a legpontosabban: a mercedesnek elege lett abból, hogy mindenki nagy kedvezménnyel, 20- 30 % kal olcsóbban megveszi az alkatrészeket, ugyanis Ausztriába, Németországban is, de legfőképpen itthon, ha "sokat" vásárolsz, több %-ot kapsz. tehát az összes nagy kedvezményt visszavonta, csak a hivatalos szervízek, és márkaképviseletek kapnak nagyobb kedvezményt és ők max. 10 %-kal adhatják tovább viszonteladóknak, "kis" boltoknak is. tehát mindenki árulhat, csak nem biztos, hogy így megéri... a mercedesnek pedig, a forgalma nem fog csökkeni, mert az alkatrész kell ! csak ugyanannyi munkával több fog maradni... ezért található az e-bay-en is sok új alkatrész, jóval olcsóbban, mint a hivatalos ár, és erre szakosodott eladók is vannak, akik bizony jól éltek belőle.
megnézem a kédergumit én is, W123-ra most adtam árat, elfogadták, megvették, lehet ez is lehet jó lesz, de sgabó pénteken találkozunk !
Na, elkezdődött, amit már amolyan előzetes hírként hallottam innen-onnan. A Niemoeller lehúzta a rolót félig, ugyanis a Mercedes nem fog alkatrészt árusítani csak a saját hálózatán keresztül. Itthoniaknál ez az én információim szerint az összes általunk ismert kis merciboltot érinteni fogja...
És valami jó hír is: van W115 első gumikéder egész jó áron, 22.000 Ft+ÁFA
Valóban, a kis tüskéket előhalászni elég omoly mutatvány, főleg ha tele van retekkel a zseb. Ha meg kinyitjuk a kis fedelet (ha megvan), akkor az az első, hogy leesik a fűbe.
Amúgy a patent ára 70-100 Ft a Mercedes-nél, úgyhogy nyugodtan fúrja le mindenki róla a popszegecset és tegye vissza a műanyag bolhákat. :))))
Köszönöm válaszod. A tolótetőm mechanikus. Nekem két szakkönyvem van: a Dieter Korpp-féle "Jetzt helfe ich mir selbst!" valamint a "Reparaturanleitung". Sajnos egyikben sincs leírás, hogy a napfénytetőt hogyan lehetne szétszedni. Tud valaki ebben útmutatást adni?
Az nem szegecses, hanem patentos nem? Én eddig csak olyat látam, mint a w123-as, hogy a kis patent közepét betolod, majd kihúzod az egészet. Ezek az első rögítési pontok. Aztán egy kis apró feszítés ide, meg oda és már ki is jön.
1. Nem valószinű, hogy a sima olajozás segitene, meg kell találni az okát miért szorul. Ha minden rendben van még zsirzás/olajzás nélkül sem lenne szabad szoruljon. Elektromos vagy mehanikus? Az igazi az lenne, hogy szétszedni, áttakaritani, megnézni nem-e hajlott vagy törött valami, zsirzás, összerakás.
2. Szaküzletben. Viccet félretéve én a Debreceni Bendix BT. ből szereztem, érdemes autóvillamossági boltoknál próbálkozni, vagy autóvillamosságszerelőknél.
Szeretném megosztani veletek személyes örömömet, mely fél év küzdelem után a coupe-m karosszéria munkálatainak végét jelenti!
A megvásárolt alap egy többszörösen törött hátú, meglehetősen ramaty állapotú autó volt, melyből egy osztrák donor segítségével építettünke egy elfogadható állapotú szerkezetet. Később teszek fel fotót a kiindulásról is! Az autó immár újabb műszaki érvényesítést is kapott, már csak a fényezés, és belső munkák váratnak magukra!
Ezúton is keresnék, olyan megbízható, normális áron dolgozó fényezőt, aki az autó teljes külső fényezését vállalja. Ha ismertek ilyet Budapest és 100 km-es vonzáskörzetében, kérlek, osszátok meg velem!
1. Nagyon szorul a napfénytetőm. Tud valaki segíteni, hogy hogyan kell karbantartani? Ha mondjuk nyitott tetőnél a hátsó résbe olajat szórok be kompresszorral, azzal jót teszek?
2. Másik kérdés: indítómotorhoz behúzómágnest hol lehet szerezni?
3. Az első szélvédő előtti szellőző rácsot hogyan lehet leszedni?
A színek kérdését felvetve, nekem is lenne egy talányom. A lenti fotó Heribert Hofner Die Stricht-8-Modelle című könyvében található. Rengeteg nyomozás után arra jutottam, hogy ez a szín nem létezik...
Természetesen a könyvből kifotozott kép nem adja vissza az eredeti hatást, azonban akinek megvan ez a könyv, az tudja miről beszélek. Van ötletetek?
Köszi Mindenkinek! Az eredeti színe bézs volt, de átfényezték sötétkékre. A sötétkék nekem nagyon tetszik, szerintem igen jól áll az autónak. Az átfestett eredeti színről csatolok fotót. Valami ilyesmit szeretnék, de természetesen eredeti színkóddal, árnyalattal.