire eltérő hanképűek. Ez inkább csak egy érdekes háttérinformáció.
A Szigeten tavaly az LGT-nek vittem a B3-at. Brutál vastag por lepte be, nagy munka volt megtisztítani utána. Pedig van hozzá egy jó hanxertokom, amiben használaton kívül volt. Anélkül még gyászosabb lett volna a végeredmény. Az én AB3-mam jobban szállítható, koncertezésre alkalmasabb társainál. 1, kevésbé mély-jobban szállítható. 2, keményített huzat védi. 3, kisebb a súlya. 4, a TG rugókon ül, nem függ ezért nem kell szállításkor rögzíteni. 5, extrák: csöves zengető, torzító, külön harmadik motorkapcsoló, 16' végig lemegy. 6, háromsebességes lezlivezérlés. 7, ez is talán némileg extra, de megbízhatóan tökéletes minden billentyűkontaktja (2×61×9) A fentiekkel valamelyest egyszerűbb koncertre felállítani, de még így sem egyszerű dolog, megértem ha semmi pénzért nem tennéd ki ilyen megrázkódtatásnak.
Rhoda Scott: AUg. 14-én, csütörtök, 23:00 óra(!!!) JAZZ-sátor. A pozanos hölgy nem jön, csak a dobos. Sajnos nekem péntek munkanap és nagyon korán kell indulnom. Több jelentkező van a jegyre, aki a leggyorsabban ideért hozzám a Lajos utcába övé lesz.
Eléggé más, de ha ugyanaz az előadó, akkor a hasonló hanxerelést, előadásmódot meg lehet bocsájtani neki. Viszont legalább tudjuk hogy a Torrentóról van szó. Gondolom ő hozta létre a fájlcserélő felületet :-D
Nem rossz szám főleg az orgonás előadással egész Whiter Shadesos ez az I Santo California.
Az alábbi linken van egy zene részlet. A hajdani Magyar Rádiós Cs. Kádár Péter írta Diszkrónika könyv bakelit mellékletéről lett felvéve.
Nagyon ismerős a dallam, nagyon tetszik is, de sajnos nem tudom ki az előadó, mi a zene címe, egyszóval semmit sem tudok róla. Ha esetleg van időtök meghallgatni, és valakinek eszébe jut valami közelebbi, akkor azt nagyon hálásan venném.
Cs. Kádárt kérdeztem róla, de már sajnos nem tudott segíteni nekem.
Igen valami olyasmit szeretnék csinálni. Bár az alkatrészek nem lesznek olyanok, de mindenképpen minőségiek lesznek!
A fülek helyzetére tett javaslatod igen értékes(!) és látatlanban is megfogadtam. Hajdanán ródoltam egy zenekart, (Nautílus) és nekik voltak súlypontatlan cuccaik. Ennek kapcsán választottam a fülek helyzetét szerintem helyesen, bár nem kihajthatósakat szereltem fel. Szegény ember vízzel főz alapon:-)
A Motion sound új "csoda" hangfalai tulajdonképpen egy egyszerű "behajtott szélű" dipólsugárzók. Vízszintesre állított hangszóró a föld felé sugároz, és a membrán felső része egy félig-meddig csatolt üregbe. Teljes gömb karakterisztikája van, semmi irányított hang. Úgy szól, ahogy a szoba akusztikája engedi. Senkit sem lehet felelősségre vonni miatta:-) Én nem hibáztatok senkit az ilyen termékek miatt, mert a fül becsapását a Bose dobozoknál kezdődtek. Azóta minden gyártó ezen fáradozik nem kevés sikerrel!:-)
Aha, akkor ilyen lesz mint a Motion Sound KP-500SN?
Ha fület rax az oldalára javaslom hogy ne középre rakd esztétikusan, mert mindig ki akarja magát csavarni cipekedés alatt. Inkább keresd meg a súlypontját, kerül ahová kerül. Meg a benyúlós helyett sokkal jobb a kihajthatós fül mint a Pro-Line lezliknek.
Készülget a sztereo zongora-szinti-hammond kombó. Egész jó lesz a teljesítménye, mert 14,5V-ról folyamatosan is kéri a 20Ampert elenyésző melegedés mellett. Bár ezt a teljesítményt én egy kicsit túlzásnak tartom, de van legalább tartaléka:-)
Két darab 30cm-es szélessávú hangszóró lesz benne, és két tölcséres magas sugárzó. (nem piezzo) A keresztezési freki 6kHz nél lesz, mert a nagy hangszóró 10kHz-ig szól szépen líneárisan!