Itt is a bizonyosság, hogy a német szerelők nem tudnak javítani, csak alkatrészeket cserélni. Az viszont szokatlan, hogy átbasszák az embert. De nem lehetetlen.
Ma sikerült beszélni a szerviz főnökével. Nem voltak nyitva, de miattam (vagy a hanyagságuk miatt) kinyitott, és megnézte az autót. Állította, hogy cseréltek az autóba olajat, és a szűrőt. Mivel többem mondtátok, hogy a diesel autókban megfesti az olajat, elhittem neki. Majd veszek, a héten újat aztán lecserélem magam. Az olajszivárgásra azt mondta, rendel tömítést és megoldjuk. A törött szervo olaj tartáj felfogatását azonnal javította, ez kb 2 órát vett igénybe, mert ahelyett, hogy adott volna egy újat, inkább hegesztette, csiszolgatta, meg kínlódott vele, mert nem bírta becsavarni a helyére. Tehát ezek úgy néz, ki rendben vannak. DE! A fütyülős hangra szerintem hülyeséget mondott. Az tuti, hogy az ékszíj adja a hangot, Ő elkezdte fújogatni valami olaj spray-el, de sok értelme nem volt. Ezeket mondta sorban: Öreg autóknál ez a hang, normális, (10 éves, szerintem ez egy BMW esetében még kamaszkor) ki van száradva az ékszíj, befújja, és majd elmúlik, ki kellene majd cserélni. Mondtam neki, akkor essen neki, hozzon egy újat tegye be, és itt se vagyok. Erre azt mondta, hogy ezzel az a baj, hogy a csere után, előjöhetnek újabb hibák. Szerintem ez volt az a pont, amikor mindketten eldöntöttük munkakapcsolatot elfeleljük egymás között. Nem vitatkoztam vele, nem érdekelt, szerintem egy ékszíjat még én is ki tudok cserélni, bár első körben feszítenék rajta. Szerintetek belefoghatok, vagy inkább vigyem másik szervizbe megcsináltatni? Hogy hétfőn mit kap az a szerelő aki az autómat csinálta azt nem tudom, de elképzelésem van. De, megérdemli!
Hát elég durva!! A helyedben visszamennék, és beleverném a szerelő fejét a munkájába:(((( Ja, és a pénzt is visszakérném, plusz kifizettetném a törött részt, és a csere munkadíját. Szvsz ne csináltass ott még egyszer semmit. Részvétem!
igy mindent összeadva az jön le hogy kiszedték a porlasztócsúcsokat és megbontották az adagolódat!viszont az adagoló nem kapott uj tömítést ezért szivárog belőle az olaj.
kaptál mindenhova új résolajcsöveket mert a régit nem tudják ujra visszarakni mert el van öregedve és darabokban jön le.
az akksi azért volt lemerülve mert nem indult miután belevegősödött a rendszer a bontogatástól.
ha azt akarod hogy tiszta maradjon az olaj a csere után akkor használj motoröblítőt vagy cseréld le az olajat 2ezer kilóméterenként egymás után 3szor, 4szer.
ezután tiszta lesz addig míg időben cseréled a jó minőségű olajat.
azt ne várd hogy olyan tiszta legyen mint a benzinesé de nem lesz olyan mint a szurok.
én dieselen 7500 kilóméterenként legkésőbb cseréltem az olajat.
ez az ára a tisztaságnak.
amit ott eltört az pedig a szervóolajtartály felfogatása.
a tartálynak kutya baja csak egy tartót kell cserélni.
Hidd el.Megfesti.Alapból ha az olajcsere a legnagyobb körültekintéssel történik,tehát nemcsak üzemmelegre zötykölik az autót helyben,mert az hogy a vízhőfok mutatója középen áll egy dolog.Ahhoz,hogy a motorolaj is üzemi hőfokon legyen több kell.Oda bíz rendes autózás kell,mire az olajtermosztát szelepe kinyit,és kering az olaj a hűtőben is.Ha gondolod megnézed itt a képeket. 525 Itt látható szerintem,mennyire lett "kimosva" a motor.S mégis 10 perc járatás után már feketés színű az olaj. =mert az olajhűtőt nem szedtem ki csövestől,és mostam el 80x= Vegyük a te bő 250ekm-et futott mocidat.Ha keresztre feszülsz sem tudod elérni,hogy tisztább legyen. Zweites:Ismervén a kinti szervizek munkametódusát.Kocsi bevisz,majd másnap mehetsz érte vagy hasonkó.Szóval nem fogja ott neked senkiisten rendesen fölmelegíteni a rendszert,és pepecselni-billenteni-várni a kocsid,hogy maradéktalanul kifollyon a vére. Ami kifolyt-kifolyt míg kivette a szűrőt aztán heló.Új olaj bele és haladjon. A kinti munkaórát nem centben mérik..
Most volt itt az egyik ismerősöm, megnézte az autót, neki is diesel autója van, mondta, hogy megfesti az olajat, de nem ennyire. Ebben az autóban nem lett olaj cserélve, max utántöltve. Aztán addig nézegetődtünk, amíg ezt meg nem láttuk: (kép) A barom állat letörte az olajszűrőmet, ezek után szerintem a szűrő sem lett cserélve!
6 euro literenként okés dízel autó pedig 15 perc helyben járással is feketére festi az olajat ha csak akkor csöpög az olaj, ha nyomás van a csőben, akkor álló autóból nem fog csöpögni, csak menet közben, azt meg elfújja a menetszél, viszont a motortér olajos lesz
Köszönöm a válaszaidat. Az a gond, hogy már kifizettem az egészet. Közel 60eFt-ot a semmiért. Most ha nem csinálják meg gariba, akkor veszek olajat, és kicserélem magam. Egy másik topikba tettem fel képeket, milyen az én 100km-ert futott olajam színe. Beteszem ide is. Ezért fizettem 6€ literenként. A másik, hogy korábban esküszön, hogy nem volt olajcsöpögésem! Látszott volna a garázs padlózatán. Most meg hirtelen lett, sőt, még a "javítás" után is.
barpi 66 Szerintem ne fogj neki az olajcserének.Jobban jársz,ha valami ATU,Pitstop vagy sima frei werkstatt.Több okból. 1: A diesel olaj igensok kormot tartalmaz,ergo kiba koszos leszel 2: Nem kell visszacipelned a fáradtolajat a vásárlás helyére 3: Nem jelent fel a szomszéd wegen umweltverschmutzung 4: Megspórolsz esetleg a saját cserével 2-3 sör árát,megér annyit?
Az olajcsere nem nagy ügy. Az olajszűrőd ott figyel a felső képen a 3472-es hozzászólásodban. Az a nagy bödön, a soklapos letekerhető fejjel. A könnyebbség kedvéért itt is jól látszik. A szűrő kivétele egyértelmű, le kell tekerni a tetőt, és kicserélni a belsejét. Az olaj leengedéséhez nem kell semmi, csak egy lábos, megfelelő űrtartalommal. A leeresztő csavart kitekered, az olaj meg kifolyik, persze ezt meleg motornál. Akna nem kell, simán hozzá lehet férni a csavarhoz. Ha kifolyt, csavar vissza, új szűrő be, olajat felülről betöltöd, és kész.
A héten adagolót cseréltem. Volt pár meglepetés, de végül minden nagyszerűen sikerült. A kiszerelékor derült ki hogy az eredeti adagoló "vastag nyakú, amit bontottam meg vékony. Fasza. Miután telesírtam két csomag papírzsebkendőt, elmentem az esztergályoshoz és csináltunk egy közgyűrűt. Képek folyt köv.
Ja! Tennél egy képet a motortérről komplett? nem vagyok képbe 325 motortérben. Továbbá úgy tűnik hogy hiányzik egy tartó láb az olajszűrőház meg a szívósor közé, de lehet hogy a tiéden nem is volt olyan.
A képen amin a kezed is látszik és bekarikáztad hogy ott csöpög az az elektromos csatlakozás az adagoló fedélen. Éppen szivároghat alóla az olaj. Azt a csatit nincs értelme leszerelni. csak komlett az adagoló fedelet esetleg.
Ha lecserélték a résolajcsöveket akkor fellevegősödik az egész rendszer és kell párat tekerni a mocin hogy kilégtelenedjen. Ezért merülhetett le, meg azért mert gyujtáson hagyták. Az adagoló adja ijenkor a nyöszörgő hangot. Baja nem hiszem hogy lesz tőle. Könnyű innen tanácsot adni, de ha okés a nyelvtudás akkor lehet hogy nagy pofát nyitnék én is. Nem fizetném ki csak az olajcserét. A gázolaj szivárgást olyan helyen nézetném meg ahol sok ilyet javítanak, mert kinéz neked egy tömítés garnitúra csere. a résolajcsöveket meg dugják föl maguknak. Bilincs meg valóban nincs. Legfeljebb egy, ahol visszacsorog a tankba a fölösleg de az meg biztos még gyári rászorítós.
Ne vedd sértésnek, de ha nem tudod, hol az olajszűrő, és nem is találtad meg, amíg ezeket a fényképeket készítetted, akkor szerintem ne vágj bele otthon a javításokba. :)
Azt nem is nagyon fogod szemmel megtalálni, honnan folyik a gázolaj. Végigköveted a gázolaj csöveket, és az összes bilincsen megpróbálsz húzni. Valamelyik laza lesz, onnan jön a gázolaj.
Én is azt hittem, hogy itt ezek a dolgok másak, de sajnos nem. Szerintem a tulaj, nem is tud ezekről. De holnap felnyitom a szemét. Csinálnám én magam, de eddig soha nem érdekelt a szerelés. Mondjuk most sem, de rákényszerülök. A gondom: 1 Nem tudom hol az olajszűrő. :( (lehet savazni, de ez van) 2 Nem tudom a csere helye módját. 3.Aknás garázs hiányában szerintem nem is tudnám megcsinálni.
Nincs valakinek esetleg, vagy nem tudtok valahol a net-en hozzáférhető szerelési/javítási kézikönyvet?