Megvan! Hogy a nyavaja jöjjön rá! A jobb oldali ablakemelő kapcsoló csinálta a hepajt, lefele nem ereszti az ablakot. Nem működött, de még az hogy nem működött, benn a helyén valami zárlatot generált. Gondolom széthullott, mert ha rázom, akkor csörög! Kivéve a helyéről, kipattintva, lehúzva a csatlakozójáról tökéletes a világítás! Az ajtókapcsolót ideiglenesen leragasztottam, mert az megint nem jó móka hogy az automata húzogatja az ablakot, és résnyire, vagy esetlegesen még nagyobb résnyire nyitva maradhat. Következő kérdés, hogy ez a fajta lábkiosztású ablakemelő kapcsoló kapható-e, esetleg kompatibilis-e valamilyen francia, vagy nem francia személygépkocsiéval? Köszönöm a türelmet! :D
A helyzet a következő. Lehúztam az első lámpáról a helyzetjelzőket, a H7-eseket, kivettem a hátsó lámpákat is, úgy ahogy van lecsatlakoztattam az egész lámpatestet, mind a kettőt feltettem az asztalra, foglalatok épek, a féklámpák foglalata van egy kissé megpirtyanva mindkét oldalon, de egyik sem halálos módon, csak látszik hogy az ott többet kap, mint a többi, betettem egy biztit, kapcsolom a bajuszkapcsolót, és püff.. mint a villám. Most gondolkozom hogy egy valamit rajta hagytam mégpedig a rendszámtábla világítást.. ha az szopat, akkor lehet hogy mérges leszek, pedig alapjában nyugodt fickó vagyok.
Rádió az jó, szól a lelkem. Ami nem világít az elől semmi, csak a távolsági, és indexelni is tudok, hátul semmi. Csak az index, és az üzemi fékhez tartozó lámpák, a tolatólámpa se. Elől csak a H1 , hátul csak az index, és a fék "maradt". Elakadásjelző sem működik. Műszerfalon a zöld "világítás bekapcsolva" ikon nyista, nem ég természetesen nem is sípol nyitott ajtónál. Míg a H1-hez tartozó kék lámpa ikon a H1-el egyetemben világít ahogyan kell.
Úgy vélem hogy a hiba az utastéri világtások valamelyikében, vagy magában a bajuszkapcsolóban lehet. Folyt köv! Átmentem nagymamámhoz.. míg nagyjából világos van. :D
valószínűsíthető, valami kábelkidörzsölödés?, mivel mozgásra előjön a hiba. nagy biztit ne tegyél be, mert felesleges, csak terheled a kábeleket, az amperrel, amig ki nem megy a bizti, 10-15 amperes elég a próbák idejére.mivel ledes a lámpád, kb 5-8, ampernél nagyobb fogyazstás nem várható a kérdéses bizti aljzaton, ha már nincsen zárlat. én lehúznám az összes fogyasztót, az áramkörröl, amit kiggyo írt és, úgy megprobálnám berakni a biztit és kapcsolni a bajuszt, ha akkor is kimegy, legalább tudhato lenne, hogy 99% a kábelsérülés test irányába. azért 99%, mert a hosszu évek alatt, akárki ráoberkodhatott a világítás áramkörére, valamilyen rejtett, vagy egyébb fogyasztót, ami szintén lehet , még zárlatos. persze lehet belemérni is, levéve az akkusarut és bekapcsolni a bajuszt, a leakasztott fogyasztók kábelén ohm mérővel, amíg nulla körülit mérsz, addig fennál a zárlat, keresgélni kell tovább
Igen, ha beteszek egy 15A-est, (úgy vélem ekkora volt benne eredetileg is) ,s ahogy fordítok a bajuszkapcsolón, rögtön az első álláson, nagy elánnal tűzijátékszerűen csattan a biztosíték. Helyzetjelzőket esetleg lehúzom, és megnézhetem úgy ebéd után. Ugye elől 2db, meg a rendszámtábla világítás esetleg ami még ugyanaz a 12V/5W-os helyzetjelző, meg a hátsó két lámpa talán. Ennyit gondolnék "helyzetjelzőnek", mint bármelyik autón.
Hát nem sok mindent sikerült kideríteni sajnos. Próbáltam egy olyat hogy legalább azt behatároljam hogy melyik oldalon van a hiba. Egy szivargyújtós kompresszor roncsból maradt csatlakozó. S azzal közvetlenül megtápláltam az elmenő 12V-ot a biztosítéktáblán. Az eredmény ugyanaz elhalványodik minden. Még a szivargyújtó 15A is repült. Csere, szerencsére nagyobb kárt nem tettem benne, mint amivel rendelkezik. Törött, rossz vezetéket nem találtam, foglalatok jónak mutatkoznak. Hátsó lámpát a szerelőnyíláson keresztül próbáltam, de nem fordul ki, lehet a lökhárítót is le kéne venni hozzá? Egy biztos, jövő héten újra buszozás lesz. Kopp sötétbe megyek reggel így újfent nem használható a masina, csak nappali fényviszonyok mellett, sokszor még akkor se, ha köd van. Nagyon el vagyok keseredve miatta.. de ez van sajnos..
Holnap napvilágnál meglesem a foglalatot. A hátsó lámpákban még izzót sem igen tudnék cserélni hirtelen, mert nem láttam hogy hol lehet hozzáférni. Nem még hogy esetleg kábelköteget cserélni. Ugye azok sem világítanak így. Csak a fék, meg az index, illetve az elakadásjelző is működtethető. Terhelés nélkül álló helyzetben is ha kapcsolom akkor is veri a biztit, de ez így volt már valamiért.. Az a Citroen bajuszkapcsoló, eléggé gyanús, hogy ott lesz a bibi. Bár eddig vagy felkapcsoláskor, vagy a felkapcsolást követő másodpercekben köszönt el. Egyetlen egyszer volt hogy menet közben egyszer csak nem világított, talán előtte mentem át egy villamossínen nem tudnám megmondani, csak az tűnt fel hogy nem világít a zöld visszajelző. S ekkor láttam hogy az első lámpa se. De az is az elindulást követő pár percben volt az tuti.
Nem sokminden maradt, mivel csak a tompítotthoz menő szál a különbség. Az izzókat venném ki, megnézném a foglalatot, és visszafelé a drótot lekövetném a bajuszkapcsolóig. Más nem nagyon van benne.
Sziasztok! Újra én, és meg kell állapítanom.. legalább is lassan kezdem úgy érezni hogy utál engem a kisautóm, vagy megsértődött.. De az is lehet hogy ez egész egyszerűen egy ilyen műfaj.. nem tudom. :) Szóval jönnék hazafelé este, korom sötétben. Motor indul, szuper. Ráadom a világítást, mert hát ugye kell(ene), erre villanás a lábam alatt.. elpösszent a biztosíték. Semmi gond, van a csomagtartóban több készlet garnitúra is belőle. Betettem egy 10A.-est. Felkapcs.. püff... kiolvadt. Hmmm... Mi a franc... (?) Volt még ott egy 20A-es tartalékba, nézzük már meg kíváncsiságból. Betesz felkapcsol.. csatt, atomvillanás, de úgy hogy a járó motort majdnem megfogta.. khm.. azanyád! Megint ismerős érzés fogott el, mert megint azon gondolkoztam hogy hogy a retekbe jöjjek egyáltalán haza, mert város ide, város oda kurva veszélyes kivilágítatlanul.. Végül eszembe jutott megnézni a reflektort, remélvén nem egy körön van. Nyert! Tényleg nem egy körön van. Index, és féklámpa se azon a körön van, (hála a jóistennek), így "parasztba" hazajöttem. Kérdésem sejthetitek, mi a fránya fene ez már megint? Gondolom egyesével kéne kiiktatni a körön lévő fogyasztókat hogy megtudjam hogy mi a hiba forrása. A 2db H7-est lehúzva is elpösszent a bizti. Volt már ilyen hibám. Most játszotta el másodszor ezt. Akkor egyszerűen "megszűnt".
Nos, elmentem az autóért, biztosítékokat kiméregettem, mind hibátlan. Következő lépés volt a gázolaj nyomócső újbóli fellazítása, levétele, s persze egy flakont húzva rá izzítottam. A furcsa kuluttyogó hang megint jelentkezik, az éles ciripelés helyett. Ekkor már nem is indítottam, teljesen feleslegesnek gondoltam. Kiszállok és látom a flakonban full fekete a gázolaj.. kokszos, szennyezett, fekete , mint a guba. Ekkor kezdtem gyanakodni. Tegnap is ilyen volt, de elsiklottunk felette. Víz alatti bugyborékolós hangja lett a gázolajszűrőnek.. fekete iszapszerű szart lő, azon felül hogy nem sokat szűrhet, lehet hogy nincs is a szerencsétlennek mit szűrnie. A bluggyogás = levegő= üres, vagy kevés van a tankban. Nosza vissza az alapokhoz. Kannát kértem elgyalogoltam egy benzinkútig, 5 liter gázolajért. Szűrős tölcsérrel beöntöttem, újra flakont a nyomócsőre, majd izzít.. Csühölt, köpött, majd megemelkedett a rezgés frekvenciája, s a megszokott hangot hallottam újra, az éles ciripelést! Ekkor átgondoltam hogy hány km-t mehettem az autóval, és mennyit, illetve mikor tankoltam legutóbb. Még egyszer izzítottam, s ekkor már tiszta gázolajat köpött! Vissza csavaroztuk, és imádkozva indít! Elsőre pöcc-röff! Tanulság, inkább előbb tankolj, mint utóbb, ha még nem is látod a szintjelzőt az LCD szegmenshibái miatt! Még jó hogy a porlasztócsúcsok nem krepáltak be. Ahogy beröffent a kisgép, a töltésvisszajelzőn is a kívánt 14,2V-ot pillantottam meg, nagyon megörült mindenki! :D Végezetül néhány kép az eredeti DENZO generátorról. Utángyártottat építettek be 30 ezer volt szereléssel együtt, s egy év garanciát kaptam rá. A többi dolgot, a nyektetést, s a töketlenkedést nem számolták fel. :) Köszönöm szépen mindenkinek a fizikális, és az online segítségnyújtást is!
Az LDW502-es motoron úgy szoktam vizsgálni : rendben van-e az üzemanyag-ellátás , hogy lehúzom a szelepfedélnél a visszavezető csövet és ÁTLÁTSZÓ slagot húzok rá . Ha rendben van akkor a gázolajnak BUBORÉK-MENTESEN kell jönnie , amikor működik a tápszivattyú .
Arra is felhívom a figyelmet : létezik olyan adagoló , amelyiknél a betápcső van hátul ( vagyis a szívóoldal felé ) , a visszavezető ág pedig elől ( vagyis a kipufogó felől ) .
Ez pedig egy fordított betápcsöves Ligier Ambra , először azt hittem ezek a vakegerek rosszul csatlakoztatták ( ha nincs benne az adagolóban a visszacsapószelep akkor úgy is működik ) , de nem ... A szervizkönyvben is találkoztam ezzel .
A 49165-ösben azt írta , hogy Lombardini motoros , az meg kilégteleníti saját magát . A Yanmarnál , ha belevegősödik a nyakasszelep akkor be se indulna . A nyáron én is megszívtam , mert a JDM-ben kisebb az üzemanyagtartály , mint a többi kocsiban , és sikerült leszáradnom kereken 300 km-nél ( az utolsó teletankolástól számítva ) . Vért izzadtam , mire az út szélén -- megfelelő szerszámok nélkül , valami kölcsönkért állítható technikával -- sikerült az egyik hengert működésre bírni és hazasántikálni vele .
igy messziről egy ilyen hibára nehéz rámutatni, hogy "ott van! azt huzd meg és jo lesz" ilyenkor legjobb behatárolni, hogy mi a hiba forrása? üzemanyagrendszer, vagy mechanikai? nem az auton vaktába nyulkálni, probálkozni, bár kis szerencsével olykor célra is vezethet, ha éppen az ember belenyul a hibás részbe, ha már igy megy a dolog, én inkább a generátor javítás környékén nézelődnék, hátha valamit letörtek, vagy visszarakáskor nem úgy kerűlt vissza, ahogy volt, pl egy testkábel rosz érintkezése is tud okozni anomáliákat, az akksit kivették, mint mondod, azon több kanoc is szokott figyelni, mozgasd meg őket. mindenképp azon a részen keresgélnék, ahol a szerelők matattak, ha amúgy előtte jol működött a verda.
A legjobb eshetőség lenne, ha a töltéskimaradás, vagy valami nyektetés miatt megúsznám egy biztosítékcserével. Mondjuk nem kap 12V-ot az AC, akkor nem nyit a mágnesszelep se. No majd meglátjuk, úgy is beszámolok a fejleményekről. :)
Ezt a választ kaptam. "Ha gyári ac pumpa a blokkra van rácsavarozva, az alján van kèzi pumpa. A tetejèn bakelit tárcsa fèle van ami szèn szürő a kartergázt szüri,a mágnes szelep egybe van ezzel az egysèggel.vagy elektromos AC pumpa is lehet ha a gyári ki van kerülve.." Amit sebtiben lefényképeztem az csak a gázolajszűrő.
Holnap megkérdem hogy emelték-e. De remélem csak a lökhárítót vették le. Ha levegőt eresztettek nekem valamilyen módon a rendszerbe, akkor nem is tudom hogy hogyan tovább, vagy mi a franc lesz..
Az akkumlátor mellett van, amit ugye ki kellett venni, lehet hogy nekiütődött a tápszivattyúnak? Vagy elmozdult a rajta lévő gumicsövek valamelyike? Majd megnézem holnap reggel, mert kénytelen, kelletlen a műhelyudvaron maradt a gép. Esetleg a biztosítéktáblát is átmérem, mert ha nem kap delejt akkor a mágnesszelep zárva marad. Egy pozitív szálat kap vajon az AC? Bár sejtésem szerint meg se nyekkenne ha áramellátási gond lenne, szakadt lenne a kör tápellátása.. gondolom én. Valamennyire megy, mert tolta a gázolajat kifelé, meg van hangja, csak szokatlanul lagymatag, nem az az erőteljes pattogó ciripelés.
Még szerencse, hogy nem indult be, mert volt már, hogy mennek vele egy kört, és menetközben váltanának... Akkor a váltónak is annyi. Amúgy fals levegőt szív az AC.
Legyetek szívesek, aki olvassa ezt, vagy esetleg találkozott már ilyen hibával ne tartsa magában, segítsetek nekem, mert a nemzetközi helyzet fokozódik, masszív szopóág kibontakozóban... :( Generátorcsere.. Felhívtak hogy kicserélték, de baj van, nem tudják mérni, mert az autó nem indul, illetve beindul de azzal a lendülettel meg is áll. Menjek már oda mihamarabb. Odaértem, először mutatták a régi Denzo generátort, a pajzs alul törött, felül is van egy kis repedés.. oké. De nézzük már ezt az autót, mi van vele, miért nem indítható. Beülök, izzítok, elfordítom a kulcsot, máris hallok valami rendelleneset, ami eddig nem volt. A tápszivattyú, vagy mi az istennyila adja azt a magas kerepelő, ciripelő hangot. Most olyan hangja van, mintha víz alá nyomtam volna. Megváltozott a frekvenciája, inkább "bluggyogásszerű" hangja van, és halkabb is, mintha változna is, Izzítás vége, (látom a voltmérőn hogy ezt megcsinálta) Indítanám, de ha el is indul, akkor kisvártatva megáll. Ha nyomom a gázt 2mp.-el tovább megy, de elhal, és megáll... Nagyobb baj az hogy fogalmuk sincs hogy mitől lehet. Ők csak generátort cseréltek. Amit gyorsan mérgemben tudtam, az annyi hogy kértem tőlük egy csavarhúzót, és levettem a gázolaj nyomó csövet, s úgy indítóztam hogy nyomja-e a gázolajat.. Jól odatrutyiztam nekik a betonra.. nyomja, de akkor is teljesen megváltozott, halkabb, és másabb lett a hangja! Mi lehet a probléma? Mi csinálhat ilyet..
Leadtam az autót egy generátoroshoz, mert nagyon nem értek a generátorok lelkivilágához. Bevittem egy debreceni generátoroshoz. Először is megnézték, kérdezték hogy egyáltalán mi van benne, és hogy ugye egy moped.. A szokásos vállaljuk, ne vállaljuk játék vette kezdetét. Megnézték hogy egyáltalán mennyire speciális, vagy sem, ennek függvényében vállalható-e a számukra, vagy elutasítják a munkát. Mikor kinyitottam a motorháztetőt az egyik szerelő megszólalt, hogy semmi baj, vállalom, ez egy sima Denzo generátor. Eddig oké, ott is hagytam, le is vették, délután hívott a szerelő, hogy szétszedték a generátort. Valóban szar, méghozzá annyira hogy a forgórész kissé meg van dagadva (pára) , már a pajzsba is bele, bele nyalt. Ezt már nem lehet felújítani. Van nekik, tudnak rendelni gyári Denzo-t 30.-ért.. Úgyhogy ez ennyibe fog kerülni plusz szerelés. Pót akkuval a csomagtartóban járkáltam, egyszer cserélnem is kellett, mire a szervizbe elmentem bizony alig értem be, már a járó motor is be-be dadogott, mikor 11V körül mutatott a szivargyújtó. Tarthatatlan állapotok kezdtek uralkodni.
Vásároltam egy szivargyújtós töltésjelzős telefontöltőt. Ezzel már többet látok. Érdekes dolgot csinált, további menet közbeni megfigyelése javallott. 12,3V üresen. Gyújtás, izzít, drasztikusabban leesik 11,5V köré. Utána sipákol visszaáll 12,2V (izzítás vége) , majd indít (ekkor beesik 10V körül), visszaáll 12,1-2V . Alapjárat semmi. Félgázon volt hogy elvándorolt nagy nyögve , nyelve 13,4V-ig, ez volt a max, majd gázadásra visszaült 12,2V. Akárhogy nyomkodom a gázt marad 12,1-2V.-on néha felvillan a töltésvisszajelző (persze hogy felvillan, mikor semmi töltése nincs), alapjáraton folyamat világít. Megnéztem még egyszer, mert nem hagyott nyugodni. Játszottam a gázzal, de most a 13V-ot sem tudtam reprodukálni.. érdekes.. Annyi biztos hogy az autó olyan 6-10 izzítást, indítózást bír el a feltöltött akkuval, hőmérséklettől függően, utána megadja magát. Tölteni kell, mert minden bizonnyal sajna tisztán csak akkummlátorról megy a kicsike.