Nekem úgy tűnik, hogy nem feltétlen kell komolyan venni őket :-( Itt az új honlap, 0 új információval, és ahogy várható is volt, a különvonatból belátható időn belül nem is lesz semmi...
Ha nem, mikor döntöttétek el hogy nem? Hétfőn még azt írtad, hogy minden renben van és menni fog a vonat, most meg se-szó, se beszéd már új időpontokról beszéltek.
Ezzel kapcsolatban a honlap működésében "erős hiányosságok" vannak, csak 1-2 példa:
Az új időpontra kiírt szavazásra az első szavazat a honlap szerint már 2006. október 9.-én érkezett..., aztán a szavazatok száma ebben a pillanatban 14, de a honlap 19-et ír.
Egy kis adalékkal szeretnék szolgálni a Diósgyőr-Vasgyárba, ill. Sajóbábonyba közlekedő különvonattal kapcsolatban.
Jelen állás szerint a vasgyári rendező elérése után a résztvevőknek lehetősége lesz a vasgyár területén is fotózni. Ezalatt igyekszünk majd (lehetőség szerint) felkeresni a vasgyár ipari Bobóit, üstös vagonjait és egyéb iparvasúti, technikatörténeti érdekességeit.
Tervezett fotómegállók tekintetében az Ms - Vasgyár vonalon (a rendelkezésre álló időtől függően) főleg jellemző tereptárgyaknál fotóznánk. Ilyen a vonalon található 3 méretében és megjelenésében is eltérő vasúti híd, a volt hőerőmű az Avas alján, a vasgyári alagút két oldala, vasgyári rendező, valamint panoráma az avasi lakótelep paneljaival, panoráma a muszkás és vargaoldal között (igény szerint képeket teszek fel a következő napokban ezen helyekről).
Jelentkezéssel vagy kérdésekkel továbbra is keressétek bizalommal a szervezőt a zsolt83@citromail.hu-s e-mail címen vagy itt a fórumban!
Mint azt korábban említettük, egy fotós különvonatot szervezünk Miskolcról Sajóbábonyba illetve Diósgyőr-Vasgyárba. Rendszeres személyforgalom egyik helyre sincs, korábban a teherforgalom is szebb napokat élt meg, de azt hiszem mindenképpen érdekes kiruccanás lenne, különleges fotóhelyekkel.
A Start részéről kaptunk előzetes tájékoztató ajánlatot, terveink szerint M41-es vinné a különvonatot Miskolcról. Az ár a jelentkezők száma alapján alakulna (40 jelentkező esetén kb 5-6000 Ft/fő), ezért szeretnénk tudni, körülbelül hány jelentkező lenne.
Jó lenne ha minél nagyobb lenne az érdeklődés, két olyan vonalon járnánk, ahol menetrend szerint nem közlekednek ablakos vonatok.
A dátum még nem pontos. Valószínű hogy november 21 vagy 28 lesz.
információ vagy jelentkezés a zsolt83@citromail.hu e-mail címen lehetséges, vagy a fórumon.
"A Chrtervonaton a jogosult kedvezményket igénybe lehet venni és a vasút vizsgálja a kedvezményekre való jogosultságot. A különvonat egyedi szerződés alapján közlekedik, külön megállapított ár alapján, a megrendelő azt enged fel a vonatra akit akar (a megrendelt létszám eleljéig) és a vasút nem vizsgálja az utazók kedvezményre vonatkozó jogosultságát, csak a létszámot."
akkor nem értek pár dolgot.
1.) "A Chrtervonaton a jogosult kedvezményket igénybe lehet venni és a vasút vizsgálja a kedvezményekre való jogosultságot." Akkor miért nem lehetett mondjuk nagycsaládos, vagy családi kedvezményt igénybevenni rajta, illetve a vasutasok miért nem utazhattak díjmentesen az arcképes igazolvány alapján? Ugyanis kétféle jegyár volt, az egyik a felnőtt és a diák (mindkettő ugyan annyiba került 5080 Ft), a másik a vasutas és a nyugdíjas (ahol szintén egyezett az ár 1020Ft).
2.) "A különvonat egyedi szerződés alapján közlekedik, külön megállapított ár alapján, a megrendelő azt enged fel a vonatra akit akar (a megrendelt létszám eleljéig) és a vasút nem vizsgálja az utazók kedvezményre vonatkozó jogosultságát, csak a létszámot." Itt külön megállapított ár volt (lásd feljebb), előre megállapított jelentkezési határidővel (szeptember 20.-a, kimondottan a létszám miatt) és az egész elszámolása sem pénztárban, hanem szolgáltatás értékesítőnél történt!
Tehát véleményem szerint ez inkább volt különvonat, mint chartervonat! :-)
Az útmutatót rosszul adták ki. Nekik mindegy minek nevezik. Akik igénybe veszik vagy szervezik ezeket azoknak nem mindegy. Üzemltetési szempontból ez is az is csak egy plussz vonat
A Chrtervonaton a jogosult kedvezményket igénybe lehet venni és a vasút vizsgálja a kedvezményekre való jogosultságot.
A különvonat egyedi szerződés alapján közlekedik, külön megállapított ár alapján, a megrendelő azt enged fel a vonatra akit akar (a megrendelt létszám eleljéig) és a vasút nem vizsgálja az utazók kedvezményre vonatkozó jogosultságát, csak a létszámot.