A kritikákhoz annyit hogy tegnap kicsit rossz napon volt, sorry! Tényleg nem akartam senkit megbántani, tényleg jó néha okos dolgokat hallani itt, jó a fórum! Kár hogy utólag nem lehet cenzúrázni az ember marhaságait de amit leírtam azért legalább vállalom a felelősséget, hisz gondolni hasonlóan gondolom továbbra is, csak nem biztos hogy ez titeket is érdekel, igen itt rontottam el, hogy annyira közzé akartam magam tenni... Nyilván élőszóban ezt bővebben és félreértés nélkül lehetne megvitatni, hátha egyszer majd egy ilyen élő fórumot is megszervez valaki egy sörasztal mellett... Szóval ismételten bocs hogyha túl sok voltam magamból, bár nem érzem hogy sértegettem volna bárkit, a sznobság ügyén az írtam is utólag hogy a jelenlévők mindig kivételek, ezek csak szomorú tapasztalatok voltak, de ismételten bocs minden érintetttől! PEACE!
Zsolti! Miután így megvitattuk a nézeteinket :) egy kérdés volna más jelleggel hozzád intézendő: egy miskolci haverom akinek szintén esi4000-ese van, azon kezdett el gondolkozni hogy IDE felületen az új SSD memoriával nem-e lehetne kiváltani az Emu belső virnyóját? Ui a 10gb-s Quantumja most adta fel a harcot. Nyilván még most viszonylag lehet találni használt kis kapacitású hdd-ket, de ez nem örök garancia. Viszont ha az új SSD technológia passzolna vele akkor a következő 10 évre is ki lehetne pipálni ezt a problémát, elvileg a vas az bírná... Mondtam neki hogy megkérdezem tőled, elvégre nem túl rég te beszéltél hasonló flash memóriás házasítós megfejtésről, meg elvileg Mókus Misi kollégánknak már ilyen van a hamichordjában, szóval elképzelhetőnek tartod hogy zökkenőmentesen megenné az Emu? (márcsak abból kiindulva hogy a vezérlő/illesztő elektronika úgy is a vincsiken szokott lenni) Amúgy tényleg aranyosak ezek az új mini laptopok is az új adattárolóval. Picik, könnyűek, hordozhatók, és egy 4gb-os SSD-vel 80 pengőért még barátiak is, mitöbb egy szövegszerkesztőnél jóval többet elbírnak xp-vel...
Nem értelek komolyan! Ha úgy gondolod, hogy itt bizonyos előadóktól csak sznobizmusból hallgatnak számokat, és Te ezekkel az emberekkel nem akarsz azonosulni, -mi több! még meg is mosolygod őket- szerintem valami más Neked való fórumban kellene elővezetni az okosságaidat. Volt itt egy Ravaszróka, vagy valami hasonló nickű valaki. Ő is csak piszkálódni járt ide. Aztán tovább is állt, mert nem állt vele szóba senki. Te is így jársz, ha nagyon forszírozod mások fikázását....
A 4 layer a megfelelő dinamikai árnyalás miatt lényeges. Persze ha valaki zúzós zenét játszik oda kevesebb is elég, de pl egy jazz zongorás szóló estnél vagy egy atmoszférikus trió felállásban nem mindegy hogy valaki egy kotorék Casion klimpírozik vagy szól is az a hangszer. Ellenkező esetben egy akusztikus zongora jelenlétét se hallaná meg a közönség? Az már tényleg feltűnő lenne, bár nyilván nem a muzsikus válogatja meg a közönségét hanem fordítva, de persze kell hogy a hallgatónak legyen némi zenei inteligenciája mert olyannak tényleg felesleges játszani aki a dobos és a trombitás között se tud különbséget tenni...
Még mielőtt bárki félre értené, természetesen egy jelenlévőt sem szándékoztam megbillogozni hogy itt bárki is sznobizmusból szeretne Lonni vagy bármi más előadót, de én ismerős körökben már találkoztam ilyennel. Vagy ha valaki csak az operába járó újgazdag réteg megnyilatkozásait ismeri, tudja mire gondolok... Ettől független, mindenki zenei ízlését tiszteletben kell tartani, még a "dáridó lajcsival" vagy a "fásy mulató" szintjén is, ha neki az az esztétikus.
No igen, ezt mondtam, hogy ezt egy koncerten ugyan senki meg nem hallja, hogy hány layeren milyen hangminta szól... az viszont nem árt, hogyha nem kell öt hangszert, kontrollereket, miegymást pakolászni, mert meg tudod oldani egy cuccal. A koncert úgyis mindig kompromisszumos (legalábbis nekem az: hány hangszer, hány kiló, mennyire komplikált és hogy szól). Otthonra meg vannak megfejtések zongorahangra, meg minden másra. De mindegy, holnap én is megyek a kiállításra, végigpróbálok még egyszer mindent:) Én is már csak a kezemnek meg a fülemnek hiszek...
Összehoztunk egy Allman Brothers műsort aminek gerince a 71-es Fillmore East anyag. (mi más? Najó, van 1-2 W Haynes-es anyag is benne :-) Ha valaki esetleg tudna olyan helyet ahol a közeljövőben be lehetne mutatni, csaxóljon.
További nagy öregek: Jackie Davis, Johhny Hammond Smith, Baby Face Villette, Bill Doggett, Charles Earland, Don Patterson, Larry Young, Big John Patton, Eddy Louiss.
Az újabbak: Tony Monaco, Sam Yahel, Bill Heid, Gerard Gibbs, Sam Paglia, Raphael Wressnig.
Természetesen nagyon nem teljes a felsorolás. A rock, progresszív egy újabb rendkívül hosszú lista.
Na ezért tényleg meg fogtok kövezni de a jungle soul zenei mondanivalójában egyike a legborzasztóbb hanganyagoknak, mialatt hangminőségben nagyon jó. Tudom hogy legtöbben itt nem is ismertek személyesen, de 30 évem ellenére azért merek ilyeneket kijelenteni mert elértem azt hogy ne sznobizmusból tetszedjen valami hanem mert kellemes a fülemnek. talán még furcsább hogy azt mondom, sokáig próbáltam megemészteni Miles Davis vagy Hancock dolgait esetleg Keith Jarrettet akit mindenki magasztal, de rájöttem felesleges győződni magam arról ami alapjában nem tetszik! Bár régen volt olyan is hogy valami utólag volt nagyon megnyerő a sokadik hallgatás után, pl Dave Weckl! Azóta is nagy kedvencem! De hogy mást ne mondjak, ott van a komoly zenében Szőlősy András. Sokan oda vannak tőle hogy micsoda újító, micsoda művész. Nekem egyenesen büntetés lenne hallgatni kificamodott zenéit de pl a Bartók Rádió sokat szerepelteti, mert kérik. Ettől függetlenül biztos vagyok az ízlésemben és nem befolyásolhat semekkora tömeg hogy csak azért szeressek vmit... És ez dettó él a Kurzweilre is! (nem az a lényeg hogy régiek a mintái hanem hogy pl egy 4 layeres 88 félhangon mintavett stereo zongi az említett Rolandban bizonyítja hogy ott zongora szól nem pedig egy fél oktávról letranszponált fázis hibásan mintavett alapból nem behangolt zongoráról készült vmi... Amúgy meg a Roland esetében pont nem stimmel az orgona szimu hiánya hiszen ott van benne a tone wheel model, ha pl az rd700, fp7 családot nézzük, de ezt mindenki maga dönti el hogy "szőke jány vagy barna jány..." :) Peace!
Asszem' Lonnie Smithről az említett lemezek mindegyikét ajánlhatom. '70-ig, ill. kb. kilencventől nagyon ott van.
Rhoda első 1962-es koncertlemeze kissé murisan bumfordi. Viszont nagyon ritka. A hetvenes évektől bármelyiken 100%-ban hozza magát. Ok, ő könnyebb falat, de hangulattól függően jó választás lehet a cd tálcán.
Merengősebb hangulatra Barbara coolos szólólemeze az egyik legjobb.
Ha egy jazzesebb nőcit hallgatnál, Shirley Scott kíváló társakkal. (Turrentine)
Azért ez is elsősorban férfias műfaj, minden tisztelettel a nőciknek. Ahogy Jimmy Smith, Wild Bill Davis, Earl Grant, Jimmy McGriff, Richard Groove Holmes, Booker T Jones, Jack McDuff, Lord, Emerson, Varga, Joey DeF. megdöngeti, szerintem -vagy legalábbis számomra- sokkal élvezetesebb.
Erre mondják, hogy izlések és pofonok...... Amíg nem kap valaki egy "pofont" az izlése miatt, addig szemtelenkednek a fiatalok. Rhoda Scott játéka nagyon jó! Mindenki számára érthető, és mindíg hallgatható. A Doktor Úr meg olyan mint a bengáli tigris:-) Vannak körmei, csak nem mutogatja hiába! Egy-két diszket én is beszereznék tőle szivesen.
Az egyik legjobb mai CD a Boogalooval egyetemben. Sok más orgonista csak szeretne ilyen ízes, egyedi, mégis érthető zenét csinálni. Csak hab a tortán hogy a látvánnyal összhangban :-)
Soha nem gondoltam volna, hogy valaki közülünk Dr. Lonnie Smith játékát kritizálná, vagy bármilyen negatív megjegyzést is merne rá tenni. 100 Hammondos közül is megismerni játékát. a feszített , zeneileg felépített imrovizációit,és a hammondja is egyénien szól, nem jobb nem rosszabb mint másé, de hallgasd meg a ''Jungle Soul '' Cd-t . Hogy szól az a Hammond ?? Őrület ! 8 ütemet nem tudnál azzal az ízzel eljátszani, úgy a billentyűkre nyúlni, mint Ő !! Olvasd el a biográfiáját, hogy kikkel játszott, hol játszott, és csak tisztelettel , csodálni, és hallgatni kell az ilyen zenészeket, mint Dr. Lonnie Smith !
Szerintem a PC3X nagyon állat egy hangszer. Egy okból filózom háromnegyed éve még mindig egy ilyen beszerzésén: nehéz, 25 kiló. Az áráról meg annyit, hogy a Roland ugyanezért a pénzért gyakorlatilag csak zongorahangot ad, kontrollert, orgonamodult, va-szintimodult nem. Az meg kit zizzent, hogy régi a hangminta:) A helyzet az, hogy mi a Hammond-klubból, meg a vájtfülűek fanyalgunk, hogy így nem jó, úgy nem jó, de a közönség ezzel nem igazán foglalkozik... Az ELPiratesben nekem a Korg Karmától, meg a Nord Electrótól sem volt soha hiányérzetem orgona terén, pedig alaposan meghallgatva elég távol vannak az eredetitől.
Mindegy mi tetszik a kezednek, nincs tökéletes orgonabillentyűzete. Nem is tudom mi alapján állapítod meg? Úgy véled?
Azok a Fatarok amelyikből az A33 készült, meg most ez a Kurc is, azok mozgása lényegesen közelebb áll az igazi Hammond waterfallhoz. Sokkal jobb azon játszani. Nem véletlenül döbbent le Presser Pici bácsi is mikor a keze ráfagyott. Van otthon neki A100, Nord Electro, tehát van viszonyítási alapja.
Én önmagamnak sosem mondtam ellent, de ezzel kezdesz untatni.
:) ez a Lonnie bácsi akkor csuda érdekes figura. Mindenesetre a cdn a piros turbánt viselő zenész látható... Ez a c1 csak nem tud lekerülni a porondról! :) Zsolti! Minden komolytalanságot félretéve szerintem a c1-nek tökéletes orgona billentyűzete van! Olyan amilyen kell (az én olvasatomban) Nem kemény nem lusta, pont olyan mint Norbi cx3-a, röpíti a kezet játék alatt és inspirál! (ezért is hagytam a fenébe az a33-át a nyáron miután nekem teljesen bejött a c1) De mint emlékszünk neked a klaviatúra méretekben is voltak nem túl rég extra kívánalmaid... :) Most kell rájönnöm hogy nekünk merőben másak a nézeteink. Ettől természetesen semmi baj nincs csak idáig nem értettem miért mondasz néha önmagadnak ellent, nade dombon ülő vadász eb legyen aki meg nem tévedett életében. :) A kurzweil zongorák nagyon jó mechanikát kaptak, viszont hangra nagyon gyengék! (őrségi elavult minták stb) Nemrég hallottam egy srác pc3, 600 rúgós csoda ketyeréjét. Hát sajnáltam is szegényt hogy ennyi pénzt kidobott. Egy esi4000 meg pár okosan összeválogatott zongora minta keresztbe lefőzi 1/10 áron! :) Ezzel azt hiszen most tényleg kiveséztük a témát.
Dr Lonnie Smith aki már a hatvanas évek végén nagyon jó hammondos lemezeket adott ki. Kedvencem a Live At Club Mocambique 1970, a Foxy Lady 1994 és a Boogaloo To Beck 2004. A nyolcvanas évek lapos hangulata -mint minden hammondosra- rá is jellemző. Ő tért át trombitáról orgonára, kihagyva a zongora előképzést. Stílusa kissé groteszk, de számomra nagyon emészthető, érthető, szerethető. És csak részekben dzsimmiszmiszes.
A James Carter James Carterről szól. Gerard Gibbs a finom, ízes játékával mintegy megtámasztja a triót. Ha ő is nagyon kavart volna, kettejük két dudás vagdalkozása a zene rovására ment volna. Mindenesetre a két és fél órás koncerten jóval nagyobbat alakított mint a koncertlemez 7-8 számában.
Joey nagyon jó, nagyon szeretem, de lassan kissé uncsi. Nemrég jött a jutyúbon rá egy megjegyzés, hogy életében nem csinált mást az orgonával, csak swing, swing, swing. Na ez nem teljesen igaz, de van benne valami.
Ma voltam a Hangfoglaláson. Sok kiállító, ingyenes, pár órát érdemes rászánni.
Egy Hammond klónmárka volt csak, a Clavia. AD egyből megismert, baráti kézfogással üdvözölt. Igazán szimpatikus.
Egyéb híján a piroskák mögé ültem. Az egymanuálosokat hagyjuk, mert a C1 azokat veri. Gyorsan át a C1 mögé. (nem akartam róla eszmecserézni a továbbiakban, de most az alig két órás benyomásaimat teszem közzé)
Ismét arra jutottam, hogy számos pozitívuma ellenére nekem továbbra is túl sok hiányzik a meggyőzésemhez.
Először is, a billentyűzet. Túl mélyre megy, túl kemény. Nehéz a játék rajta. Az A33, SL161 sokkal jobb. Ott volt egy olcsó alap Kurcveil S20 digizongi vagy mi. Egyből futott a kezem. Rájöttem, hogy megegyezik a Roland Axx billentyűzetével. Valamikor már kitúrtam hogy a Fatarnak ez a megfelelő billentyűzete Hammondra, nem pedig az, amit annak hívnak ők.
A C1 hangja továbbra is azt mondom, nem rossz. Jó a vibrátója, kissé azért erős. Nagyon zavaró hogy a perka nem némítja az 1' regisztert. A gombok marha picik, nagyon rossz helyen vannak, kényemetlen fedélzet. A hangját írtam soxor, kissé hiányzik az alja, teteje, döge.
A lezliszimuláció forgáskor igen szép. A magas kissé erős. Az átmeneti sebességek nem jók. A magas, túl sokág vált sebességet, fürgébbnek kéne lennie, ellenben a dob lehetne lomhább is. Kifejezetten muris, mikor lestoppolom és pillanatok alatt leáll a meglehetősen hosszú időintervallum helyett. A drawbar gombok most mexokhatónak tűntek, de jobb az igazi. Szóval rendes orgonáláshoz számomra túl sok kompromisszumot igényel. Nem értem kis programozással miért nem javítanak rajta.
Egyéb klónok: Jelenleg azon kapom magam hogy sokkal többet játszom otthon az EMU összeállításommal mint az igazival, pedig azon is legtöbbször orgonálok. Ahogy írtam is, jobb billentyűzet, vastagabb, dinamikusabb hang, egyszerű kezelés. Mi kell még? :-)
A B4 hangjában van egy jellegzetesség, Halsaman legújabb Trinity lemezén ki is hallottam. Viszont az nem zavaró, főleg rockban. És korrigálható.
Nehéz egy lényeges, de árnyalatnyi különbséget szóban érzékeltetni, de véleményem szerint a Hamichord B4 vagy VB3-mal zeneibb a C1-nél. A kezelőfelületük összehasonlítása meg egyértelmű. Hamisítatlan B3. A szoftverek meg fejlődhetnek tovább, nyitott a rendszer!
Akinek cd kópia kéne az alábbiakról: Joey - organic vibes Lonnie - jungle soul James Carter organ trio
forduljon hozzám bizalommal, cd anyagköltség + posta költség ellenében pár 100 forintért gyönyörű minőségű felvételek birtokosai lehettek! (a zene meg kiniek-kinek lesz a kedvére való)
Némi kis magyarázat... (Tube szaktársnak) A keyB - VB3/Hamichord dologról azért nem volt kedvező a benyomásom a video alapján, mert lévén téged nagy Hammond fun-nak ismervén és a hangszer nagy szakértőjének, valamint hogy emlékeimben még él a Hammondod igazi pofaleszakító, ordas vastag hangja, arra számítottam hogy mivel annyira mellette állsz és "nem kell több"-nek itéled, automatikusan adta magát hogy ezek tényleg odarakják akkor a mércét a klónok között. Evvel az elánnal hallgattam meg és bár való igaz hogy a fülünk egy jó hibajavító szerkezet, pont azt nem hallottam a gyatrább hangminőségű youtube példányokon, hogy most ott milyen hibát is kéne a fülnek kompenzálnia. Jött valami soványka cirippelés, de ez az orgona illúziója keltése mellett csak szúnyogcsípés volt egy óriás lódarázshoz képest, nem tudom világos vagyok-e? Az tök szép meg aranyos hogy B-3 felületen lehet játszadozni meg kapcsolgatni/huzigatni, csak a B4 papírcsónaknak bizonyul ezen a tengeri naszádon! Én egyre inkább hiszek benne hogy a B4-el és szoftver társaival legfeljebb csak karikatúra Hammond hangzást lehet elérni. Mire alapozom e tétisem? Megnyomkodtam azóta a PC-men én is párszor (igaz a VB3 még nincs fenn), de mosz sikerült hozzájutnom 3 CD-hez.
Az egyik; dr. Lonnie Liston Smith - Joungle Soul c. albuma. Itt is téves volt az információd, mert a Lonnie Liston Smith = Lonnie Smith = orgonista és nem saxofonos, bár lehet hogy azon is tud játszani. Ez olyan mint hogy annak idején mindenki csak Kovács Jóskának ismerte a tv bemondót, de a rendes neve Kovács P. József volt. Miért lenne ez másképp a sztár zenészeknél? Mellesleg nem vagyok elájulva Lonnie úr Hammond-játékától, kicsit lapos, nem mer beletúrni a hangszerbe mint pl. Francesco. Viszont sok Jimmy játékmódot használ, na az már ízes! Ez volt az első lemez amit Lonnie-ról hallottam, de valszeg ez az utolsó is. :) Nekem egyre inkább a Rhoda képviselte stílus ami a leghallgathatóbb, de az bármikor! A cd-n egyébként nem tudom hogy az új B3 szól-e, de nagyon affelé hajaz a sterilitása.
2. korong; James Carter Organ Trio - Live at the Blue Note! Na igen! Valószínű, erről maradtam le a nyáron Debrecenben. Milyen jó hogy egykori könyvtáros kolléganőm ilyen lemezeket rendel mostanában a köz javára! :) Amúgy a 3. track-től már kicsit idegesítő a fűrészgépet utánozó Carter a saxijával, de ez egy ilyen modern zene... Viszont! Az a név hogy Blue Note... hát az odarakja a minőséget! Brilliáns ahogyan hallatszik tökéletesen, kivehetően minden hangszer és hangszeres! (talán a doboknál a cinek kicsit túlhangsúlyozottak) Az orgonista: sajnos ő sem mer tenyerelni-talpalni, ízesen játszani a Hammondon, nade az a sound! Hát ezek miatt faporszívó a B4 és társai! Hihetetlen szép a Hammond hangja a korongon! Tökéletesen elválik hangban és az idegeket a gyönyörig borzolja mikor a C3 vibrátót néha rákapcsolja Gibbs úr! Fantasztikus! Mesterien kíséri a zenésztársakat, csakhát a tetőfokot megalapozó turkálásokra hiába szomjazik az egész album alatt az ember füle. Ellenben Carter tűvé teszi a saxiját minden másodpercben és néha céltalanul csak brekekézik hangszerén, nade engedtessék meg neki a művészi kifejezés ezen iránya... :)
3. disc; Hát igen! Joey 2006-os albuma, az Organic Vibes, amin a néhai jó öreg példakép, Jimmy papa 1959-es B-3-ján játszik! Na itt meg az a furcsa, hogy vonalból nyom mindent és az 1959-es B-3 no leslie-s hangja ugyanolyan key klickeket hallat mint a new B3! Igaz még Hammondot nem hallottam vonalból szólni eredetiben, de furcsa hogy ilyen nagyon más a hangja, mint ha leslieen át hallja az ember. (nem a rotor effektusra gondolok, hanem hogy ott fátyolosan, mocskosan, koszosan, mitnem fü-rösz-tet-le-nül és vadul tud megszólalni) Szerintem van valami turpisság itt a Joey orgonáján. A másik viszont, hogy gyönyörű nóták és fennséges vibrafon szólók csiklandozzák az ember fülét, itt is mesterműként felvett hangminőséggel!
Nos, youtubos hibajavítás ide, digitális műklónok oda, az igazság továbbra is odaát van és én csak mosolyogni tudok ilyen minőségű felvételek után az összes szoftveres klón próbálkozáson, de úgyám! :)
Ami a Nord C1-et illeti, Zsolti hasonlóan írtál akkor is arról a klón változatról, mint itt az említett új megoldásokról. Én akkor is azt vettem ki a szavaidból hogy jól sikerült utánzat és most is ezt vártam a VB3-keyB dolgoknál. Nem ezt kaptam, csalódtam, a cdk extra rátómfoltak... Ezek után csak a pillanatnyi hangulatváltozásaidban és a C1 nem neked megfelelő fedélzetében találom a hiba okát, de tényleg nem érdemes összekapnunk rajta... Valószínű hogy másak az ideáid ezen a téren, mint ahogy gondolom az ételek közzül se egyformán szeretünk mindent, de lehet hogy a babgulyásnak te sem tudsz ellenálni. Na ezen a ponton hasonlít az eredeti Hammond a "kisszobádban" a kondéros kedvenchez, abban egyetértünk hogy az az igazi! :D
Bopplayer feltett nekünk egy nagy ajándékot, egy szinte komplett Jack McDuff estét. 11×10 percben, high quality. Érdekesség, gitár szerepét a zongora viszi.
Egy fogadás halljában van és az operatőrök kívül úgy néz ki, senkit nem érdekel.
Az új aTube Catcherrel már jönnek le emelt minőségben.
Igen, ez így igaz..... csak sajnos nem a hangrést méretét növelték, hanem a szájnyílást. Bár igaz, hogy a három soros hanglyukú lezlik hangosabbak, és egy kicsit magasabb is a hangjuk. Nézzük, hogy mi is befolyásolja a hangképet. A példa, legyen az eredeti felállás. Hátlapok fönt, és szóljon a Hammond.....
Mindjárt az elején, a felső tölcsérnél, -hogy méltóság teljes legyen, elvégre templomban vagyunk!, a tölcsérek elé tettek egy diffúzor kúpot. Ez bizony a hangok egy részét visszaverte a tölcsér torkára, és mindenféle interferenciákat, kiemeléseket/vágásokat eredményezett a hangképben. Ettől ájul be mindenki, ha ilyet hall:-) Megjegyzem nekem is tetszik ez a hang. A tölcsér nyílása, és a diffúzor kúp közötti résen kijövő hang, kőrben gömb alakban lehajlik, és a hullámfrontok szépen lassulni kezdenek. Tehát mélyülnek a hangok. Ezen segítenek még egy kicsit a dobozon kialakított hangrések, amin a hangnak csak egy kis része jut közvetlenül a környezetbe. Viszont ott is a résből kilépő hanghullámok felveszik a gömb alakot, és lassulnak. Ezeket hívják akusztikai lencséknek.
A többi össz-vissza verődve a doboz belsejében keresi a kiutat:-) Ettől valóban kőrben egyenletes lesz a lesugárzás, és csak akkor emelkedik meg a hangerő egy kicsit, ha közvetlenül sugároz a tölcsér a hanglyukra.
Zsoltnak igaza van abban, ha leszedjük a hátulját a lezlinek sokkal harapósabb lesz a hangja. Persze! Hisz amikor a tölcsér a mikrofon felé fordul, mindjárt nagyobb erővel birizgálja a pillét a mikrofonban. Aztán amikor hátat fordít neki, a vissza verödő hangok már kevésbé. Érdekes még, hogy a diffúzor kúp egy pillanatra kitakarja a hanghullámokat, így duplán támadja meg a mikrofont.
Ha én hangmintákat vennék fel egy hammondról egy lezlin keresztűl a következőt tenném:
1. Leszedném a hátlapokat és belülről a hanglyukakat betakarnám karton papírral a felső tölcsérnél.
2. Aztán bemikrofonoznám, ahogy kell.
3. A lezlit kőrbe venném teljesen paravánokkal, és a belső felét bevonnám hangelnyelő anyaggal. Esetleg be is fedném, és csak a fülesből hallgatnám az eredményt, esetleg állítanék a mikrofonokon.
Persze ehhez egy majdnem teljesen zajmentes hammond kell, és lezli.
Ha valaki megfigyeli az autentikus leslik törzsfejlődését az azért megfigyelhető, hogy a kétsoros hangrést , a háromsoros követi, és plusz a rés átmérőjét is majnem 1/2 collal növelték. Tehát a feljesztők is rájöttek hogy ha valami templom mértü helységben szól a 40w-os erölködő , a dobozon nem árt a minnél nagyobb hangrés. A dobrotorról levett szövet hatására, megjelenik egy surrrogó hang/elengedhetetlen/, a tölcsérről levett terelők egy szúrosabb hagképet eredményeznek . Azt hogy a studiokban miért veszik le a hátulját a doboznak , szerintem egyszerübb oka van , mégpedig vizuális ,hogy lássátok feleim szemtükkel ez a gyors, ez meg a lassu , mive ugyis a bemikrofonozás után a leslie hátulját mutogatják a zenésznek no és hát a publikumnak. Tévedés joga fenntartva!!!
Ki írta hogy jó a hangja? Azt írtam hogy 16 és 122-ben használhatatlan, a többiben meg élettelen. Tehát csak jobb, nem jó.
A lezli úgy szól jól. Végülis mindegy miért, de levett hátlapokkal harap. Hátlapokkal, zoknival tompa dunyha. Az általunk kedvelt hammondos stúdió és koncertfelvételeken érdemes megnézni hogy rajta van-e a lezlinek a hátlapja? Feltettem pár éve egy cikket a lezli kimikrofonozásáról. Mark Vail: Miking Leslie. Lehet hogy még fellelhető a neten. Sokat elárul.
Elméleti tudomány ide-oda, a legtöbb jó cuccra ráhibáztak.
Most kaptam egy infót, a Key-B-t el lehet felejteni. A no.54 alapján. Úgy, ahogy van.