Az én listám (ahová repülőjeggyel lehet(ett) repülni, így a hatvanas évek magyar belföldi közforgalmi repülőtereit is felírtam, de a számos sport- és katonai repülőteret természetesen kihagytam):
Még az AirlinerWorld októberi száma közli a 2003-as esztendő top 100 repülőterének listáját (az utasforgalmi mutatók alapján).
Az első 10 reptér Atlanta ATL, Chichago ORD, London LHR, Tokyo HND, Los Angeles LAX, Dallas FW DFW, Frankfurt FRA, Paris CDG, Amsterdam AMS és Denver DEN.
Az európai repterek sorrendjében az első négy helyezett változatlan. Bécs a tavalyelőtti 86. helyről a 83-re lépett előre, 6.8 %-os utasforgalom növekedéssel. A régiónkból más reptér nincs benne az első 100-ban.
A legnagyobb fejlődést produkáló repterek között van Stansted, amely 16.6 %-os növekedéssel a világ 50. legforgalmasabb reptere lett. Európában az egyik legnagyobb visszaesést Stockholm ARN produkálta (-8%).
Rövidesen a Schiphol reptér híres terasza fizetőssé válik. A derék hollandusok (smucigok) már felszerelték a fizetőkapukat. A be (vagy inkább ki)lépődíj 1 euró lesz.
Sziasztok!Ha ez annak szamit akkor en ezen voltam.Intrepid,repulogep anyahajo.Orly,De Gauilles? (fogalmam sincs,hogy irjak)Frankfurt,Stuttgart,Koln,Lyon,La Guardia-N.Y.CITY,JFK,Heatrow,New Ark N.J.Most igy hirtelen ennyi de annyi csalas van a dologban,hogy kamionnal es nem repcsivel.Persze az USA-sok kivetel.Sziasztok.
nagyjából idősorrend
Várna
Korfu
Kréta-Iraklión
London-Gatwick
Frankfurt aM
Chicago O'Hara
Denver
LAX
Washington Dulles
München
London Luton
Ja és ferkóhegy
A listám Girona-val bővült, ez Spanyolországban van, Barcelona felett kb. 100 km.-el. A Costa Brava repterének is hivják. Elég lepusztult, nincs légkondi, túlnyomó többségben fapadosok használják, no meg a Malév.
Az enyém utasként nem túl hosszú (igaz, sok helyen többször is voltam már), de azért közzéteszem...
Budapest, Ferihegy
Róma, Fiumicino
London, Heathrow
Frankfurt
Edinburgh, Turnhouse
Köln-Bonn, Konrad Adenauer
Párizs, De Gaulle
Helsinki, Vantaa
Zürich, Kloten
Tokyo, Narita
Tokyo, Haneda
Toyama
Oszaka, Kansai
Barcelona, El Prat
Amsterdam, Schiphol
Stockholm, Arlanda
München, Franz Josef Strauss
Hamburg, Fuhlsbüttel
Strasbourg
Brüsszel, Zaventem
Rijád, King Khaled International Airport
Dammam, King Fahad International Airport
Lisszabon, Portela de Sacavém
London, Stansted
Oslo
Koppenhága
Göteborg
Luleå
Stockholm Arlanda
Mariehamn
Rovaniemi
Helsinki Vantaa
Helsinki Copterport
Szt. Pétervár
Moszkva Seremetyevo 1+2
Moszkva Domogyedovo
Jekatyerinburg
Nyizsnyij Novgorod
Minszk
Kijev
Tallin
Tallin Copterport
Riga
Vilnius
Varsó
Berlin Schönefeld (NDK)
Frankfurt
München
Köln
Amszterdam Schiphol
Brüsszel
Párizs CDG
London Heathrow
"London" Luton
Dublin
Barcelona
Madrid
Lisszabon
Róma
Zürich
Bécs Schwechat
Prága
Pozsony
Ferihegy
Várna
Athén
Larnaca
Nicosia
Isztambul
Antalya
Tunisz
Sousse
Tel Aviv Ben Gurion
Bombay
Chennai
Bangalore
Tokió Narita
Tokió Haneda
Szöul Gimpo
Szöul Incheon
Hong Kong (a régi)
Drezda ( Személyi motozás egy SZOT üdülő stílusu épületben)
Prága
Sheremetyevo 2
( Taxi vadászás '88-ban.
10 éve nem látott osztálytársammal való találkozás a csomagokra várás közben. Olyan természetességgel, mintha a egykori gimnáziumunktól 100 méterre reggel 3/4 8-kor találkoznánk , nahát aképpen konstatáltunk, hogy mindketten Kína felé tartunk....(kicsi a világ)
Visszaindulás elött 15 perccel sajtcetlire felírt check in-es engedéllyel jegyvásárlás ( már , hogy van hely a gépen. ezt hívják last minute-nak azt hiszem) , bazi nagy hátizsák felvitele a fedélzetre átvizsgálás nélkül.)
Ulánbátor ( séta a betonon, az airport busz járatot egy katonai éppen arra cirkáló 30 személyes busz képezte, aki egy dobozos sörért bevitt hármunkat a központba)
Új delhi belföldi. ( Ide hozott a városközpontból a motoros riksa. AZtán közöltük, hogy Tashkent az nem India része, hanem a Szovjet birodalomhoz tartozik, és az Aeroflot sem egy belföldi légitársaság, így átmentünk
Új delhi nemzetközi repülőtérre.
Tashkent
( Érkezés hajnal 3-kor. Foglalt repjegy a hajnal 4-kor induló moszkvai gépre. Mire kiderül, hogy tulképpen az a gép, amivel jöttünk az ment tovább Moszkvába, de mivel leszálltunk, az meg elment.
Utána 1USD=1 Szovjet Rubel árfolyamon vettunk Rubelt. ( 1 USD=75Ft volt itthon a fekete piacon, és 1 Rubel= 16 Ft volt a banki árfolyam) , hogy tudjunk jegyet venni Moszkvába.
Gyönyörű szép FOK-GYEM -es zöld pötty kijelzőn ( na már kezdtük magunkat otthon érezni) Járatindulás kiírva, MOSZKVA, Járatszám stimmel. Hosszú sor beáll. Már közeleg a gép indulásának ideje mire odaérünk. Erre közlik, hogy külföldi személyek a reptér szélén lévő praktikusan eldugott, és ki nem táblázott helyen kell hogy beszálljanak :)
Oslo csilli villi új
Monastir Szocreál épület, tökre mint ferihegy 1.
Tunisz 1,5 óra alatt visszaváltották a maradék TUD-ot, így csak 60 ember várt arra, hogy méltóztassak végrehajtani a monetáris csereműveletet, és végre a busz elinduljon a betonon várakozó 737-hez.
Düsseldorf csilli villi új 2.
Párizs Orly
A parkolók felé vezető kijárat lezárva, rendőr merev tekintettel néz a menni akaró utasokkal szembe, majd a parkolóból kiszűrődő üvöltözés, futás, lövések zaja meggyőz arről, hogy jó lesz nekünk az 1. szinten is kimennünk.
Baleset a metrón, így a spórolás helyett taxiztunk egy jót, a külvárosból. Pont annyit, mint amennyibe a repjegy került :)
hát ennyi. nem sok, de van köztük néhány emlékezetes.