Én összeírom, a mai délutánomat pölö a Mustang történetének kutatásával töltöttem, csak épp csehül nem tudok. A Google fordító Csehről angolra egész korrektül fordít, magyarra azért ad ki ilyen vicces dolgokat, mert azt már az angolról fordítja, nem a csehről, az angolból többet értek, mint a magyarból, csak mire azt én megfogalmazom... Napokban kész leszek vele, aztán majd ámulhattok! :)
Hülye voltam, most hogy így gondolkozom ezen a 23, és 23A dolgon, nézegettem szakirodalmakat, és arra jutottam, hogy Magyarországra 1975-ben Motorkerékpárként 23A-t hoztak be, a segédmotorral volt valami gondja a Kerminek, azt csak később hozták be (az volt a 23), de párhuzamosan futott a kettő egészen 79-ig, utána a segédmotorból 223.200, a motorkerékpárból pedig 223.100 lett.
Létezett a cseheknek is saját órájuk, a régebbi ideálokon saját van, alumínium kerettel, fekete-fehér hátlappal, nem tudom, de a Star óra hátlapja fröccsöntött műanyag, ennek meg lemez.
Horganyzott a dögcédulád? Olyat se láttam még motoron... Váltókar: seegeres, érdekes, hogy ebből is volt többfajta. 77-ben a váltókar csőtengelye végigért egészen be a blokkig, de a 78-ason már kb. 3 centivel rövidebb.
A blokkszám a vázszámmal megegyezett minden esetben, ezek szerint a gyári blokkja már kanál. :)
De most jut eszembe, hogy van viszont egy ideálom, hidegbe az tökéletes lesz szaladgálni jövő télen, tavaszi szünetben mostmár tényleg befejezem, nem is tudom, mi híja van a blokk összerakásán kívül... :)
Ja mégvalami, picit a fejidomot is átalakítanám, valami krómkeretes lámpát raknék rá, mondjuk TS MZ, vagy csepptankos fényszórót, és a szögletességet picit kikerekíteném. Na az én Schwalbém így nézne ki. :)
Meg egész szép hot rodot lehetne belőle csinálni (leültetés, mattfekete fényezés hátul azok a merevítő díszcsíkok lennének mondjuk fehérek, és piros csíkozás körbe minden komolyabb megtörés mellett) Hátsólámpa, csomagtartó le, lyukakat behegeszteni, ülést meg valami laposabbat rá, ami beleillik a formavilágba. :)
Igen, nekem robogó formának elég a Schwalbe is. Amúgy a Böszörményi veteránosoknak egyszer volt egy kiadvány, melyben elmesélte pár tag, hogy hogyan szerezte meg a járművét, és van egy cikk egy Tatranos bácsiról, elég érdekes! :D
Mostmár tudod! :) Remélem tetszik, a tatranért kár, nekem is tetszene egy, pedig hányszor megigértem már magamnak, hogy soha többet nem veszek magamnak robogó-forma járművet. (nagyon szar ugyanis festeni, hát még szerelni, utálatos...)
Azta, Tyer, most nézem a 350-es blogod! :D Nem is tudtam, hogy ilyened is van! :D :D Meg láttam az új Tatran-os blogot is, anno volt nagybáttyámnak egy fél Tatranja! :D Sajnos eladta, ha akkor is ilyen motorb*zi lettem volna nem hagyom. :(
Persze, amikor én csináltam, akkor is csak ez volt, ha a sajáttal mentem, akkor is ugyanannyit kellett volna fizetni... Ezért is lepődtem meg akkor, amikor haver mondta hogy pénzes lenne nekik.
Nyáron mikor én csináltam a kismotorost, akkor nekem benne volt a gyakorlati oktatásban cakkom pakk az oktató motorja, nem kellett érte plusz pénzt fizetni. Lesz majd ott valamilyen izé automata váltós rotyogó, addig se a tied kopik! :D Szerintem úgy se olcsóbb, de te tudod. :D
Nekem mindkettő van, a Schwalbet is döntheted meg minden, csak meg kell szokni! Én döntöttem elég szépen, a fekvőrendőrök előtt meg húztam a gázt mint állat, nagyon jó motor, csak meg kell szokni! A váltóval igazad van, a többi meg idővel úgyis megismered, ugyanis egy egyszerű gumifoltozáshoz a fél motort szét kell szedned, szóval a végén becsukott szemmel fog menni, na persze így se nehéz egyáltalán nem, csak akkor majd megszokod. Alapjárat állítón csavarsz egyet-kettőt, meg rendbe vágod a kipufogót, lesz annak olyan hangja, hogy a fekvőrendőr is elszalad előled! :D Mondjuk a Jawa hangja nekem is jobban tetszik a Simsonénál, de talán csak azért, mert a Jawa azért nem miden napos motor! :D Gázkar problémák pedig csak a Schwalbenál vannak, és elég könnyen elromlik, mert elég furcsa szerkezete van, ha szétszeded szerintem majd eléggé "meg fogod dicsérni a németek anyukáját", áá, mikor én azt elsőnek szereltem...
Ettől függetlenül mindkettő jó motor szerintem, hogy melyik az jobb, az engem nem érdekel, mindkettőt imádom! :D
Ha pedig Mustangot akarsz, a Schwalbeért adnak szerintem akármilyen állapotban minimum 40 ezret, tisztességes helyeken! :D Abból mennyi Mustangot vehetsz? :D
Szerintem nem éri meg... :) Attól függ mondjuk. Nálunk ugyanannyi volt az oktató motorjával, mint ha sajáttal mentem volna, csak épp a motort el kellett volna juttatnom Békéscsabára... :) Havernak meg valami 2-300 forint lett volna óránként az oktató motorjának a bérlése...