vagy ha igy szeretne barkácsolni ennyi pénzből simán építhet egy okosházat.... egy jó router 2-3 kamera, pár kapcsoló :) azzal is lehetne távolról a fűtést is vezérelni csak azon kívül még sok ezer mást is :)
egyébként hőszivattyút is lehet sk barkácsolni!szal szél helyett sokmindennel el lehet babrálni aminek van értelme :)
Az a fő baj, hogy magyarországon a szél igencsak bizonytalan energiaforrás, azt a pár szelesebb környéket és a hegycsúcsokat/gerinceket/dombtetőket leszámítva.
Ráadásul szerintem az sem túl bölcs dolog, hogy a jó hatásfokú, de csak magasabb szélsebsséggel működő propelleres szélkerekeket alkalmazzák leginkább, a rosszabb hatásfokú, viszont már kisebb szélsebességnél is energiát termelő (henger alakú) szélturbinák helyett.
"15 centi kívül eps kívül, s 10 centi a föld melletti oldalakon majd a felső 1 méteren szintén 15 centi."
Egy ilyen jól hőszigetelt nyaralóhoz (ha tényleg nyaraló méretű) tényleg nem kell sok hő, hogy érezhető legyen a meleg.
Ettől függetlenül (hacsak nem kimondottan szeles helyen van) én nem foglalkoznék a széllel.
Viszont csinálnék bele egy olyan mobiltelefonos vezérlőt, amivel a távolból is be/ki tudom kapcsolni a fűtést, így mire odaérek, már kellemes meleg fogadna. Ez sokkal kevesebből is kijön, mint 200e Ft és hasznosabb is.
Ha nincs vezérelhető fűtés, akkor a mobiltelefon kapcsolhat akár egy egyszerű elektromos hősugárzót is, amelynek az üzemeletési költsége talán sok-sok évre kijön a 200 ezerből megspórolt pénzből.
szerencsére jól szigetelt házikó (15 centi kívül eps kívül, s 10 centi a föld melletti oldalakon majd a felső 1 méteren szintén 15 centi.) födémen is van 15 centiméter gyapot. szóval tényleg csak temperálásra kellene. nem főfűtésre- arra lesz másik 2 rendszer.
Mennyi kw.-ot? Fogalmam sincs! Nem végeztem energetikai számítást ezügyben, mivel tényleg csak arra kellene, hogy ne 5 fok legyen, hanem 12, plusz "ingyen", plusz a kísérletezés vezérel az olcsóság mellett. Tudom lehetne sörkollektor is az még olcsóbb, de abban meg nincs tárolókapacitás. Meg lehetne hővisszanyerős szellőző, meg cirko, meg pufferes kályha - kazán... na de most nem ez a cél. :) inkább a kísérlet.
"Hova célszerű rakni a ventit a dobozon belül, a meleg oldalra és/vagy a szűrt oldalra?"
Kifelé, ha a meleg oldalon van, akor a motor hőjét is visszanyerheti a hőcserélő.
Befelé ha a venti kívül van, akkor a motor hője csökkenti a lefagyásveszélyt, viszont csak részben hasznosul a lakásfűtésben (a hőcserélő miatt). Ha a meleg oldalon van, akkor a motor wattja teljesen a lakást fűti.
Viszont a hőcserélő felületén egyenletesebben oszlik meg a hőátadás (magasabb hatásfok), ha elszívva van róla a levegő és nem ráfújva.
ejj, tényleg. elektromos fűtőszállal feltételeztem ezt a kis kütyüt, úgy meg az 5,5 kw borzalmasan sok.... Így akkor valami ilyesmivel kellene kombinálni a dolgot:
A klasszikus, az autó üzemanyagát elpöfögő állófűtések nagy problémája (ezekről nemrégiben volt egy cikkünk), hogy nem használhatók zárt térben, mert az égéstermékek életveszélyessé tennék az ott tartózkodást. A problémára az elektromos motor-előmelegítő jelent megoldást, amely olcsóbb is. Tovább »
köszönöm, aludtam rá egyet én is a papir miatt és az 5% wcszag és fözés szag miatt én is elvetettem. nem tudom hogy de valamit csak ki kellene találjak.... sajna még mindig nem állok úgy hogy akár 80-100at is rá tudjak költeni,nem hogy annyit amennyiért a legolcsóbbat találtam eddig-150- de már takony a 3 gyerek és a tél még nincs is sehol...
Ha nem zavar az 5 százaléknyi használtlevegő visszakeveredés (wc/ételszag),
akkor már csak arra kell ügyelned, hogy SOHA, SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ne lehessen víz kicsapódás a papír felületen, tehát nagy hidegben valamivel elő kell fűteni a kintről bejövő levegőt, vagy túlfűteni a távozó használt levegőt.
Egyébként az 5. oldalon a "Gyakorlati megoldások" 1-2-3 pontja kissé érthetetlen számomra: hogyhogy magasabb hatásfoknál csökken a víz kicsapódásának az esélye? Szerintem éppen ellenkezőleg: minél magasabb a hatásfok, annál jobban lehűl a távozó levegő, tehát távozás közben annál hamarabb hűl a harmatpont alá, tehát annál biztosabb, hog a hőcserélő belsejében vízkicsapódás lesz.
Éppenhogy a gyenge hatásfokú hőcserélőknél kell kevésbé aggódni a kondenzációtól szerintem.
Még valami: ha a cikk végefelé szereplő két db 200 pascal-os ventilátort elektromosan sorbakötöd, az eredmény nem 2 db 200 pascal-os de halk ventilátor lesz, hanem 2 db nagyjából 80 pascalos. Ha ehhez hozzávesszük, hogy csak maga a hőcserélő kb 50 pascalt levesz...
Sziasztok, megint itt a hideg megint kéne az a fránya hőcserélő... ezt dobtra a gugli mit szóltok hozzá?ez a papiros dolog mennyire válhat be? mennyire lehet hosszútávú? 1-1 nagyobb zuhanyzás után nem lesz neki szia?
Azért azt a 70 százalékos hővisszanyerés picit erőltetett értéknek tartom... leglacsonyabb fordulatszámon (15 m3/h) és csak bizonyos ideális csillagállás esetén TALÁN hihető egy kb 12x30 centis hőcserélőtől, ez normál üzem esetén nem hinném, hogy több 50-60-nál. Még a kézikönyv is hangsúlyozza vagy hét nyelven, hogy "70 % a seconda delle condizioni ambientali = környezeti kondíciók függvényében".
Mondjuk elképzelhető, hogy a legolcsóbb (kb 140 eFt) gyári rekuperátoroknak sem sokkal jobb a hatásfokuk...
Igen tatabányai vagyok. Ez publikus, mint ahogy a házam paraméterei is.
Lehet hogy le kellett volna fotóznom az első EPS-es rendszert, mielőtt kivittem a szeméttelepre ...
Nem volt rossz, sőt hibátlanul működött egy évet, de nagyon nagy volt az osztódobozok helyigénye, és így nem tudtam volna szépen besülyeszteni a padlásszigetelésembe (46cm).
Van arra mod, hogy tobb infot kapjak a temarol? Barmilyen megoldas erdekel, tenyleg...
Egyszeruen nem tudom, hogy merrefele keresgeljek, s ha van egy modszer, amivel osszejott a dolog, akkor legalabb az alkalmazott technologiakat tudnam, s tudnam, hogy merre keressek.
Ha megoldhato, kernek meg egy kis segitseget, ugyanis nem talalok ilyesmit sem a magyar, sem a nemzetkozi honlapjan. Nagyon halas lennek, ha irnal egy linket, az nagyon sokat segitene!
Szia, én 8cm-es EPS-ből készítettem osztódobozokat. A dobozt PUR habbal ragasztottam, és szigetelészallaggal is körbetekertem az élek mentén. Ha van egy jó hőkésed akkor nagyon precíz lehet a dolog!
A be és kimenetek 15cm-es légtechnikai csőből vágott darabok voltak.
Bemenet 150-es, kimenetek pedik 4x100-as.Ezeket a csöveket körberajzoltam a dobozon, aztán egy hegyes késsel körbe vágtam, és Fisher(?) nagydobozos univ ragasztóval beragasztottam.
Azért a múlt idő, mert időközben elkészítettem a második verziót is, amivel sokkal elégedettebb vagyok, mivel kisebb helyet foglal és precízebb is lett.
Ez fém légtechnikai csöelemekből készült, névszerint 150/100-as égidomokból. Konkrétan ezeket rendeltem, sajnos több mint egy hónapig tartott amíg megérkeztek a vebáruházból ....