Ja, és Traffic információ itthon attól nem lesz, ha német a CD. Csak a határtól nyugatra egyelőre (és azért is 60EUR/év a díj, nem ingyenes). Én Apple Carplay+Apple Maps navigációt használok, meglepően jó Magyarországon is, és a navigáció (forgalmi infóval együtt) megjelenik a központi kijelzőn (de a HUD-on sajnos nem).
Amit érdemes egyébként CD-n megvenni: Carplay (300EUR, de csak 3 évig jó), remote package (80EUR, nem jár le), illetve a lehetőség, hogy USB-n frissítsd a térképet, ha van új (100EUR)
Megjelent most egy BMW Connected+ is, azt még nem próbáltam.
Az autó nyelve teljesen független a CD régiótól. Nekem kezdetektől angolra van állítva magyar helyett, miközben CD szerint magyar és német is volt a járgány...
ToldiE --> A német régiós autónak a menüje is átáll németre, vagy az ettől független? Az én G30-aomra már itthon ráfrissítettek, de a CD továbbra is akadozik. (persze, mert itthon még nem megy). Csak ezért kérdezem, mert ha a nyelv változatlan marad, de lesz Trafic Information, akkor érdemes átkérni már régióba a kocsit.
Szerintem csak az ijesztgetés megy a BMW Magyarország részéről, nehogy tömegesen átregisztráljanak az emberek a német CD-re. Mondjuk megértem, akinek nagyon kell, folyamatos reklamálás helyett átregisztrál, és nem szól többet. így csökken a nyomás lehetősége a magyar oldalon. Egyébként például Kanadában is csak most fogják bevezetni a full CD-t, szóval nagyon nem lennék optimista Magyarországgal kapcsolatban...
Gondolj bele. Egy rendes német eljön nyaralni és valami gond lesz a kocsijával. Erre tesznek fel neki egy magyar szoftvert. Vagy te nyaralsz kint, beviszed és lesz CD. Dehogy
Mégegyszer leírom. Nincs magyar vagy német szoftveres kocsi.
Az enyémet már 2x frissítették azóta. Nem a navit, hanem a kocsi rendszereit. Mégis továbbra is megy minden, sőt az első frissítés elég sok mindent javított.
Nem is a térképfrissítéssel,van gond, hanem - ahogy írtam is - a szoftver frissítésnél van probléma. Ha a fejegység bármelyik elemét frissítik, akkor a magyar régió kerül fel. Ezt hivatalosan le is írta a BMW Magyarország.
Van olyan lehetóség, hogy Screen Mirroring, azt meg az Androidos telefonok tudják, azzal kevertem össze...
Amúgy történt minimális fejlemény: ma reggel hírtelen lett időjárásom, de a hírek maradtak 2014-es dátummal, nem frissülnek és összesen 4 db. hír van... :). Alakul ez csak lassacskán :).
Merci: én is kipróbáltam, nem tetszett, viszont a BMW nagyon is. De engem átvertek a CD-vel kapcsolatban, ezért nagyon haragszom rájuk...
Kivárom a 2018 közepét, hátha csoda lesz és lesz normális CD Magyarországon.
Még egy apróság: a hivatalos képviselet szerint “NEM ÁRT HA MINNÉL TÖBB PANASZ ÉRKEZIK BE HOZZÁJUK A CD NEM MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATBAN”, ezeket ugyanis továbbítják Németországba....
"Közben beszéltem egy kompetens emberkével a BMW Magyarország vecsési központjában, ahol azt mondták, hogy BÁRKI KÉRHETI TŐLÜK, hogy a kocsit más régióba regisztrálják, ehhez egy kérvényt kell írni és a modósítást elvégzik! DE! Ha csak egyszer is bemész itthon a szervízbe és bármit frissítenek a kocsi fedélzeti rendszerén, akkor minden el fog veszni, mert nekik csak magyar régiós szoftver feltételére van lehetőségük! Szóval szart se ér az egész! Nem marad más, mint várni jövő év közepéig..." -> Ezt én is cáfolnám. Az autóm átköltözött Németországba, utána bevittem egy magyarországi BMW szervizbe, frissítettek térképet, és semmi sem változott. Egyébként is, ha véletlenül visszatennék, akkor egy e-mail-el megint németté lehet tenni, csak a forgalmi első oldalát kell odamásolni...
Itthon a BMW-sek kb semmit sem tudnak a CD-től. Én is meséltem nekik a wireless Carplay-ről stb., nagyon örültek, hogy valaki érdemi infót tudott adni.
A G30 sosem támogatta az Android Auto-t, és nem is fogja.
Az E-osztályos Mercedes semmilyen fronton nincs pariban a G30-al. Kipróbáltam vásárlás előtt, illetve havi szinten megyek bérelt E-s Mercikkel. A központi rendszer egy kalap szar azzal a tekergetős menüvel (lassú és csúnya), a LED-es autómata lámpája állandóan elvakítja a szembejövőket (sosem volt gondom a BMW-vel), a full virtuális kokpit (2 digitális kijelző) úgy néz ki, mintha minden ötlet nélkül odahányták volna (bocs), a motorból megy egy szinttel gyengébbet kapsz ugyanannyi pénzért. A sportos vezetés meg sehol...
Ez nem igaz! Szerinted külön van minden országban CD rendszer? Dehogy. Az esetleges 2018-as bevezetéskor is ugyanabba a központba futnak be az adatok, csak lesz honosított tartalom és felület. Az RTTI adatok lehetnek lokálisak, de az is össze van kötve a központtal ugyanúgy, ahogy itthon látom a többi külföldi ország jármű forgalmát. Elég jól be lehet őket vinni az erdőbe, ha értesz hozzá. :D
Nekem német régiójú az autó és történt már frissítés, ráadásul távoli elérésben. Azóta lett pár új funkció, meg látom az adatforgalmat, hogy éppen mit tölt a kocsi. A részleges üzem, vagy hiba abból fakad, hogy valamiért a netes kommunikáció szakaszos. Már roaming sincs, igazán megoldhatnák ezt a kínlódást. Ha 3G-re vált, akkor jól használható a rendszer. A 4G-n kínlódik.
A fizikai iDrive/Options gomb megnyomásakor valóban van egy “BMW Connected Drive szoldáltatás frissítése” menüpont. Annak megnyomása után kiírja, hogy “frissítve van”. De nincs semmi változás. Tehát nincs sem időjárás, sem hírek, sem semmi más szolgáltatás.
Az iPhone-omat USB-n keresztül csatlakoztattam a kocsihoz és elindítottam a kék Connected App-ot. Ekkor megjelent a ”Hírek” de 2014-es hírekkel (összesen 4 db.) :), ergo az sem müködik.
Közben, napközben felhívtam a BMW szervízt, jeleztem a problémát. Visszahívtak és azt a kamu dumát nyomták, hogy a szolgáltatóval van valami gond (gondolom a Vodafone-ra gondoltak)! Tudják, hogy némely kocsiban nem működik a szolgáltatás (ez a minimális sem), a BMW dolgozik az ügyön, monta szemrebbén nélkül hazudva a csaj. Amúgy hallatszott a hangján, hogy halvány fingja sincs arról, hogy miről kellett volna tájékoztatnia...
A teljes szolgáltatás beindítására most is azt mondták, hogy 2018. július. Kizártnak tartom, de majd meglátjuk.
Közben beszéltem egy kompetens emberkével a BMW Magyarország vecsési központjában, ahol azt mondták, hogy BÁRKI KÉRHETI TŐLÜK, hogy a kocsit más régióba regisztrálják, ehhez egy kérvényt kell írni és a modósítást elvégzik! DE! Ha csak egyszer is bemész itthon a szervízbe és bármit frissítenek a kocsi fedélzeti rendszerén, akkor minden el fog veszni, mert nekik csak magyar régiós szoftver feltételére van lehetőségük! Szóval szart se ér az egész! Nem marad más, mint várni jövő év közepéig...
Lehet, hogy inkább az E Mercit kellett volna megvennem, csak ez a kocsi sokkal jobban tetszett/tetszik...
Nekik mutattam meg a rendszert működés közben. :) Sajnos még nem láttak ilyet. Amíg itthon nem aktív a szolgáltatás, addig nekik nincs oktatás. Nem az ő hibájuk. De megértem, hogy bosszankodsz emiatt.
Hát biztos nem így hívják mert akkor megtaláltam volna...
Amúgy most hívtam a BMW szervízt (Budapest, Hungária Krt.), hogy tudnak-e a dologró. Természetesen fingjuk sem volt róla. Ugyanezt mondták a BMW Magyarország ügyfélszolgálatásn is...
Azért ez kurv@ jó, nem? Egy 20 millás kocsi és a support 0... Hát ez a mi szép kis országunk...
Ha valaki felém jár egy újabb rendszerrel, akkor segítek megkeresni, de a CD menüben nyomott "Options" esetén fel kell, hogy bukkanjon. Előfordulhat, hogy az új rendszerben nem is így hívják! :/
Nem szoftverfrissítés, hanem szolgáltatás frissítése. 4.2-es rendszeren angolul "Update BMW Services" menüpont. Az új rendszernél előfordulhat, hogy más néven fut és máshol található...
A nem működő CD témához: másik fórumon azt javasolták, hogy a CD menüben nyomd meg az iDrive Option gombját, és a feljövő menüben válaszd ki a frissítést/szoftverfrissítést. Egy próbát megér...
Elolvastam a hozzászólásokat, így már tárgytalan a kérdésem.
viszont lenne egy másik: nálam nem működik semmilyen CD szolgáltatás: időjárás, hírek, stb. Vásárláskor és utánna sokáig ment. Pár napja vettem észre, hogy nem megy. Mit csináljak szerintetek?
Olyan 600 magassága az ár. A teljesítményre szerintem nincs hatással, bár hangja miatt vagy 60 LE-vel erősebbnek érzem 😃
Fogyasztásra sincs hatással.
A hangja nagyon szép lett. Terhelésen gyönyörű hangja van és szerencsére állandó fordulaton nincs semmi hangja. Vagyis autópályán ugyan olyan halk mint volt. Továbbra is lehet vele közlekedni. Sportban, váltáskor szépen durrog.