Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

passatcc87 Creative Commons License 2018.05.11 0 0 11159

ha làmpacsere utàn is hibajelzèsed van èrdemes ellenőrizni a kàbelköteget a csomagtartó bal oldalàban,a kàrpit mögött.(passat cc 2009 )

nickd1977 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 11158

2013 év végi. Végre be tudtam jutni egy segítőkészebb szervízbe, itt már szíj hajtja az olajpumpát, szóval elvileg nem kell az "imbusz tengelyt" cserélni. Gondolom a szíjat viszont igen :)

De a CR egy kicsit csalódás az 1.9 PD után, mert véletlen MOLnál tankoltam OMV helyett, aminek az lett az eredménye, hogy ugyan pöccre i.dul reggel, de 10 esetből 9szer azt produkálja az első 30 másodpercben, mint a PD-m, amikor sz@r volt az egyik porlasztó alatt a gumigyűrű.

A szervízbe rögtön meg is kérdezték, hogy MOLnál tankoltam-e, mielőtt elkezdte csinálni... Marhára örülök neki, mertkb 3 hete csak a városba megy -nem is minden nap -, és nehezen fogy a 80 liter go :)

Az volt a javaslat, hogy járjam ki, tankoljak meg az OMVnél és meglátjuk, hogy akkor is hülyén jár-e a motor hidegindításkor. De azért ez nagyon f@sz@, hogy drága a gázolaj megint, de legalább sz@r is...

Előzmény: pano78 (11154)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.10 0 0 11157

Ne viccelj, annyi km-rel az egy új autó :) (az más kérdés, hogy fél éves kocsikat is tesznek trélerre és nem kicsit zsebbenyúlós, de ennyi erővel nem vegyünk kocsit, egy kocsin bármi bármikor elromolhat, egy új autón is)

Előzmény: HPeterdr (11155)
mica-r Creative Commons License 2018.05.10 0 0 11156

Sosem lehet tudni mikor jön egy zsebbenyúlós baj. De azért kevés esély van rá ennél a technikánál.

Előzmény: HPeterdr (11155)
HPeterdr Creative Commons License 2018.05.10 0 0 11155

Sziasztok! Egy lényegre törő és egyszerű kérdést szeretnék nektek feltenni: Meg szabad venni egy 2012-2013 as évjáratú 2.0 CRTDI Passatot garantált, leinformált 120-130.000 km-rel, DSG váltóval? DSG olajcserével és egy nagyszervizzel kezdenék. Az autót 40-50.000 km-ig szeretném megtartani. Sajnos lenne évi 6.000 km fővárosi hasznlat is. Ilyen évjáratnál és km. futásnál esélyes valami nagyon zsebbenyúlós szívás?

 

Előre is köszönöm a válaszokat! 

pano78 Creative Commons License 2018.05.09 0 0 11154

Ezeket a motorokat Győrben,Salzgitterben, és Polkovicében gyártották (tuk) ha jól tudom. Az enyém 2011 májusi,Salzgitteri, ott 2009.01.-ben vezették be a változtatást (77mm-ről 100mm-es hatszögtengely), itt nálunk 2008 végén. Tehát gondolom attól függ hogy mikori a kocsi, illetve a motor benne?

Előzmény: nickd1977 (11152)
kazsolt01 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11153

Sziasztok, 2.0 pdtdi automon mostanában azt vettem észre, hogy nem ugyan úgy megy minden gázadásra. Egyik pillanatban ugrik másikban meg nem. Nem kell újra indítani az autót, random produkálja. Egyik pd elem hatarerteken van, okozhatja ez? Egyébként nem füstöl. Van valami otletetek?

nickd1977 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11152

A magyar VW szervizek kissé furcsák, majd alább részletezem. 

 

OFF

 

A VW pályafutásomat egy emelt nyomású adagolós 1.9 tdi Octavia-val kezdtem. Istenkirály autó volt, 4 év alatt 400e km, 10e km-nél olajcsere, szűrők csere, soha semmi bajom nem volt, az autó még mindig megy, most láttam a dunakeszi-i Auchan parkolójába... Chippelve volt

 

Folytattam egy 1.9 pd Jettával, imádtam, tetszett, 30e km-nél chip a Nagykőrösi úton, tél volt, jól ment... tavasszal elkezdte nyomni kegyetlenül a kormot... visszamentem 2x reklamálni, majd megkértem az embert hogy tegye vissza a gyári 105 le-t és adja vissza a pénzt, mert ez így sz@r... Pénz vissza, majd az egyik haverom elküldött a tuti helyre.... Gondolom, nem árulok zsákbacicát, Kollárhoz... Na érdekes módon, ő meg tudta úgy csinálni, hogy sokkal jobban ment és melegbe is sokkal kevesebbet kormolt, illetve csak akkor, ha 25 fok felett volt és padlót nyomtam.... Imádtam, szerettem, de a 350e alatt 15-18e kmnél olaj, összes szűrők megvolt, kellett valahol 220nál kettőstömeget cserélni kuplunggal, illetve egy turbót, mert az akkori szerelőm lusta volt geometriát takarítani 250e km-nél. 

 

ON

 

A 2.0 pd-nél az a gáz, hogy a német szervízbe kicserélik 60e-ként az olajpumpa 6lapfejűjét, a magyarok meg tesznek rá. Ha nem szólsz nekik, nem cserélik... nyilván ezzel generálják a problémát. Láttam olyat, ami elment csere nélkül majd 400e km-t, de olyat is, ami 120e-nél beállt, mint a gerely. Nekem az 1.9 pd 2éves korától 5 fok alatt hülyén indult. Indult pöccre, de olyan volt pár másodpercig, mintha becsöppenne. Az xy VW szerviz kretén munkafelvevője 3 nap után visszaadta, hogy nincs baj, "hát ez ilyen"... na ettől a választól elkapott a hányinger. Ki kellett mennem nem sokkal utána Münchenbe. A tesómék szomszédja az egyik helyi VWbe dolgozott és meghallotta reggel az autót. elmondta hogy szar, de bemegy vele és megjavítja. Megtörtént, kemény 17 EUR anyagköltségbe kicserélte a PD-k alatti gumigyűrűket és elmondta, hogy kötelezően cserélik 60e km-es szervíznél :)))) Hmmmm...

A másik a vezérműszíj volt... Németbe 150-170e-nél csere, itthon 120e-nél. A "miért?" kérdésre magyar válasz: "mert itthon porosabbak az utak"... mire vissza kérdeztem, hogy van-e olyan, aki ezt beveszi, sértődés, hőzöngés volt a reakció, majd kidobták elém a kezelési könyvet, hogy itt van, nézzem meg... én meg eléjük a németet, mert készültem :D

 

Most a 2.0 cr-el kínlódok, hogy abban vajon a 2.0 pd-vel megegyező az olajpumpás probem, vagy sem. Hallottam már olyat is, hogy igen, meg olyat is, hogy nem...

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (11133)
nickd1977 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11151

Mázlid van...

Előzmény: Rőth Sándor (11132)
pano78 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11150

Egy észrevétel még szoftverfrissítés után...

Persze először arra gondoltam hogy bennem van a hiba, vagy hogy minden szart észreveszek, de ma jutottam el addig hogy felhívjam az ügyben a Porsche-t.

Szóval mintha egy pillanatra kihagyna a motor, nem áll le, de olyan érzés mintha 1 ütem kimaradna, vagy több, nem tudom, fél másodperc az egész.

Azt mondták hogy másnál is volt ilyen a szoftverfrissítés után... Tehát nem volt vaklárma a dolog...

Előzmény: p.zsolti (11144)
Rőth Sándor Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11149

En ugyan csak egy egyszeru felhasznalo vagyok, de megmutatta a klimas szaki, hogy nem kell hozza semmifele serules, eleg a korrozio. A sole galvanelemet kepez a kompresszor pontosan osszeillesztett reszei kozott, amitol a korrodalt fem feluletek annyira eltavoldnak egymastol, hogy szepen lassan elszivarog a gaz. Ezeket a feluleteket hazilag nem lehet annyira megtisztitani, hogy nyomastartok legyenek. O sem kiserletezik vele, felujitottra csereli a regit. Munkadijjal, gazzal, nagyjabol 100-120 ezer forint. 

Előzmény: Octi19 (11148)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11148

Ezekben a kompresszorokban több kisebb hengerben mozognak dugattyúk nagyon kicsi lökettel, ha valamelyik ezek közül megszorul egy pillanatra akkor a kuplung megadja magát és a henger falán, meg persze a dugattyún olyan mikrokarcok keletkeznek ami miatt az már nem lesz nyomástartó, nem is beszélve a leváló nagyon apró fémrészecskékről amik a rendszerbe kerülve intézik a többi hengert is. Ezzel csökken a szállítási nyomás és a mennyiség is. Ha már két henger sérül, akkor simán előfordulhat, hogy fel sem tudja majd építeni a megfelelő nyomást a kompresszor. Ez a nyomás a hőmérsékleti viszonyok szerint akár nagyon magas is lehet.

Hidd el nem tréfából mondom, de a számodra a kérdés nem úgy szól, hogy: 15 ezer vs. 150 ezer hanem sokkal inkább úgy, hogy: 150 ezer vs. 165 ezer.

 

Én már szedtem szét olyan kompresszort amin szinte semmi látható sérülés nem volt (egy faszari paraszt traktorjában volt) minden mérete jónak tűnt, de kuplung csere után már alig tudott hűteni a klíma, mert egyszerűen nem tudta felépíteni a nyomást a kompresszor.

 

Ez ilyen!

Előzmény: p.zsolti (11147)
p.zsolti Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11147

Ha csavarhúzóval tekertem könnyedén forog a tengely. Nem hinném, hogy be lenne rágódva.

Előzmény: Octi19 (11146)
Octi19 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 11146

"Minden szerelő arra akar rábeszélni, hogy vegyek új kompresszort"

 

...mert tudják amit te nem! Annak a kompresszornak vége van ha a kuplung megadta magát. Biztosan megszorult egy pillanatra és ezek után már nem érdemes vele számolni.

Egyébként légkulcsot javaslok ahhoz a csavarhoz és a meghúzás előtt menetrögzítőt!

Előzmény: p.zsolti (11145)
p.zsolti Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11145

Azt tudja vki, hogy a klímakompresszor tengelyében lévő csavart hogyan lehet meghúzni vagy kitekerni? Hogyan lehet a tengelyt lefogni?

Mert se kitekerni, se meghúzni nem tudom, a kuplung részt pedig addig nem bírom leszedni míg közepén bent van a csavar. 

A videóban pont azt nem mutatja, hogy a csavart hogyan veszi ki.

Minden szerelő arra akar rábeszélni, hogy vegyek új kompresszort, de addig nem szeretnék amíg nem vagyok meggyőződve arról, hogy pontosan mi a baj. Nem mindegy, hogy 15 vagy 150 ezer. 

Előzmény: Mathiask (11141)
p.zsolti Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11144

Köszönöm, hogy leírtad a tapasztalatodat. 

Ismerősöm dolgozott vw-nél és mondta, hogy a vw méltányosságból cseréli az EGR szelepet.

Előzmény: pano78 (11140)
mica-r Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11143

Márkaszerviz megmondja, vagy a szoftver verzió számából ki lehet deríteni

Előzmény: Mathiask (11142)
Mathiask Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11142

Van olyan weboldal ahol alvázszám alapján meg lehet tudni hogy volt-e a dízelbotrányban érintett jármű vezérlőelektronikája update-elve már vagy sem?

Mathiask Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11141

Nem rendeltem ilyet, csak láttam a videót, meg a leírásban a weboldalukat, onnan meg megvolt mennyiért árulják: https://x8r.co.uk/products/volkswagen/volkswagen-air-conditioning-compressor-repair/air-conditioning-a-c-delphi-compressor-5n0820803-audi-vw-seat-skoda-repair-kit

 

Írnak gyári kompresszor számokat amihez jó a cuccok, azt kell ellenőrizni a te kompresszorod gyári száma köztük van-e.

Előzmény: pano78 (11139)
pano78 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11140

Én egy évig tudtam elpdázni ezt a szoftverfrissítést, de idén becsalogattak önindítórelé csere visszahívással, és ugye akkor már megemlítették a szoftvert is...

Ha tovább ellenkezem, alá kellett volna írni egy lemondónyilatkozatot, hogy nem kérem.

Riogattak h az osztrákok már vadásszák ezeket a csalós dízeleket, és trélerrel lehet továbbmenni, meg ilyenek.

Kicsit gyanús hogy kollégám szintén csalós dízel Audi A4-esét is azon a héten hívták vissza, azt éppen kiegészítő fűtés visszahívási akcióban...

Mindenki azt mondta hogy nem vett észre semmit, nos nekem hetente regenerál amit nem tud városban befejezni, szóval mehetek heti egyszer autópályázni, és fél literrel többet eszik.

Eddig olyan 6,3 literrel elvolt városban is, és nyaraláskor telepakolva tetőbox-al, 4 személlyel, most 6,85 liter kb.

Németországban állítólag 10-ből 8-nál EGR probléma lett a dologból, úgyhogy jobb lett volna nem megcsináltatni...

Előzmény: p.zsolti (11138)
pano78 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 11139

Szia,vennék én is olyan szart a klímakompresszorra, ha adnál kontaktot vagy valami alkatrésszámot vagy valamit hozzá, megköszönném.

Már ha Te rendeltél ilyet.

Előzmény: Mathiask (11115)
p.zsolti Creative Commons License 2018.04.30 0 0 11138

Mi a véleményetek a szoftverfrissítésről? Változik vmilyen irányba az autó?

Az enyémen még nincs meg rajta, nem tudom meddig érdemes várni vele. 

Márió Németh Creative Commons License 2018.04.29 0 0 11137

Üdv :) 
Sajnos nálam ez a megoldás se jelent segítséget...:/ Izzó,kormánykapcsoló cserélve... a gép nem ír ki hibát...a villamossági szerelők tanácstalanok...kissé hihetetlen,hogy csak nálam történik ilyen a kocsik fényszóró történetében :D 

Előzmény: niertamas (11119)
Rőth Sándor Creative Commons License 2018.04.29 0 0 11136

Nalam 1800-as fordulaton van a nyomatek max., 2000-nel celszeru feljebb valtani normalisan. Nagyjabol ugy is szoktam. 
A fogyasztasom magasabb, mindig is az volt, az olajat nem eszi, teljesitmeny csokkenest nem erzek. Korabban inkabb "kinoztam" alacsonyabb fordulattal, most nem nagyon izgat a fogyasztas, inkabb visszakapcsolok, hiaba vinne el a motor akar 1200-1500-as fordulattal V.-VI. fokozatban.

Előzmény: Octi19 (11135)
Octi19 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 11135

Szeretjük és tiszteljük Gajdán kollégát, de többnyire csak elméletileg van igaza, az életben nem feltétlenül.

Egy mai, de még egy nem mai autónál sem feltétlenül igaz az, hogy egy kisebb fokozatban (már ahol ekkora fordulatszám különbség van) kisebb lenne a gázpedál állás, és a mai elektronikus gázpedáloknál meg amúgy sem sokat számít az elmélet...

 

Hidegen nem szabad nagyon hajszolni, amikor még a hideg motorolaj nem jut el a megfelelő mennyiségben a kenési helyekre és kb.: ennyi a történet. Ekkor persze nem árt 2-300 rpm-mel magasabb fordulaton járatni, már csak a gyorsabb bemelegedés miatt és a megfelelő olajszállítás miatt is, de 1500-1800 helyett 2500-2800-as fordulaton pörgetni, na az a motorgyilkolás!.

Csak a vezetéshez vagy csak az olajcsere periódusokhoz kötni a motor állapotát alapvetően tévút!

 

Én, ha még emlékeztek rá, nagyon takarékosan közlekedtem az 1.9 TDI-vel (4-4,2 liter között simán de volt, hogy akár ez alatt is) ez pedig nem megy úgy ha nagyon pörgetem a motort. Nálam a motor 2000rpm felett szinte csak 5.-ik fokozatban forgott és városban is simán mentem ebben a fokozatban 50-es tempóval, sőt! Olyan is rendszeresen volt, hogy 50-60-as tempóról visszaváltás nélkül gyorsítottam. Végig flexibilis intervallumban, gyakorlatilag 30 ezer km-ként cseréltem olajat és 300 ezer km felett sem tapasztaltam olajfogyasztást!

Előzmény: Rőth Sándor (11132)
Mathiask Creative Commons License 2018.04.29 0 0 11134

A videóban arról van szó, hogy akkor jó a magasabb fordulat hogy ha az alacsonyabb gázpedál állással jár együtt. Ha azonos a gázpedál állás kis és nagy fordulaton akkor kb mindegy.

Előzmény: Törölt nick (11133)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.28 0 0 11133

az egyik, újonnan vásárolt PD-m, 13oe-be, motorblokk törést szenvedett (hajtókar- BXE), de csippes volt- fogjuk rá, hogy azért nem bírta.

Aztán vettem egy 2 liters PD-t használtan (1ooekm-ben) , nagyon odafigyeltem a karbantartására, 34oekm-be besűlt a motor, újra motorcsere. Ennek 15ekm-es periódussal olajat és levegőszűrőt is cseréltem (hordós mobil 1) és egy szakszervízbe hordtam, a másik 1o céges kocsimmal együtt. Most két éve vettem egy új CR TDI-t, ugyancsak két literest és 12.5 ezerbe cserélik az olajat benne.

Én pontosan úgy vezetek, ahogy ebben az videóba ajánlja a szaki.  Gyakran visszaváltok és 28oo-es fordulatig huzatom, aztán felváltok a dízellel  (néha 3ooo felett előzésnél - inkább közúton járok- a DSG-t egy idő után beteszem sport módba ) és a szervíz szerint ezt egy turbó dízel nem bírja. 

Nekem szívó dízeleim is voltak azokat is így vezettem, de bajuk nem lett. 

Előzmény: Rőth Sándor (11132)
Rőth Sándor Creative Commons License 2018.04.28 0 0 11132

A vezetesrol:   https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98

A tapasztalatrol: 500 ezernel tartok a ritka olajcserek mellett, teljesen hiba es panaszmentesen. Egyedul az olajteknot kellett egyszer kicserelni, mert felakadtam egy rosszul megepitett fekvorendoron, sport futomuvel. Minden alkatresz eredeti, a kipufogot, csapagyakat, kuplungot beleertve. lassan az egyik lengescsillapitot kell cserelni.

Előzmény: nickd1977 (11131)
nickd1977 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 11131

Persze. Kint kissé más az üzemanyag, hogy egyebet ne mondjak. Lényegesen többet bír, ha sűrűbb a csere (15-20e). A fáradt olaj nagy ellensége a motornak, én már csak tudom, láttam néhány ilyen felfogású ember autóját szétborítva :) A gyárnak nem érdeke, hogy egy autó 1 m km-t menjen, mint az 1.9 d, td, tdi, sdi motorok, mert fogyasztói társadalomból élnek. Szerinted azok a motorok - többek közt - mitől futottak ekkora km-eket? Mondjuk például attól is, hogy 10-15e km-nél cserélték az olajat?

 

Rossz vezetéstechnika - olajfogyasztás... Ezt fejtsd már ki bővebben pls, mert ez érdekelne :)

 

(Az én vezetéstechnikám nem rossz, hanem egyenesen sz@r, de nem eszi egyik autóm sem az olajat )

Előzmény: Rőth Sándor (11129)
kazsolt01 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 11130

Sziasztok BKD gyári turbo nyomása mennyinek kene lennie? :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!