A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Egyébként Stenmark1-nek az 1150-nel azonos 850-e van/volt, amin nem lehet az első ülést állítani, csak cserélgetni. És ráadásul 19-es első kerékkel.
Amiről tegnap óta tudom, hogy pont milyen, meg értem amit ő meg Zöldi fejtegettek. Ugyanis azzal sokkal több erőt igényel berakni a kanyarba, különösen hirtelen irányváltásoknál, ugyanakkor az egész folyamat lustább, kényelmesebb. És a motor mindig fel akar állni, ezért csak az egyik irányba kell kormányozni. A 17-es kerékkel minden könnyebb, csak ott adott esetben ellen kell tartani, mert egy pont után már nem felállni akar, hanem bebillenni.
Eszméletlen nosztalgia tört rám. Mint mikor a hajdani grafo fórumban valaki feldobta, milyen motort vegyek. ÉS ment rá a 100 oldalnyi hülyébbnél hülyébb javaslat (FJR, KTM enduro, Bandit......)
BTW, Jgab Z750S -e eladó, abszolút rendben van, könnyű, PIROS, erős :D
De pont Stenmark írta nemrég, hogy a párjának nehéz lett és emiatt eladó. Ezért aztán bele se fogtam ennek feszegetésébe.
A fiam elárulta, hogy arrébb szokta tolni a Rockstert a garázsban és szerinte nem nehéz függőlegesben tartani. Persze, függőlegesben nem nehéz, míg meg nem indul :)
Eljátszottam a gondolattal, de aztán meglepett, hogy a 850 ugyanolyan nehéz, mint az 1150. Nem nagyon világosodott meg számomra, hogy mi lenne az előnye a koncepciónak...talán, hogy kevésbé vibrál :)
Néztem én is a Rebelt- az üléspozíció hasonló a Harley-hoz - én így nem tudok ülni: előredőlve, kinyújtott karral és a lábam előttem van, mint egy hokedlin...beállna a csípőm 2 perc alatt...
Mortoffnak igazad adok, tökéletes motor nem lesz, valahol valamit be kell vállalni. Az én számból ez nem hiteles, pont az ilyen inputok kellenek :)
A fiam hasonló méretű hozzád: 172cm/60kg, neki a Rockster már jó, ezek szerint egy GS még nem :)
Vannak amúgy érdekes megoldások, ennek a 164cm magas nőnek leültették az 1250GS-t, hogy leérjen mindkét lába a világkörüli útja során...
Kevin - köszi Neked is: a KTM papíron magasabb - úgy voltam vele, mivel endúró, hosszabb a rugóút, nagyobb a hasmagassság, nem arra utal, hogy jó lehet. A Hondánál a CB500X az endurósított verzió, az egyértelműen magas. Megpróbálom ráültetni - de itt persze a dizájn is szerepet játszik, és úgy látom, a kis Honda megfogta :) A KTM nagyon fiatalos, sportos, nem tudom, tudna-e vele azonosulni?
Zöldi_I: Jocelin Snow nagy figura, mutattam a feleségemnek, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen :)
Az a csaj nagyon tud. Ugyanakkor azokat a műveleteket, amikkel fel, meg leszáll letalpalás helyett, meglehetős kihívás lenne végrehajtani egy magyar városi forgalomban percenként tízszer.:) Bár kétségkívül lenne pislogás.:)
Mindenkinek más a komfortzónája, de köszönhetően daliás alkatomnak (174 cm, 60 kg) én kb minden számomra értelmes motorról így fogok talajt.
Illetve az endurókról és az lc4-ról még így sem.
Én el is engedtem a két lábbal talajfogást, kicsit kiülök valamelyik irányba és egy lábbal is meg tudom tartani a motort. Kicsit figyelni kell, de az számomra nem probléma.
Mondjuk 3 dobozzal felpakolva, utassal és megemelt esa-val vannak néha érdekes pillanataim a gs-el, de ennyi.
Kupec, köszi a tippeket, szerintem a 800-as BMW-k nagyok lesznek.
T1OK3 - köszi a tippet a CB500F Hondával, nagyon tuti kis gép. Gyönyörű, és még nekem sem pirinyó. Igaz a feleségemnek nem elég alacsony - és a lábtartó pont a lába útjában van, szélesebb terpeszben kell állnia, mint a lányodnak.
Bosszantó...nekem nem tűnik használhatónak így...
Létezik hozzá 4 centis ültető kutyacsont, a telót meg beljebb lehet tolni...
Pl nekem a krosszmotoromhoz lehetett kapni a Hondánál 3 féle erősségű első rugót. Amúgy teljesen jól írod, csodás lenne, ha pl lehetne kapni mondjuk nc700at, r3 yamahát értelmes futóművel és/vagy rendes fékkel. De nem lehet, utolag faraghatod magadnak sokszáz ezerert, aztán vagy jo lesz, vagy nem.
F800S-t vagy ST-t csak 2009-nél fiatalabbatt vennék, bár ezeknél a hajtásszíj és a szíjkerekek elég jelentős összeget képviselnek, ha cserélni kell. Ebből a szempontból az F800R sokkal jobb opció.
Ott van probléma gyökere , hogy a gyártók , akkorára tervezik a rugóerőt , hogy a max terhelésnél se üljön össze a teleszkóp . Ezért a rövid rugóutak , nincsenek kihasználva , ha kisebb terhelést kapnak a lehetséges maximumnál . Ezek a rugóutak , simán elegek lennének , aszfaltra , ha a terhelésnek megfelelő rugóerővel , és csillapítással lennének használva . A gond az , hogy ezeknek a teleszkópoknak , nincs olyan átfogású csillapítás állításuk , amivel az összes terhelési mértékhez , be lehetne állítani a teleszkópot . A rugók , meg eleve nem is tudják átfogni az egész tartományt ! A gyártóknak , kéne adniuk , vagy legalább kínálniuk a motorjaikhoz , több terhelési tartományra , rugókat . Ezt ma , után gyártott teleszkópokkal lehet megoldani , de azok igen lutrik , mert például a vilbers , rendszerint , sokkal keményebb teleszkópokat csinál , mint amit elvárna , megrendel a felhasználó ! Ezen kívül , az után gyártott teleszkópok , komplett egységek , és drágák , még a gyári teleszkópokhoz , csak rugók , sokkal olcsóbbak lennének . Volt olyan motorom , Honda GB 250-es , aminek olyan puha rugózása volt mint egy endurónak ! A rövid rugóútjai ellenére . Persze ez avval járt , hogy utassal , mindenképp elő kellett feszíteni a rugóit , mert különben összekoppantak . Ott van példának a K16-osom . Annak a gyári rugói , alattam , konkrétan SEMMIT ! nem rugóznak ! :( Ezért kellett átalakítanom , a megfelelő terheléshez...