Na megnéztem/hallgattam a belinkelt videókat tüzetesen. Privát konklúzióm a következő: (már amennyire az egyes felvételek 22kHz/8bit monó volta mellett lehet ilyen...) :)
KeyB: testesebb hang, mégis soványka közép tartománnyal (Nord C1 is szól így)
VB3-Hamichord: színes cukormáz hangi összbenyomás, "töketlen" azaz elégtelen középtartománnyal, hajaz a B4-re, hiba hogy perka bekapcsolásnál az éppen tartott hangokra utólag is rádobja a perkát (súlyos hiba!), bár az 1'-es regisztert szépen némítja. Laci szimu: nagyon gyenge, hallatszik az lfo-val hallkított mű-hatás viszont szép a basszusa és ez a felvétel legalább jobb minőségű volt!
Szumma-szummárum: messze még a kánaán! :) (én titokban inkább ügyes műszerész/programozó kartársakkal egy saját fejlesztésre szavaznék Tube Zsolti-MókusMisi szakértése mellett...) :)
ps: a tesztet se ártana valami szabvány nótára helyezve hallani, a szokásos beállításokkal...
Érdekes, én is kísérleteztem hétvégén az EVB3-mal, nekem is elég meggyőző volt. Én a Logic 8-as változatot próbáltam, nem tudom, ebben van-e különbség. Legjobb a B4+EVB3 szimultán megszólaltatása volt, az egyikből hoztam a torzítót és a magasat, a másikból a mélyet és a közepet. Ki is kevertem rögtön a Tarkus-überdurva hangzást... meg rájöttem, hogy miért is kellett ahhoz két orgona.
Bocs, már látom utólag te is írtad a BlueNote minőséget mint tényezőt... Azért azt megkérdezném még, hogy annak idelyén a Kaltenecker C1-es tesztjével miért voltál annyira kibékülve? :) Kalteneckert nem akartad megsérteni, vagy a hitspacet? (mert oda is belinkelted) Tulajdonképp így utólag már akkor is azt mondtad volna hogy a C1-nél jobban üt a B4? Mert Basszusra szerintem a B4 még ma is kevés, lásd lábpedál... ??? :) (nem kötekedni akartam, komolyan érdekel!)
Zsolti, azért ne feledd hogy az ilyen youtube minőségű házi videók, meg egyáltalán bármilyen mp3 demó alapján csak fél ítélet mondható ki! Legjobb példa rá hogy a spectrasonics termékei a gyártó weboldalán mp3-ban is úgy szólnak át a falon mint az atom. Miért? Mert egy előtte profi stúdióban több milliós hardvereken áteresztett és lemasteringelt anyagot nyomnak át mp3-ba. Namost ha jó az alapanyag akkor a lebutítás se olyan égbekiáltó. Ellenben egy SBLive-al kezelt hanganyag... nem folytatom )
A faporszívós hangra a laci-amp szimulációnál gondolok. Gyakorlatilag egy lower-upper glissandónál bújik ki a szög a zsákból, ui elvérzik az eredeti B-3-hoz képest, pontosan azért, mert az ekkor megvalósuló fizikai összhatás már nincs modellezve, még a B-3 ekkor kezd el hörögni, fortyogni, mintha a "Vezúv szörnyetege tápászkodna fel hogy lávát okádjon..."
Van egy teszt valahol, ahol ez is szépen hallatszik, majd megkeresem.
Amúgy ettől eltekintve kellemes kis játékszer a B4, én azért koncertre nem használnám, bár ki tudja... :) A B4/II sokkal több beállítást enged meg, többekközt kapott egy laci-álljt is, de alapvetően a gyári presetei sokkal sz@rabbak az 1.1-éhez képest. Még kíváncsi lennék az Emagic Logic Audio Platinum 5.5-ben található EVB3 emulációval mit csinálna a Hamichord, ui azt is lehet mindenre programozni, százszorta bővebben mint a B4-et és eddig ennek találtam a legtökéletesebbnek a laci és chorus-vibrátó effektjét, amit ugyanúgy lehet másra is használni, mint ha egy zengetőt kötne be vst-be az ember. A dolog ott sántít, hogy ez integrálva van a Logicba és nem használható vst pluginként, vagyis csak a komplett feltelepített programmal fut, ami tulkép a Cubase ellenfele volt még létezett PC-re (ma már csak Mac-re). A progit odaadtam Tube Zsoltinak, amúgy telepítve is csak kb. 40MB!
Egy próbát megér ez is. Sajnos a találkozásra csak nyáron lehet esély vagy nem tudom mikor, mert az egyetem most keményen diktálja a tempót = NO MUSIC! :(
Derekas megmozdulás volt a tegnapi billentyűsök éjszakája. Nemcsak a Hammondról szólt, de két B3 volt a színpadon. (Sajna az egyik lezli magasa a brutális túlhajtásra megadta magát)
Ezenkívül egy XK3 vonalból és egy VK7 760-as lacival a 11-es kábelen keresztül, fedélzeti vezérléssel.
A Hammondokon Jankai Béla és Gidó játszott meglehetős energiával, keményen, ízesen. Jankai ráadásul igazi B3-on is kísérte végig az egész műsort ami szintén nagyot dobott a hangzáson, és nem is keverték alá hangerőileg. Benkő hozta a fénykorát, Berkes finom zongorakísérő, Závodi precíz session, Pálvölgyi a visszafogott, és hát Gidó, Jankai a hiperaktív 8^)
Hangzásra azt a spinetekre jellemző túltorzított és viszonylag vékony soundot állították be mind a ketten. Látszik az elmúlt évtizedek spinetes rutinja.
A VK-nak és az XK-nak meg vékonyabb a hangja.
Persze a fő szerep a szintetizátorok zizegése és a digitális zongorák csilingelése.
Ki, melyik billentyűállomáson játszhatott? :-)
Jó, változatos, igényes műsort adtak elő. Kíváló hangszerelések, szólók, nagy slágerek, jó muzsikusok.
Az énekesek voltak a legtöbben, igazi húzónevek. Szerintem kár volt lehagyni őket a reklámanyagról: Puhl Misi-Lord nóta, Vörös Pisti-prognózis, Patkó Béla-1.em, Miller Zoltán-Berkes-emberek, Charlie-Ch+Tátrai, Takáts Tamás-Karthágó, Demjén Ferenc, Demeter Gyuri-Omega+Debreceni Ferenc.
A látvány is minimum Omegás szintű volt.
A lement harmad-félháznál sokkal nagyobb nézettséget indokolt volna ekkora felhozatal és minőség.
Azért láthattad legtöbbször csak az övével -ami egy C3- mert a többiekkel ellentétben neki egy előre beprogramozott szigorúan merev hanxerparkja van amire a műsorát hanxerelte. Szóval ha neki vinni kell a többit, akkor azt az egyet is.
Bizony Joey De Francesco is azt mondta, "ez ugyanaz, nem erti a kérdést" mikor kerdztuk , hogy megfelel, es nem e gond, hogy A100-n jatszik aznap este a hajon.
Eloszor is bocs az ekezetek hianya miatt, de sajnos epp nincs magyar billentyuzetem. Meghallgattam Keith Emerson legujabb studiolemezet,
(Keith Emerson Band featuring Marc Bonilla) hat...
Csak a (hozzam hasonlo) legelvetemultebb Emo hivoknek ajanlom. Pl. Misinek :)
Sajnos nekem kicsit csalodas volt a nagy varakozas utan, valahogy minden zenei megoldas ismeros volt mar valamelyik korabbi mubol. Persze egyszer meg kell hallgatni.
A mellékelt videó, vagy ez alapján nekem a VB3 hangja mintha jobban tetszene. A B4 valóban élesebb, keményebben sír, rockba jobb. Ez meg olyan testesebbnek tűnik. Ámbár a második videó végén ezt is megdöngetik. Egy-egy félóra próba mindkettővel lenne a stabil végkövetkeztetés. Az a kis kék lámpa! Hogy miért nem tudtak inkább minden presetbillentyű fölé tenni egyet mint a DB/OB5-nél?!
Szóval szerintem annyi végkövetkeztetés levonható, hogyha kétmanuálos B3 klónt akar az ember, azt a 600 eurós többletet ez vastagon megéri a C1-el szemben a jobb hang, a tökéletes használhatóság és fullos B3 felülete miatt.
Emellett ár/érték viszonyban szerintem nem alternatíva a C1, VK88, BX3, XK3.
A KeyB, vagy itt hangjánál úgy érzem hogy igazi hardverklónról lévén szó, még vastagabb. Talán. De jó lenne ezeket együtt kipróbálni!
Igazából a lezli, az akusztika terén találhatok némi szőrözés után hiányosságokat, de hát egy vonalbóli amatőrfelvételt nem szabad összevetni igazi lezlin keresztül kimikrofonozott Blue Note stúdiófelvételekkel.
És csak az esztétika miatt: mindkét típusnak gyorsan kicseréltetném a fa oldallapjait arra a zongoraformájúra :-)
Nem, ennél sokkal egyszerűbb... CD-ről szól az eredeti, és rájátszom élőben a billentyűs részeket. Sajnos még nem az igaziak az arányok... Ezen dolgozom. A webcam sajna csak ennyit tud. Az audio line in-ből szól, a keverőből, kimikrofonozott Motion Sound-dal.
Nekem tetszenek az interpretációid, gratulálok! Mivel szerkeszted a kíséretet? Amikor a szintihez fordulsz akkor is lehet hallani a Hammond hangot. XB megy MIDI-ről vezérelve, vagy korábban felvetted és audio? Üdv.:
Szia Djuice! A Hamichord-on egy lebutított XP fut, 900 MB-nál valamivel kevesebb helyet foglal az 1 GB-os SSD-n (Solid State Disk). Nekem bombabiztosnak tűnik a rendszer, eddig semmi megmagyarázhatatlan jelenséggel sem találkoztam. B4II-vel vásároltam meg, de azonnal lecseréltem B4 1.1-re, mert nekem ez a verzió tetszik, nekem ez üt (de nagyon..:-))). VST plugin-ként telepítettem a VST Host nevű programba egy másik szintén VST plugin zengető programmal együtt. Nekem ez a megoldás minden igényemet kielégíti, s eddig akik élőben koncerten hallották csak elismeréssel nyilatkoztak a hangzásról a műlezlijével együtt. (Na jó, Zsolt észrevétele nyomán egy kicsit vastagítottam a hangképen...:-)))
A Charlie akkor használható a Hamichord-on, ha a minták a 96 tonewheel kvázi színuszjeleit szolgáltatják, mert a MIDI vezérlő része egy teljes Hammond konzol kezelőfelületét szimulálja. Ha van kedved hozzá, kipróbálhatjuk, hogy mit tud a Hamichord hardveréről vezérelve, de csak notebookra telepített Charlie-val, mert a Hamichord SDD-jét fel kellene bővíteni hogy ráférjen a 3GB minta.
Apropó "faporszívó"... nem igazán értem mire célzol, a B4 alaphangképzésére vagy pedig a műlezlire. Nekem ezt nem sikerült tapasztalnom, pedig elég sokat voltam hangdoboz gyártáshoz közel, így elvileg a "faporszívó" hangját is ismerem, de nem tudom a B4-hangzásával sehogyan sem összekapcsolni... :-))) Egyébként, mint korábban is írtam, számomra lényegesen különbözik a B4 1.1 és a B4 II hangzása. Nem hiszem hogy kívülálló szemével minősíthetném egymáshoz képest őket, mindössze annyit mondhatok, hogy ha a B4 1.1-en beállítom a drawbarokat és a többi kezelőszervet a July Morning-ra, a Whiter shade of pale-re, a Hoedown-ra vagy a Child in time-ra akkor az én érzésem szerint az a hangzás jön elő, ami az eredeti stúdiófelvételeken szól. Nekem ennyi elég. Ezek mind rock-os hangzások enyhén vagy jobban túlvezérelt lezliken keresztül. A jazz hangzás, az érzésem szerint egészen más. Olaszországban volt alkalmam a Hamichord-ot a VB3-al is kipróbálni. Ahogy Zsoltnak is említettem, a VB3-nak melegebb "dzsesszesebb" hangzása volt, a Jimmy Smith alaphangzás (888000000+ 3rd perka) is piszok jól szólt, de a Lazy csak "köhögött" rajta és a többiek is folytottan jöttek elő. Ezek a dolgok azonban egy amatőr meglátásai, abszolút személyes érzések és asszociációk által meghatározottak, messze vannak az objektivitástól. üdv.: