Van egy 125cm3 Scarabeom 1996 évjárat 4T. A tegnapi napon egy csattanás kiséretében a motor megállt. Olaj, viz rendben, indítani nem lehet. Gyanum szerint valami törés lehetett. SOS-ben kéne valaki aki megtudná csinálni. A motor jelenleg a XI-kerben a Gazdagréti lakótelep alatt egy üres garázsban áll, ott szét is lehet borítani.
Sem tehetségem nincs a javításához sem időm tud valaki segíteni?
Előre is köszi válaszokat ha lehet emilben légyszíves.
Azt azon mi a nehez?! Csak kell egy ketfazusu kapcsolo es kesz is. A jobb es bal oldalt rakotni a ket fazisra parhuzamosan meg az indeszrelet sorosra. Es voala kesz elakadasjelzo. Sajnos elektromos leirasban nem vagyok jo.
Huha azt az elvetemult olasz mindenuket. Szereltem mar jo par motort de ilyenel meg nem talalkoztam. Na most en is okosabb lettem. Na ja kivalthato egy sima relevel. Egy kis kabelmunka azert lesz.
De, sajnos így van. Kapcsoló, izzó, vezeték, minden rendben. A rajzon látható 3-5 kivezetéseket rövidre zárva ( stekker lehúzva, gyújtás ON) az indexkapcsolónak megfelelő oldalon világítanak az izzók. Holnap szerzek egy indexrelét és beszerelem.
Köszi a választ. Nyilván a biztit megnéztem, a vezetékelést meg nem. Délután leellenőrzöm a kapcsolót... viszont a manuál szerint ennél a típusnál nincs relé, a fesz-szab működteti az indexet.
Ez meg mindig benzingondra utal ha felgazig megy. A karbi biztos tiszta . A feklevegoresz is a tuszelep is tiszta benzin konnyen jon a tankbol? A gyertya szine milyen fekete vagy feheres arnyalat . Ebbol a szegeny es a duskeverekre lehet kovetkeztetni. Nen ordog lakat ez csak egy motor.
En nem a relevel kezdenem hanem pl a biztositekal az jo e. Aztan az egokel jok e kap e testet. Aztan a kapcsoloval surun halnak aztan a relevel. Kormanyzar alatt szokott lenni. De sok rele nincsen a motorban.
Friss benzin van benne, mert ki volt fogyva koppra szinte. A kipufogón nem vettem észre, hogy be lenne dugulva, meg azt is a nyáron szedtem le és lefújtam, meg nem volt be kokszolódva annyira. Most a levegőre tippeltünk, mert szét ment a levegőcső és toldással lett megoldva(szűkített egy kicsit), most azt meg csináltuk úgy, hogy nem szűkít semmit se. Így is 30 a vége aztán picit sztenderen adtam neki, néztem, hogy a gázta hogy reagál, kb fél gázra reagál csak aztán semmi, hiába húzom. Kerültem vele egyet és akkor már ment 50-et..., de semmi elképzelésem nincs már. Tudom, hogy milyen volt, és most ahhoz képest semmi(kb 90-től gyorsult így). Az 50-et is úgy éri el, hogy egy babetta szerintem hamarabb fent lenne :D
Egy benzinmotornak molyen szaga legyen az olajnak. Gazolajos? Mindeki beszarik jaj benzinszaga van olajnak. Keremszeprn nem 5 m kell menni a motoral hanem min 20 km adigra eri el az olaj az uzemi hofokot. Ott kezd a benzin viz kiparologni az olajbol. A sok hideginditas ezt csinalja. Ha ez nincsen akkor ellenorizni a befecskendezo rendszert mert tuldusit pl akkor is mikor mar nem kellene. Ha azsem lehet gyanakodni a gyurukre meg szelepszerszimeringre.
Olyan problémám lenne: van egy 2003 scarabeo 500 om esmost olaj cserélnél benzin szaga van az olajnak es egy kicsit szerintem higabb is.A motor pocre indul nem is igazán füstöl normálisan megy (szerintem).Tavaly vettem a motort olajat en még most cseréltem először.Mire készüljek?Egy jó szerelőt tudtok ajánlani? Sajnos nem nagyon van időm szerelgetni.
Van egy Aprilia Scarabeo 50 2T-m. Naponta letolok vele munkába járás miatt 50-60 kilométert, perverzül szeretem a kis szart, viszont az utóbbi időben csörögni kezdett valami a blokkban. Olyan, mintha a kuplung felől jönne, teljesítményvesztés, nehezen indulás nincs, minden működik rendben, csak a csörgés van. 30 km/h felett egyébként már az sem hallatszik, csak alapjáraton és alacsony fordulaton. Ugye nem hajtókarcsapágy, vagy valami hasonló rettenet lesz a baja? :)
A másik: hidegen azonnal ugrik gazadasra, melegen viszont kell neki pár másodperc amíg felpörög, addig csak totymorog, nem akar megindulni. Szijat, gorgoket nemrég cseréltem. Lehet, hogy karbi beállítás? Köszi a segítséget!
Hat az egy dolog h karbit kipucoltad de a benzin bele is jut mar mibd a karbiba? Mert az gond szokot lenni meg az oreg benzin is. Felevnel tovabb benzint nem lehet tarolni mert megromlik. Kicsit hihetetlennek hangzik de igy van. Kipufogon jol jol a gaz?
Az lenne a kérdésem hogy , van egy scaram 150 rotax motoros 2000 évjárat és elvittem szerelőhöz mert kezd gyengülni meg fogyasztása az igazai már meg néha megis áll a ha gondol eggyet ! Kompresszió se az igaza (7bar) gondoltam akkor dugó gyürüt bele meg a szelepeket ha kell akk csere ! A szerelő azt mondta h jól gondoljam meg h akarok e rá költeni mert ezek a rotax motoros gépek ha elő jön a baj akkor már sose lesznek az igazaiak ! megbizhatatlanok stb szoval azt mondta h rosz motort választottam magamnak ! A beszélgetésünk utána mondta h ebbe jobb lenne egy piaggio 200 as blokk ami megbizhatóbb lenne mint a rotax ! Mi a véleményetek erről a rotax vs piaggio blokk között?? meik a jobb?
Egy olyan ptroblémám lenne, hogy van egy Scarabeo 100-asom 2004-es 4 ütemű. Le álltam vele kb 1,5 évig felújítás(hajtómű+hajtómű csapágyak,,szimeringek+első villa+fesz szab+gumik,) miatt(persze néha be volt indítva). 1 éve mentem vele kb de csak az utcába egy kört akkor olyan 90-100-at ment! Most kivittem elsőnek 50-aztán felment 75-re de ahhoz már szinte kifutó pálya kellet, hogy elérje(ja és erőtlen is volt+ha sztenderen oda vágtam neki tőgázra akkor be is fulladt és hörögve járt csak, tehát nem harapott). Na mondom karbi le is szedtük kifújtuk a fúvókákat, össze dobtuk és most 30-40-et alig megy és erőtlen is. Eléggé lehangoló érzés, hogy régen tudom milyen volt és most meg semmi az egész.
Ha valaki valami ötletet vagy tanácsot tudna adni azt előre is köszönöm! :)
Azert mert fekete nem jelenti azt h az olaj nem tudta kenni a motort. Hanem azt h az olaj sok kormot magaban tart es nem a motor belsejeben csapodik ki.