Hát, nem irigyellek ezekért a történetekért. Pedig az ember azt gondolná, hogy kint más a helyzet, mint itthon, de ezek szerint nem. Tényleg marad a csináld magad mozgalom.)))
Reggel visszamegyek, nem hagyom ennyiben én sem. De, nagyon bosszant. Ha kiszedtek valamit belőle idegrohamot kapok, bár talán egy nagy Német szervízbe ezt nem merik megtenni.
Elfelejtettem leírni, az előbb, hogy az aksimat természetesen lemerítették, csak bikázással tudták elindítani az autót!!
Mondjuk korábban is volt itt problémám. A téli nyári kerékcsere alkalmával, az a kis adapter itt így hívják, ami a kerékcsavarba megy, az én bénaságom miatt elfordult a csavarba, és lerágta a szélét. Innentől nem lehetett kitekerni. Az egyik oldalon 2 nyári, a másikor 2 téli gumi volt, természetesen különböző felniken, de mit számít ez az apróság már ebben az esetben? Elmentem a szervizbe, tekerjék már ki a kerékcsavart legyenek szívesek. Most figyeljetek! Nem tudják. Mondom, ha most azt kérem cseréljenek fékbetétet, akkor megtudják csinálni? Azt felelték, igen. Az, hogy ahhoz le kellene venni a kereket nem számít. A lényeg, nekik nincs olyan kis adapterük. (egy nagy szervizről van szó) mennyek vissza, ha ott a főnök, lehet, ő tud megoldást. A saját rossz adapteremet persze ott fogták. Na, később visszamentem, majd az előbb említett kisöreg jött oda, és közölte nekik nincs olyan biszbaszuk, nem tudják levenni, csak kb 2 órás melóval, ami abból állna, hogy kifúrják a csavart, és akkor ki lehet szedni, persze garancia se a felnire, se a melóra nincs. Ez olyan 60 lenne. Mondtam neki, köszi, de ez nekem nem felel meg, kérem vissza azt a biszbaszt. NEM TALÁLTÁK! Otthagytam őket a bánatba, aztán felhívtam egy márkaszervízet. Ott mondták van, mennyek oda, mivel több típus van, belepróbálják nekem melyik kell pontosan. Odamentem vegyes gumikkal, a főnök kiküldött egy szerelőt, aki jött, majd közölte, ez a gumi, nem jó az autómon. Mondom neki gyári a gumi 205X65 15-ös felnin. Ja, akkor jó. Ekkor teljesen el voltam már keseredve, hogy ekkor balfaszokkal vagyok körülvéve, de talált nekem megfelelőt, amit mind a 4 csavarfejbe bele is próbált. Bementem fizetni, közben a párom látott olyan kis BMW-s bőr, cipzáras kulcstartót, kérdeztük az mennyi, mondták ajándék. Az első pozitív dolog ez volt ezen a napon. A második, hogy csak 5 kértek azért a kis szarért. Hazajöttünk, kivettem mind a 4db-ot, és eltettem egy fiók mélyére, nekem elég a sima normál fejű csavar is bele.
Sziasztok! Lenne egy nagy problémám, aminek a megoldásában a tanácsotokra lenne szükségem.
Eljött az ideje az olajcserének, ezért elvittem az egyik közeli szervizbe, kértem árajánlatot, és mivel elfogadható volt, (olajcsere +1L tartalék olaj, olajszűrő, levegőszűrő, munkadíj, 120) másnap odavittem. Az autónak semmi gondja nem volt, szép csendes volt, nem rázott, szóval tip-top volt. Na jó, egy pici gond van, a bal hátsó lengéscsillapító kicsit csipog. Valahogy belemehetett a víz, ezért egy bizonyos állásnál nyikkan egyet. Na, eljött a délután, mentem az autóért, amikor közölték, van egy pici hiba, mert valamelyik csövem rossz, ezért csöpög a gázolajam. Itt szeretném megjegyezni, hogy garázsban tartom a gépet, és soha egyetlen csepp olaj nem volt alatta. Pedig biztos feltűnt volna. Kértem árajánlatot, azt mondták kb 2 órás meló, + anyagár, olyan 70-80 lesz. Mivel 1 hónap múlva megyek haza Magyarországra, és az út 2800km oda vissza, gondoltam ennyit bőven megér.
Másnap megyek az autóért és ekkor azt hittem, szétrobbanok. Az, hogy autó lezáratlanul, a forgalmival a műszerfalon ott virít a parkolóba, nem érdekes, mert ezt megszoktam, hogy így tárolják. DE! Hogy a kulcs benne, a gyújtás rajta, és nyöszörög a motortérből valami az már idegesített. Touring-om van, látom, valami nagy műanyag takarólemez ott vigyorog a csomiban. Odahívom a szerelők egyik főnökét, kérdezem mi az, nem találták meg a szemetest, az autóm meg éppen kéznél volt? Mondta, hogy elfelejtették visszatenni, rögtön megcsinálja. Amúgy mi ez a hang ami a motortérből jön? Benyúl a kocsiba, majd leveszi a gyújtást. A mai napig nem tudom mi volt az a hang. Betesz egy csavart, majd telefont kap, nem szól semmit, beül egy autóba, és elmegy. Bazze, senki nem maradt rajtam, meg a páromon kívül a szervizbe!!! Eltelt 10 perc, jönnek vissza. A tulaj, aki autószerelő mester, apja odajön hozzám, hogy kész az autó, felteszik az aljára a takarólemezt aztán vihetem. Ráálltak egy aknára, és ekkor látom, hogy a 2 vese félig ki van pattanva az elején a helyéről. Mondom, ez kinek ártott? Erre az öreg fasz közölte, azt én úgy vittem már oda. Anyád vitte oda úgy te A párom ekkor megfogta a kezemet, hogy nyugi, mert látta rajtam, ez már sok. Na, mind1, a lényeg kicserélték az összes csövet (képet mellékeltem) ha már ott matattak. Fizetni akartam, de nem tudták a pontos végösszeget, mondták nyugodtan vigyem el az autót, aztán majd estefele zárás előtt mennyek be fizetni. Ja, és korábban megkértem őket, nézzék meg az autót, mert hosszú útra megyek, rendben van-e minden. Az öreg közölte, szuper minden, kiolvasták az agyát is, semmi probléma. Ok, elhoztam.
Ma kicsit meg akartam pucolni a motort, ezért belenéztem. Gondoltam be is indítom. Valami zörög. Nem hiszem el, basszus az a takarólemez nem volt lefogatva, csak egy csavarral, a többi ott forgolódott, ahogy a járó motor finoman rázta, a levegőszűrőbe ami megy gumicső a veséknél nem volt a helyére pattintva, és valami csikorog a motortérben. Nézegettem lámpával, és ekkor mit látok? A második képen lévő fekete biszbasz alján néha összegyűlik egy cseppecske tiszta gázolaj, és lepottyan. Ma nincs szerviz, talán jobb is, mert amilyen idegállapotban mentem oda mindenki csak jól járt szerintem. Mit lehet ebben az esetben tenni? Vigyem vissza garanciába, hogy szar az egész munkájuk? Vagy próbáljam meg én magam elhárítani a csepegést kiváltó okot?Holnap kellene mennem Hollandiába kb (oda-vissza) 120km, bevállaljam, vagy ne kockáztassak az autóval? Ja, igen az autóm egy 98-as 325tds touring, amibe van 270ekm, de az utóbbi 40ekm-er alatt csak olajat, és egy jobb első kerékcsapágyat kellett cserélnem, mert minden más jó volt.
A TIS szerint az 525TD turbonyomása 0,8-0,9 bar, a tds-é 0,9-1,1 Tehát a coolerhez magasabb nyomás tartozik (persze nem csak ez a különbség). Sztem az a lényeg, hogy jól állísd be. Ha mértél már turbonyomást, akkor láthatod, hogy nem állandó az értéke, normál autózásnál a közelében sincs ennek az értéknek. Ergo nem fogja ledobni a hengerfejet. Szerintem...
Igen. A hidegebb levegő egyértelműen védi a hengerfejet - dízeles mérnökök szerint.
Egyébként megadtad a választ: a dízel oxigénfelesleggel ég, tehát nem növekszik a teljesítmény csak az intercooler miatt - a benzinessel ellentétben. Csak "hidegebb" lesz a beszívott levegő - ezért nehezebben reped meg a hengerfej.
receiver Diesel motorba csak levegő megy. Otto motórba kerül(t) üzemanyag levegő keveréke. Hideg levegő sűröbb ezért több oxigén lesz egy adott térgogatban. Ha a motort akarod védeni akkor vedd le a coolert.
Az első pont jogos, teljesen igazad van. A második: pont ezért kérdeztem hogy turbónyomást lejjebb kell-e venni. A harmadikat nem kommentálnám mert hülyeség.
Diesel motorba csak levegő megy. Otto motórba kerül(t) üzemanyag levegő keveréke. Hideg levegő sűröbb ezért több oxigén lesz egy adott térgogatban. Ha a motort akarod védeni akkor vedd le a coolert.
Ha én most tettem fel egy intercoolert, akkor lejjeb kell vennem a turbónyomást? És ha igen, hogyan?
Igyekszem fizikailag átgondolni a dolgot, de nem biztos hogy jól kalkulálok. Elméletileg ha az intercoolerben lehűl a dízel-levegő keverék, akkor csökken a térfogata ergo több anyag kerül a hengerbe. Eddig jó?
Namost akkor nő a teljesítmény, amit ugye nem szeretnék, mert akkor hengerfejes lehet a kocsi. Ez stimmel?
Vagy éppen ellenkezőleg?
Na jó, rövid távon valószínűleg nem fogom széthajtani, de ha így van akkor dobok be nyomásmérőt és pár tizedet visszaveszek.
Tudom, a tds-eseknek gyárilag van hűtő, de nekem nem volt. És kifejezetten azért tettem be, hogy semmilyen körülmények között ne menjen gallyra a hf.
Ha jól néztem az etk-t akkor az autó alatt fémcsőben megy az üzemanyag. Hétfőn kicserélem a gumicsöveket és így remélem, megszűnik a bugyborékképződés. Mert ez a vacak BMW levegővel nehezen indul:O Tankban lévő csövek jók. Vojnó faggatta ki, hogy lukas e vagy sem.
BMWFUN Nem sajna.Senki nem tudott segíteni a dologban Katonától-Kárászyig.Utánna jött az ötlet,hogy egy döglött e32 hátsó telóról leszurom a tányért,de leegyszerűsödött az egész. Egy megfelelő gépparkal és anyaggal rendelkező barátom legyártja nekem a szükséges adaptert,amire szükségem van :))))
BMW Just 4-2 bmw k1100 motor motorja hajtotta 550 kiló volt szóval a teljesítmény szerintem nagyjából elég is:) amúgy a frizurákból kikövetkeztethető, hogy 1995-ös tervezés:)
Szerintem említettem a vásárláskor, hogy miért is lett touring. :) Egy jó hónap múlva érkezik az utánpótlás. :) Ha nem készül el a 39, B tervnek még mindig ott a 34, hogy már a hazajövetelkor megkapja a megfelelő impulzusokat a kis tökös. :))
Ez így is van. El is mondtam az összes gyengéjét. Ez nem jelenti azt, hogy ezek azonnal ki is jönnek. Olyan, mint a tds-en a hengerfejesedés. Se nekem, sem Árpinak nem volt lent sose a hengerfej az autónkról, pedíg mekkora szar ez mind! Ha több tapasztalatot akarsz E39 25d-ről, keresd Bömbölőt, neki 2 is van. Ráadásul az egyikbe sztem már jócskán ment km is.
Én, ha vennék, tuti 25d-t vennék. Bekészíteném magamnak az alábbi 4 alkatrészt a satupad alá, oszt víz. Csak tankolni kell...