Lókvaliti. Nem számít. Gratula. Ámbár lehet feltenni hájkvalitit is. Jó zene, jól szól. csak nehezen tudom kihámozni mi benne az élő. Megkockáztatom hogy az ének, az akusztikus gitár az nem :-)
A régi "gyári" B3 szempleres hangbankok szánalmasan gyengék. Gondolom 2-300× -os méretben biztos sokkal jobban szólnak, persze attól függ hogy min?
Használható ez a crossfade is, de túl merev. Annyi más megoldás van helyette.
James Carterről jópárszor esett szó itt a fórumban nyár eleje óta. Kár hogy elkerülte a figyelmed. Eszméletlenül jó volt. Ahogy a szombati Blood Sweat & Tears is.
Még mielőtt ismét vitába bonyolódnánk a melyik a szebb hang c. fejezetben:
1. a legszebb az original B-3é!
2. kicsivel több mint 3GB, ma ez már nem méret egy 4 gigás film mellett, de más kategória...
3. nem kell semmit tekergetni, switch funkciójú midi parancsra megcsinálja a crossfade-et (pl. nyomsz egy sustain pedált... nekem az Emu B3-am is így van programozva...)
4. teljesen eredeti hű szerintem a charlie hangja, s hogy mondjak valamit: JOBB mint a Nord C1!!!! :) (a B4-nél is jobb szerintem, de aki azt szereti... ..."barna jány-szőke jány)
5. alternatívaként egy próbát megér a dolog
6. amúgy sok sampler alapú Hammond minta van a piacon, a charlie egyike a legjobbaknak, de erről meg is győződhetsz: (sajnos a hangi demókat már leszedték a siteról)
7. ha mégsem tetszik vkinek, legfeljebb nem használja :)
Amúgy sajnálom hogy nem tudtam hamarabb a debreceni J.Carter buliról! Van pár felvételem a manusról, sajna csak hammond nélküli verzióban, de amit az "lefűrészel" a saxiján..... Nem is tudtam hogy fuvolázik is, bár nem esik messze...
Zseniális zenész. Kicsit hasonló mint Wayne Shorter.
Amúgy az utóbbi időkben rengeteg koncert anyag + dvd gyülemlett fel nálam. Már nem is tudom hány hét kellene a végignézésükhöz. Azt hiszem, mint ahogy CD-ben is olyan 200 darabszám felett megcsömörlik az ember, ez a filmekre is igaz... :)
Spock's Beard. On a perfect day c. száma. Ryo Okumoto tiszteletére. ;) Aztán majd lesz több videó is. :)
Sajna a Pro-145 még nem úgy szól, ahogy élőben. (Attól tartok, úgy sosem fog egy szundblászter hangkártyával...) De majd teszek fel demo-s videót is. MS-XB... csak Hammond... etc.
Minek több giga? Elvileg elég 91×1-2 fordulat, tehát tizedmásodpercekről van szó.
A kézi áttekerés nem megoldás. A tölcsér fürge, a dob meg lomha. Meg zenélés helyett tekergetéssel bíbelődni. A B4 c3-a rendesen sír. A hangképre meg ott az eq.
Üdv Misi bácsi! Még személyesen nem találkoztunk, de Zsolti már sokat mesélt a Hammond tuningok kapcsán rólad... Telefonon beszélgettünk a múltkor és mondta ezt a Hamichordot amit most találtam meg itt a fórumon. (kicsit ezért rossz hogy nem lehet rendszerezni mondjuk egy link gyűjteménybe a fontosabb írásokat mert 8000 hozzászólásból kihámozni a lényeget...) Na mindegy! Ami a lényeg, hogy először is drakulálok :) a cuccoz, aztán stabil-e az xp rajta? Gyári v saját telepítés? Megvan végre az Ultimate Sound Bank-tól a Charlie nevű retro orgona plugin, ami egy több gigás B3 mintavételezésű klón. Esetleg némely dolgok cserealapját képzendő, osztozhatnók egymással ha érdekes a dolog! :) Maga a szoftver nem fut stand alone módon mint a b4, de ha jól tudom a vb3 sem. Tehát kell neki mondjuk egy Steinberg féle V-stack VSTi virtuális rack progi (ez is van :) ) és akkor bármi futtatható ami vst szabvány. Maga a Charlie úgy működik mint az Emu-nál a Hammond: lassú minta - gyors minta lacival és közöttük crossfadel. Meg azt hiszem vannak száraz vonal mintái is ha külső laci van hozzá. (most épp nincs telepítve helyhiány miatt, azért nem tudom megnézni) Minden esetre nekem a hangja többet mond az igazságról, a b4 kissé "faporszívós" orrhangú szimulációja mellet, de persze ez teljesen a szubj. véleményem a b4ről, van némi bája neki is azért. :) Szóval esetleg ki lehet próbálni a Charlieval is a Hamichordot... (1dvds történet)
Mindenesetre 6 billentyűs lép föl közös és egyéni szólóműsorral: Benkő László, Berkes Gábor, Gidófalvy Attila, Jankai Béla, Pálvölgyi Géza, Závodi Gábor.
Gidó a mai napig nagyon ízes, hiteles játékkal hammondozik. Az ellopott VR760-a után most VK7-tel.
KÉT Hammond B3 lesz a színpadon!!
Egy középen egy digizongi mellett annak aki szólózik, egy meg fent a dobogón, hogy a kíséretnek is meg legyen adva a tisztesség.
Persze ez nem Hammondosok éjszakája, szóval valószínűleg több előadó nem épp ezen a hanxeren fog leginkább domborítani, de érdekes műsornak ígérkezik.
Egy jó klipp Organic Quartet előadásában. Jól nyomják a csehek. A C1-nél még ezen a kissé rossz felvételen is hallani hogy nem 100%. persze nem rossz. Egy Hamichord inkább ezerszer.
És még egy fontos, kissé hiányzik a lábbasszus, kevés csak a balkéz a basszus dögéhez. Mert a 16' visszafoldbackelt és nincs puffanás.
a megváltozott alkatrészek, hanxórók, crossover, erősítő mennyire változtatják meg a hangképet?
Elvileg - ha minden jó - nem változtathatnak. Azt a spektrumot, amit a Hammond ad, bármelyik normálisan kivitelezett erõsítõ és hangszóró tudja. (Littlebig hanxerén felvettük a belsõ erõsítõ karakterisztikáját: 25 Hz alatt az erõsítõ meg sem mozdul, 30 Hz-re teljesen feléled [32 Hz a legalacsonyabb alaphang, amit vinnie kell], aztán egy érdekes kétpúpú karakterisztikát mutat, ami középtartományban, 800 Hz környékétõl kicsit vág, aztán - ha jól emléxem - 1400 Hz-tõl visszaáll az alapszint és ott marad a csillagos égig. Olyannak tûnik, mintha a generátorok beállítása szerinti karakterisztikára még "rásegítene" az erõsítõ is. Viszont a legmagasabb generált frekvencia valamivel kevesebb, mint 6 kHz, ami efölött van, az már a billentyûzés "zaja", de ez is szervesen hozzá tartozik a Hammond hangzáshoz. A Leslie végfoka tisztességes beállítás esetén ezen nem ronthat, ami szerintem a legkritikusabb, az a crossover, ha nem jó a két tartomány közti átmenet.
Szia! Ezeket a képeket láttam. A fa tölcsér már jó kompromisszum lenne, ha hirtelen szükségem lenne egy ilyen tölcsérre. Bár nem értem a megalkotóját, hogy miért kerek diffúzort rakott rá:-) Gondolom a tölcsért is találomra görbítette oda. A szakirodalom azt írja, hogy egy jól méretezett tölcsér, 10-15%-al jobb teljesítményt adhat, mint egy szabadon sugárzó hangszóró. Példa erre, hogy Jerikó falait is sikerült ilyen eszközökkel ledönteni:-) A havasi pásztorok kürtjei is 2-3méter hosszúak (Alphorn) pont azért, hogy ideálisan megnőjön a sugárzási ellenállás a tölcsérben, és messzire lehessen törpujázni vele. Ezért szeretnék én az eredetinél 2-3szor hosszabb tölcsért beépíteni az épülő lezlikbe. Persze ez csak úgy lehetséges, ha összehajtogatom, vagy feltekerem a tölcsért. Ettől lesz majd izgalmas a feladat:-) Én gyanítom, hogy eddig nem hallot komponensek is hallhatóak lesznek a hammondból, bár ezt még én sem veszem szentírásnak, csak reménykedem benne.
Sikerült megtalálnom ezeket a hangfalakat. Jórészük a hagyományos lezli tölcsérekkel van megoldva, csak más meghajtóval, és motorokkal. Tetszett az "űrhajós kiképző centrifugára" emlékeztető dupla szokol rádió hangszórókkal szerelt. Hiába! Vannak még nálam is elvetemültebbek ezen a világon:-)) Én egy kicsit több profizmust szeretnék beletenni, nemcsak olyan "jó lesz neked haver" alapon működne. Persze nem lesz olcsó befektetés, ez már körvonalazódott bennem, de majd meglátom, hogy megérte e:-)
Szept 24 szerda 0:00h Lonnie Liston Smith koncertje Élő koncertek a New Morning-ban
és...
okt.2 csütörtök 22:25h Maria Schneider zenekar koncertje Vienne Jazz Fesztivál (Quincy Jones léptékű big band királynő!!! - olyan mint Rhoda a Hammondon - érdemes nem kihagyni!)
amúgy itt lehet egyéb programoknak utánnanézni: MEZZO műsor
A teljesítménylezlik A fórum tartalmához igazodóan több kérdést vetnek föl. Találkoztam ilyennel, C3juice által. 2×100W csöves végfok, hozzá igazodó magas és mélynyomók egy 122-es szekrényében. Az biztos hogy embertelenül hangosan tud szólni, igazi nagyágyú. Sajnos élesben nem volt alkalmam kipróbálni. De több kérdést azért felvetődött bennem:
1: a megváltozott alkatrészek, hanxórók, crossover, erősítő mennyire változtatják meg a hangképet? Itt most elsősorban a lábbasszusos jazz orgonálásra gondolok, nem a hörgő/sikító rockra, ott kevésbé lényeges.
2: megéri-e? Ez személytől függ persze. Mert ha nagy koncert van, akkor úgyis kimikrofonozzák és van egy csomó kontroll a színpadon, nem kell nagy hangerő. Ha klub kierősítés nélkül, akkor nem túl nagy, nehéz, hangos egy alacsony költségvetésű programhoz?
Ez tényleg nagyon személyre szabott megoldás, nem biztos hogy általánosságokat le lehet vonni belőle.
Neked nincs okod visszavonulót fújni, amiket eddig alkottál azok nagyszerűek! A teljesítményt ne feledjük el jó mérőszám az, de nem minden. Ennyi az egész, csak bátran tovább, örömmel olvassuk a fejlesztéseidet!
Ezen túl még kérdést sem teszek fel teljesítménnyel kapcsolatban. Már csak azért sincs sok értelme, mert azért van a hangerő szabályozó minden erősítőn, hogy épp megfelelő hangerővel halljuk a kívánt hangokat. Egyébként én a nagy teljesítményt, csak erőtartaléknak használom, és nem demonstrációnak! Bár néha meg kell mutatni, hogy van itt is erő:-))
Mélységesen egyetértek. Egy "készre mért" rendszeren még általában lehet finomítani hallás után, közben folyamatos méréssel ellenõrizve, nem lépünk-e túl valamilyen határértéket.
Ez, ha a mélyére akarunk nézni, igencsak bonyolult. A tervezésnél az elhanyagolások olyan mértékűek, hogy abba lehet a legjobban belebukni, ezért a tapasztalat (lásd ökölszabály, stb) nagyon sokat nyom a latba, mert ugye egy dolog a teljesítmény, a hatásfok, a hangnyomás, de még itt csak egy bántó zajról van szó. Ennek meg is kell szólalni, frekitartomány, dinamika, egyenletes hangkép, zenei ízlés, stb. a végtelenségig fokozható. Szerintem is vmilyen elv alapján tervez az ember hangfalat, aztán rájön, hogy mi a hibája, és tökéletesítgeti. Sajnos a vevőkért folyó hajsza a paraméterek reklámízű túldimenzionálása félrevezető. A vasalóm majd 2 kW, mégsem szól jól. Az én egyéni véleményem: Szeretem a nagyméretű hanxórókat, a tágas hangfalakat jó vastag fából, a pozdorját pedig szívből útálom, a műanyagról már nem is beszélve. Szeretem a 40-60-100W-os szép csöves erősítőket. Nem kifejezetten hat meg a 15 cm-es hanxóróval ellátott szubvúfer.
Szerintem a kész terméken végzett méréseket túl az emberi fül, ami a legjobb mérce, de tegyük hozzá, ember és ember közt is iszonyú nagy a különbség. AMi egyik embernek bejön, a másiknak akár bántó is lehet. Tehát hajrá, alkossunk, módosítsunk, de leginkább gyönyörködjünk a szép hammondos zenékben.
OFF: ez valóban így van. Nem adják meg a mai napig sem, csak annyit mondanak hogy elegendő. ON: Nem a számok értéke a lényeg. Egy 122/147-es lezli a maga nem is negyven inkább 35wattjával nem tűnik soknak. De amikor mellékerül egy jóval kisebb, újabb cucc, szépen fölé tud kerekedni.
Nos erről a teljesímény vitáról, vagy eszmecseréről, és a hangfalamról eszembe jutott egy kedves történet. Egy gazdag ember vásárolt egy Rolls Royce-t. Nagyon örült neki,hogy végre sikerült vennie egy ilyen autót magának. Miután kifizette, és elindult volna vele haza, a következőt kérdezte az eladótól: Mondja uram! Milyen teljesítményű ez az autó? Mire az eladó kedvesen mosolyogva csak ennyit mondott: Pont megfelelő!:-))
A cikkben olvasható példák elég jól alátámasztják azt a durva becslést, amit csak "ötös-szabálynak" szoktunk hívni:
Ha szükséged van 1 W (torzítatlan) hangteljesítményre, akkor ahhoz kell egy 5 W-os erõsítõ (5x-ös szorzó) és egy 25 W terhelhetõségû hangszóró (megint egy 5x-ös szorzó)