Huh... És mennyibe kerül egy ilyen cucc párja, szereléssel együtt? A rugótörést mi okozza egyébként? 200.000 levezetett km? Vagy csak simán 10 év után elfárad az anyag?
Nem minden hívták vissza, az enyémet pl. nem, el is tört, szerencsére álló helyben.
Ha jól rémlik a visszahívásnál is csak felütődésgátló tányért (esélyesen nem ez a hivatalos neve) tettek bele, azaz ha eltörik, nem ér bele a kerék a dobbetétbe.
Az első törés után került az enyémbe ilyen, a második törésnél emiatt nagyobb gond nem lett.
Én inkább úgy mondanám, hogy a visszahívástól nem lett jobb a rugó/nem éri kevesebb terhelés/felverődő kosz, emiatt bármelyikben eltörhet kb, csak nem mindegy, hogy 130nál autópályán megszorul-e ilyenkor :)
Olyan problémám volna hogy c3 ban két napja nem ég egyik tompított fényem sem. Nem hiszem hogy egyszerre mentek ki. Megnéztem a motortérben lévő biztiket, meg a kormány alatt lévőket de mindegyik jó. Van valakinek valami ötlete????????
Kapott uj akksit a kocsi (jonak tunt, de hatha valami zarlat van benne), atesett BSI reseten (saru le, var, vissza, ablakon benyul stb.), de semmi nem valtozott. A motor hol indul, hol nem, a taviranyito (uj elem van benne) hol zarja/nyitja a kocsit hol nem. Ha nem indul a motor, akkor az onindito teker, de minden elektromos dolog osszevissza megy.
Egyeb otlet valakinek? Esetleg szerelo Budapesten aki nem csak talalgat?
Van egy c3 2003-s évjáratú 1,4 hdi autóm. Kisebb alkatrészeket hol találhatok szerintetek hozzá? Pl a kalaptartónak hiányzik a fekete pöcök, akkor az oldalán egy kisebb díszcsík. Van ötlete valakinek hogy ilyen apróságokat honnan lehetne beszerezni?
Ma reggel sajnos a feleségem kocsija nem váratlanul nem indult, a segítségeteket szeretném kérni.
A kocsi egy 2006-os (ráncfelvarrott) C3, 1.4i, 75LE.
Hibajelenség: a kocsi nem indul (sem a távirányítós, sem a pótkulcsról), a központi zárat nem kezeli a távirányító, megy az ablaktörlő (nincs bekapcsolva), nem kapcsol a lámpa a bajuszkapcsolóról. A műszerfalon a “serv” lámpa világít, este saját lábon ment gond nélkül a garázsba.
Az első tippem akksi/BSI lenne. Az akksi kora ismeretlen (benne volt, mikor a kocsi vettük), eddig ment gond nélkül, most vettem le töltőről.
Segítsetek legyetek szívesek merre induljak. Köszönöm!
Voltam ma egy szerelőnél (villamossági), mert az első két elektromos ablak egy idő után nem kap áramot. Van, hogy 2-3 húzgálás után leáll, van hogy 5-6. Egy idő után (pl egy éjszaka) ismét működik pár mozgatás erejéig.
azt javasolta vigyem el egy francia szervízbe, mert lehet valami computer baja van.
Találkozott valaki ilyennel?
Esetleg Miskolc környékén ismer valaki kifejezetten francia szervízt/szerelőt?
Meglett a probléma, igazad volt, a sebesség korlátozó maradt bekapcsolva, tegnap este sötétben tökéletesen lehetett látni, hogy világít a gombja, kinyomtam, és meg is szűnt, úgyhogy nagyon szépen köszönöm a segítséget :)
Mindenre 3 csipogással jelez, emiatt szokott gyomorgörcsöm lenni, amikor csak a kifogyó benzinre figyelmeztet, nekem meg a sensodrive hiba égett az agyamba ezzel a hanggal.
Szoftverfrissítés volt rajta valamikor? Nekem régen a benzinre jelzett össze-vissza, de egy frissítés óta normálisan mutatja a szintet, és nagyjából minden csíkkal ugyan annyi kilométert tudok megtenni.
Van az autó műszerfalán egy tempomatnak tűnő gomb, pont a héten próbálgattam, hogy mire jó az, lehetséges hogy összefügg a dologgal, ezt majd kipróbálom. Egyébként a műszerfalon semmit nem jelez ki, olaj szintet is néztem már többször, de az is rendben van. A használati utasítás szerint "– 3 csipogás = riasztás (pl. a rendszer nem mûködik megfelelôen a következôknél: motor diagnosztika; légzsák; akkumulátortöltés; olajnyomás; kézifék; ABS; ESP...)"
Nem hiszem, hogy az ajtók érzékelője lenne, mert szinte teljesen véletlenszerűen csipog, de leggyakrabban élesebb kanyarok után szokta csinálni.
Egy 2004es Citroen C3, 1.1es benzines autóval kapcsolatban lenne egy problémám, hátha valaki találkozott már a jelenséggel, és tud rá valami megoldást javasolni.
Két hónapja egyszercsak elkezdett látszólag minden ok nélkül 3akat csipogni az auto, úgy tűnt kanyarok után főleg. Elvittem a szerelőhöz, azt mondták, hogy ez 100% hogy az olaj szűrő miatt, mert "összeesik" szűrő. Már kifutott szűrő volt, és az olaj cserének is pont ideje volt, ezért meg is csináltam, és el is hallgatott.
De 2 hónappal rá, tegnap megint előjött,kanyarok után, bukkanóknál, de néha néha egyenes menetben is csipog hármat. A műszerfalon semmit nem jelez ki, és semmi változást nem veszek észre az autón, és az olajszint is megvan, úgyhogy nem tudom mi lehet a baja.
Ha valakinek ismerős ez a jelenség, és tud rá valamit mondani, akkor előre is köszönöm válaszát!
Az XTR-nek nem sok felara van, kb. egy arban van a normallal, az ar pedig erosen allapotfuggo. A rancfelvarrott peldanyoknak a hatranya, hogy az elso rendszam alulra koltozott, kis szerencsevel az er le eloszor es nem a lokharito koptatoja (es nincs bennunk vizhomero). Bakhataknal lehet elhagyod a rendszamot, ha nincs csavarozva.
Ha jol tudom (javitsatok) a rugotores csak a korai peldanyokra igaz, a rancfelvarrottakra nem nagyon.
Rengeteg autóban törik el a rugó, csak te még nem találkoztál ilyennel és sok autó nem térdel le tőle, van aki észre sem veszi. :-) (mint pl. a múlkori Nissan-ban)
Régen az 5-6 éves Twingo-kban sorra törtek el és lehetne még sorolni.
Természetesen van amelyik gyengébbre van méretezve, sajnos a C3 is ilyen. :-(
A nagy bajok megelőzésére létezik egy gyári biztonsági rugótányér, amit ha feltesznek, akkor a törés esetén is mozgásképes marad az autó és "nem visz el" magával semmit. (Pl. volt amelyiken elszakította az abs kábelt, de volt amin a könnyűfémfelnit basz**a meg és kilukasztotta a gumit.
A tányérok nem túl olcsók, de szerintem megéri a biztonság. Ha jól emlékszem korábban be is írtam már a gyári cikkszámokat, keress vissza ha érdekel !
Rugóm nekem is tört, igaz 2005 óta van benne (mi 2012ben vettük). Érdemes cserélni a vásárlás után, ha még eddig nem volt. Jobb megelőzni a bajt! Nekem mákom volt, mert álló helyzetben éjjel ült le a kocsi, nem pedig előtte pár órával a pályán kilóharmincnál...
A rugótörés/fáradás minek köszönhető? Más autó is jár az itteni utakon, még nem hallottam róla, hogy a rugó eltört volna. A C3-nál alúlméretezett, vagy ez valamilyen konstrukciós hiba?
Nem nagyon húz a kis "sz*ros" (mi így hívjuk), padlóig kell taposni minden fokozatban... szerintetek csak az üzemanyagszűrő csere segít vagy más komolyabb baja is lehet?
Volt belőle gyári magasított emlékeim szerint XTR típusjelzéssel, nem tudom mekkora a felára, hogy megéri-e neked.
Rugótörés mellett nekem még befoltosodott a szélvédőn a hővédő réteg, így csere lett.
Az enyém most 12 éves, a kerékívek alsó része elkezdett rozsdásodni mindkét oldalt elől, illetve a fényszórói párásodtak, így abból is lett csere.
3 éve vidéken lakunk, onnan járok be Budapestre dolgozni, azóta évente tuti kell 1 pár rugót, lengőkart, vagy valami futóműalkatrészt cserélni az utaknak hála.