csak ezt mi nem a motor gyenge generátorára mondtuk (azt én eddig is tudtam, hogy neccen tölt), hanem az autóéra, ami kiválóan tölt még alapjáraton is. főleg úgy, hogy nekem azon is minden led. :)
háááát...lehet hogy Cree valóban, de abból is van ám gagyi CRI (nyilván ez az olcsóbb) és a végeredmény elég fosh szín lesz.
amit pl. a Landlite boltban vettem (elvileg melegfehér) olcsó gömböt, az annyira borzasztó színű, hogy még a wc-be sincs kedvem betenni. :)
de viszont amit már írtam Ikea lencsés gömb, az nagyon fain és tisztára izzó hatása van.
érdemes ott az Ikeában megnézni, ki vannak rakva a falra, lehet próbálgatni.
Na ne b@cc! Tehát amit évekkel korábban beírtam és levezettem voltról voltra, hogy menet közben bizony merülhet az akksi városi használatban és te meg Antera (talán még Cé) lelkesen ekéztetek, az le van írva gépkönyvben? :)
Viszont az aliexpressen találtam GU10-es LED cuccokat Cree alapon nagyon óccóé 10-es pakkban.
Nagyon komolyan gondolkozok rajta. Az Osram és Philips halogéneknél alig drágább.
Kicsit fázok a CRI érték hitványságától, lehet elsőre csak egy kettes pakkot rendelek.
Amúgy köszi a tippet, rendeltem internet fizetős kártyát.
ilyen hosszú állás után nem szabad 2km után megállni, legyen legalább 1/2 óra országúti menet.
vagy már eleve egy akksitöltéssel kellett volna kezdeni az élesztést. :)
egyébként bekapcsolt lámpákkal (nem az általam betett leddel és a xenonnal persze, hanem a gyári izzós cuccokkal)+féklámpával az enyém a gyári szervízdoksi szerint alapjáraton, vagy afelett nemsokkal (tehát általános városi használatnál) pontosan 0-át tölt. és ez így okés a könyv szerint, tehát nem hibajelenség.
szerintem a tiéd sem tölt sokkal többet, szóval elbaxtad a gyors megállással.
Áramsűrűségben elég hozzá a leglájtosabb közértes bikakábel. 2000 Ft a kúton. Ülés alá pont befér. Fincsi sunákat is találhatsz bénázós motoros gúnyában. Együtt nevettek, ők rajtad, te meg nem tudod min. :))
Végig ment a világítás, az első indítózással annyi Coulomb toltést vettél ki, amit a generátor a világítás és a többi fogyasztó ellenében nem tudott visszatölteni. Egyszerű gerzsoni energiamérleg: ha többet szarsz mint eszel, akkor fogysz. :)
Kiváncsi vagyok, ha jelenlegi autóparkom mennyivel lenne képes menni, a teljesítmény 10%-val:) A Wartburgot már kellett tesztelnem két hengerrel, és 100 alatt maradt a végsebesség:)) A bogár meg 125-ös végsebesség mellett 110-es utazóval jár, ebből is látszik, h közelebb áll a repülőhöz! :)))
340 Le??? Sosem volt abban annyi.... Egyik piroskában sem:-))))
Amúgy az autós hasonlatom arra jó, amire hoztam: nem életszerű, illetve legalábbis ciki ( :-) ) a max. teljesítmény 15%-át használni. Ott már sántít, amikor ezt arra torzítod, hogy nem életszerű a 100%-át sem.
Mert egy hajónál, repülőnél pont erre van az igazság inkább, közelebb van a szokásos és átlagos üzemi teljesítmény a maxhoz: tudod, ott nincs rendőr traffival, meg piros lámpa, gyalogátkelő és a vasúti sorompó is feltűnően ritkább a tengeren-levegőben, mint a közutakon. Persze ez csak elmélet!
Ez az adott hajó egyértelműen siklóhajó, a cruising speedje a szokások szerint az a sebesség valszeg, ahol már szépen siklik normál terheléssel. Kicsit alatta menni felettébb gazdaságtalan, ahogy Kona írta is volt.
Ugyanakkor ezek a hajók gyakran mennek -ezt a darabot ugye nem ismerem konkrétan- pl. transzkontinentális átkelésen- úgy, hogy gyakorlatilag alapjáraton, vagy annak közelében, a hajótest által fizikailag meghatározott bemerüléses max. sebességgel, mert így tudnak csak átmenni, meg így gazdaságos, ekkor valóban egy nagyságrenddel kevesebbet fogyasztanak, de úgy is mennek (tizenix csomó), mint bármelyik merüléses hajó hasonló méretben.
Megáknál gyakori eleve, hogy van egy-két kicsi diesel erre a célra, a menős siklóhajózásra meg egy-két külön nagy motor, a komolyabbakban gázturbina, ami ilyenkor megy, merüléses menetben ezek a nagy gépek nem is járnak.
Persze ettől még az adattáblán max. és cruising sebességként azokat adják meg, amikor a nagy hajtányok járnak, hatótávnak meg fogyasztásnak meg azt, amikor csak a kicsik... Csak erre szerettem volna rávilágítani, szigorúan elméletben!!!
Ha annyit nem is vettem ki, de a katalógus szerinti fogyasztáshoz képest, ami 7 liter alatt van 90-nél (ezt nagyjából tudta is), az országúti átlag 9-10 liter volt, de előfordult 12 liter is (a stabil 180-190km/h is 12 liter, ehhez lehet viszonyítani :))
Ha kivettem a teljesítmény nagy részét (pl. Stelvióra, ahol hármast kb kétszer lehetett kapcsolni), akkor 34 liter. Illetve pályán is 20-25 liter körül.
Még rosszabb a város, ahol max 2000-es fordulattal is 17 literről indult, ha dugó volt, de előfordult, hogy a 39,5-ről nem mozdult el a board (az a maximum, amit mutat) kőbánya és MOM között az egy órás araszolásban :)
Szóval szerintem az a bárka is akkro fogyaszt a legszarabbul, amikor annyival megy, h még nem emelkedik ki a vízből. A Minden Motoro francia társkiadójánál volt luxushajós lap is, abban voltak ilyen adatok, a közepes tempónál fogyaszt jól, kis sebességnél zabálnak, arányosan :)
Tehát az a számolásod alapja, hogy rnie az M3-mal úgy megy le Görögországba, hogy 340LE-t végig kiveszi a motorból??? Ez mennyire reális? Vald be, hogy te tomcat vagy valójában.:)))
Ez egy "kicsit" Tomcat-esre sikeredett, annyi különbséggel, hogy neked hiszek :) Na jó, persze nem veszem be ezt a sok hablatyot, csak nem illik az (jóval:P) idősebbel leállni vitatkozni ;) Főleg mit vitatkozzak "optimista becslés"-ekkel? ;) Én konkrét adatokkal számoltam. Azt még elhiszem, hogy az általunk kiszámolt fogyasztás nem biztos, hogy tartható, de hogy nem a 4x-ese az is biztos.
Jajj, kicsihuszár.... Ennyi idős korodra tudhatnád már, hogy ezek az adatok önmagukban egyszer, elméletileg elérhetőek, gyakorlatban nem nagyon mennek, együtt meg elméletben sem. Autó is ritkán tudja a Hringen az Eurociklusos fogyasztást...
Csak nagyvonalakban: 20 000 Le (ha már ezt leírjuk, toljuk neki ennyire ugye) az kb. 15 MW. Egy nagyon korszerű diesel fajlagos fogyasztása -optimista becslés, ez nagyon ritkán elérhető- sturcolja a 200g/kWh-t. Legyen. Így az órás fogyasztás 3 tonna, ami mintegy ~3600 liter gázolaj. 420 Ft-tal számolva ez 1 512 000 Ft, ez volt a saccom...
Ha a hatótáv 3000 mérföld, akkor a motorok eszerint max 3700 Le teljesítménnyel járhatnak, azaz a teljesítmény kevesebb mint 20%-ával kell ehhez buziskodni és fillértöcskölni. (egy kb 500 tonnás hajó 45 mph-s sebességéhez ez erősen karcsúnak tűnik amúgy, ráadásul a a cruising power jellemzően nem a max <20%-a.) Ez olyan, mintha Kona az M3-nak annyira nyomta volna, hogy max a Phetit teljesítménye jöjjön ki belőle. Szerinted ez mennyire életszerű??? :-)))))))))))))))))))
Nekem úgy tűnik, hogy neked általában véve az életben a legnagyobb flash fogalmát a három bikinimodell bikini nélkül, a kokó Beyoncé pucér seggéről meg a só a tequillához Rihanna nedvtús szeméremajkairól jelenti. Ez tök független minden tengertől, yachttól meg vitorlázástól...! Mindig innen indulsz és ide térsz vissza, minden pacáról ez jut eszedbe... :-)))))))))))))))
Hidd el, ezeken a megákon -figyeltem eleget boldog szingliként és épp kicsit elengedett családapaként a kikötőkben- a személyzet mellett nincs bikinimodell meg Beyoncé, hanem van az ötvenes jókarban-fuxos-szilikonos-botoxos asszony, aki ugyanúgy mindig megmondja a tuttit, mint a Trabantban meg a panelben...
Arról nem is beszélve, amit egyszer egy éjszakai, horgonyról kiúszás közben figyeltem ki és gondoltam végig: ott állt a kikötőben vagy 6 ilyen megayacht, egymás mellett. Mit érezhet annak az ötnek a tulaja ilyenkor, amelyikeknél a hatodik 1-3 méterrel nagyobb??? Kikúrtak rá 10 millió dodót, azt' mégis csúnyán beszánalmasodtak vele... :-)
"Ez nem láb lesz, ez méter bizony.... De a motoros yachtozás annyira gecidrága, hogy az csak na: ez a 20 000 Le gép alaphangon kb. másfél misi HUF-nyit eszik óránként, és az csak az üzemanyag..."
C egy kicsit meglepődött a szám hallatán, ezért a talált adatok alapján elkezdtünk kicsit utána számolni ;)
Itt most 10 kuna a gázolaj és 1 kuna pedig 42Ft, tehát 420Ft/L. Ez azt jelenti, hogy 25,2 milláért már tele is lehet tankolni!!! :D
Max sebessége ugyan 70mph, de a "cruising speed"-je 45mph. A hatótávja pedig 3000 mérföld, vagyis 45mph-val 66,6 órát tud folyamatosan menni. 25,2Millió osztva 66,6-al az pedig kerekítve 378000Ft, tehát ennyit fogyaszt óránként. Mindjárt jobban hangzik, mint az 1.5Millió ;)
Asszem utána is nézek gyorsan valami jó hitelkonstrukciónak és leelőlegezek egy ilyen fillérfucker ladikot :D
Aha, köszi ez hasznos. Bár remélem a Merci lesz, de ha mégsem, akkor az Euro3 szempont, mert még itthon is kitílthatják az euro2-ket hamarosan szmogriadó esetén :)
Arra érdemes figyelni, hogy a 23i-k közül a 99.06 előtti gyártásúak EURO2-esek. Az EURO3-as regadója kevesebb annyival, hogy inkább olyat keress.
Onnan tudod megkülönböztetni, hogy az EURO3-asokban a műszerfal alá került a diagnosztikai csatlakozó és nem a régi kerek, hanem e-ODB formátumú. A hirdetésekben előfordulhat régi csatis EURO3-asként, mert az emissziós normát egy sw frissítés után teljesíti, de ezt nem fogadják el itthon, marad az eredeti besorolása.