Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 1 88382

Egyébként Stenmark1-nek az 1150-nel azonos 850-e van/volt, amin nem lehet az első ülést állítani, csak cserélgetni. És ráadásul 19-es első kerékkel.

Amiről tegnap óta tudom, hogy pont milyen, meg értem amit ő meg Zöldi fejtegettek. Ugyanis azzal sokkal több erőt igényel berakni a kanyarba, különösen hirtelen irányváltásoknál, ugyanakkor az egész folyamat lustább, kényelmesebb. És a motor mindig fel akar állni, ezért csak az egyik irányba kell kormányozni. A 17-es kerékkel minden könnyebb, csak ott adott esetben ellen kell tartani, mert egy pont után már nem felállni akar, hanem bebillenni.

Előzmény: cliffgreen (88381)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88381

Megígérem, hogy kipróbáljuk ;)

 

Elküldtem a KTM kereskedésbe, de a 390 Duke magas. Még a 125-ős is. Magasabb, mint Honda.

Előzmény: tcaoe (88379)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88380

Eszméletlen nosztalgia tört rám. Mint mikor a hajdani grafo fórumban valaki feldobta, milyen motort vegyek. ÉS ment rá a 100 oldalnyi hülyébbnél hülyébb javaslat (FJR, KTM enduro, Bandit......)

BTW, Jgab Z750S -e eladó, abszolút rendben van, könnyű, PIROS, erős :D 

Előzmény: tcaoe (88379)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88379

Hát most a tiéd nehéz neki?

Leveszed az ülést, raksz rá egy párnát, kb. olyan magas a 850.:)

 

Vagy tényleg ott vannak a KTM-féle Huskyk, egy Vitpilent bármikor elvállalnék én is.

Előzmény: cliffgreen (88378)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88378

De pont Stenmark írta nemrég, hogy a párjának nehéz lett és emiatt eladó. Ezért aztán bele se fogtam ennek feszegetésébe.

 

A fiam elárulta, hogy arrébb szokta tolni a Rockstert a garázsban és szerinte nem nehéz függőlegesben tartani. Persze, függőlegesben nem nehéz, míg meg nem indul :)

Előzmény: tcaoe (88377)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88377

Az. És a koncepció lényege is az.:)

Viszont az első szériának állítható az ülésmagassága, és ha már mozog, akkor nem nehéz, sőt.

Előzmény: cliffgreen (88376)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88376

Eljátszottam a gondolattal, de aztán meglepett, hogy a 850 ugyanolyan nehéz, mint az 1150. Nem nagyon világosodott meg számomra, hogy mi lenne az előnye a koncepciónak...talán, hogy kevésbé vibrál :)

Előzmény: tcaoe (88371)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88375

Vagy hát ugye megkapod normális formával Husky néven kb. ugyanazt a technológiát.

Előzmény: zöld_I (88373)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88374
Előzmény: cliffgreen (88370)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88373

Amúgy Kevinnek lesz igaza, a KTM-ek jó keskenyek az 1 hengeres építésmód miatt.

Előzmény: cliffgreen (88370)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88372

Szerintem az egy igazi istenverése, a rettentő diszharmonikus forma mellett képzelem mit művel azokon a 10 centis rugóutakon. 

Előzmény: T1OK3 (88369)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 1 88371

Hát, maradt az első szériás r850R.:)

 

Előzmény: cliffgreen (88370)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88370

Néztem én is a Rebelt- az üléspozíció hasonló a Harley-hoz - én így nem tudok ülni: előredőlve, kinyújtott karral és a lábam előttem van, mint egy hokedlin...beállna a csípőm 2 perc alatt...

 

Mortoffnak igazad adok, tökéletes motor nem lesz, valahol valamit be kell vállalni. Az én számból ez nem hiteles, pont az ilyen inputok kellenek :)

A fiam hasonló méretű hozzád: 172cm/60kg, neki a Rockster már jó, ezek szerint egy GS még nem :)

 

Vannak amúgy érdekes megoldások, ennek a 164cm magas nőnek leültették az 1250GS-t, hogy leérjen mindkét lába a világkörüli útja során...

Bodenhaftung! - Motorrad Fahrwerk tieferlegen - Magazin | Touratech GmbH: Onlineshop für Motorradzubehör

 

Kevin - köszi Neked is:  a KTM papíron magasabb - úgy voltam vele, mivel endúró, hosszabb a rugóút, nagyobb a hasmagassság, nem arra utal, hogy jó lehet. A Hondánál a CB500X az endurósított verzió, az egyértelműen magas. Megpróbálom ráültetni - de itt persze a dizájn is szerepet játszik, és úgy látom, a kis Honda megfogta :) A KTM nagyon fiatalos, sportos, nem tudom, tudna-e vele azonosulni?

 

Zöldi_I: Jocelin Snow nagy figura, mutattam a feleségemnek, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen :)

 

Előzmény: T1OK3 (88369)
T1OK3 Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88369

Akkor a Honda 500 Rebel még alacsonyabb, kb. ugyanez a technika, csak alacsonyabb.

Mondjuk az egy teljesen más stílus, nekem nem is jön be, hátha neki igen. 

Előzmény: cliffgreen (88362)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.19 0 1 88368

Az a csaj nagyon tud. Ugyanakkor azokat a műveleteket, amikkel fel, meg leszáll letalpalás helyett, meglehetős kihívás lenne végrehajtani egy magyar városi forgalomban percenként tízszer.:) Bár kétségkívül lenne pislogás.:)

Előzmény: zöld_I (88366)
Kevin Creative Commons License 2023.09.19 0 0 88367

Feleségednek lehet érdemes lenne egy 390-es Duke-t megnézni.

 

Arról leér a lába, könnyű a motor és nagyon kezes gép.

Előzmény: cliffgreen (88326)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88366

Akkor most keress rá a YT-n hogy Jocelin Snow.

 

 :)

Előzmény: cliffgreen (88364)
Mortoff Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88365

Mindenkinek más a komfortzónája, de köszönhetően daliás alkatomnak (174 cm, 60 kg) én kb minden számomra értelmes motorról így fogok talajt.

Illetve az endurókról és az lc4-ról még így sem.

Én el is engedtem a két lábbal talajfogást, kicsit kiülök valamelyik irányba és egy lábbal is meg tudom tartani a motort. Kicsit figyelni kell, de az számomra nem probléma.

Mondjuk 3 dobozzal felpakolva, utassal és megemelt esa-val vannak néha érdekes pillanataim a gs-el, de ennyi. 

Előzmény: cliffgreen (88362)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88364

Köszi!

 

Közben azon elmélkedtem, bicikliről sem ér le a lábam, mégis tudok vele menni. És voilà, 158centis csaj GS-el:

 

https://www.youtube.com/watch?v=r3HZATpziDg

Előzmény: zöld_I (88363)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88363

Sztem 4 centis ültetes bőven jó.

De amúgy, ha meg nem akarsz chopperes aljmagasságot, a nyerget alel kell vinni kárpitoshoz, és megcsinálja alacsonyabbra és keskenyebbre.

Előzmény: cliffgreen (88362)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88362

Kupec, köszi a tippeket, szerintem a 800-as BMW-k nagyok lesznek.

 

T1OK3 - köszi a tippet a CB500F Hondával, nagyon tuti kis gép. Gyönyörű, és még nekem sem pirinyó. Igaz a feleségemnek nem elég alacsony - és a lábtartó pont a lába útjában van, szélesebb terpeszben kell állnia, mint a lányodnak.

Bosszantó...nekem nem tűnik használhatónak így...

Létezik hozzá 4 centis ültető kutyacsont, a telót meg beljebb lehet tolni...

Nem tudom, az segítene-e egyáltalán?

 

Előzmény: T1OK3 (88335)
T1OK3 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88361

Meg az elektronika MINDENT megold, csak ülni kell rajta bután, mindenféle motorozási készség nélkül:-)

Előzmény: zöld_I (88360)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88360

Á, az egy túlhájpolt, túlárazott divattermék, meg helyetted motorozik. Arról nem is beszélvve, hogy folyton elromlik.

Ezt mind az interneten olvastam, az meg csak igaz!

Előzmény: tux (88358)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.18 0 1 88359

Pl nekem a krosszmotoromhoz lehetett kapni a Hondánál 3 féle erősségű első rugót. Amúgy teljesen jól írod, csodás lenne, ha pl lehetne kapni mondjuk nc700at, r3 yamahát értelmes futóművel és/vagy rendes fékkel. De nem lehet, utolag faraghatod magadnak sokszáz ezerert, aztán vagy jo lesz, vagy nem.

Előzmény: HorváTH 69 István (88355)
tux Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88358

A GS az rugózik, nincs vele gond egy szál sem. :)

Előzmény: HorváTH 69 István (88355)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88357

A rugóút minden centije aranyat ér, mi? :-)

Előzmény: zöld_I (88354)
A_Kupec Creative Commons License 2023.09.18 0 1 88356

F800S-t vagy ST-t csak 2009-nél fiatalabbatt vennék, bár ezeknél a hajtásszíj és a szíjkerekek elég jelentős összeget képviselnek, ha cserélni kell. Ebből a szempontból az F800R sokkal jobb opció.

Előzmény: cliffgreen (88342)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.09.18 -1 1 88355

Ott van probléma gyökere , hogy a gyártók , akkorára tervezik a rugóerőt , hogy a max terhelésnél se üljön össze a teleszkóp . Ezért a rövid rugóutak , nincsenek kihasználva , ha kisebb terhelést kapnak a lehetséges maximumnál . Ezek a rugóutak , simán elegek lennének , aszfaltra , ha a terhelésnek megfelelő rugóerővel , és csillapítással lennének használva . A gond az , hogy ezeknek a teleszkópoknak , nincs olyan átfogású csillapítás állításuk , amivel az összes terhelési mértékhez , be lehetne állítani a teleszkópot . A rugók , meg eleve nem is tudják átfogni az egész tartományt ! A gyártóknak , kéne adniuk , vagy legalább kínálniuk a motorjaikhoz , több terhelési tartományra , rugókat . Ezt ma , után gyártott teleszkópokkal lehet megoldani , de azok igen lutrik , mert például a vilbers , rendszerint , sokkal keményebb teleszkópokat csinál , mint amit elvárna , megrendel a felhasználó ! Ezen kívül , az után gyártott teleszkópok , komplett egységek , és drágák , még a gyári teleszkópokhoz , csak rugók , sokkal olcsóbbak lennének . Volt olyan motorom , Honda GB 250-es , aminek olyan puha rugózása volt mint egy endurónak ! A rövid rugóútjai ellenére . Persze ez avval járt , hogy utassal , mindenképp elő kellett feszíteni a rugóit , mert különben összekoppantak . Ott van példának a K16-osom . Annak a gyári rugói , alattam , konkrétan SEMMIT ! nem rugóznak ! :( Ezért kellett átalakítanom , a megfelelő terheléshez...

Előzmény: tux (88352)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88354

Rég jártál nógrádban, látom :D

 

Előzmény: tux (88352)
befaster Creative Commons License 2023.09.18 0 0 88353

Sztm is jó vétel, igen én többé adnám az enyémet ( ha kéne  😉)

Előzmény: Stenmark1 (88349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!