Azt gondolom/tudom, hogy az Orlando egy jó konstrukció, azonban a leghátsó ülések használatával a csomagtartó már nem valami nagy.
Ami a dieselt illeti. Ahogyan HFT is írta a fogyasztása km/Ft viszonylatban nem jobb mint a benzinesé. Az olasz VM Motori gyártmánya, amelyik egy jó konstrukció. Nyomatékos és amelyik 6 fokozatú váltóval van szerelve az kifejezetten kellemesen vezethető. Viszont tudni kell, hogy a mai dieselek kifejezetten hosszútávú utazóautók és a részecskeszűrők tisztítása -a ma ismeretes technológia szerint- időnként megköveteli a hosszabb távú (20-25 km), forszírozott fordulatszámú folyamatos haladást.
Az évi 12-15 ezer km-es autózásnál a diesel nem gazdaságosabb a benzinesnél, sőt a szívó benzines kifejezetten olcsóbban fenntartható.
Nem írtad, hogy milyen felszereltségű az autó és ha nem titkos, melyik kereskedés árulja.
Amire feltétlenül figyelni kell, ill. ha megveszed akkor mindenképpen elvégeztetni:
Fékolajcsere, olajcsere, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere, ékszíj csere. Ezek kb. 200 ezer km. körül aktuálisak. Természetesen ha hitelt érdemlően, szervizben, számlával elvégzett munkák voltak, akkor rád van bízva, hogy megcsináltatod-e. De használt autónál én biztos, hogy ezeket -függetlenül attól, hogy mik az előzmények- elvégeztetem. Amit viszont tudni kell, hogy a vezérműláncot 240 ezernél cserélni kell, ami nem egy 10 filléres tétel, továbbá a hűtőfolyadék csere is lassan aktuális lesz.
Amennyiben az autó 4 éves akkor a műszaki vizsga is aktuális, vagy aktuális lesz hamarosan
Hangosan elmélkedek: 4 év alatt 200 ezer km. az évi 50 ezer. Vagyis nem kevés. Sajnos az egy magyaros állapot, hogy minden "sokat futott autó" pont 200 ezer km.-t futott. Ez nem azt jelenti, hogy a kiszemelt gép órája tekert. Ezt le lehet ellenőrizni, mert az ECU is tárol km-t, sőt hibakódot is -amit ki lehet olvastatni. Ezen kívül minden márkaszerviz le tudja kérdezni egy adott autó szervizelőzményét (amennyiben márkaszervizben végezték el azt)
Szóval nem kapkodd el. Sok sikert, mert jó autót választottál.
(feltételezem, hogy vettél már autót, tehát tudod, hogy miket kell megnézni)
Megvolt az első szervíz a szentenderei úton. Az általad kialudott és küldött ajánlatnak megfelelő árakkal, ezért ezúton is köszönet!
Szinte újszagúan kaptam vissza :)
A bal hátsó ajtó alsó műanyag díszléce, kb 3-4 centin kezdett leválni az ajtóról (gyakorlatilag lehet 1mm-es rés sincs még, de azért látható, hogy nem érintkezik már az ajtóval), ütés nem érte, így gariban kicserélik, rendelős, így majd telóznak, ha befutott.
@HFT:
igazad van, pont abban az árban magánszemélyes benzines is van, amivel értelemszerűen kevesebb gond akadhat, ráadásul majd feleannyi km-el. @Szedi73: Én még egyszer sem nulláztam a fogyasztás mérőt, így az 8.3-at mutat 14200km-re, kevés budapesti belvárossal, inkább külváros és pálya, de a pályán, ahogy nyomod, annyival többet eszik, 140 felett 9L+.
2. Én 3. autónak, évi 10-15 ezres futáshoz nem biztos, hogy dízelt vennék.
3. Mivel 163 lóerős, ne számíts 5-6 literes fogyasztásra, mint egy kisdízelnél. Közel úgy fogyaszt, mint a (gyengébb) 140 lóerős benzinesek.
4. A motor jó, a chevyklub.hu oldalon is jók a tapasztalatok (cruzeban is ez a motor van, sőt, az epicában is, bár a régebbi 150 LE-s verzióhoz képest minimálisan fejlesztett ez a 163 LE-s motor.)
5. A fentiektől függetlenül itt 200 ezer km környékén már bármi bejöhet, akár zsebbe nyúlós javítás is. Ha dízelt akarsz, akkor vegyél dízelt, azonban ha nem mindenáron, akkor fuss egy kört benzines vonalon is.
6. Bírja a hosszú utakat a benzines is, nekem ui. az van, így csak arról tudok nyilatkozni.
Tanácsot szeretnék kérni azoktól, akik már egy ideje használnak 2000-es dízel Orlando-t. 5 fős lett a család (ebből 2 kamasz 1 törpe), kinőttük a "H" Astra kombit. Anyósék már nem férnek bele :) . Mivel az Orlando 7 személyes és lehajtott ülésekkel is elég nagynak tűnik, kinéztem magamnak egy ilyet. Az a példány 4 éves és közel 200 ezer km van benne. Ma megnéztem személyesen is az autót és nekem tetszett. Oda szoktam hordani a kocsimat szervizbe, így ismerem őket, elég korrektek, itt beszámítanák az Astrámat is. A Chevy 3 milla alatt van, ennél többet, ha akarnék sem tudnék érte adni, ezért sem zavar a sok kilométer :) . Igaz, hogy sokat futott, de mivel (páromnak van egy Suzukija nekem meg egy céges dobozos) csak hétvégi családi autónak kell, évi 10-15 ezer km-nél nem mennénk vele többet. Fontosabb lenne viszont az üzembiztonság, ha megyünk vele hosszabb utakra, talán még külföldre is, nem szeretnék lerohadni vele útközben. Erről az autóról szinte csak dicshimnuszokat olvastam, igazán komoly problémát vagy drágább visszatérő hibát eddig nem sok kommentelő írt le róla. Jó a fogyasztása és az alkatrészek árai sem eget rengetőek, szerintem a mostani Isuzu motoros kombimhoz drágábbak.
Arra lennék kíváncsi, érdemes-e megvennem ennyi kilométerrel?
Illetve, ha van még is valami konstrukciós hiba esetleg amire figyelnem kellene?
Na, akkor innen pláne nem értem a fékcserét!!! Netán lúzer voltam?
Amúgy a másik problémám az ablak karcosodás. Mint írtam, bejelentettem a szervizelés előtt. Ezek után annyi történt, hogy a munkafelvevő lefényképezte és visszahívást ígért. Tegnap végül én felhívtam és erre az volt a válasz, hogy a "központ" szerint ez nem garanciális probléma, mert vélhetőleg vmi szennyeződés okozta. Ha kifizetem, akkor megnézik és kitisztítják. Szerintem a helyes eljárás az lett volna, hogy leszedik az ajtóról a burkolatot, megnézik és ha úgy találják, hogy tényleg nem garanciális probléma, akkor közlik, hogy mennyiért orvosolják a problémát, vagy érintetlenül visszarakják a burkolatot (gondolom 1 órányi munkadíjnál többet ez nem ért volna). Miután ott ültem a váróban, ezt talán egyeztetni is lehetett volna egy amúgy nem "sufniműhelyben". Most ott tartok, hogy vagy kibumlizok újra Óbudára és megcsináltatom jó pénzért, az amúgy nem igazán bizonyított problémát, vagy karcolódik tovább az üveg. Esetleg mehetek máshová. Nos elárulom, az utóbbit fogom tenni.
Ezek után az elégedettségem a márkaszervizzel kb. úgy hármas alá és nincs túl jó szájízem a kifizetett 142 eFt után. :-(
79-es, olyan van, meg 82-es, de 89-est nem találtam.
Az előbbi kettő a motorolajjal kapcsolatos problémát jelzi.
Ami a szervizelést illeti: A 3 ezres túllépés az 20%-os eltérés, vagyis erősen szervizfüggő, hogy hogyan állnak hozzá. Ami biztos, hogy garanciális kötelezettség az max. 10% eltérés esetén kötelezi a márkaképviseletet.
Véleményem szerint minél hamarabb keressél fel egy szervizt.
Hölgyek, Urak, gyors kérdés szervizintervallumokkal kapcsolatban. Az Üzemeltetői kézikönyv szerint a ciklus 15.000 km vagy 1 év, amelyik hamarabb van. Ugyanakkor van a kocsiban egy információs kijelző, ennek leírása szerint a 89-es hibakód jelentése: szervizeltesse a kocsit. 18000 felett vagyok, szervizelésre felhívó hibakód eddig még nem volt, el is felejtkeztem a 15000 km-ről, így szervizeltetni nem voltam még, de hónap végén lejár az egy év is, így holnap bejelentem a szervizbe. Lesz garanciavesztés a túlfutás miatt jövő héten, amikor beviszem a kocsit?
Pénteken voltam Gomboséknál a 3 éves szervizen, 35270 km megtétele után.
A szervizelés rendben volt, de egy kellemetlen meglepetés ért. Kiderült, hogy elkopott az első féktárcsám, így azt, természetesen a fékbetétekkel együtt, ki kellett cserélni. A 3. éves karbantartás, egy helyzetjelző izzó cserével együtt így valamivel több, mint 141 eFt-be került. A munkafelvevő szerint ez normálisnak tekinthető, de tekintettel arra, hogy nem abban a stílusban vezetek, aki vagy a gázon, vagy a féken áll, így ez akkor is érthetetlen a számomra. Az tény, hogy jórészt városban vezetek, ami nem használ a kopó alkatrészeknek. Ezzel kapcsolatban viszont érdekelne, hogy másnak mi a tapasztalata?
Van még egy érdekes jelenség, nevezetesen, hogy a bal első ablakomon megjelent egy függőleges karc. Anno a mondeomon volt hasonló sérülés, amikor a sín elkezdett rozsdásodni, aztán egyre több és több függőleges karc lett az ablakon. Nem hinném, hogy ez hasonló okból lenne, de minden esetre bejelentettem a szervizen. Ki nem vizsgálták, csak lefényképezték, és most várom a visszahívást, hogy mi lesz a következő lépés.
Amúgy flottul mentek a dolgok és nem egészen 2 óra alatt végeztem, aminek örültem, mert sietnem kellett. A mosást áttették egy későbbi alkalomra a nagy tumultus miatt, de ezt nem bánom, mert abban a taknyos, esős időben mire hazaértem az M0-án, gyakorlatilag nyoma sem látszott volna.
Hát ennyi és ezzel a garanciális időszak véget is ért a számunkra. Várom a hozzászólásokat!
Az öv azért ordít, hogy kösd be, tehát be kell kötni!!!
Az első fejtérlámpa a renault-kban általában világít (gondolom a nickedből abból ültél át) ajtónyitásra (on-off-ajtónyitás három állású kapcsolás lehetséges), na, ez itt nem így van, ahogy már írták is.
Sok örömöt, balesetmentes közlekedést kívánok hozzá!
Valószínűleg az sem mindegy hogy miből ülsz át(102 le+1500kg.+magas+összkerék 1,9dci)után, szinte fürge.Meg aztán az újságírói tesztek amiket olvastam csak a dízeleket istenítik,minden esetre sokkal rosszabbra számítottam. Ha fogyasztása is olyan lesz, mint amit a kereskedő mondott,( kb.8l)akkor minden ok.
Ja, és az anyósülés magasságával is érdemes eljátszadozni. Azért meg lehet találni a "kecske-káposzta" állapotot... Utána meg nem kell babrálni, amíg fenyőfát nem szállít benne az ember.
Gratulálok hozzá ! Szerintem fogod/fogjátok szeretni.
Gyakorlatilag elsőre megtaláltad szinte az összes apró bosszúságot rajta (anyósülés mögötti döntés (kicsit vedd alacsonyabbra a hátsó fejtámlát), illetve az első világítás hiánya... Én már megszoktam, hogy ha nagyon kell, akkor átváltozom helikopter-pilótává és a fejem felett kapcsolgatok.) Engem legjobban a csomagtér-roló, illetve a miatta rendre kiakadó/ leffegő leghátsó biztonsági övek idegelnek; Habár igaz, én sokat pakolászom hátul a táskáimat.
Azt sem bánnám, ha egy-érintésre felhúzná az ablakokat, de ez általános koreai hülyeségnek tűnik: pl. a Kia Sportage is így csinálja.
Az külön jó, ha már elsőre elég erősnek érzed a benzines motort, mert én 10.000 km-ig kicsit el voltam szontyolodva, hogy gyenge. Utána viszont annyira hirtelen és látványosan táltosodott meg, hogy azt feltételeztem, bejárató elektronika (?) van rá telepítve, ami 10K-nál engedte szabadjára a lovakat. Ugyanakkor más itt a fórumion nem számolt be ilyesmiről.