„semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz,”
A mondat első felét „ semmit érte nem várván”, azonnal értelmetlenné teszi a mondat második fele: „a ti jutalmatok sok lesz,”.
Ezt az elvárást legfeljebb egy ateista ember tudja teljesíteni, egy vallásos már nem. (az ateista mivel nem hisz Istenben, ezért a mennyei jutalomban sem.)
P.o. az is belemagyizható, hogy amikor Jézus aszonta, hogy nem fertéztet meg, ha a farizeusok által rendelt kézmosás nélköl eszünk ételt, akkor azzal a desznyót ételnek nevezte volna Jézus...
Elég nehézkes az "Ezzel tisztának minősített minden ételt." mondatból azt kihozni, hogy csak kósert szabad enni ezentúl is, de már nem kötelező kezet mosni vacsora előtt.
Persze egy kis fantáziával bármiből bármi kihozható.
A liberális újprotestantizmus pl. nálatok nagyobb csodákra is képes, lásd amikor a homoszex tilalmát úgy értelmezik, hogy a homoszex Istennek tetsző dolog. Hiszen csak átkozott bigottak nem látják be, hogy az a rész hogy "A férfiak hasonlóképpen abbahagyták az asszonnyal való természetes életet, egymás iránt gerjedtek vágyra, vagyis férfi férfival űzött ocsmányságot. De meg is kapták tévelygésük megszolgált bérét." rész valódi jelentése: Isten megáldja az egyneműek szexét!
Mégsem értitek-é, hogy minden, a mi a szájon bemegy, a gyomorba jut, és az árnyékszékbe vettetik? A mik pedig a szájból gyönnek ki, a szívből származnak, és azok fertéztetik meg az embert. Mert a szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, pajzánságok, lopások, hamis tanubizonyságok, káromlások. Ezek fertéztetik meg az embert; de a mosdatlan kézzel való evés nem fertézteti meg az embert...
Igen, nyugodtan megehették az ételt az emberek által rendelt kézmosás elhagyásával is. Az nem fertéztette meg űket. Ám a desznyó az Íge, azaz Hrűsztosz szerént nem - étel...
"Másnap, amikor ezek már úton voltak, sőt közeledtek a városhoz, Péter hat óra tájban fölment a tetőre imádkozni. Közben megéhezett, és enni kívánt. Míg az ételt készítették neki, elragadtatásba esett. Látta, hogy megnyílik az ég, és onnét valami lepedőféle ereszkedik alá négy csücskénél fogva a földre. Mindenféle négylábú és csúszómászó állat meg égi madár volt benne. „Rajta, Péter, öld le és edd meg!” – szólalt meg egy hang. „Szó se lehet róla, Uram – felelte Péter –, sosem ettem én semmi közönségest vagy tisztátalant.” Másodszor is megszólalt a hang: „Amit az Isten tisztává tett, azt te ne tartsd tisztátalannak.”"
Márk 7:
"„Hallgassatok rám mindnyájan – mondta –, és értsétek meg: Kívülről semmi sem kerülhet be az emberbe, ami beszennyezhetné. Hanem ami belőle származik, az teszi az embert tisztátalanná. Ha valakinek van füle a hallásra, hallja meg!” Amikor a tömeg elől bement a házba, tanítványai megkérdezték tőle, mi a példabeszéd értelme. Így felelt nekik: „Hát még ti sem értitek? Nem tudjátok, hogy ami kívülről kerül be az emberbe, nem szennyezheti be, mert nem hatol a szívébe, hanem csak a gyomrába: aztán a félreeső helyre kerül?” Ezzel tisztának minősített minden ételt. De hangoztatta, hogy ami kimegy az emberből, az teszi tisztátalanná az embert."