Prohászka mester az enyémbe a múlt héten műtötte bele a Zavoli Alisei-t, 72 literes pótkerék tartállyal. Azóta kétszer tankoltam és 16,4 literre jött ki vegyes használat mellett a gáz fogyasztás. 120 felett nem nagyon járunk, legfeljebb előzésnél lépem túl, és amikor lehet, tempomattal járunk. Vidéki vagyok, tehát a dugó fogalma felénk ismeretlen. Az autó menetteljesítményei minimálisan csökkentek, de nem számottevően.
Az automata ajtózárat nekem is sikerült lekapcsolnom. :) A bim-bam-ot, ami nyitott ajtónál szól, ha a nyílásában van a slusszkulcs, hogy lehet kiiktatni ? Ez a másik dolog, amit szívesen kiiktatnék az életemből. :)
Nekem úgy müxik a világítás, hogy alapban xenon. Az előző tulaj cseréltette, mert nem látott semmit. Ha rárakom hosszúfényre, akkor xenon le, gyári távolsági be, két kis izé alul be és ráadásnak két irgalmatlan hella is be, ami a gallytörőn van. Ilyenkor érdemes felvenni a napszemüveget.:)
Prohászka májszter elkészült a gázosítással. Nagyon zsír lett! Zavoli Alisei cucc ment bele Pan Evo injektorokkal. A tartályba hatvan valahány liter fér bele. Fogyasztási adatok később.
Hát, cucu, elég sok helyet találsz ami közelebb áll a te autódhoz, mint ezek az amerikai Fordok.
Másik jeladó kapcsolja a ventillátorokat, mint ami a vízhőfokmérődnek adja a jelet, én először azt cserélném ki. Aztán lehet hogy a termosztátod zárva marad, hideg időben is nyitnia kell, ha felmelegszik a hűtővíz, bár a ventillátor kapcsolója a külső körön van, úgyhogy ha így lenne, akkor csak simán megforrna a motor. :)
A belső műszer sem biztos hogy jó, rá kellene dobni egy műszerre, mikor mennyi a vízhőfok pontosan. De az a jeladó 1-2ezres tétel, cseréld ki először azt.
Ráadásul nekünk viszkókuplung kapcsolja a ventillátort. De ha a Fiestából odaadod a motorját, akkor meghajtom azzal, azt elbírja. :)))
Na akkor pontosítok, az én autómban, 2001-es, tuti hogy az első lökhárítóban lévő kerek lámpák ködlámpák. Nem csak azért mert gyárilag úgy van bekötve hogy távolsági fénynél lekapcsol, de egy ködlámpát nem nehéz megkülönböztetni egy távolsági fénytől, az enyém nem világít 10m-nél messzebb, viszont szinta annyit bevilágít mellettem a két árokpart irányában is. Ez a ködlámpa, nem szúr, hanem terít. Emellett a könyvétől egészen az alkatrészkereső programokig "fog", köd-lámpa a megnevezése.
Fiestával kapcsolatban nem találok topicot, de azért lehet itt is kérdezni?
Szóval szerintem indokolatlanul kapcsol be a hűtőventillátor és sokáig is megy. Szerintem ilyen hidegben (3-5 C) indokolatlan a működése. Ugyanakkor a hőmérő muatatója ott áll ahol szokott, tehát semmi nem utal arra, hogy túlmelegedne.
Szerintem sem ködlámpa az. Azért mert a távolsági fényszoróval eggyütt kapcsolódik csak. Ha megnézzük a kialakítását akkor főleg, depláne kiderül, hogy az nem ködlámpa !
A gyujtópontja máshol van a köd és a távfénynek, még ha amúgy tök egyformának látszik is.
Lehet, hogy van valami ebbe a rásegítésbe. Ha felkapcsolom a távolsági fényszórót a talajtól kb. 1,5 m-es magasságban jók a látási viszonyok az utat meg kevésbé látom. Ezek a lámpák azt segíthetik ki. A tompítottal egész jól látok, próbáltam beállítatni hozzáértő villamossági szerelő ismerőssel, de azt mondta, hogy így jó, max. elállítani tudja.
a gyári szervizkönyv azt irja kikodolhato az automata ajtó zár,, lásd lejjeb,,bár akönyv szerint csak ford szerviz))))...az also kerek lámpa a nagykönyv szerint távolsági fényszoro rásegitő,,,nem ködlámpa....nem véletlen nincs kapcsoloja ....gondolom én....ja és lehet megint én a balfasz,,,nem baj majd okosok megirják..ja és alkatrészt csak onnann,,,ahonnan akarod.....
Én is én is megcsináltam a tempomat gombok világitását...a kérdés az hogy hívják azt az égő tipust? Hol lehet venni olyat újat? Mert szétszedtem tök jól meg vissza is csak majd cserélnem kéne...
Sziasztok! Ezeket a hozzászólásokat öröm olvasni.Lefutottam a garázsba,szétdöntöttem a kormányom,megcsináltam a világítást a tempomat kapcsolón......Még olvastam egy kicsit,aztán kivettem azt az idegesítő központizár lezárást az indulásnál......Köszönöm,köszönöm.És örülök,hogy gyűlnek az új explorer tulajdonosok is.
A jobb oldali műanyag doblemez betétre gondoltam, leszeded a kereket, utána ezt, és ajtó-ablak nyitva, Suzukival ellentétben a fejed is kényelmesen befér. :))
Mostanában mentem ködben, távolságival semmit nem látsz, ellenben ezzel a gyári ködlámpával sokkal jobban, biztos hogy eredetileg nem a refi mellé kötötték, így semmi értelme, valaki "szúrólámpát" akart csinálni belőle...
A villogó overdrive lámpához drmopar az alőbbit írta:
„A villogó OD lámpa komputer, szenzor, vagy szolenoid hibára figyelmeztet. Ez lehet akár érintkezési hiba is. Akár váltón belül is !!!”
Róla itt nem sok jót olvastam.
Itt a környéken nem találtam kiolvasó szerelőt, ezért is kérdeztem rá a szigetszentmiklósi emberre. Hivatalos szervizeket ajánlották, de azokba különösebben nem bízok és állítólag arany árban dolgoznak. Egyébként pár ezresből elvileg megúszható egy kiolvasás?
A tempomat kapcsolót csavarhúzóval óvatos felfele és kifele feszítgetéssel szedtem le. Az egyik egyben lejött, a másik oldalinál először a külső burkolatot sikerült leszedni és utána az elektronikát. Igaz ez a módszer nem annyira „alapos”, hogy az egész kormányt szétberheld.
Brown/40V6 a 4172-es írásodban a „j. müa. betét” mit jelent? Úgy látszik az én első „ködlámpám” fordítva működik mint a tied. Először én arra gondolta, hogy azok a lámpák a kezelési útmutatóban leírt nappali fényszóró, csak nem működik. Véletlenül vettem észre, hogy a távolsági fényszórónál működik.
Az a bone nevü illető nem mond álltalában butaságot, alapértéknek számít odaát. Ettől függetlenűl bármelyik szerlőnél van olyan gép ami kommunikál vagy 3000ért ki is olvassák, szerintem ezzel kezd a váltó orvoslását.
-Gyújtáskapcsoló "ON", de nem indít. -"U" (unlock) háromszor megnyom. -Gyújtáskapcsoló "OFF" és "U" megint háromszor megnyom. -Megint "ON" és egyszer megnyom az "U" és utána az "L" -Gyújtáskapcsoló "OFF".
Este visszakerül hozzám az autó, akkor kipróbálom.
Hát én szétszedtem rendesen. A kormány két oldalán kupak ki. Két csavar ki. Duda/Légzsák csatlakozó ki. Egész közepe ki. A két kapcsolót két csavar tartja azokat is ki. Csatlakozó kihúz. Így az egész kézbe fogható és szerelhető. Egy késsel óvatosan a teteje lepattint és alatta az izzó foglalat. Lehet, hogy fent a kormányon is le lehet pattintani a tetejét, de én alapos ember vagyok.:)
Attila, a kormanybol a tempomat kapcsolokat hogy a pek lapatjaba szedted ki? Ott nekem is elfosta magat egy izzo e sbar ismerem mar mi hol van, de megiscsak jobban mutatna, ha vilagitana.