Biztos lemaradtam..., de mikor tett szert egy Hamichord-ra Mókusmisi szaktárs? :) Gratulálok hozzá! Nem semmi lehet...
Jó érzés olvasni erről a sok Hammond-os koncertről, mégjobb lenne el is jutni egyre-egyre, csak messze vannak... Aki résztvesz rajtuk, legyen szíves megörvendeztetni minket fotókkal!!! :)
Nagyon tetszik szimizso1 "sugárzója"! Ahhoz is gratula! :) Engem is a KBR-3D-re emlékeztetett.
Amiről még nem tettem le és az elérhető álom kategóriába tartozik, az egy M3-as. Tehtube mester-féle tuningokkal, B3 közeli hanggal. :) De még csak a gyűjtögetés fázisában tartok.... :(
Nézegettem jutyúbon, meg a neten ezt a Key B-t. Duo-t is, Solo-t is. Biztos ügyetlenül keresgéltem, de árakat nem találtam. Tudnátok ebben segíteni? Csak kíváncsiságból... Solo/Duo = ? /eFt
Köszi!
Jó pihenést a nyár utolsó napjaira is, és szép, egészséges Hammond-ot mindenkinek! :)
Aug 20-án a Várban a palota Oroszlános udvarában lesz Fassang László a C3-mal. Időpont 20-21h, tehát a tüzijáték előtt közvetlenül. Tegnap hallottam, nemcsak duda, hanem szoprán szaxofont is elővett a társa. Nagyon jó. Az orgona hangjába sikerült a dögöt behozni.
Aug 22 Balatonkenese, szintén Artons, Mókusmisi, Hamichord, 20h.
megvolt a nagyszínpados koncert is, b3-mal, 122-vel, amit a német backlineosok hoztak át a blues színpadtól. első látásra furcsa volt, mert a színe a csúnyábbik sárgás világosbarna volt, mind a leslienek mind az orgonának, de ahogy teltek a percek megbarátkoztam a szokatlan árnyalattal, és mihelyt megszólalt a szet minden figyelmem a csöves torzítás okozta örömökre koncentrálódott. ez volt az elsó alkalom (illetve féligmeddig a második, hiszen matyoo setupját is volt alkalmam megdöngetni, és azis b3) hogy a legjobb hammondon adhattam koncertet, a legjobb leslievel, és megbizonyosodtam róla, hogy nincs ezeknél jobb hangszer a világon! :)
képek még mindigcsak később, mert le kell kicsinyítenem őket.
Köszönök minden jó tanácsot! El is mentettem ezeket, hogy alkalomadtán lépni tudjak a fejlesztéssel. Sajnos egyelőre nincs 30-40eforintom erre a célra (hangkártya, stb.) A progikat letöltöm, és elteszem valami jó helyre.
Más. Ma Tehtube mesternél bemutattam a készülő hangfalat. Mindenki megelégedésére jónak lett minősítve a cucc. Viszont kiderült egy másik helyen, hogy az akusztikus gitár nem úgy szól vele, ahogy a művész szeretné. Aztán útközben hazafelé rájöttem, hogy hol is lehetett a baj a hangjában, de emiatt már nem megyek vissza. De szerintem sem alkalmas erre a hangfal. A gitároknak dipolsugárzokat használnak, ez meg teljesen zárt doboz.
Egyszerűen kissé gyengébb sound. Pedig ezen a topikon a hangjáért vagyunk oda a zene mellett. Nem olyan lényeges, de valahol ez is számít.
A másik, nem elég hogy gyengébb, kerül vagy négyszer annyiba.
Pszichológia is. Az ember ha lát, hall valamit, mindig eljátszadozik a gondolattal hogy mi lenne ha beruház-hat-na egy ilyenbe? A negatív kritikát ez is erősíti.
Drága, de legalább rossz :-) Hogy hány ilyen választást tapasztalni az élet minden területén!
amikor olyan embereket hallgatok digitális klónokon vagy suzuki-hammondon, akik tényleg tudnak játszani, soha nem értem a fanyalgást, hogy digitális a hangszer.
Végre egy kis HUMOR jazzből, az elején C3-mal. Tisztára a 62-es Jimmy Smith TV műsor :-)
Ajánló:
Ma, hétfő este a Délinél (Ráth Görgy u) a Nyitott Műhelyben Fassang LaciHammond C3 + Echolette MEIII orgonaestje duda közreműködővel. Igazából főpróba 20-i várbeli Mesterségek Ünnepe rendezvényre. Szóval felviszik a Várba az utcára majd az orgonát szerdán!
Reneszánsz, barokk zenék, meg balkáni ízű is, meg jazz meg sajátos az orgonán plusz a dudás zenésztárs. Igencsak rendhagyó összeállítás. Lesz rendes klaszikus orgonamű is
Nekem most vasárnap tetszettek a holnapiből lejátszott idézetek. 1955 C3-at upgrade-eltem a NY.M-ben. (organ mate, motorkuplung, billentyű, akusztika)
KeddenMókusmisi Balatonfüreden szabadtéren az Artonsban a vadiúj (és gondolom nagyon jó) Hamichordjával!
Én is az B4 első változatát használom, még a Hamicord-ba is ezt "ültettem be" a szállított B4 II helyett. Ne keseredj el, a MIDIOX meg tudja csinálni a konverziót, így a B4 1.1 is rajta keresztül vezérelhető a zongoráddal, csak tudni kell, hogy a pedálok milyen parancsokat küldenek. Nincs benne a zongora használati utasításában? A lezli ki/bekapcsolását meg a gyors/lassú váltását a Viscount-al is meg tudod oldani ahogy írtam korábban a Bome Midi translator-jával. Mindkét programnak van magánhasználatra ingyenesen lelölthető változata.
Az 50 msec szerintem még elég nagy késleltetés, persz aki mondjuk mechanikus templomi orgonához szokott, annak kifejezetten otthonos élmény. A eBay-en rengeteg megtfelelő de használt USB audio interface van potom áron. Ha rászánod magad egyszer, akkor talán onnan lenne érdemes egyet vásárolni. Ez például egy ideális megoldás: USB Mid/Audio interface Üdv.: Misi
Sajnos csak a sima B4 van meg. Nem vagyok igazán nagy pc zseni. Ezért majd kézzelfogható segítséget fogok kérni. Tehát valakit megkérek, hogy programozza be nekem a laptopot.
A saját hangkártyája a laptopnak 50millisecnél elfogadható hangot ad. bár, ha használom a tíz ujjam egyszerre, már bereccsen:-) De legalább nem késik annyit a hang. A fejlesztést egyelőre nem eröltetem...... még, de eljön majd az ideje.
A B4 lezli gyors/lassú váltó parancsa a CC #1. Ez a szintik modulácios kerekének felel meg A B4 II rendelkezik konverziós tábával is, így csak azt kell megtudnod, hogy a zongorád pedáljai milyen CC-t küldenek. Ha letöltöd a www.midiox.com -ról a MIDIOX programot - ez az egyik legáltalánosabban használt igen jóminősében programozott MIDI kezelőprogram - akkor azzal láthatod is, hogy milyen parancsokat generálnak a zongorád pedáljai. A B4-ben meg az egyik pedál parancshoz hozzárendeled a lezli gyors/lassú váltóját.
Azért jó egy külön USB audió interface, mert azokhoz van ASIO driver ami lehetővé tesz igen gyors reakciót (3-5 msec.). Ekkora késleltetés gyakorlatilag nem érzékelhető normál füllel. A notebook-ok DirectX driverei általában nem tudnak ilyen kis késleltetéssel működni. Lehet azonban, hogy Miklós notebook-jában lévő hangkártya tud olyan kis késleltetést ami Miklóst nem zavarja, akkor nyílván a megjegyzésem tárgytalan. :-)))
Ahogy Rhoda mondta pár éve, elfogadható. Van neki is porta változatban.
Ok, hogy vele egyszerű a kontaktus szervezésügyileg, de annyi utazó hammondos művészt lehetne még meghívni!
New B3. Szerintem az izgalom egyik fő hiánya a digitális üzem. Lehet hogy a mintái is CD minőségűek? (16b/44kHz) Mert ugyebár a CD minőség már vagy húsz éve közismerten nem minőség. Ok, elvileg a freki bőven belefér, de a koszok, azt a fene tudja. Lehet hogy fullcsöves előfokkal, 24bit/96kHz-el jobb lenne?
Az, hogy nagyobb polifónia igény esetén kifogy belőle a dög, szintén a gyengébb félvezetős előfoknak tulajdonítható. Mert egyébként természetesen fullos. Meg mégvalami, Suzuki. A kistestvéreinéln is tapasztaltam hogy meglepően vékonykán szólnak egy Roland, Viscount vagy Korg ellenében. Úgylátszik ez a jellegzetesség a zászlóshajójuknál is megmaradt. Most lenne jó megdöngetni egy Key-B-t. Gondolom nem véletlenül szállt be Joey is a fejlesztésbe, forgalmazásba egy kiadós ~5 év NewB3 bemutatózás után.
Amikor otthon csak egy analóg kazettás felvételt teszek be, főleg ha LP-t, teljesen más valahogy az fííling mint digitális forrásból. Mint gumi nélkül vagy gumival :-)
Ennek ellenére nem sírom vissza az analóg klónokat :-D
Na, megesett a new B3 kipróbálása. Vegyes érzelmekkel távoztam. Egy gyönyörű hangszerről van szó, ami talán a billenő kapcsolók kivételével tényleg b3-nak néz ki. Azért a doboz megmunkálása valahogy nem olyan nemes...A felület kiváló, pont mint az igazi, jó billentyűzet, minden a helyén van. A fekete billentyűk lerögzítő mechanikája elég nehezen jár, de hát vadi új hangszerről volt szó :) Két db 122X leslie ordított a fülembe, remek kis műszerek azok.
Nem tudom eldönteni, hogy csak a hangzás miatt, vagy inkább más tényezők miatt nem éreztem ugyanazt az izgalmat, mint egy igazi Hammond előtt. Talán egy 50-60 éves hangszer előtt nagyobb tisztelettel foglal helyet az ember, akár jobban szól, akár nem. Talán az a többlet tisztelet és zene iránti áldozat, amit a tulajdonos és a cipelő emberek hoznak, az teszi ünneppé az igazival való találkozásokat. A rövid filó után a hang: egy ujjas szólóknál kíválóan teljesít, perka oké, kicsit sok volt nekem a magas tartomány, de ez azért lehet, mert máshoz vagyok szokva, és ezekben leslie-kben kicsit korrektebb magassugárzó van, mint a Jensen V21. Tenyerelésnél és akkordszólóknál, full hangszínen viszont kimegy az erő belőle. Rhodával beszélgettem fél percet, és ő is azt panaszolta, hogy szerinte mintha nem lenne elég a polifónia. Mondtam neki, hogy szerintem nem az lehetett a baj, gondolom ez is full-polifón hangszer, bár nem néztem utána. De a lényeg, hogy ő is azt érezte, hogy a tenyereléskor elfogy a dög a cuccból. Talán azért, mert nem erölködik, mint a régi Leslie-k.
A Rhoda koncert nekem kicsit csalódás volt. Abban reménykedtem, hogy kicsit bluesosabbra, piszkosabbra veszi a figurát, de nem, jöttek a bevált slágerek sorban, Tequilla, Caravan, Hit The Road Jack, If I should Lose You, Mack The Knife..... pár spirituálé is elfért volna.... Mindezt nagyon tiszta orgona hangon, és kevés hangszín-beli változatossággal, viszont fantasztikus előadásmóddal és közvetlenséggel, lehengerlő basszusmenetekkel produkálta. Talán egy kicsit funkysabb dobossal jobban védhető lett volna a buli. Mindemellett a tömeg imádta.
Mivel a pedálsorom ott volt, gyorsan aláírattam vele :)
Szeptemberben lesz esedékes az olajozási procedúra. Van olyan fínom olajam itthon, amibe, ha pamut cérnát lógatok, az olaj feletti részre is felszívódik végig a cérnán az olaj. Szerintetek az jó lesz? Berner US 400 fantomnévre hallgat a szer.
Más. Találtam egy Leon Kuijpers csemegét. Érdemes megtekinteni!
Csak teszthez nem szükséges az a bonyolult DB3/B4 konfiguráció. DB3 sztereó kimenet és kész.
A hangja mindig is jó marad.
1. hetente hagyd forogni pár órát.
2. lehet hogy túl sűrű olajjal lett feltöltve. És jó sokkal. A hígabb, áttetsző műszerolajjal kevésbé ragad le. Nem szabad túlolajozni, inkább kevesebb legyen a kelleténél mint több.
Nekem egy hónap állás után is 3mp alatt felpörgött. Gyanítom hogy egy év állás után is ezt tenné.
Köszönöm a hozzáértést! Látom, hogy ez egy kicsit bonyolultabb dolog mint hittem. Ezért egy időre függőben hagyom ezt a projektet. Azért lett volna érdekes így összekötni a cuccot, hogy a sztereo hangfalat kényelmesebben lehetett volna tesztelgetni. Igazándiból nekem csak a lezli szimulácio kapcsolgatása lett volna a lényeg. Valami módon a zongora valamelyik pedáljával nem megoldható esetleg? A laptop képernyőjén az egérrel kapcsolgatni elég bonyolult, és ajátéktól is elveszi a figyelmet. Ezért gondoltam a Viscountot még rákötni, mert annak van lezlivezérő kimenete.
Más. A nagy hammond mostanában nem volt bekapcsolva. Tegnap akartam beindítani, de nagyon nehezen indult a TG-ja. Úgylátszik a sok állásban letapadtak az "izületei":-) Milyen kezelést, vagy gyógytornát javasoltok? Egyébként jó a hangja még mindíg!
A Bome Midi Translator nevű program képes a sysex-ekből más modo parancsokat generálni. Így minden Viscount funkció átfordítható a B4 számára érthető parancsra. Még kell hozzá a MIDIOX is, mert a Viscount a drawbar értékeket 0-255 tartományban küldi, a CC midi parancsok értéktartománya viszont csak 0-127-ig tart. Szívesen odaadom a konverziós táblákat amit kiötlöttem mindkét program számára annak akinek szüksége van rá. Miklósnak viszont nem elég az USBs midi interface, kell még egy hangkártya is. Van olyan is ami kombinált midi interface-val összeintegrált. A B4 processzor igénye nem nagy, az említett notebook-nak megfelelőnek kell lennie. Ha van a Viscountnak "effekt return" bemenete, akkor a notebook hangkártya kimenetét erre kell rákötni hogy a Viscount-on keresztül szóljon (nem értem mi ennek az értelme, de megoldható) Üdv.: Misi
A Viszkántbóli vezérlés bonyolult. Ennek Mókusmisi a tudója. Ugyanis az csak sysexet küld ki, nem control change-t. Ő már korábban leírta hogy valamilyen sys ex fordítóprogrammal használta hogy vezérelhesse valósidőben. Szóval a B4 mellett annak is futnia kell a gépedben. Nem tudom mekkora a gépigénye.
Van egy laptop USB porttal és egy B4-es szoftverrel.
Edirol UM-1SX USB-MIDI interfész. Midi IN-OUt.
Midi zongora. Midi In-Out.
Viscount DB3
Ez a felállás. Ezeket kellene összekötni úgy, hogy működjön minden. A viscountnak nem olyan jó a hangja. Ezért szeretném, ha a Viscount vezérelné, -ha lehet- a B4 szoftvert a laptopon. Igazándiból a lezli vezérlés a lényeg, mert a PC felületén elég nehézkes.
Jövő héten Hozzád is elvinném a hangfalat. Ráérsz valamikor?
A tegnap esti meghallgatás valóban jól sikerült. De ma reggel megnéztem a hátulján a kapcsolókat, és mono állásban volt. Sztereóban teljesen másképp szól. Tere van a hangnak, és a mélyhangok nagyon szépen szólnak. (lágyak, de ütősek) Kb. olyan, mint,ha a zongora legmélyebb hangja egy 6méteres húrról szólna! Délelött rádugtam a laptopot a zongorára, és a B4-et próbálgattam. A lezli szimuláció szerintem egész jó, bár izlés dolga...... nem hallottam nagy különbséget:-)
Viszont segítségre lenne szükségem!
Adva van egy laptop: 1,7giga Hertz 1,25giga ram, hangkártya, stb. Viscount DB3, és egy Edirol UM-1SX USB interfécesz:-) Hogy kössem össze midikábelekkel ezeket és a digi zongorát, hogy a B4 szoftver hangját a Viscounton keresztül vezérelve, de a Viscount kimenetből hallva lehessen használni? Remélem nem írtam nagy zöccségeket:-))
tegnap nagy newb3 ünnep volt a szigeten, mint azt már matyoo előre jelezte. Nos a smárton trióval félelmetesen jó koncertet sikerült adniuk, matyoo játéka és a gondosan megválogatott regiszterbeállításai miatt alig-alig hallatszódott a digit hang, viszont meggyőző, erőteljes hang annál inkább. a muzsika is kifogástalan volt, remélem lesz alkalmam helyettesíteni... ;)
rhoda scott koncertjén nagyon sokan voltak, és nagyon jó hangulat volt, bár a zenei élmény meg sem közelítette a kettővel előttük játszó smárton+premecz bulin kapottat. ráadásul a regiszterbeállítások szerencsétlen megválasztása miatt elég gyakran digites hangzás volt. ettől függetlenül még mindig élmény rhoda scottot hallgatni, és a koncert végén lévő szokásos énekes számnál ismét felmerült bennem a kérdés, hogy miért nem énekel többet?
még hammond a szigeten:
a szombat délutáni pasora is lesz orgona+leslie, ez valószínű a b3 lesz, szóval 15 órára lehet jönni osztrák b3 mustrára a nagyszínpadhoz.
Estére összeállt a láda. Még meg is szólalt nem is akárhogy!:-) Fél hangerőnél, már ajánlott volt a füldugó, tehát nem tekertük tovább. Viszont meglepően alacsony (nem hallható!) torzítása van. Ami jel bemegy hátul, az jön ki elöl, csak hangosabban.:-) Ha emiatt nem "vintage" a cucc, bevállalom szívesen.
Nálam is otthon ezt tapasztaltam. Két szélen a lacik, középen az orgona, No basszus. Oldalra mevén, egyből megjött a mély. De a színpadon is Szegeden letettük a két lezlit, aztán járkáltunk a szóló orgonahang közben fel-alá, holg a legvastagabb a hang. Nagyon nagy különbségek voltak kis pozícióváltozás esetén is.
Érdemes egy vastag mélyhangot beszorítani, aztán járkálni, majd az optimális helyhez húzni az orgonát. +- 0,5-1m
Ez érdekes, hogy a két Leslie között nincs basszus.... nyilván vannak minden helységben olyan helyek, ahol jobban vagy kevésbé szól valamelyik tartomány, de ha nincsenek ellenfázisban a Leslie-k, akkor nagy baj nem lehet. (Valszeg akkor sem, csak hátha...) Ellenben olyanról már hallottam, hogy két Leslienél az egyik tölcsér forgási irányát átcserélték ellentétesre, mert állítólag, ha a színpad két szélére teszik őket frontnak, akkor úgy nagyon-hűde-szuper-jól szólnak. Ez Joey által is megerősített (állítólag) info. Viszont ami most újdonságként ért:
Richard Groove Holmes orgonáján volt egy olyan inzert pont, amivel csak a felső manuálra tudott effektet tenni, közben a basszus effekt nélkül jön tovább. Ez hallható a Giant of the Organ Come Together c. lemezen. Ezt úgy csinálhatták, hogy a keverő-illesztő trafóról lejövő jelet egy kis előerősítőn keresztül vezették pl. egy wah-pedálba, a kimenő jelet, meg visszakötötték a vibrátó kapcsolóra. Ez olyan módosítás, ami nagyon érdekes lehetőségeket ad, sokkal jobbakat, mint a klasszikus inzert pont a Leslie előtt, a swell pedál után. Az említett lemez különlegessége, hogy mindkét orgona szétgyalázott Leslie-n szól, amik a koncert végére egyre rosszabbul szólnak, szakad a membrán, röfög a mély, szörnyen sikít a magas :) követendő példa... Persze ki-bekapcsolós effekt is van rajta.
Egyébként most sok Groove Holmes-t hallgatok, ő a legnagyobb balkéz-basszus játékos a nagy öregek között, ez teljesen tuti. Élvezet a százharmadik blueskörben is valami újat hallani. Funkban meg persze Lonnie a nyerő. Másik ajánlott lemez: Mavis Staple és Lucky Peterson duólemez: Spirituals And Gospels, csak spirituálék remek, ám kicsit steril Hammond kísérettel....
Akkor szerintem jól végződött a dolog. Rhoda korábban a B3000-re, XB3-ra sem volt finnyás, ráadásul ebben tuti hogy van pedál sustain, mint minden digitálisban. Ami az ő jellegzetes előadásához nem árt. Én különösebben nem favorizálom ezt a speciális basszhangot, de ő minden bizonnyal otthonosabban fogja magát érezni vele.
Akkor ez a NewB3 szombatig is marad? A másik B3 nem egy kifejezetten sötétbarna?
Tapasztalataimból adódóan némi fenntartásom van a két lezlivel. Pont a kettő között nincs basszus, egyébként is sok helyről eléggé kioltják egymást a mélyek. Szegeden is ott forgott mindkettő. Az egyik ki volt mikrofonozva, szólt mint az állat, a másik meg csak úgy magában, teljesen feleslegesen.
Gratulálok Matyóó a fellépésekhez, de sajna idén nem bírom valahogy ezt a brutál meleget. Döngesd meg ahogy bírod, ne mindig csak a gitárosoké, fúvósoké legyen a főszerep!
Most jött a telefon a végleges helyzetről: jobb mint vártam: New B3 lesz, megjött hozzá a pedálbassz. Ráadásul mi kettővel Rhoda előtt játszunk, és HASZNÁLHATjuk az orgonát. Szóval első kézből lesz tapasztalat New B3 ügyben végre. 2 Leslievel :) Ha utána kirúgnak a bandából, akkor is megbőgetem :) Ez egyben azt is jelenti, hogy a szombati Maceo Parker és utána Barabás Lőrinc Eklektric koncerteken, és a vasárnapi Tritonon is lesz Hammond.
Köszi. Sajnos már biztosan nem tudok ma ott lenni. De remélem Ti majd megírjátok, hogy milyen volt, mit játszott, hogyan szólt, egyebek. Előre is köszi.